Iebraukšana pretējā braukšanas joslā - viens no biežāk sastopamajiem smago avāriju iemesliem uz ceļiem. Šīs problēmas risināšanai ir pievērsusies kompānija Nissan ar savu pēdējo izstrādājumu, kuram līdzīga rakstura satiksmes negadījumus būs jānovērš jau 2011.gadā.
Galvenā Nissan sistēmas īpatnība - tā ir GPS navigācijas sistēmas izmantošana. Pozicionēšanas sistēma saņem no satelīta informāciju par automobiļa izvietojumu kustības joslā. Gadījumā, ja automobiļa sistēma fiksē, ka auto ir ļoti tuvu sadalošai joslai vai šķērso to, tad elektronika ar skaņas signālu brīdinās autovadītāju. Vienlaicīgi ar to borta datora ekrānā parādīsies informācija par nepareizo automobiļa stāvokli uz ceļa. Pēc speciālistu vērtējuma šādai tehnoloģijai ir vairākas reizes jāsamazina avāriju skaitu.Vēl viens svarīgs Nissan jaunums ir sistēma, kas novērš sadursmi ar priekšā braucošu automobili. Īpaši sensori priekšējā buferī, kuri savienoti ar mikroprocesoru, aprēķina sadursmes iespējas, ņemot vērā "sava" automobiļa un priekšā braucošā auto ātrumu. Ja attālums starp automobiļiem strauji samazinās, tad dators laideni pastiprina pretspiedienu uz gāzes pedāli. Tādā veidā elektronika signalizē par to, ka ir nepieciešams uzsākt bremzēšanu. Ja šoferis ignorē datora signālu, tad dators pats uzsāk bremzēšanu.
Arī citas kompānijas ir norūpējušās par pasažieru drošību. Tā Volvo, avāriju novēršanai pretējā joslā, aktīvi izmanto savu izgudrojumu - LKS sistēmu. Galvenokārt, šī sistēma tiek izmantota kravas automobiļos. No Nissan sistēmas tā atšķiras ar to, ka automobiļa stāvokļa noteikšana uz braukšanas joslas pilnībā tiek uzticēta automobilim, nevis satelītam.
Par vēl vienu avāriju novēršanas veidu var kļūt sistēma Car-2Car. Tās darbības princips ir vienkāršs: automobiļa datori operatīvi apmainās ar informāciju par ceļu ar WLAN bezvadu sakaru palīdzību. Piemēram, automobilis, kurš ir apstājies aiz nepārredzama līkuma, var paziņot citiem automobiļiem par sadursmes briesmām. Tāpat ir iespējama informācijas apmaiņa par ceļa seguma stāvokli vai situācijām uz ceļa (miglas zona, apledojums, bedres). Pie tam šāda ierīce ir ļoti demokrātiska un to var uzstādīt jebkurā automobilī. Uz doto brīdi ar sistēmas izstrādi nodarbojas vairāk kā 30 kompānijas, starp kurām ir Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Renault, Audi un Opel.
Ko? :D Uz GPS bāzētu? :D Cik tad tur tām joslām platām jābūt lai pie viduvēja satelītu daudzuma ar GPS varētu izkalkulēt koordinātas tik precīzi - ar 5m pietiks? :D