«Nissan» neļaus iebraukt pretējā braukšanas joslā 3

2.februāris 2009 11:00

Iebraukšana pretējā braukšanas joslā - viens no biežāk sastopamajiem smago avāriju iemesliem uz ceļiem. Šīs problēmas risināšanai ir pievērsusies kompānija Nissan ar savu pēdējo izstrādājumu, kuram līdzīga rakstura satiksmes negadījumus būs jānovērš jau 2011.gadā.

Galvenā Nissan sistēmas īpatnība - tā ir GPS navigācijas sistēmas izmantošana. Pozicionēšanas sistēma saņem no satelīta informāciju par automobiļa izvietojumu kustības joslā. Gadījumā, ja automobiļa sistēma fiksē, ka auto ir ļoti tuvu sadalošai joslai vai šķērso to, tad elektronika ar skaņas signālu brīdinās autovadītāju. Vienlaicīgi ar to borta datora ekrānā parādīsies informācija par nepareizo automobiļa stāvokli uz ceļa. Pēc speciālistu vērtējuma šādai tehnoloģijai ir vairākas reizes jāsamazina avāriju skaitu.

Vēl viens svarīgs Nissan jaunums ir sistēma, kas novērš sadursmi ar priekšā braucošu automobili. Īpaši sensori priekšējā buferī, kuri savienoti ar mikroprocesoru, aprēķina sadursmes iespējas, ņemot vērā "sava" automobiļa un priekšā braucošā auto ātrumu. Ja attālums starp automobiļiem strauji samazinās, tad dators laideni pastiprina pretspiedienu uz gāzes pedāli. Tādā veidā elektronika signalizē par to, ka ir nepieciešams uzsākt bremzēšanu. Ja šoferis ignorē datora signālu, tad dators pats uzsāk bremzēšanu.

Arī citas kompānijas ir norūpējušās par pasažieru drošību. Tā Volvo, avāriju novēršanai pretējā joslā, aktīvi izmanto savu izgudrojumu - LKS sistēmu. Galvenokārt, šī sistēma tiek izmantota kravas automobiļos. No Nissan sistēmas tā atšķiras ar to, ka automobiļa stāvokļa noteikšana uz braukšanas joslas pilnībā tiek uzticēta automobilim, nevis satelītam. 

Par vēl vienu avāriju novēršanas veidu var kļūt sistēma Car-2Car. Tās darbības princips ir vienkāršs: automobiļa datori operatīvi apmainās ar informāciju par ceļu ar WLAN bezvadu sakaru palīdzību. Piemēram, automobilis, kurš ir apstājies aiz nepārredzama līkuma, var paziņot citiem automobiļiem par sadursmes briesmām. Tāpat ir iespējama informācijas apmaiņa par ceļa seguma stāvokli vai situācijām uz ceļa (miglas zona, apledojums, bedres). Pie tam šāda ierīce ir ļoti demokrātiska un to var uzstādīt jebkurā automobilī. Uz doto brīdi ar sistēmas izstrādi nodarbojas vairāk kā 30 kompānijas, starp kurām ir Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Renault, Audi un Opel.
 
Visi komentāri
 
266291. viesis 2.februāris 2009 11:47
0 0 Atbildēt

Ko? :D Uz GPS bāzētu? :D Cik tad tur tām joslām platām jābūt lai pie viduvēja satelītu daudzuma ar GPS varētu izkalkulēt koordinātas tik precīzi - ar 5m pietiks? :D

266316. viesis 2.februāris 2009 21:34
0 0 Atbildēt

A kā apdzīt? :D

Šitādiem soļiem ejot drīz pašu mašīna vedīs mājās pēc balles.

266318. viesis 2.februāris 2009 22:43
0 0 Atbildēt

aha. un tad kad buusi gandriiz pabeidzis apdziishanu, taaa uzparikte nobremzees tevi preteejaa joslaa tieshi pirms pretimbraucoshaa degungala. un tad pipec.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Honda e - šarmantākais šī brīža elektromobilis ? (+VIDEO) 4

Stilīgais sērijveida elektromobilis Honda E kļuva par kulta auto vēl pirms iznākšanas. Tas ne tikai labi izskatās, bet arī lieliski brauc. Lasīt vairāk

 

Mercedes parāda pagarināto E-klases sedanu (+ FOTO) 3

Pekinas autoizstādē Vācijas autobūves kompānija Mercedes-Benz nodemonstrējusi E-klases sedana pagarināto modifikāciju, kas paredzēta vienīgi Ķīnas tirgum. Lasīt vairāk

 

Pirmdien Vidzemē ceļu satiksmes negadījumos gājuši bojā divi cilvēki

Aizvadītajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos Latvijā gājuši bojā divi cilvēki, bet cietuši 12, to skaitā trīs gājēji un viens velosipēdists, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijas (VP) Sabiedrisko attiecību nodaļā. Lasīt vairāk

 

Pētījums noskaidro, ka Latvijas iedzīvotāji pārsvarā maina automašīnu apnicīgā remonta dēļ 12

Lielākā daļa Latvijas autoīpašnieku veic automašīnu maiņu ik pēc 4 līdz 6 gadiem. Galvenais iemesls personīgā transporta maiņai ir apnicīgais auto remonts, tā liecina If Apdrošināšana veiktais pētījums Baltijas valstīs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti