«General Motors» bankrota priekšā 10

 
13.novembris 2008 11:23

Nedēļas sākumā "General Motors" nāca klajā ar paziņojumu, ka nespēs nodrošināt savu funkcionēšanu līdz gada beigām naudas līdzekļu trūkuma dēļ, kas nozīmē tā bankrotu.

Korporācijas vadītājs Riks Vagoners paziņoja, ka GM ir nepieciešama finansiāla palīdzība no valsts līdz brīdim, kad ievēlētais ASV prezidents Obama stāsies amatā janvārī. Kā parāda nodrošinājumu korporācija plāno piedāvāt valstij priviliģēto akciju paketi, kā arī sola samazināt algas augstākajam menedžmentam un paātrināt ekonomisku automobiļu ražošanu. 

Daudzi analītiķi uzskata, ka krīzē nonākušajam autogigantam General Motors būtu daudz lietderīgāk bankrotēt, nekā saņemt valdības kredītu, raksta The New York Times.

Kaut gan bankrots būs sāpīgāks valsts ekonomikai, tas būtu labāks par kredītu, kas būs tikai termiņa pagarināšana. Bankrots varētu būt smagāks, bet nepieciešamāks solis, lai GM kļūtu par spēcīgāku un kredītspējīgāku uzņēmumu. 

Tas var ietekmēt darbinieku darba līgumu laušanu. Tomēr, pēc uzņēmuma datiem, 479 tūkst.pensionāru un viņu dzīvesbiedru pensiju obligācijas ir finansētas. Bet uzņēmuma akcionāri jau tāpat ir zaudējuši lielāko daļu savu līdzekļu. Pēdējo 12 mēnešu laikā akciju cena ir kritusies par 90,5 %, vakar viena akcija maksāja 3,08 ASV dolārus.

Ņemot vērā šos rādītājus, daži eksperti uzskata, ka GM pareizāk būtu „ļauj, lai tirgus mehānisms darbotos patstāvīgi”. Patreiz tas nozīmē bankrotu. 
 
Visi komentāri
 
263848. viesis 13.novembris 2008 11:36
0 0 Atbildēt

sūdus jau vien ražo, lai iet

263849. viesis 13.novembris 2008 11:51
0 0 Atbildēt

pēc wikipēdijas datiem viņiem pieder:

Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, Hummer, Opel, Pontiac, Saturn, Saab, Vauxhall, Wuling

263851. viesis 13.novembris 2008 12:24
0 0 Atbildēt

..tikai tas dīķis kurā pil Parekx ir stipri mazāks par to okeānu, kurā pil GM! :D

263855. viesis 13.novembris 2008 13:08
0 0 Atbildēt

Auto ražošana 80 - 90 gadiem bija pareizi sakārtota saimniecība , tad sākās .... un tagad katram brendam ir savs džips vai sava mazā vabole .... tas ir normāli ka kāds neiztur šo tirgu, tikai sāpīgi ir tiem kas maizi pelna strādājo šo labā ....

Kas agrāk bija SAAB un kas viņš i tagad, un Volvo un MB un BMW utt .... tad nu paši vainīgi ka visa globalizācija ir uz bankrota robežas ....

PSRS šī lieta bija labi sakārtota, vienīgi vajadzēja kvalitāti un dizainu labāku a tā viss bija OK

263862. viesis 13.novembris 2008 14:40
0 0 Atbildēt

Droši vien, līdzīgas problemas sagaidīs arī citus auto ražotājus. BMW fabriķi jau stāv dīkstāvē , par atvaļinājumiem runā arī citi slaveno zīmolu īpašnieki. Saloni piedāvā jaunus auto ar astronomiskām atlaidēm, bet pircēju rindas kaut kā nemana. Skumīga situacija, ka tā notiek. Izskatās, ka atkal daudziem gadiem būs jāpaiet, kamēr sasniegsim kaut 2006.gada pārdoto jauno auto rezultātus. Tikmēr Latvijas autoparks turpinās novecot. Nupat daži mani studenti no laukiem stāstīja, ka viņu senči un paziņas nespējot šodien vairs nopirkt jaunus vai lietotus auto - atjaunojot šķūnīšos savulaik nebaltai dienai noglabātos ļoti izturīgos žiguļus, granadas un ford sierras. Citi zemnieki pat stellējot kopā laukā 10 gadus stāvējušos vecos meršus un "cigarus", mēģinot tiem atgriezt braukšanas iespējas. Tādi nu tie laiki.

263878. viesis 13.novembris 2008 17:35
0 0 Atbildēt

A ko var gribēt - ja normāla stāvoklī auto atrast ir nereāli - un bieži vien to cena sākas ar 9000 Euro...

263890. viesis 13.novembris 2008 22:24
0 0 Atbildēt

gandriz vienigais kartigu un labu auto razotajs ...

263910. viesis 14.novembris 2008 11:29
0 0 Atbildēt

IV, kas slikts vecam auto? Nu braucu ar padmistgadiigu un bedu nezinu. Jaa, reizi gadaa kaut kas ir japachabina, tas tiesa. Bet arii jaunam vismaz reizi gadaa ir apkopes.

Mums kaut kaa iegajies, ka vecs auto=slikts auto. Es gan domaju, ka slikts auto=nojaats auto, jo vecos jau peerk tie, kam nav naudas lai auto turetu kartibaa, nu sekas tad arii tadas ir, ka nekopj beigas uz luuzhnu kaudze. Pats varu turet jaunu auto, bet man zheel izmest naudu butibaa veejaa, labak turu vecu auto, kuraa reizi gadaa ieliku viena menesha lizinga maksajumu par tadu jaun un visi terinji.

263928. viesis 14.novembris 2008 15:24
0 0 Atbildēt

263910. viesis 14.11.2008 11:29 nu elementāri - IV nopirka svežaku kujdaju un nu dzied šito dziesmu, lai arī gadījās ieķert pa sviestmaizi deviņdesmito gadu sākuma mersi un tagad brauc ar to, bet ne ar kujdaju :D

IV, kas tev tie par tādiem jocīgiem laukiem, kur metāllūžņus šķūņos glabā un tos cenšas uzcelt? Kas šķūnītī noglabāts, pēc 10 gadiem atdodams tolmetam vai jaucams ārā detaļās/restaurēšanai :D

263980. viesis 18.novembris 2008 10:05
0 0 Atbildēt

Nu, ta beidzot = Nākuši pie prāta

Atgriežas pie pārbaudītām vērtībām...

Tāds Cigārs n-reiz labāks par jaunajām - neizturīgajām lamatām...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 4

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti