Volkswagen uzņēmums veicis auditu, pārbaudot jaunajā Golf modelī atkārtoti izmantotos materiālus, kas pazīstami arī kā pārstrādātie materiāli jeb „reciklāti”.
Pārbaude parādīja, ka jaunajā Golf modelī ir izmantoti 527 kg otrreizējo materiālu jeb vairāk kā 40% transportlīdzekļa svara, tādējādi ietaupot resursus. Rezultātā jaunais Golf izceļas ne tikai ar ekonomisko TSI tiešās iesmidzināšanas dzinēju, bet arī ar dabai draudzīgu materiālu izmantošanu. Tā ir pirmā reize, kad tehnisko ekspertu sabiedrība TÜV ir veikusi pārbaudi un apstiprinājusi rezultātus par atkārtoti izmantotajiem materiāliem transportlīdzeklī kopumā.Sistemātiska materiālu otrreizēja izmantošana Volkswagen uzņēmumā demonstrē rūpīgu attieksmi pret sākotnējiem izejmateriāliem, atbildību par apkārtējo vidi un atspoguļo modernās automobiļu būves potenciālās iespējas. Metāla dzīves cikls ir izšķirošais faktors, novērtējot transportlīdzekļa ietekmi uz vidi. Golf automobilī ir izmantots 501 kg otrreiz pārstrādāta metāla, tādējādi sniedzot ievērojamu ieguldījumu resursu taupīšanā. Plastmasa sastāda 15 kg no kopējā pārstrādāto materiālu svara, stikls 9 kg un šķidrās vielas 2 kg. Uzņēmums TÜV NORD ir apstiprinājis šos rezultātus. Audita gaitā tika novērtēts aptuveni 5000 automobiļa detaļu.
Dr. Ulrihs Hakenbergs (Ulrich Hackenberg), Volkswagen valdes loceklis, jauno izstrādājumu departamenta vadītājs, sniedz komentāru: „Ņemot vērā materiālu efektīvas otrreizējās izmantošanas atdalīšanu jau transportlīdzekļu izstrādes stadijā, Volkswagen gūst apstiprinājumu, ka nolietotos transportlīdzekļus var atgriezt materiālu apritē.” Dr. Haralds Ludaneks (Harald Ludanek), Volkswagen transportlīdzekļu vispārējās attīstības un prototipu departamenta vadītājs, papildina: „Priekšnoteikums augstas kvalitātes otrreizējo materiālu izmantošanai ir sērijveida ražošanai nepieciešamā daudzuma nodrošināšanas iespējas. Ir pilnīgi pašsaprotami, ka otrreizējiem materiāliem jāatbilst tiem pašiem augstajiem kvalitātes standartiem, ko Volkswagen ir noteicis sākotnējiem izejmateriāliem. Tehnisko noteikumu stingrās prasības otrreizējo materiālu virsmu kvalitātei un materiāla kalpošanas ilgumam garantē mūsu transportlīdzekļu drošību, uzticamību un ilgmūžību.”
Sākotnējo resursu taupīšana un resursu aprites slēgtais cikls ir svarīgs ražošanas attīstības jautājums Volkswagen uzņēmumā. Tādēļ kvalitatīvu otrreizējo materiālu izmantošana gandrīz visās detaļās ir ne vien atļauta, bet tiek aktīvi veicināta. Otrreizējie materiāli, kas var aizstāt sākotnējos izejmateriālus un tādējādi sekmēt efektīvu resursu izmantošanu, tiek iegūti, apstrādājot ražošanas atlikumus vai savu mūžu nokalpojušus materiālus.
Laikā no 2000. gada līdz 2006. gadam Volkswagen kopā ar savu sadarbības partneri SiCon veiksmīgi izstrādāja godalgoto Volkswagen-SiCon metodi savu laiku nokalpojušo automobiļu sasmalcināšanas vieglās frakcijas pārstrādei. Šī ekonomiski dzīvotspējīgā metode ir pierādījusi, ka mūsdienu automobiļa pārstrādes koeficients var pārsniegt 85%.
Kamēr atkārtoti pārstrādātais metāls tiek atgriezts apritē jaunu metāla izstrādājumu veidā, granulētie plastmasas atkritumi tiek lietoti, piemēram, domnu krāsnīs kā reducējošie elementi. Plašāka informācija par Volkswagen-SiCon metodi ir pieejama mājaslapā www.volkswagenag.com
Atraduši ar ko lielīties :) Japāņi un tagad jau arī Korejiešī , sen kā ražo savus autiņus no sadzīves atkritumiem :) Un , tehniski , rulzz tie šķibači nemerā , garantijas aš līdz 7gadiem :)
Kad golpu sastāvā būs 90% ''otreizējo'' izejvielu , šamie ar , varbūt, spēs dot 7 gadu garantiju ?! :)