Pavasarim tuvojoties, ņemot vērā lielo remontdeficītu valsts autoceļos, asfaltbetona segumos pastiprināti veidojas bedres. Pagaidām meteoroloģiskie laika apstākļi vēl nepieļauj veikt masveida bedrīšu remontus, tādēļ labotas tiek tikai satiksmei bīstamās bedres.
To aizpildīšanā ceļu uzturētāji izmanto aukstā asfaltbetona tehnoloģiju.Pavasara tuvošanos raksturo bieži atkušņi un svārstīga gaisa temperatūra, kas dienā ir pozitīva, bet naktī noslīd zem nulles. Autoceļu asfalta segumi šajā laikā ir pārsātināti ar mitrumu, tāpēc temperatūras svārstības atstāj īpaši lielu ietekmi uz tiem– tajos strauji veidojas bedres.
Bedres ne tikai rada neērtības autovadītājiem, apgrūtinot braukšanas apstākļus, bet arī ietekmē satiksmes drošību, tāpēc tās ir jālabo. Bedrīšu labošana ziemas sezonā un pavasara sākumā tiek veikta ar tā saukto aukstā asfaltbetona tehnoloģiju. Darbs noris sekojoši- bedrītes vietu iespēju robežās iztīra un aizpilda ar auksto asfaltbetonu, virsmu pēc tam noblietējot ar vibroplati.
Šī bedrīšu labošanā izmantotā tehnoloģija gan nereti autovadītājos raisa neizpratni un rada jautājumus par tās efektivitāti. Taisnība, ka šādi nevar nodrošināt aizpildītās bedrītes ilgstošu saglabāšanos, tomēr tā ļauj uz laiku uzlabot braukšanas apstākļus autovadītājiem, pasargāt ceļa segumu no vēl lielākiem bojājumiem un sagaidīt laika apstākļus, kuros ir iespējams izmantot noturīgākas bedrīšu aizpildīšanas tehnoloģijas.
Aukstā asfaltbetona tehnoloģija ir vienīgā pie mums ziemas apstākļos pielietojamā metode bedrīšu „aizlāpīšanai”. Šādi netiek labotas bedrītes masveidā un to izmanto kā pagaidu variantu satiksmei bīstamo bedru novēršanai. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem, par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m2 un kuras ir dziļākas par 50 mm.
Masveida bedrīšu remontus ceļu uzturētāji uzsāks, iestājoties stabiliem laika apstākļiem ar diennakts vidējo gaisa temperatūrai virs + 5 grādiem pēc Celsija.
Lai gan autoceļus regulāri apseko, bedres tajos veidojas ātri. Ceļu uzturētāji lūdz autovadītājus būt saprotošiem un iespēju robežās arī pašiem informēt par braukšanai bīstamām bedrēm. To var izdarīt, zvanot Satiksmes informācijas centram pa diennakts informatīvo tālruni 65025555. Šāda rīcība palīdzētu ceļu uzturētājiem operatīvāk reaģēt un novērst jaunizveidojušās avārijas bedres, vienlaikus samazinot neērtības autobraucējiem.
Īsumā par LAU:
VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs” visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, kā arī būvmateriālu – dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts ražošanu.
LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 167 km, tai skaitā galvenie valsts autoceļi ir 1 622 km jeb 8,0%, 1. šķiras valsts autoceļi – 5 320 km jeb 26,4%, 2.šķiras valsts autoceļi – 13 225 km 65,6%.
Vidējais strādājošo skaits uzņēmumā - 1 888 darbinieki.
pec buutiibas- jamaas visas ir biistamas...
jo ragi- jaaluur lai neiebrauktu bedree...taa vieta lai peetiitu kas notiek ar satiksmi :///