Vairāk kā 500 kg atkārtoti izmantotu materiālu jaunajā «Golf» 18

 
2.marts 2009 8:56

Volkswagen uzņēmums veicis auditu, pārbaudot jaunajā Golf modelī atkārtoti izmantotos materiālus, kas pazīstami arī kā pārstrādātie materiāli jeb „reciklāti”.

Pārbaude parādīja, ka jaunajā Golf modelī ir izmantoti 527 kg otrreizējo materiālu jeb vairāk kā 40% transportlīdzekļa svara, tādējādi ietaupot resursus. Rezultātā jaunais Golf izceļas ne tikai ar ekonomisko TSI tiešās iesmidzināšanas dzinēju, bet arī ar dabai draudzīgu materiālu izmantošanu. Tā ir pirmā reize, kad tehnisko ekspertu sabiedrība TÜV ir veikusi pārbaudi un apstiprinājusi rezultātus par atkārtoti izmantotajiem materiāliem transportlīdzeklī kopumā.



Sistemātiska materiālu otrreizēja izmantošana Volkswagen uzņēmumā demonstrē rūpīgu attieksmi pret sākotnējiem izejmateriāliem, atbildību par apkārtējo vidi un atspoguļo modernās automobiļu būves potenciālās iespējas. Metāla dzīves cikls ir izšķirošais faktors, novērtējot transportlīdzekļa ietekmi uz vidi. Golf automobilī ir izmantots 501 kg otrreiz pārstrādāta metāla, tādējādi sniedzot ievērojamu ieguldījumu resursu taupīšanā. Plastmasa sastāda 15 kg no kopējā pārstrādāto materiālu svara, stikls 9 kg un šķidrās vielas 2 kg. Uzņēmums TÜV NORD ir apstiprinājis šos rezultātus. Audita gaitā tika novērtēts aptuveni 5000 automobiļa detaļu.

Dr. Ulrihs Hakenbergs (Ulrich Hackenberg), Volkswagen valdes loceklis, jauno izstrādājumu departamenta vadītājs, sniedz komentāru: „Ņemot vērā materiālu efektīvas otrreizējās izmantošanas atdalīšanu jau transportlīdzekļu izstrādes stadijā, Volkswagen gūst apstiprinājumu, ka nolietotos transportlīdzekļus var atgriezt materiālu apritē.” Dr. Haralds Ludaneks (Harald Ludanek), Volkswagen transportlīdzekļu vispārējās attīstības un prototipu departamenta vadītājs, papildina: „Priekšnoteikums augstas kvalitātes otrreizējo materiālu izmantošanai ir sērijveida ražošanai nepieciešamā daudzuma nodrošināšanas iespējas. Ir pilnīgi pašsaprotami, ka otrreizējiem materiāliem jāatbilst tiem pašiem augstajiem kvalitātes standartiem, ko Volkswagen ir noteicis sākotnējiem izejmateriāliem. Tehnisko noteikumu stingrās prasības otrreizējo materiālu virsmu kvalitātei un materiāla kalpošanas ilgumam garantē mūsu transportlīdzekļu drošību, uzticamību un ilgmūžību.”

Sākotnējo resursu taupīšana un resursu aprites slēgtais cikls ir svarīgs ražošanas attīstības jautājums Volkswagen uzņēmumā. Tādēļ kvalitatīvu otrreizējo materiālu izmantošana gandrīz visās detaļās ir ne vien atļauta, bet tiek aktīvi veicināta. Otrreizējie materiāli, kas var aizstāt sākotnējos izejmateriālus un tādējādi sekmēt efektīvu resursu izmantošanu, tiek iegūti, apstrādājot ražošanas atlikumus vai savu mūžu nokalpojušus materiālus.     

