BMW izstrādājuši mini elektrostaciju auto izplūdē 16

5.marts 2009 9:51

Kompānijas BMW inženieri izstrādājuši tehnoloģiju, ar kuras palīdzību var tikt nodrošināts borta spriegums hibrīdautomobiļiem.

Pēc BMW pārstāvja Klausa  Dregera vārdiem, kompānija veic "termoelektroģeneratora"  izmēģinājumus, kuru pamatā ir kāds radioaktīvs materiāls, kas izstrādā elektroenerģiju uzsilstot. Ar šādu materiālu tiek pārklāta izplūdes caurule un kad hibrīdauto izmanto iekšdedzes dzinēju, tā sakarst un izstrādā elektrību. Dregers paziņojis, ka šādas tehnoloģijas komerciāla izmantošana varētu sākties pēc pieciem gadiem.
 
Visi komentāri
 
267422. viesis 5.marts 2009 12:16
0 0 Atbildēt

Eu man vajag tādu materiālu. Ar buržujkas palīdzību varēšu elektrību ražot. Ardievu Latvenergo.

267425. viesis 5.marts 2009 12:35
0 0 Atbildēt

Tīri tā neko, gluži vai pērkams. Drīz jau tautas klases (lēto) autombīļu nišā paliks pavisam šauri, kā nekā vienīgā, kas ražotājiem krīzē ir rentabla.

267426. viesis 5.marts 2009 13:11
0 0 Atbildēt

Tas gadījumā nav analogs atom-elektro-stacijai, kur uzkarsējot radiaktīvu vielu (pie atoma sadalīšanas) izdalās liela enerģija, kas tiek pārversta elektrībā? Nu nez nez...

267428. viesis 5.marts 2009 13:14
0 0 Atbildēt

Īpaši nebrīnītos, ja jau nākamajā desmitgadē parādītos vieglie auto ar nelielu atomreaktoru, kas darbinātu ģeneratoru. Jaudas varētu pietikt gan lieliem ātrumiem, gan ilgam laikam. Protams, galvenais ir drošiba pret radioaktivitātes iespējamām noplūdēm bojājumu un avariju rezultātā. Bet, attīstoties zinātnei, viss ir iespējams.

267432. viesis 5.marts 2009 14:32
0 0 Atbildēt

Mnde... Es gan negribētu, lai manā autiņā būtu radioaktīvi materiāli...

267436. viesis 5.marts 2009 15:31
0 0 Atbildēt

To "atomreaktoru", patiesībā sauc par kodolreaktoru. Bet vispār protams runa par radioaktīviem materiāliem ir visumā "iedvesmojoša" !!!

267437. viesis 5.marts 2009 15:39
0 0 Atbildēt

Pēc 10 - 15 gadiem iauto mērīsies nevis ar iekšdedzes dzinēja jaudu, bet gan ar kodolreaktora jaudu zem kapota :D

267438. viesis 5.marts 2009 16:11
0 0 Atbildēt

...tas būs varen jautri ! Statoili un lukoili varēs tirgoties ar urāna kubiciņiem un grafīta stienīšiem... Ja ne labāk, tad savādāk būs.

267439. viesis 5.marts 2009 16:34
0 0 Atbildēt

267426. viesis (UNIBANKA) 05.03.2009 13:11

Tas gadījumā nav analogs atom-elektro-stacijai, kur uzkarsējot radiaktīvu vielu (pie atoma sadalīšanas) izdalās liela enerģija, kas tiek pārversta elektrībā? Nu nez nez...

--------------------------------------------------------

Tava sapratne par kodolreaktora darbiibas principiem vienkaarshi nogalina :-))))

267440. viesis 5.marts 2009 17:07
0 0 Atbildēt

Cilvēku izglītībai par AES:

en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_power

Iesaku apskatīt bildi un padomāt kādēl tur tas tvaiks tā ceļas gaisā. ;)

267442. viesis 5.marts 2009 18:32
0 0 Atbildēt

Crankshaft!!!

Paldies par izsmeļošu atbildi, ja nepamanīji, tad teikuma beigās bija/ir jautājuma zīme.

Vari paņemt cepumu no plaukta par savu erudīciju.

Labāk būtu ņēmis piemēru no WALA komenta, kur cilvēks skaidri ieliek linku!

thx WALA! ;)

267446. viesis 6.marts 2009 10:27
0 0 Atbildēt

Tvaiks, draudzinj, celaas augshaa no dzesēšanas torņiem. Kondensācijas turbīnu gala posmaa izstraadaatais tvaiks ir jaakondensee, pirms to iztvaiceet no jauna. Ja tuvumaa nav ūdenskr;atuves, kuras ūdeni izmantot, tad vajag izmantot dzesēšanas torņus, jo ūdens iztvaikojot enerģiju ņem no tornī esošā ūdens. That simple.....

267464. viesis 6.marts 2009 14:42
0 0 Atbildēt

Paturpinot nākotnes prognozes - visām automašīnām ražotāji ieteiks grafīta stienīšus mainīt reizi gadā, bet vecie lauku papi opeļiem spītīgi nemainīs tos! Iet tak tāpat - pietam jauda netuvu nezmazinās :D

Tūneri toties zinās kurā vietā ir jāizurbj caurums, lai pēc kāda laika mašīna sāktu pati spīdēt.

267481. viesis 7.marts 2009 17:03
0 0 Atbildēt

->KKTK +1

:D :D :D

267500. viesis 8.marts 2009 15:24
0 0 Atbildēt

267442. viesis (UNIBANKA) 05.03.2009 18:32

Crankshaft! !!

Paldies par izsmeļošu atbildi, ja nepamanīji, tad teikuma beigās bija/ir jautājuma zīme.

-----------------------------------------

:-))))))))) Nuja, jautaajuma ziime :-) Man vienkaarshi iespaardiija teeze par radioaktiivaas vielas uzkarseeshanu :-) Un energjijas izdaliishanos shai sakaraa :-)

Vari paņemt cepumu no plaukta par savu erudīciju.

------------------------------------------------

Paldies, neesmu saldumu cieniitaajs :-)

Labāk būtu ņēmis piemēru no WALA komenta, kur cilvēks skaidri ieliek linku!

thx WALA! ;)

---------------------------------------

HVZ, es jau nu domaaju, ka noderiigaak ikkatram buutu pasham samekleet info -

taadai darbiibai lietderiibas koeficients augstaaks + vairaak paliek atminjaa :-)

267446. viesis 06.03.2009 10:27

Tvaiks, draudzinj, celaas augshaa no dzesēšanas torņiem. Kondensācijas turbīnu gala posmaa izstraadaatais tvaiks ir jaakondensee, pirms to iztvaiceet no jauna. Ja tuvumaa nav ūdenskr;atuves, kuras ūdeni izmantot, tad vajag izmantot dzesēšanas torņus, jo ūdens iztvaikojot enerģiju ņem no tornī esošā ūdens. That simple...

---------------------------------------------------

Tieshi taa, turklaat shaadi dzeseeshanas tornji nav paziime vien kodolparikteem, bet arii

normaalaam termo, termo elektro vai elektrostacijaam, ja tuvumaa nav gana lielu atklaata uudens baseinu. Sevishkji labi shitaas buuves var veerot Maskavaa un Peeterburgaa, kur jami dzeseeshanas tornji un grandiozi duumenji slejas daudzviet pilseetaa. Maskavaa taads ir arii pirmajam padomju kodolreaktoram, kursh atrodas Volgogradas prospektaa, vien dazhus km no Sarkanaa Laukuma :-) Tieshi sheit tapa pirmaas padomju atombumbas ...iekams tapa kodolrazhotnes Sverdlovskas, Novosibirskas, Cheljabinskas, Permas apkaimee ...

267502. viesis 8.marts 2009 18:03
0 0 Atbildēt

Nevis radioaktīvs materiāls, bet termoelektriska baterija!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 2

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Projektēsim Ceļus - eksperti skaidro, kādēļ klibo kvalitāte (+ VIDEO) 3

Būveksperts Edgars Krūmiņš nosauc iemeslus, kas iespaido ceļu būves kvalitāti: par vēlu izsludināti konkursi, rezultātu apstrīdēšana, plānošanas trūkumi, finansējuma nevienmērīgs sadalījums, speciālistu aizplūšana. Lasīt vairāk

 

Riepas, akumulators, logu slotiņas - kā sagatavot savu auto tumšajam laikam

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) apkopojusi 7 vienkāršus, bet ļoti svarīgus ieteikumus, kas palīdzēs sagatavot auto gada tumšajam un aukstajam laikam. Lasīt vairāk

 

15 000 km -krievi aizceļo uz Islandi ar 40-gadīgu ZAZ (+ VIDEO) 8

Divi Čeļabinskas iedzīvotāji devušies ekstrēmā piedzīvojumā, apceļojot Islandi ar 40 gadus vecu zaporožecu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti