Volkswagen atveduši vairākus jaunumus uz Ženēvas autoizstādi, kura sākas ar preses dienu otrdien, 3. martā. Acīm redzami, Volkswagen Polo ir visgaidītākais jaunums.
Tomēr Volkswagen izstāda vēl piecas novitātes, kas balstītas uz kompānijas ilgtermiņa attīstības pamatprincipiem – Polo BlueMotion, Golf BlueMotion, Golf Plus BlueMotion, Passat CC Blue TDI and Touran TSI EcoFuel.Protams, vislielākā interese būs par jauno Polo – Volkswagen A0 segmenta modeli ar 34 gadu vēsturi. Kopš pirmais Polo pameta konveijeru 1975. gadā, vairāk nekā 10,6 miljoni šo automobiļu ir pārdoti visā pasaulē. Šobrīd Volkswagen ir gatavi izrādīt sava mazā hečbeka piekto paaudzi, kas Vācijas tirgū parādīsies jūnijā, bet Baltijas valstis varētu sasniegt jūlijā vai augustā.
Polo A05: jauns dizains, jauni dzinēji, jauni izmēri
Jaunais Volkswagen Polo ar rūpnīcas kodu Polo A05 seko jaunajai dizaina līnijai, kuru pilnībā izstrādājis Volkswagen grupas galvenais dizainers Valters Da Silva. Tātad jaunais automobilis izskatās līdzīgs jaunajam sestās paaudzes Golf, tomēr ir saglabājis labākās Polo īpašības.Automobiļa svars ir samazināts par 2,5 %. Polo piedāvājumā ir vairāki jauni dzinēji, savukārt inovatīvā divu sajūgu pārnesumkārba DSG pirmo reizi tiek uzstādīta A0 segmenta automobilī. Dīzeļdegvielas partikulu filtrs (DPF) ir iekļauts automašīnas standarta aprīkojumā un visi dzinēji atbilst Euro5 normām.
Dzinēju gammā ir lielas izmaiņas, salīdzinot ar iepriekšējo Polo. Bez jau pazīstamajiem 1,2 (60 un 70 ZS) un 1,4 (86 ZS) litru atmosfēriskajiem benzīna dzinējiem, klāt nācis 1,2 litru TSI dzinējs ar 105 zirgspēkiem – šis pilnīgi jaunais dzinējs savu debiju piedzīvo tieši Polo automobilī. 1,4 litru un 1,2 litru TSI dzinēji ir pieejami arī ar divsajūgu pārnesumkārbu DSG. Degvielas ekonomija jaunajam Polo, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, sastāda 8 līdz 20 procentus atkarībā no dzinēja un pārnesumkārbas kombinācijas.
Dīzeļdzinēju klāsts ir pavisam jauns – ir iespējams izvēlēties starp trim 1,6 litru Common-Rail TDI dzinējiem ar jaudu attiecīgi 75, 90 un 105 zirgspēki. 90 zirgspēku versija pieejama komplektā ar DSG pārnesumkārbu. Jauno dīzeļdzinēju degvielas ekonomija, salīdzinot ar iepriekš izmantotajiem agregātiem, sastāda 5 līdz 15 procentus.
Jaunais Volkswagen Polo ir 3970 mm garš (+54 mm, salīdzinot ar iepriekšējo modeli), 1682 mm plats (+32 mm), 1453 mm augsts (-14 mm). Automobiļa riteņu bāze ir 2470 mm (+4 mm), kamēr šķērsbāze ir 1463 mm (+29 mm) un 1456 (+30 mm) attiecīgi priekšā un aizmugurē.
Jaunās navigācijas un audiosistēmas ir pieejamas no augstākas klases automobiļiem – Golf un Passat. Turklāt Polo A05 jākļūst par pirmo A0 klases automobili, kurš izpilda jaunos un striktākos EuroNCAP piecu zvaigžņu standartus. ABS jaunajā modelī būs pieejams standartaprīkojumā visā pasaulē, kamēr ESP būs standartaprīkojumā visos lielākajos Eiropas Savienības tirgos.
Jaunajam Polo būs līdzena bagāžas nodalījuma grīda. To bija iespējams panākt, uzstādot jaunu aizmugurējo sēdekli ar labāk nolokāmu atzveltni. Tagad kā papildus aprīkojums būs pieejama arī multifunkcionālā stūre. Iespējams iegādāties arī RNS310 navigācijas un RCD510 audiosistēmas ar pieskārienjūtīgu ekrānu. Tāpat pieejama MDI pieslēgvieta iPod, USB un MP3.
Polo BlueMotion koncepts – tikai 3.3 l/100 un 87 g CO2 kilometrā
Volkswagen parāda divas Polo BlueMotion paaudzes Ženēvas autoizstādē. Pirmā būs pieejama jau kopš Polo ienākšanas tirgū. Jaunais Polo ar 1,6 litru TDI (90 ZS) dzinēju un BlueMotion paketi patērēs tikai 3,6 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem un radīs tikai 96 gramus CO2 izmešu uz kilometru.Polo BlueMotion II tiek prezentēts kā konceptautomobilis – tam ir trīs cilindru 1,2 litru Common-Rail TDI dzinējs ar 75 ZS lielu jaudu. Tas patērē tikai 3,3 litrus degvielas uz 100 kilometriem un rada tikai 87 gramus CO2 izmešu. Automašīnā izmantotas tādas high-tech novitātes kā automātiskā „start-stop” funkcija un reģeneratīvās bremzēšanas funkcija, kas ļauj izmantot bremzēšanas laikā radušos enerģiju. Iespēja šim konceptautomobilim kļūt par sērijveida auto ir ļoti liela – patiesībā 1,2 litru dīzeļdzinējs parādīsies Volkswagen motoru gammā jau 2010. gadā.
Nu šic Polo smuks!