Laikā no 2000. gada līdz 2006. gadam Volkswagen kopā ar savu sadarbības partneri SiCon veiksmīgi izstrādāja godalgoto Volkswagen-SiCon metodi savu laiku nokalpojušo automobiļu sasmalcināšanas vieglās frakcijas pārstrādei. Šī ekonomiski dzīvotspējīgā metode ir pierādījusi, ka mūsdienu automobiļa pārstrādes koeficients var pārsniegt 85%.

Kamēr atkārtoti pārstrādātais metāls tiek atgriezts apritē jaunu metāla izstrādājumu veidā, granulētie plastmasas atkritumi tiek lietoti, piemēram, domnu krāsnīs kā reducējošie elementi. Plašāka informācija par Volkswagen-SiCon metodi ir pieejama mājaslapā www.volkswagenag.com
 
Visi komentāri
 
267313. viesis 2.marts 2009 9:10
0 0 Atbildēt

Atraduši ar ko lielīties :) Japāņi un tagad jau arī Korejiešī , sen kā ražo savus autiņus no sadzīves atkritumiem :) Un , tehniski , rulzz tie šķibači nemerā , garantijas aš līdz 7gadiem :)

Kad golpu sastāvā būs 90% ''otreizējo'' izejvielu , šamie ar , varbūt, spēs dot 7 gadu garantiju ?! :)

267314. viesis 2.marts 2009 9:23
0 0 Atbildēt

jā pēc 7 gadiem šķibači vel pastāvēs - varēs padiskutēt.... ka teikt - vai nu ēzelis, vai nu padišahs....

267320. viesis 2.marts 2009 10:38
0 0 Atbildēt

Lietuvieši jau sen otreizēji izmanto 50% - No diviem sistiem kaianiem sametina atkal vienu ripojošu :]

267321. viesis 2.marts 2009 11:52
0 0 Atbildēt

PATIESĪBĀ ar šo gan ir ko lepoties. Tā vietā lai ielaistu vēl vienu preses relīzi par jaudīgākiem dzinējiem, labāku navigāciju vai regulējamu piekari, VW paceļas (vismaz manās) acīs ar to, ka reāli domā par dabu. Šis noteikti nav viennozīmīgi pozitīvi uztverams fakts.... tādā lumpeņu valstīņā kā LV tas redzams pat no "lietpratēju" komentāriem. Dēļ tā, ka padomju un šodienas neesošā ražošana nav sačakarējusi mūsu vidi pilnībā, mēs nedomājam attīstītās R-Eiropas līmenī šajā sfērā. Nedomājam, ka *varbūt* es neesmu vienīgais uz pasaules. Ka varbūt arī manas *izlieto un izmet* intereses nav spējīgas dzīvot un pastāvēt ilgtermiņā - jo es vairāk *lietošu un izmetīšu*, jo mazāk maniem bērniem un bērnu bērniem būs šādas iespējas. Nedomājam, ka varbūt tas, ka man ir nauda, nenozīmē, ka man vajag visu vairāk un vairāk, jaunu un jaunu. Ka salabot tosteri, kas maksā dārgāk, nekā nopirkt jaunu, varbūt nav tikai "naudas ietaupīšanas" jautājums. Mūsu tupajās galvās nespēj savienoties jēdzieni "nauda" un "vide". Mēs nopērkam jaunu auto, jo naudas taču pietiek, lai pēc 15 gadiem viņš stāvētu kādā svalkā un pūtu, radot milzu kaitējumu videi. Un tādu dzīvnieku kā mēs ir miljoniem. Problēma ir egocentriskumā un nespējā domāt ilgtermiņā, nespējā pārvarēt savus napoleoniskos kompleksus, tērējot sapelnīto piķi par arvien jauniem un jauniem mēsliem. Patiesībā VW šajā ziņā ir priekšā ne tikai vairumam "kruto" ražotāju, bet krietni priekšā vidējā latvieša domāšanai un saprašanai, kurš no savas smadzeņu samazgas izvelk domu graudus par "pārstrādātiem sadzīves atkritumiem" un "iepriekšējā saimnieka likteni". Cik tālu mēs tik primātiski dzīvosim, ko, bāleliņi?

267323. viesis 2.marts 2009 12:18
0 0 Atbildēt

elektro, vispar jau peec videjaa reklaamas upura pats izskaties... Ko tas dod, ka 40% ir otreizeejaas izejvielas, vinju paarstraadei tapat vajag ENERGIJU, kuru tapat nem no neatjaunojamiem resursiem... Manaas aciis razhotaji kopumaa celtos, ja vini beigtu ik pusgadu laist araa jaunus modeljus... Un beigtu poteet, ka auto jamaina ik pa trim gadiem patereeetajam... Daudzi no tekoshajiem autinjiem ir galigi shvaki tehniski, ipashi pa musu celjiem, jo ekonomets tiek nejegaa- tris gadus jau izvilks...

Tapat arii nevajadzetu parcensties ar katalizatoru uc drazu salikshanu, jaa, atgaze "tiraaka", bet auto degvielu rij vairak kaa taadi pashi 10 gadus veci auto... Zaljaa domashana ir laba lieta, bet paarcensties nevajag, beigas sanaak veel sliktaak...

267324. viesis 2.marts 2009 12:24
0 0 Atbildēt

Cien. 267323. viesis

es piekrītu tev tajā daļā, kur saki ka ir stulbi mainīt auto ik pārgadus, vai biežāk - tā patiešām tiek nodarīts lielāks kitējums videi, nekā tas auto spēj "atgūt" ar savu ekoloģiskumu. Bet npeiekrītu tajā ka auto paliek neizturīgāki - tā nu gan nav. ;)

Un vēl kas ir labi, ka ekologija ir izrādījies labs "spēriens pa resno galu" dzinēju attīstībā.

267327. viesis 2.marts 2009 16:12
0 0 Atbildēt

tas viss ir mārketings (tirgvedība) un tiek darīts lielāku ieņēmumu dēļ - lūdzu palasīt Marksa rakstīto apm. 110 gadus atpakaļ. Ir tāds vārds jebkurā uzņēmējdarbībā - alkatība, lūk pie tā arī griezties sakarā ar jauniem modeļiem un ekonomiju kvalitātē. Bet ne jau par to iet runa - cik ilgi būs tādi, kas domās, ka "vecīt, mans 4. golfs galīgi vairs nerullē un nav prestižs, labāk jāņem 6. golps, vismaz komfortablāks, ekonomiskāks un prestižāks" - tik ilgi kapitālisms pastāvēs uz šādiem noteikumiem. Bet iedomājies - tagad tas pats golfs tiek saražots nevis no jauna dzelzs, kas izrakta no rūdas raktuvēm, atvesta ar vilcienu līdz pārstrādei, izmetot nenormālu kvantumu resursu, lai tikai 1 egocentriskam resnam šmulim būtu jauns autiņš.... nē, viņa vecais golfs vairs nepūst svalkā, bet tiek re-cik-lēts. Pārstrādāts. Neesmu reklāmu upuris, vari neiespringt, bet pārstrāde, katrā ziņā, ir ekonomiski un ekoloģiski ilgspējīgāks process, nekā resursu šķiešana. Tam nevar nepiekrist. Un, tiklīdz tam piekrīti, tā atzīsti, ka man ir taisnība. Bingo. Un vēl nevar nepiekrist, kā mums, kā jaunai sabiedrībai ar lielu fokusu uz materiālo, kādreiz neaktuālās ekoloģiskās problēmas drīz kļūs aktuālākas kā liel-ražotājai Vācijai. tikai tāpēc, ka ir truli speķa rauši, kuriem hrju hrju hjru šādas lietas neaiziet.

267329. viesis 2.marts 2009 16:21
0 0 Atbildēt

WALA kuri tad paliek labāki? Markas, modeļus, lūdzu studijā :)

Un vēl pastāsti, kas tur labs tajos nožmiegtajos motoros :) Varbūt gribi amūrikāņu variantu - liels piežmiegts bīdelis ar diezgan uzjautrinošu jaudu [tā kā liels, tad tur vismaz grieze ir]? Kopš pirms kādiem 20 gadiem sāka ražotāji masveidā izmantot šprices [lasīt - barošanas sistēmas kas spēj kontrolēt kas nāk laukā pa izpūtēju :D ] un viens otrs arī ļurbas, vairs nekas īpašs vairs benzīnnieku lauciņā nepalika ko izpētīt, vienīgi ķīseļiem pietika ko pētīt - bet vai pēc kommonreila ieviešanas vairs tur kas īpašs ir palicis ko pētīt...

Viens piemērs par ekoloģiju - Mehiko smoga problēmas tika samazinātas par 80-90%, ieviešot reizi divos gados TA :D

267332. viesis 2.marts 2009 16:42
0 0 Atbildēt

Rungai divi gali. Vai nu uzražo kvalitatīvu auto - āda, negraboša plastmasa, normāla izturīga piekare un brauc 15 gadus. Vai uzražo no konsevu kārbām pārkausētu piekari, banānu mizu šķiedu sēdekļus un pet pudeļu paneli un 4gados auto jūk ārā - jāpērk atkal jauns.

267334. viesis 2.marts 2009 18:48
0 0 Atbildēt

msh - līdzīgi domāja arī gāzes rūpnieki pirms Edisons izgudroja elektrisko spuldzi

267335. viesis 2.marts 2009 19:03
0 0 Atbildēt

smaidīgais, tu pareizi pateici - lūdzu, kaut ko kas nav virzuļmotors, studijā - un kas nav arī ekoloģijas mīts, kā, piemēram, ūdeņradis :)

267337. viesis 2.marts 2009 20:07
0 0 Atbildēt

267323. viesis 02.03.2009 12:18

elektro, vispar jau peec videjaa reklaamas upura pats izskaties... Ko tas dod, ka 40% ir otreizeejaas izejvielas, vinju paarstraadei tapat vajag ENERGIJU, kuru tapat nem no neatjaunojamiem resursiem...

------------------------------------------------

Kaa likums, materiaalu recikleeshanai vajag MAZAAK energjijas, nekaa to ieguushanai no izejvielaam. Tas attiecas gan uz metaaliem, gan dalju no plastmasaam, gan stiklu un tamliidziigi. Turklaat dalja no recikleetajiem materiaaliem atrod citu pielietojuma veidu (dalja plastmasu, gumija, sinteetiskaas shkjiedras), dalja tiek arii, piemeeram , sadedzinaata, taadeejaadi nodroshinot ar energjiju pashus recikleeshanas procesus. Taa ka viss tur ir izdomaats un apreekjinaats, ar zaudeejumiem shie procesi projekteeti netiek.

P.S. taadaam piekares sviraam vai virsbuuves paneljiem ir pilniigi vienalga, vai teerauds ieguuts paarkauseejot chuguna kluchus vai konservu bundzhas :-)

267341. viesis 2.marts 2009 21:14
0 0 Atbildēt

Tā nesaki - sūdīgs krievu tērauds bija viens no iemesliem alfas grimšanai septiņdesmitajos :D

267343. viesis 2.marts 2009 22:13
0 0 Atbildēt

:D:D:D:D:D:D:D:D:D 500kg atkritumu :D:D:D Pasa golfa svars ir bik vairak... resp Golfs = sūc :D:D:D:D

267344. viesis 2.marts 2009 22:52
0 0 Atbildēt

Crankshaft: paldies par reklāmas upuru piesaukšanu... ieteiktu mazliet uzmest aci kādai interneta lapai un atšķirt atjaunojamos no neatjaunomajiem enerģijas resursiem. Ir tādi, trust me. Lai cik tas neizklausītos pārsteidzoši, neiet runa par finansiāli/ekonomiskajiem zaudējumiem... nav tikuši aprēķināti zaudējumi dabai, videi un taviem bērniem un bērnu bērniem, apmierinot tukleņu mietpilsoniskās prasībiņas pēc jauniem mēsliem.

KKTK: šos spriedelējumus bez pamatojumu par kokoksriekstiem, konzervbundžām un vēl ko tur sauc par neinformātiem... aizspriedumiem... kā tur bija tiem ļumīgajiem sušķiem, kas savas zināšanas pamato savās ..............vajadzībiņās........

267351. viesis 3.marts 2009 8:41
0 0 Atbildēt

Par izturiibu un "progresu" autojomaa man 2as lamatas ko saliidzinaat:

Citroen Berlingo 2007.g., 1.4i, 5robu MT, ABS, SRS vadiitaajam, 55l baaka, 1780kg, ~9l/100km Ai95e(companycar)

Volvo 745GL, 1986.g., 2.4TD, 4robu AT, AC, centr.atsleega, el.logi,benjkju/spogulju apsilde, meh.luuka, 70l baaka, 1920kg, ~9l/100km DD(personiigais)

powersteerings abiem.

- kaa tas taa, ka "neanderthal technologies" zviedru kjiegjelis, ar komfortablu apriikojumu, smagu 6cyl diizeli, 70 l baaku un iespaidiigu bagaazhas nodaliijumu ir _tikai_ 140kg smagaax par "moderno tehnologjiju" komercvaagenu?

- ja kupenaa gaidu paliigaa izstuumeejvechus, no Volvo aaraa nekaapju. Ja taa notiek ar Berlingo - obligaati noinstrueeju, ka stumt driixt tikai enjgju vietaas, saudziigi - pie bufera un piekabes aakja.

267357. viesis 3.marts 2009 9:30
0 0 Atbildēt

mnja, bet ja kupenā sēdētu ar 2CV...

267392. viesis 3.marts 2009 16:58
0 0 Atbildēt

msh [?] 02.03.2009 21:14

Tā nesaki - sūdīgs krievu tērauds bija viens no iemesliem alfas grimšanai septiņdesmitajos

------------------------------------------

Tu domaa virsbuuveem paredzeeto teerauda loksni dziljajai izvilkshanai? Vispaar jau PSRS ar vinja razhoshanu (marka St08kp) negaaja nekaadaa jeegaa, razhoja maz un nekvalitatiivu. Situaacija diemzheel taada ir veel shobaltdien, un jau 1970-ajos praktiski visus vieglos auto un mikroautobusus (virsbuuves), arii RAF (!) razhoja no importeeta lokshnju teerauda. Naaca imports galvenokaart no Luksemburgas, Beljgijas, pat no Japaanas reizeem gadiijaas :-) Krieviem toties bija (un ir) ekselentas lodiishgultnju teerauda markas (seerija ShH) - vien probleemas ar pashu gultnju kaa galaprodukta kvalitaati meedz buut. Shie teeraudi gaaja eksportaa uz urraa, un iet veel arvien. Lielaakie pirceeji bija un ir Japaana, Vaacija, Itaalija.

Alfaam vispaar bija ljoti vaaja, var teikt, nekaada , pretkorozijas aizsardziiba, ja korozija tur ieperinaas, tad beigas arii ir :-( Kad no Fiat 124 konstrueeja "Zhiguli", vesels pretkorozijas pasaakumu komplekss tika izstraadaats, jo taas, kaads der Itaalijas klimatam, auto galiigi nedereeja gaidaamajiem apstaakljiem PSRS. Liidziigs staasts jau bija ar auto "SAAB LANCIA", buutiibaa FWD Lancia Delta, kuru razhoja Zviedrijaa taadu pat, kaa Itaalijas tirgum. Rezultaataa autinji tik paisi ruuseeja, ka peec sameeraa neilgas razhoshanas zviedri meta mieru :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti