Ceļu uzturētāji pagaidām labo tikai satiksmei bīstamās bedres 31

 
19.marts 2009 10:39

Pavasarim tuvojoties, ņemot vērā lielo remontdeficītu valsts autoceļos, asfaltbetona segumos pastiprināti veidojas bedres. Pagaidām meteoroloģiskie laika apstākļi vēl nepieļauj veikt masveida bedrīšu remontus, tādēļ labotas tiek tikai satiksmei bīstamās bedres.

To aizpildīšanā ceļu uzturētāji izmanto aukstā asfaltbetona tehnoloģiju.

Pavasara tuvošanos raksturo bieži atkušņi un svārstīga gaisa temperatūra, kas dienā ir pozitīva, bet naktī noslīd zem nulles. Autoceļu asfalta segumi šajā laikā ir pārsātināti ar mitrumu, tāpēc temperatūras svārstības atstāj īpaši lielu ietekmi uz tiem– tajos strauji veidojas bedres.

Bedres ne tikai rada neērtības autovadītājiem, apgrūtinot braukšanas apstākļus, bet arī ietekmē satiksmes drošību, tāpēc tās ir jālabo. Bedrīšu labošana ziemas sezonā un pavasara sākumā tiek veikta ar tā saukto aukstā asfaltbetona tehnoloģiju. Darbs noris sekojoši- bedrītes vietu iespēju robežās iztīra un aizpilda ar auksto asfaltbetonu, virsmu pēc tam noblietējot ar vibroplati.

Šī bedrīšu labošanā izmantotā tehnoloģija gan nereti autovadītājos raisa neizpratni un rada jautājumus par tās efektivitāti. Taisnība, ka šādi nevar nodrošināt aizpildītās bedrītes ilgstošu saglabāšanos, tomēr tā ļauj uz laiku uzlabot braukšanas apstākļus autovadītājiem, pasargāt ceļa segumu no vēl lielākiem bojājumiem un sagaidīt laika apstākļus, kuros ir iespējams izmantot noturīgākas bedrīšu aizpildīšanas tehnoloģijas.

Aukstā asfaltbetona tehnoloģija ir vienīgā pie mums ziemas apstākļos pielietojamā metode bedrīšu „aizlāpīšanai”. Šādi netiek  labotas bedrītes masveidā un to izmanto kā pagaidu variantu satiksmei bīstamo bedru novēršanai. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem, par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m2 un kuras ir dziļākas par 50 mm.

Masveida bedrīšu remontus ceļu uzturētāji uzsāks, iestājoties stabiliem laika apstākļiem ar diennakts vidējo gaisa temperatūrai virs + 5 grādiem pēc Celsija.

Lai gan autoceļus regulāri apseko, bedres tajos veidojas ātri. Ceļu uzturētāji lūdz autovadītājus būt saprotošiem un iespēju robežās arī pašiem informēt par braukšanai bīstamām bedrēm. To var izdarīt, zvanot Satiksmes informācijas centram pa diennakts informatīvo tālruni 65025555. Šāda rīcība palīdzētu ceļu uzturētājiem operatīvāk reaģēt un novērst jaunizveidojušās avārijas bedres, vienlaikus samazinot neērtības autobraucējiem.

Īsumā par LAU:
VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs” visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, kā arī būvmateriālu – dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts ražošanu.
LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 167 km, tai skaitā galvenie valsts autoceļi ir 1 622 km jeb 8,0%, 1. šķiras valsts autoceļi – 5 320 km jeb 26,4%, 2.šķiras valsts autoceļi – 13 225 km 65,6%.
Vidējais strādājošo skaits uzņēmumā - 1 888 darbinieki.
 
Visi komentāri
 
267798. viesis 19.marts 2009 11:04
0 0 Atbildēt

pec buutiibas- jamaas visas ir biistamas...

jo ragi- jaaluur lai neiebrauktu bedree...taa vieta lai peetiitu kas notiek ar satiksmi :///

267799. viesis 19.marts 2009 11:04
0 0 Atbildēt

grrr... ragi=raugi

267805. viesis 19.marts 2009 13:33
0 0 Atbildēt

es vakar redzeju kaa labo bedres-kur bija bedre tur tagad ir guljoshais policists. un vissmiekliigaak likaas, ka bedre ir zem uudens, bet tapat tiek aizlaapiita kaut zina ka ilgi netureesies.

267807. viesis 19.marts 2009 14:07
0 0 Atbildēt

Smiekli nāk - satiksmei bīstamās... Jelgavā visas bedres atbilst tiem parametriem, bet neviens viņas na**j nelabo.

267809. viesis 19.marts 2009 14:14
0 0 Atbildēt

Svētdien braucu ciemos pie draugiem, Jūrmalā, Slokā, Pļaviņu ielā. Nogriežoties ielā no Ventspils šosejas - šausmās liku uz bremzēm - priekšā teju pa visu ielu milzu ūdens krateris ! Kaut kas tml. nav pat redzēts dziļākos laauku rajonos. Centos to krateri apbraukt, un tas man veiksmīgi arī izdevās. bet, pēc auto sānsveres sapratu, ka tas ir itin dziļs un bīstams autosatiksmei. Paziņas par manu satraukumu gan tikai smējās - tas esot tikai sīkums: kādi vasarās esot dolomtmālu putekļi...visi māju logi aizkaļķojoties un zāle balta paliekot ! DOMĀJU, ka par to superbebri gan vajadzētu informēt attiecīgus dienestus, kamēr kāds nav tur nosities vai noslīcis. Vietējiem jau pofig, tie jau pieraduši.

Varbūt, iauto redakcija zin kādus avotus, kam paziņot ?

267815. viesis 19.marts 2009 15:42
0 0 Atbildēt

valdeķu iela jau vairs īpaši neatšķiras no jelgavas

267818. viesis 19.marts 2009 15:55
0 0 Atbildēt

Ventspils shoseja posmaa no Juurmalas saakuma liidz slokas pagriezienam vispaar ir autovadiitaaju meistariibas paarbaudiijums.lasiiju ka to celju taisiis tikai 2014 gadaa.liidz tam laikam celja jau vairs nebuus.buus jaaabrauc pa purvu.un briinaas kaapeec Latvija pirmaa vietaa peec smago negadiiju skaita

267822. viesis 19.marts 2009 16:09
0 0 Atbildēt

anoniimikji- Valdekju veel saliidzinot ir OK ( saliidzinot ar to kaada jamaa bija 8-9 gadis atpakalj...vispaar shtraase)

lai gan...ar to guljamrajona pluusmu....patiesiibaa kashmaars

267823. viesis 19.marts 2009 16:18
0 0 Atbildēt

ziniet,labāk es braucu pa granķerovko nekā pa asfaltētu ceļu ar bedrēm.šodien redzēju kā lāpīja vienu bedri kura bija pilna ar ūdeni,laikam man jums nav jāstāsta kā tas tika darīts,to tak visi jau zina!:)))

267824. viesis 19.marts 2009 16:51
0 0 Atbildēt

ezi, iesaki labāku variantu lai ziemā salabotu bedri :) Neesmu bedru remontētājs :D

267825. viesis 19.marts 2009 17:10
0 0 Atbildēt

kvatra- Tu tak vecs un gudrs...

ir tak muusdienaas taadi uuberultramoderni izgudrojumi kaa suuknji...deglji...uttt

267829. viesis 19.marts 2009 17:39
0 0 Atbildēt

Kindzuli,padomā,cik izmaksās bedres lāpīšana ar "ūber...",kaut gan tas lāpījums,salīdzinot ar tradicionālo,daudz ilgāk neturēs.Visiem ir skaidrs,ka bedru lāpīšana ir naudas nomešana zemē gan burtiski,gan rēķinot finases ilgtermiņā,bet kamēr valsts nespēj mobilizēt līdzkļus jauniem asfalta segumiem,nāksies ciest....

267830. viesis 19.marts 2009 18:44
0 0 Atbildēt

UUSA- pareizi... labaak vnk izmest $ peljkjee... kaa varbuut mazliet vairaak samaksajot to pashu bedri aizliet normaali ( ar domu ka perspektiivaa uzlies jaunu klaajumu...) un nevis par to pashu $$$ iebeers bedree aukstu maisiijumu un par atlikumu iepirks kaarteejo meebeles gabalu celjinieku shefam... un perspektiivaa ( pokuj- celjiniekam partijai vai kam veel ienaaks no liigumiem kaapis...jo raugi- jamie tak bedres aizbeera :O :D )

267831. viesis 19.marts 2009 19:33
0 0 Atbildēt

Kindzulis:

Ziepītī, pa Valdeķu un Ozolciema ielām jau ne tikai guļamrajona plūsma iet - ļoti daudzi apbrauc Vienības gatvi caur Ziepniekkalnu(dažreiz pat fūres un grantsvedēji).

Un Valdeķu iela tālajā galā tiešām, jo dienas, jo trakāka. Ozolciema iela ar sāk palikt arvien s****āka.

267832. viesis 19.marts 2009 19:45
0 0 Atbildēt

viņi jau arī bedres lāpa pēc izvēles,uz viena ceļa posma-šo aizlāpīšu bet šī man par tālu lai nestu ar lāpstu to lāpāmo līdzikli:)))

ir man viens ieteikums kā labāk aizlāpīt bedri,nu tam vajadzīgs kompresors,vārgs gan tam neder,ar riktīgu gaisa spiedienu izpūst no bedres visu saturu kas viņā sakrājies,tad ar piķi ieziest un tad asfaltu,domāju ka tad ilgāk turētos ielāps.:)

tikai nesaprotu,kāpēc to bedraino posmu nevar noklāt ar jaunu asfata segumu,kad būsim bagātāki tad taisīsim kapitālo remontu!tos nelīdzenus var piecies bet bedres gan nē.

267833. viesis 19.marts 2009 19:56
0 0 Atbildēt

Kindzuli,nu NAV ŠAJOS LAIKAPSTĀKĻOS IESPĒJAMS normāli BEDRES LĀPĪT.Negribu šeit izplūst skaidrojumos,bet šo nozari labi pārzinu.

267835. viesis 19.marts 2009 20:01
0 0 Atbildēt

UUSA [?] 19.03.2009 19:56

a kad viņus vispār taisa???:)))

267836. viesis 19.marts 2009 20:55
0 0 Atbildēt

vai kāds vispār ir redzējis vibroplati remontdarbu tuvumā, nerunājot nemaz par tās pielietošanu.???

Darbs noris sekojoši- bedrītes vietu iespēju robežās iztīra un aizpilda ar auksto asfaltbetonu, virsmu pēc tam noblietējot ar vibroplati.

267838. viesis 19.marts 2009 21:02
0 0 Atbildēt

apsmejiet vel apvidnieku ipashniekus :D kamer Jus parsitat karterus jamie atvelk pa bedrem

267840. viesis 19.marts 2009 21:03
0 0 Atbildēt

Da ko jūs te par Valdeķu un Ozolciema cepaties?))) Tūlīt (agrāk vai vēlāk) pabeigs estekādes no dienvidnieka un pa Ozolciema ielu ies plūsma no/uz zelta tiltu :D Ja tagad guļamrajona satiksmi tās ielas netur tad kas būs tad?))))

267841. viesis 19.marts 2009 21:08
0 0 Atbildēt

Tikko džeks pārsita divus leitos 17" uz 50 braucot :( Bedre 3x visos parametros, kā rakstītrs :(

267842. viesis 19.marts 2009 21:12
0 0 Atbildēt

nu redz kur risinajums - tajās ielās neviens i nedomās ātrumu pārsniegt :) a tie kas pārsniegs - sodīs paši sevi ;)

267845. viesis 19.marts 2009 21:43
0 0 Atbildēt

windy:

Btw "Zelta tiltam" paredzēta jauna trase(n-tajā kārtā) līdz Vienības gatvei.

Kamēr tā nebūs pabeigta, no Jelgavas puses tas tilts nebūs diezko pievilcīgs.

Bet nu tranzītsatiksme, kā iepriekš minēju, jau tagad it pietiekami liela.

Īstenībā gaidu to brīdi, kad "Rīgas Satiksme" atteiksies braukt pa šīm ielām.

267847. viesis 20.marts 2009 0:24
0 0 Atbildēt

Teiksim tā laicīgi visu izdarot un mainot kritiskos posmus var krietni vien ietaupīt naudu ilgtermiņa, bet nu patīk jau mūsdienās cilvēkiem joprojām ākstīties !!! Ir vajadzīgs - ir jaņem ārā leilāks pleķis un atbilstoši jālāpa nevis kā padomijā neregulāras formas daudzstūris ko nosedz ar "asfaltpļeku". Kaut gan protams ir vietas kur droši vien tas nelīdzēs, jo jāmaina ir viss kas zem asfalta.

267853. viesis 20.marts 2009 12:00
0 0 Atbildēt

ezis71 ar ko tad tavuprāt to ziemas asfaltu izkausē, ja ne degli? :) Ziemas asfalts ir domāts bedru aizpildīšanai pa ziemu un viss, jo neviens negarantē ka vasarā tas neizkusīs. Es gan pirms pāris gadiem savā sētā vienu bedri aizlēju ar ziemas asfaltu un īpaši nekūst, bet nu sēta ir sēta.

267855. viesis 20.marts 2009 12:57
0 0 Atbildēt

"Ziemas asfalts"(oficiāli saukts "aukstais asfaltbetons"),starp citu,ir ~ 2x dārgāks par parasto,un tīri labi tur arī ilgtermiņā,ja ir normāli iestrādāts bedrē.

267864. viesis 20.marts 2009 15:43
0 0 Atbildēt

Esmu dzirdējis, ka te komentos minētajā soperbedrainajā Slokas Pļaviņu štrāsē dzīvo kaut kāds slavens deputats, kurš ceļa uztyretajus jau gatavojas sūdzēt tiesā - viņa dienesta volviķim Pļaviņu ielā jau bedru dēļ pārsista riepa. Par to jau Jūrmalas pašvaldībā bijis bazārs.

267870. viesis 20.marts 2009 17:41
0 0 Atbildēt

kvatra [?] 19.03.2009 16:51

ezi, iesaki labāku variantu lai ziemā salabotu bedri Neesmu bedru remontētājs

------------------------------------------------------

Nu, vispaar ir skatiits Rietumzemees, kaa to lietu dara :-) Jaasaka gan, ka lietus laikaa vai sniegputenii to toch nedara :-) Ir vesels taads ekipaazhs uz kauch kaadas M.A.N. vai Mercedes vai jebkaada cita, visbiezhaak triisasiigaa smagaa, shasijas. No malas bik izskataas peec ugunsdzeeseeju auto :-) Iesaakumaa bedri / bedriiti kaartiigi izpuush ar saspiestu gaisu un bik apkalj malas, jeb izceert vispaar taisnstuurainu. Tad naak tas labaakais: uz taa auto ir divi graapji, kurus uztur siltus - viens ar bitumenu, otrs ar asfalta masu. Bedri peec iztiiriishanas uzsilda ar gaazes infrasarkano degli, izslaka ar bitumu un piepilda ar asfalta masu. Bet labaakais naaca peec tam - izraadiijaas, ka vietaa, kur auto parasti ir t.s. "slinkais", paceljamais tilts, shitam verkjim ir iebuuveets veltnis ...Nolaizh uz zemes un rullee. Jaasaka, pa taadiem ielaapiem braucot paari, vispaar neko nejuut ... Un vienaa otraa Eiropas pilseetaa ielas ir nu ljooooti ielaapainas :-) Bet gludas ...

267881. viesis 21.marts 2009 14:13
0 0 Atbildēt
267887. viesis 22.marts 2009 18:27
0 0 Atbildēt

Šonedēļ pabraukājos pa Latgali - vietām jāskatās nevis kā neiebraukt bedrē, bet gan kā iebraukt mazākajā ... :)

267889. viesis 22.marts 2009 23:21
0 0 Atbildēt

.. pārbrauktuve pie Spilves..

varētu būt kaut kas unikāls - ne uz vienu pusi no šis pārbrauktuves sliežu nav jau vismaz 2 gadus.. atstātas tikai braucamās daļas posmā :) :)

.. tad nu tās ap- pie- starp- sliežu bedreles un bedres regulāri cenšās pielāpīt - reizi pāris mēnešos.. efekts - uz nedēļu.. varbūt pusotru..

.. tikai slapjajā laikā to visu pārklāj peļķe..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti