Plāno vienkāršot obligātās transportlīdzekļu ekspertīzes veikšanu pēc CSN 6

 
27.novembris 2008 9:48

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ierosinājis izmaiņas Ministru Kabineta noteikumos, kas paredz būtiski vienkāršot tehniskās ekspertīzes veikšanu ceļu satiksmes negadījumā cietušajam transportlīdzeklim.

Rezultātā ieguvējs būs cietušā transportlīdzekļa īpašnieks, kas salīdzinoši ātrāk varēs uzsākt remontdarbus servisā.
Šāda kārtība jau šobrīd tiek izmantota daudzās ES valstīs, turklāt Latvijas apdrošinātāji to izmanto jau KASKO.

Ierosinātie priekšlikumi paredz, ka gadījumā, ja remontdarbi tiek veikti servisā, kas abpusēji saskaņots starp cietušā transportlīdzekļa īpašnieku un apdrošinātāju, tad cietušajam transportlīdzeklim drīkstēs neveikt tehnisko ekspertīzi, kas tiek izmantota zaudējumu noteikšanā. Ņemot vērā pēdējo gadu tendenci, kad ekspertu pārslodzes dēļ ar tehnisko ekspertīžu veikšanas termiņiem neapmierināti bija cietušie, šis jauninājums ir ļoti būtiska priekšrocība procedūras vienkāršošanā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Pēdējos gadus LTAB ir saņēmis salīdzinoši daudz sūdzību no neapmierinātiem ceļu satiksmes negadījumos cietušo transportlīdzekļu īpašniekiem par ekspertu darbu. Respektīvi, operatīvi neveiktām tehniskajām ekspertīzēm, kas bijušas par pamatu, kāpēc cietušie ilgstoši nav varējuši uzsākt transportlīdzekļa remontdarbus. Saskaņā ar šobrīd spēkā esošo likumdošanu apdrošinātājs var lemt par zaudējumu atlīdzību tikai tad, kad ir saņemti tehniskās ekspertīzes rezultāti no eksperta.

Tāpēc nolēmām sekot daudzu Eiropas Savienības valstu praksei un ierosināt. grozījumus likumdošanā, kas vienkāršos procedūru. Ja cietušā transportlīdzekļa īpašnieks un vainīgā apdrošinātājs savstarpēji vienosies par servisu, kurā tiks veikti remontdarbi, tad tehnisko ekspertīzi drīkstēs neveikt. Praktiski tas nozīmēs, ka apdrošinātājs, ņemot vērā līdzšinējo pieredzi ar konkrēto remontservisu, izvēlēsies - uzticēties vai nē, tā sastādītajām bojājumu novēršanas tāmēm. Ja īpašniekam un apdrošinātājam savstarpēji neizdosies vienoties vai arī īpašnieks zaudējumus izvēlēsies saņemt naudā, tad tāpat kā iepriekš ekspertīžu veikšana tiks uzticēta sertificētiem ekspertiem. Jāmin, ka līdzīga kārtība Latvijā jau veiksmīgi darbojas KASKO.”
   

Lielākais ieguvums – vienkāršota procedūra

Samazinot administratīvos šķēršļus zaudējumu atlīdzību saņemšanā, lielākie ieguvēji no plānotajām izmaiņām būs transportlīdzekļu īpašnieki, kuriem samazināsies laika periods, kad varēs saņemt apdrošinātāja akceptu transportlīdzekļa remontdarbu uzsākšanā.

Savukārt jaunās izmaiņas apdrošinātājiem nozīmēs lielāku uzticēšanos servisu godprātībai un profesionalitātei, sastādot tāmes ceļu satiksmes negadījuma rezultātā gūto bojājumu novēršanai. No citas puses arī servisi nebūs ieinteresēti krāpniecībā, jo tādā gadījumā tie var zaudēt apdrošinātāju uzticamību un tikt svītroti no uzticamo sadarbības partneru loka. Jaunā kārtība ļautu apdrošinātājiem samazināt arī administratīvās izmaksas un ietaupīt pakalpojuma maksu, kas tiek maksāta ekspertiem par tehniskās ekspertīzes zaudējumu aprēķināšanas sagatavošanu.
Šāda novienkāršota tehniskās ekspertīzes procedūra nav jaunums ne citviet Eiropas Savienībā, ne arī Latvijā. Jau šobrīd mūsu apdrošinātāji KASKO gadījumos piemēro līdzīgu kārtību.
   

Priekšlikumi guvuši akceptu LTAB Konsultatīvajā padomē

Šobrīd priekšlikumi ir akceptēti LTAB Konsultatīvajā padomē, kurā piedalās Finanšu, Satiksmes un Zemkopības ministriju, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas un CSDD pārstāvji, kā arī apdrošinātāju un profesionālo sabiedrisko organizāciju pārstāvji. Plānots, ka tālāk Finanšu ministrija priekšlikumus izvērtēs un virzīs kā grozījumus attiecīgajos Ministru Kabineta noteikumos.   

Saskaņā ar likumdošanu šobrīd, veicot tehnisko ekspertīzi, sertificēts eksperts sagatavo šādus dokumentus: apskates protokolu, transportlīdzekļa zaudējumu aprēķinu vai eksperta atzinumu, fotogrāfijas, kas attēlo transportlīdzekļa bojājumus. Iesniegtie priekšlikumi paredz izmaiņas tikai attiecībā uz „transportlīdzekļa zaudējumu aprēķinu”. Tāpat kā līdz šim, transportlīdzeklim obligāti tiks veikta bojājumu apskate un fotografēšana.

Ja cietušais vēlēsies zaudējumus saņemt naudā, transportlīdzeklis būs neatgriezeniski bojāts, cietušais uzstās uz ekspertīzi vai arī ar apdrošinātāju nespēs vienoties par remontservisu, tehniskā ekspertīze tiks veikta pilnā apmērā, kā to šobrīd paredz likumdošana.
 
Visi komentāri
 
264230. viesis 27.novembris 2008 10:58
0 0 Atbildēt

gadījumā, ja remontdarbi tiek veikti servisā, kas abpusēji saskaņots starp cietušā transportlīdzekļa īpašnieku un apdrošinātāju, tad cietušajam transportlīdzeklim drīkstēs neveikt tehnisko ekspertīzi

Adrošinātājs pasaka -brauc uz to un to kantori, tur ir Meistars X baigi labais, bez ekspertīzes sataisīs.

kāds uzticēsies šādam X?

kas notiks gadījumā, ja remonti tiks veikti ar apdrošinātāju nelobētā servisā????

264238. viesis 27.novembris 2008 12:27
0 0 Atbildēt

Njā, a ja nu gadījumā cietušā auto ir sliktā stāvoklī un tā vainas dēļ notika avārija, bez ekspertīzes sanāk to nevarēs noteikt.

264245. viesis 27.novembris 2008 17:22
0 0 Atbildēt

tunos [?] 27.11.2008 10:58

"Meistars X baigi labais, bez ekspertīzes sataisīs.

kāds uzticēsies šādam X?"

cik man nācies saskarties ar auto servisiem nevienā servisā nav bijis tiešām labs meistars kas godprātīgi pildītu savu darbu. Par godaprātu vel varētu piemiegt acis, bet ja nejēdz normāli nomainīt eļļu nekā nekaitējot automobīlim nu tad sory ko viņš tur dara?

264247. viesis 27.novembris 2008 22:38
0 0 Atbildēt

izjaukls auto.. pa pusi sačinīs- pēc tam nokonstatēt ka norakstams... i ne apdrošināšanas un nav auto...

264256. viesis 28.novembris 2008 7:48
0 0 Atbildēt

Kāda starpība, kāds mans auto un kādā'stāvoklī...

Ja, es neizraisu avāriju....

Cerams piepildīsies sapnis un reiz braugšu ar dugām + ķeblis, siksnas u.t.t.t aprīkotā auto....

Ja nu, lai mana veselība netiek apskādēta....

Sorry, uz mūsu ceļiem n-reiz bīstamāk nekā autosportā....

autosportā vismaz dalībnieki zin ko dara.....

264279. viesis 1.decembris 2008 9:14
0 0 Atbildēt

servisus neviens nelobē, un muļķības neviens nestiprina, man tik jautājums situācijā kad no vainīgā regresa kārtā piedzīs naudu, kur tas varēs sūdzēties, lai pierādītu ka cipars ir par lielu, ekspertīzes tak nebūs, ko tādā situācijā?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti