EČ autokrosā posms Sporta kompleksā «Mūsa» – labākais!

 
30.oktobris 2008 14:28

Pēc Eiropas autokrosa čempionāta sezonas eksperti – sacensību komisāri, novērotāji un dalībnieki – veikuši seriāla 11 posmu analīzi, izveidojot šā gada sacensību reitingu. Mūsu valsts, Latvijas, Nacionālā Sporta kompleksa „Mūsa” rīkotā sacīkste, kas notika 24. un 25. maijā, guvusi augstākos novērtējumus un atzīta par labāko 2008. gada čempionātā.

Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) novērotāju vērtējumā izcīnot pirmo vietu, komisāru vērtējumā sasniedzot otro pozīciju, bet braucēju skatījumā – trešo vietu, Latvijas sacīkste punktu kopvērtējumā kļuvusi par labāko 2008. gada Eiropas čempionāta posmu, atstājot tālu aiz sevis tādas autokrosa lielvalstis, kā Vāciju, Franciju, Itāliju, Portugāli un Čehiju.

Sacīkšu un trašu iedalījumu veido vērtējumi visdažādākajās kategorijās. Tiek ņemta vērā gan trases sagatavošanas kvalitāte, gan kompleksa infrastruktūra, gan mediju uzmanība, kas pievērsta attiecīgajam posmam, gan sportistu un skatītāju skaits, gan tiesnešu un citu amatpersonu darbs, gan citi sacīkstes sistēmu veidojoši elementi. FIA Off Road komisija (Starptautiskās Automobiļu federācijas Krosa komisija) šādu reitingu veido, cīnoties ar pēdējos gados radušos organizatoru konkurenci. Uz Eiropas autokrosa čempionāta posmu rīkošanu ik gadu pretendē vismaz pusotrs desmits Eiropas trašu, taču sacīkšu kalendārā līdz šim tika iekļauti 11 posmi, bet no nākamā gada – tikai desmit sacīkstes. Trases, kuras šogad novērtētas viszemāk, lielākoties zaudē iespēju rīkot nākamā gada posmus, bet to vietā nāk citas Eiropas valstis un trases. Tā savu posmu nākamgad kalendārā zaudējusi Vācijas Zēlova un Portugāles Mursa, savukārt pārbaudes sezonas režīmā nonākušas Francijas Sentiņī de Vēras un Slovākijas Lučeņecas trase. Nākamgad čempionātā debitēs Spānijas Alkaņisas trase Aragonas reģionā. Lieliskais s/k „Mūsa” darbs šajā sezonā neradīja šaubas par Latvijas posma pozīcijas saglabāšanu 2009. gada Eiropas čempionāta kalendārā!

LAF ģenerālsekretārs Andris Berķis sacīja: „Autokross ir viens no tiem Latvijas autosporta veidiem, kuram pašam pirmajam un visskaļākajā veidā izdevās ielauzties prestižajā starptautiskajā autosporta apritē – 2009. gada Eiropas autokrosa čempionāta posms Bauskā, Sporta kompleksā „Mūsa” norisināsies jau 18. gadu pēc kārtas. FIA Eiropas čempionāts autokrosā katru gadu ir lielākais notikums Latvijas autosporta dzīvē. Spēja uzturēt Nacionālo Sporta bāzi un noorganizēt tāda līmeņa sacensības, kas pilnībā atbilst visaugstākajiem Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) prasībām, liecina par Sporta Kompleksa „Mūsa” īpašnieku nopietno attieksmi pret uzņemtajām saistībām un autosporta pasākumu organizēšanu kopumā. Ar vien plašāk iesaistoties starptautiskajā apritē, Nacionālais sporta komplekss „Mūsa” ir izvirzījis vēl augstākus mērķus tuvākajā nākotnē – iegūt tiesības rīkot Eiropas čempionātu rallijkrosā – ļoti atraktīvā autosporta veidā, kas piesaista lielu skatītāju un mediju uzmanību, kā arī tiek uzskatīts par prestižāko autosporta veidu slēgtajās grunts trasēs. No 2006. gada oktobra Sporta kompleksa „Mūsa” īpašnieks un sacensību organizators Edgars Maišelis kā Latvijas Automobiļu federācijas pārstāvis ir ievēlēts par FIA Off-road komisijas pilntiesīgu locekli. Latvijas Automobiļu federācija uzskata, ka Nacionālā sporta kompleksa „Mūsa” īpašnieka un vadītāja Edgara Maišeļa kompetence, augstās organizatora spējas un stratēģiskā pieeja autosporta sacensību organizēšanas un attīstības procesiem, nodrošina attīstību Latvijas autokrosa un rallijkrosa sistēmai, kā arī spēj nodrošināt visaugstāko pievienoto vērtību, Sporta kompleksā „Mūsa” organizēto nacionālo, Ziemeļeiropas zonas un Eiropas čempionātu sacensību atbalstītājiem,” piebilst Andris Berķis.

Sporta komplekss „Mūsa” un tā vadītājs Edgars Maišelis atzīst, ka veiksmīga sacīkstes norise bijusi iespējama ar lielisku sadarbības partneru palīdzību. „Mūsa” izsaka pateicību sacīkšu ģenerālsponsoriem „Latvijas Mobilais Telefons”, „Parex Līzings” un „Aldaris”. Par atbalstu sacīkstei rūpējās „Neste Oil”, „Mazda”, „Eden”, „Lux Auto”, „Peri”, „Auto SOS”, tipogrāfija „Veiters”, izdevniecība „Santa”, „Latvijas avīze”, interneta portāli „Draugiem LV” un „Delfi Autosports”, Bauskas rajona padome un Gailīšu pagasts. Rīkotāji īpašu pateicību izsaka Latvijas Izglītības un zinātnes ministrijai, Rīgas Brīvostas pārvaldei un Latvijas Automobiļu federācijai. Un it sevišķi pateicības vārdi projektu vadītājam un dēlam Elvijam Maišelim.

„Šie sponsori un atbalstītāji mums ir uzticējušies un atbalstījuši mūsu centienus un prasmi rīkot starptautiska mēroga sacensības un palīdzējuši nest Latvijas vārdu pasaulē. Sporta komplekss „Mūsa” vēlreiz pateicas visiem par sadarbību iepriekšējos un cerībā arī nākamajos gados!”, piebilst Edgars Maišelis.

Viesturs Saukāns
LAF Preses dienesta vadītājs
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti