Vairāki «Volkswagen» jaunumi Ženēvas autoizstādē 1

3.marts 2009 7:46

Volkswagen atveduši vairākus jaunumus uz Ženēvas autoizstādi, kura sākas ar preses dienu otrdien, 3. martā. Acīm redzami, Volkswagen Polo ir visgaidītākais jaunums.

Tomēr Volkswagen izstāda vēl piecas novitātes, kas balstītas uz kompānijas ilgtermiņa attīstības pamatprincipiem – Polo BlueMotion, Golf BlueMotion, Golf Plus BlueMotion, Passat CC Blue TDI and Touran TSI EcoFuel.

Protams, vislielākā interese būs par jauno Polo – Volkswagen A0 segmenta modeli ar 34 gadu vēsturi. Kopš pirmais Polo pameta konveijeru 1975. gadā, vairāk nekā 10,6 miljoni šo automobiļu ir pārdoti visā pasaulē. Šobrīd Volkswagen ir gatavi izrādīt sava mazā hečbeka piekto paaudzi, kas Vācijas tirgū parādīsies jūnijā, bet Baltijas valstis varētu sasniegt jūlijā vai augustā.



Polo A05: jauns dizains, jauni dzinēji, jauni izmēri

Jaunais Volkswagen Polo ar rūpnīcas kodu Polo A05 seko jaunajai dizaina līnijai, kuru pilnībā izstrādājis Volkswagen grupas galvenais dizainers Valters Da Silva. Tātad jaunais automobilis izskatās līdzīgs jaunajam sestās paaudzes Golf, tomēr ir saglabājis labākās Polo īpašības.

Automobiļa svars ir samazināts par 2,5 %. Polo piedāvājumā ir vairāki jauni dzinēji, savukārt inovatīvā divu sajūgu pārnesumkārba DSG pirmo reizi tiek uzstādīta A0 segmenta automobilī. Dīzeļdegvielas partikulu filtrs (DPF) ir iekļauts automašīnas standarta aprīkojumā un visi dzinēji atbilst Euro5 normām.

Dzinēju gammā ir lielas izmaiņas, salīdzinot ar iepriekšējo Polo. Bez jau pazīstamajiem 1,2 (60 un 70 ZS) un 1,4 (86 ZS) litru atmosfēriskajiem benzīna dzinējiem, klāt nācis 1,2 litru TSI dzinējs ar 105 zirgspēkiem – šis pilnīgi jaunais dzinējs savu debiju piedzīvo tieši Polo automobilī. 1,4 litru un 1,2 litru TSI dzinēji ir pieejami arī ar divsajūgu pārnesumkārbu DSG. Degvielas ekonomija jaunajam Polo, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, sastāda 8 līdz 20 procentus atkarībā no dzinēja un pārnesumkārbas kombinācijas.

Dīzeļdzinēju klāsts ir pavisam jauns – ir iespējams izvēlēties starp trim 1,6 litru Common-Rail TDI dzinējiem ar jaudu attiecīgi 75, 90 un 105 zirgspēki. 90 zirgspēku versija pieejama komplektā ar DSG pārnesumkārbu. Jauno dīzeļdzinēju degvielas ekonomija, salīdzinot ar iepriekš izmantotajiem agregātiem, sastāda 5 līdz 15 procentus.

Jaunais Volkswagen Polo ir 3970 mm garš (+54 mm, salīdzinot ar iepriekšējo modeli), 1682 mm plats (+32 mm), 1453 mm augsts (-14 mm). Automobiļa riteņu bāze ir 2470 mm (+4 mm), kamēr šķērsbāze ir 1463 mm (+29 mm) un 1456 (+30 mm) attiecīgi priekšā un aizmugurē.

Jaunās navigācijas un audiosistēmas ir pieejamas no augstākas klases automobiļiem – Golf un Passat. Turklāt Polo A05 jākļūst par pirmo A0 klases automobili, kurš izpilda jaunos un striktākos EuroNCAP piecu zvaigžņu standartus. ABS jaunajā modelī būs pieejams standartaprīkojumā visā pasaulē, kamēr ESP būs standartaprīkojumā visos lielākajos Eiropas Savienības tirgos.

Jaunajam Polo būs līdzena bagāžas nodalījuma grīda. To bija iespējams panākt, uzstādot jaunu aizmugurējo sēdekli ar labāk nolokāmu atzveltni. Tagad kā papildus aprīkojums būs pieejama arī multifunkcionālā stūre. Iespējams iegādāties arī RNS310 navigācijas un RCD510 audiosistēmas ar pieskārienjūtīgu ekrānu. Tāpat pieejama MDI pieslēgvieta iPod, USB un MP3.

Polo BlueMotion koncepts – tikai 3.3 l/100 un 87 g CO2 kilometrā

Volkswagen parāda divas Polo BlueMotion paaudzes Ženēvas autoizstādē. Pirmā būs pieejama jau kopš Polo ienākšanas tirgū. Jaunais Polo ar 1,6 litru TDI (90 ZS) dzinēju un BlueMotion paketi patērēs tikai 3,6 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem un radīs tikai 96 gramus CO2 izmešu uz kilometru.

Polo BlueMotion II tiek prezentēts kā konceptautomobilis – tam ir trīs cilindru 1,2 litru Common-Rail TDI dzinējs ar 75 ZS lielu jaudu. Tas patērē tikai 3,3 litrus degvielas uz 100 kilometriem un rada tikai 87 gramus CO2 izmešu. Automašīnā izmantotas tādas high-tech novitātes kā automātiskā „start-stop” funkcija un reģeneratīvās bremzēšanas funkcija, kas ļauj izmantot bremzēšanas laikā radušos enerģiju. Iespēja šim konceptautomobilim kļūt par sērijveida auto ir ļoti liela – patiesībā 1,2 litru dīzeļdzinējs parādīsies Volkswagen motoru gammā jau 2010. gadā.

Golf BlueMotion – 99 g CO2 izmešu kilometrā

Pretēji Polo BlueMotion II, kas vēl tikai gaida savu ražošanu, Golf BlueMotion tirdzniecībā nonāks jau tuvākajā laikā. Automobilis patērēs vidēji tikai 3,8 litrus uz 100 km un radīs vien 99 g/km lielus CO2 izmešus. Automobilī uzstādīts 1,6 litru Common-Rail TDI dīzeļdzinējs un tiek lietota reģeneratīvā bremzēšana. Neskatoties uz auto ekonomiskumu, 105 ZS jaudīgais Golf BlueMotion ir pietiekami dinamisks. To nodrošina jaunā dzinēja 250 ņūtonmetru lielais griezes moments.

Golf Plus BlueMotion – 1100 kilometri bez uzpildes

Arī jaunais Volkswagen Golf Plus BlueMotion izmanto 1,6 litru Common-Rail TDI dīzeļdzinēju, „start-stop” sistēmu un reģeneratīvo bremzēšanu. Pateicoties šai kombinācijai, Golf ar augsto jumtu patērē vidēji 4,3 litrus dīzeļdegvielas uz 100 km un tā vidējie CO2 izmeši ir 114 g/km. Salīdzinot ar iepriekšējo Golf Plus BlueMotion, jaunais patērē pus litru uz 100 km mazāk un ar vienu 55 litrus lielo degvielas bāku var mierīgi veikt 1100 km.

Passat CC BlueTDI jau šobrīd izpilda Euro6 standartus

Jaunais Passat CC BlueTDI spēj vēl vairāk ar vienu degvielas bāku – bez uzpildes var veikt 1300 kilometru! Tomēr godīgi būtu pateikt, ka automašīnas degvielas bāka ir lielāka, un arī sportiskā sedana degvielas patēriņš ir lielāks. Tomēr jaunais auto ir patiesa sensācija, jo tā dzinējs – 143 ZS BlueTDI ar Common Rail iesmidzināšanas sistēmu un NOx savācējkatalizatoru, kas būtiski samazina slāpekļa oksīdu skaitu – ir jaudīgāks un, iespējams, tīrākais dīzeļdzinējs pasaulē savā klasē! Šis ātrais sedans, kurš spēj sasniegt 214 km/h, vidēji patērē tikai 5,2 litrus (!) degvielas uz 100 km. CO2: 139 g/km. Jau šodien Volkswagen izpilda Euro6 izmešu standartus, kurus plānots ieviest vien 2014. gadā

Touran TSI EcoFuel – 150 ZS un tikai 4,60 eiro uz 100 kilometriem

Arī Touran TSI Eco Fuel pelnījis īpašu uzmanību. Jau „normālais” Touran EcoFuel (109 ZS) ir viens no sekmīgākajiem dabas gāzes automobiļiem Eiropā. Šobrīd Volkswagen piedāvā soli uz priekšu – Touran TSI EcoFuel. Tā galvenā tehniskā īpatnība – dubultā turbopūte ar atgāzu un mehānisko kompresoru palīdzību („Twincharger”). Automašīnas lieliskās gaitas īpašības tiek kombinētas ar ļoti augstu efektivitāti: jaunais Touran TSI EcoFuel ir tik ekonomisks, ka 100 kilometri ar šo automobili maksā vien 4,60 eiro (aprēķini veikti, izmantojot vidējo dabasgāzes cenu Vācijā 2009. gada februārī). Minivens patērē tikai 4,8 kg dabasgāzes uz 100 km (CO2 izmeši – 129 g/km) ar sešpakāpju manuālo transmisiju, vai 4,7 kg gāzes uz 100 km (CO2 – 126 g/km) ar septiņpakāpju DSG.
 
Visi komentāri
 
267389. viesis 3.marts 2009 15:38
0 0 Atbildēt

Nu šic Polo smuks!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pauls Timrots izsaka viedokli par ceļu būvdarbu projektēšanas kvalitāti un realitāti Latvijā (+ VIDEO) 25

Satiksmes eksperts Pauls Timrots raida skarbus vārdus Latvijas Valsts ceļu virzienā. "Jārada dienests, kas pārbaudīs vai ceļa infrastruktūra izplānota pareizi". Lasīt vairāk

 

Vadītāji ignorē neredzīgos gājējus - policija Liepāja pusstundas laikā sastāda septiņus protokolus 6

Liepājā pusstundas laikā septiņiem šoferiem noformēti protokoli un katram uzlikts 15 eiro naudas sods par neredzīgu gājēju nepalaišanu pāri ielai, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Kurzemes reģiona pārvaldes pārstāve Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 

Golf 8 jau uz konveijera (+ FOTO) 10

Globālajā tīmeklī parādījušies jaunā Golf 8 attēli, kurus tur ievietojis kāds Instagram lietotājs. Automašīna nofotografēta uz ražošanas līnijas kādā no Volkswagen rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Sadursme ar "gāzes" busiņu (+ VIDEO) 5

Vieglās automašīnas šoferis traucas visiem garām un saduras ar busiņu, kas veic kreiso pagriezienu. Vēlāk noskaidrojas, ka trieciens trāpījis tur, kur busiņam piemontēti gāzes iekārtas baloni. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti