Kompānija Peugeot strādā pie jauna kompakta krosovera 3008 radīšanas, kas tiks uzbūvēts uz 308. modeļa bāzes. Jaunais automobilis būs līdzīgs Parīzes autošovā demonstrētam konceptam Prologue, un tas radīs nopietnu konkurenci Eiropas bestselleram Nissan Qashqai.
Kaut gan baumas par tādu automobili internetā klīda jau sen, tikai pāris dienas atpakaļ franču autogigants oficiāli apstiprināja, ka drīz tiks pabeigti jaunā 3008 izmēģinājumi un 2009.gada otrajā pusē sākta tā ražošana. Jaunais modelis tiek radīts, lai aizpildītu balto plankumu modeļu rindā pirms lielāka izmēra krosovera Peugeot 4007, kā arī lai radītu nopietnu konkurenci Nissan Qashqai, kura popularitāte nedod mieru daudziem autoražotājiem.
Gandīz uzreiz pēc franču paziņojuma par gatavību uzsākt auto sērijveida ražošanu, paparaci izdevās noķert jauno automobili testa braucienu laikā. Pirmais, kas piesaista uzmanību, ir platais radiatora režģis zem „lauvas” emblēmas. Pamanāms arī priekšējais stikls, kas nemanāmi pāriet uz automobiļa dzinēja pārsegu, bet aizmugurē – neparastas formas trīsstūra lukturi.
Peugeot 3008 bāzes versijām būs priekšējā piedziņa, bet „top-modeļi” varēs lepoties ar pilnpiedziņu. Tāpat pēc izvēles būs pieejams arī sēdekļu skaits salonā – pieci vai septieņi.
Jaunais auto iegūs tādu pašu dzinēju klāstu, kāds ir 308.modelim – 1,6 litru benzīna dzinējs un vesela rinda dīzeļdzinēju. Bez tam, pastāv liela iespēja, ka jaunais auto iegūs arī hibrīdiekārtu. Nesen kompānija Peugeot paziņoja, ka tuvāko divu gadu laikā uzsāks pasaulē pirmā sērijveida dīzeļa hibrīddzinēja ražošanu, un, iespējams, 3008 tiks nokomplektēts ar šādu dzinēju. Līdzīga iekārta bija uzstādīta uz prototipa Prologue, apvienojot sevī 163 z.s.dīzeļdzinēja un 34 z.s.elektrodzinēja jaudu. Tāds agregāts nodrošina automobilim ieskriešanos līdz „simtam” 8,8 sekundēs, bet degvielas patēriņš sastāda tikai 4,1 l/100 km jauktajā režīmā.
Jaunais automobilis tiks ražots Eiropas rūpnīcās, kā arī Krievijā. Pārdošanā tas nonāks 2010.gadā.
Gribēt jau var , bet vai tiešām var ... Ja šādi apstakļi kā šodien , franču elektronikai uzreiz būs kirdikt.