Norvēģijā sāk ekspluatēt «Mazda» ar ūdeņraža rotormotoru 1

 
28.oktobris 2008 11:05

Mazda Motor Corporation ir uzsākusi ar ūdeņraža rotormotoru apgādātu Mazda RX-8 Hydrogen RE automašīnu ekspluatāciju Norvēģijas publiskajos ceļos.

Šī ir pirmā reize, kad ārpus Japānas Mazda automašīna ar ūdeņraža rotormotoru tiek izmantota ikdienas satiksmē. Mašīnas ekspluatācijas novērtēšana notiek sadarbībā ar Norvēģijas HyNor projektu, kura mērķis ir veicināt ar ūdeņradi darbināmu auto izmantošanu satiksmē. Pēc mašīnas novērtēšanas plānota 30 šādu transportlīdzekļu piegāde iznomāšanai HyNor projektam.



Modelis RX-8 Hydrogen RE ir kārtējais Mazda "ilgtspējīgās Zoom-Zoom" stratēģijas īstenošanas piemērs. Minētā stratēģija paredz tādu tehnoloģiju izstrādāšanu, kas saudzē apkārtējo vidi, vienlaikus garantējot braukšanas prieku un drošību. Mazda ir pasaulē vienīgais autobūves uzņēmums, kas masveidā ražo RENESIS rotormotoru. Šis dzinējs ir īpašs gan ar savu unikālo konstrukciju, kas labāk par virzuļmotoru piemērota ūdeņraža degvielas izmantošanai, gan ar to, ka ir salīdzinoši viegli pārveidojams.

Automašīnā RX-8 Hydrogen RE var lietot gan benzīnu, gan ūdeņradi, dodot autovadītājam iespēju izvēlēties un pieskaņoties konkrētās degvielas pieejamībai. Tādējādi šis ir ideāls transportlīdzeklis tajās Eiropas vietās, kur jau tagad pastāv ūdeņraža apgādes infrastruktūra. Novērtēšanas procesā vides aizsardzības un citos pasākumos Mazda RX-8 Hydrogen RE tiks rādīta potenciālajiem klientiem, kam varētu būt interese nomāt automašīnu ar ūdeņraža motoru.

"Līdzdalība HyNor projektā mums dod iespēju sniegt savu ieguldījumu ekoloģiskas auto industrijas attīstīšanā," komentē Akihiro Kašivagi (Akihiro Kashiwagi), kas uzņēmumā atbildīgs par ūdeņraža rotormotora izstrādāšanu. "Esam gandarīti, ka Norvēģijā tiek organizētas aktivitātes, kas vērstas uz atbildīgākas un ekoloģiski domājošas sabiedrības veidošanu. Projekta īstenošanas laikā gūto pieredzi un datus izmantosim, jaunu auto ar ūdeņraža motoru izstrādāšanā."
 
Visi komentāri
 
263322. viesis 29.oktobris 2008 17:23
0 0 Atbildēt

Un pats galvenais ... par cik $$ pildoties ar h2 var nobraukt 100km ??? un vai explutācijas izdevumi neatšķiras???

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti