Indijā uzsākta pasaulē lētākā automobiļa ražošana 16

 
23.marts 2009 13:26

Šodien Tata rūpnīcā Indijā tiek uzsākta mazlitrāžas automobiļa Nano ražošana. Tas ir vislētākais sērijveida automobilis pasaulē, auto maksā 2000 ASV dolārus.

Šis mazlitrāžas automobilis ir paredzēts ģimenēm, kuras agrāk nevarēja sev atļauties nopirkt automobili. Nano ir daudz drošāks par Indijā populārajiem motocikliem un motorolleriem. Šī modeļa aizmugurē atrodas 623 cm3 dzinējs, kas spēj attīstīt ātrumu 105 km/stundā. Visvienkāršākajā komplektācijā automobilis ir aprīkots ar manuālo 4-pakāpju pārnesumkārbu un, pēc izvēles, ar stūres pastiprinātāju vai elektriskajiem logu pacēlājiem. Dārgākajā komplektācijā Deluxe, iespējams, būs pieejams kondicionieris un citas opcijas.  

Tata rūpnīcas maksimālais apjoms ir 250 tūkstoši auto mēnesī. Taču pirmajā gadā ierobežotās ražošanas jaudas dēļ tiek plānots saražot tikai 30-50 tūkstošu automobiļu gadā.

Eiropai Tata ir sagatavojusi savu Nano modeļa versiju, kura pārdošanā parādīsies 2011.gadā. No indiešu auto tas atšķirsies ar pastiprinātu virsbūvi, lielākiem buferiem, kvalitatīvākiem apdares materiāliem un dzinēju, kas atbilst Eiropas normām. Paredzams, ka Eiropas valstīs Tata Nano Euro maksās ne mazāk kā pieci tūkstoši eiro.
 
Visi komentāri
 
267899. viesis 23.marts 2009 14:20
1 0 Atbildēt

Pa 5k jevro EU pilsoņi noteikti stāvēs rindās pēc šīs urnas. Tad jau Lada Kazļina labāk, tai vismaz ir auto izcelsme un 4 riteņi defoltā, nevis no pet pudelēm taisīta virsbūve uzlikta uz motorolera bāzes...

Vai tiešām eurodzinējs un buferi maksā 3700 eur (ja jau indiāņu variants maksā ~1300 eur)???

267900. viesis 23.marts 2009 14:21
0 0 Atbildēt

mja, un vai tiešām TATAs jauda ir 250000 vienības mēnesī? Tad jau to gada normu viņi pa 3-4 darbdienām saštancēs...

267903. viesis 23.marts 2009 15:43
0 0 Atbildēt

cap [?] 23.03.2009 14:21

mja, un vai tiešām TATAs jauda ir 250000 vienības mēnesī? Tad jau to gada normu viņi pa 3-4 darbdienām saštancēs...

----------------------------------------

Hmmm, biistos, ka te iraid rupa kljuuda... Jaa , TATA ir lielaakais Indijas autobuuveetaajs, buuvee visu ko , kas kust, un ne tikai Indijaa, bet arii

Taizemee, D-Korejaa, arii UK... bet shitais vairaak izskataas peec vienas

ruupniicas gada produkcijas apjoma - starp citu, visai miiljsh apjoms aarzemju razhotaajiem, veidot ruupniicas, kuras gadaa razho 100...150...200 tuukstoshus auto :-) Kaa nekaa, tikai auto jomaa vien TATA daudzaakus miljardus gadaa apgroza ...

267904. viesis 23.marts 2009 16:00
1 0 Atbildēt

cap uz eiropu gan jau brauks pilnākās komplektācijas :) Un neaizmirsti par visādām dārgām formalitātēm, licencēšanām un citām herņām, par kurām galu galā jāsamaksā pircējam nevis rūpnīcai.

267906. viesis 23.marts 2009 16:41
1 0 Atbildēt

msh [?] 23.03.2009 16:00

cap uz eiropu gan jau brauks pilnākās komplektācijas Un neaizmirsti par visādām dārgām formalitātēm, licencēšanām un citām herņām, par kurām galu galā jāsamaksā pircējam nevis rūpnīcai.

--------------------------------------

Licenceeshana , resp. sertifikaacija atbilstoshi ES prasiibaam, gan jau ir pabeigta vai taisaas buut pabeigta, ja jau taisaas paardot Eiropaa :-) Un ka tik taalaakaa plaanaa nav monteet / razhot tepat Eiropaa, lai samazinaatu izmaksas :-) Kaut vai kaadaa no taa pasha FIAT , ar kuru TATA ir visai tuvas, pat intiimas, attieciibas, ruupniicaa :-)

267907. viesis 23.marts 2009 16:49
0 0 Atbildēt

Kādas tad izmaksas indiešu ražotājs var samazināt, pārceļot ražošanu no indijas kur darbaspēks ir miljards uz kaut kādu eiropu?

267910. viesis 23.marts 2009 19:08
0 0 Atbildēt

indietis pārcels ražošanu uz liepājas metalurgu...

:D

267911. viesis 23.marts 2009 19:37
1 0 Atbildēt

šaubos ka mūsu tirgū viņš ienāks un ja ienāks tad tāpat neviens viņu nepirks...

267914. viesis 23.marts 2009 20:35
1 0 Atbildēt

Smagi pārsteidz 33zs motoriņa benzīna rijība(5litri) www.auto-motor-und-sport.de/news/billigau...n-1051851.html

267915. viesis 23.marts 2009 21:44
1 0 Atbildēt

Par tādu cenu šitas auto Eiropā vairs nebūs vajadzīgs.

267916. viesis 24.marts 2009 7:09
1 0 Atbildēt

Aizmugurē vel japieliek stumjamā ručka un grozs - perfektākā lielveikalu iepirkšanās ''bērnu'' ratiņu kopija :)

P.S. xvz , šķiet ''pačotnāk'' būtu kādu 10gadīgu golfmašīnu jūzot par to naudiņu , ne šādu ķiņķēziņu .

267921. viesis 24.marts 2009 10:57
1 0 Atbildēt

Eiropai būs sava OKA ar kuru bedres lāpīt.

267924. viesis 24.marts 2009 12:06
0 0 Atbildēt

UUSA tu no tiem kas sapņo ka motora litrāža ir proporcionāla patēriņam? :D

Tur jāpriecājas ka tā šujmašīna patērē tik maz :D

267930. viesis 24.marts 2009 14:27
0 0 Atbildēt

msh [?] 23.03.2009 16:49

Kādas tad izmaksas indiešu ražotājs var samazināt, pārceļot ražošanu no indijas kur darbaspēks ir miljards uz kaut kādu eiropu?

-----------------------------------------

Nu vispaar jau ne katrs indieshu skelets, kas seezh zem palmas , ir darbaspeeks autoruupniicai :-)

Otrkaart, organizeejot kaut vai "skruuvgriezhu montaazhu" kaadaa ES valstii , atkriit leerums izmaksu, kuras saistiitas ar ne-ES razhota auto ieveshanu. Precedenti jau ir - tas pats indieshu Mahindra&Mahindra :-) Spilgts piemeers ir preteejaa virzienaa - Krievijaa ne velti ir organizeeta ruupniica "Avtotor" Keenigsbergaa. Ja , piemeeram, tos BMW ievestu jau pilniibaa saliktus, nevis daljeeji izjauktaa staavoklii, cena Krievijaa vinjiem buutu kosmoss ... bet par TATA lai mums galva nesaap - Ratanam Tatam galva liela, lai vinjsh , seezhot uz saviem dafiga miljardiem, pashtuko, kaa buutu izdeviigaak :-)

267949. viesis 25.marts 2009 14:23
0 0 Atbildēt

Viss atkarīgs no cenas. Ja atlaižu programmās akcijā TĀDU piedāvās pa 2000 eirikiem, krīzes laikā interese varētu būt. Labi zinu, ka šobrīd, cilvēki, kas tikuši pie neliela piķa vai saņēmuši mantojumus - ļoti nelabprāt pērk lietototos auto. Vairums tomēr grib jaunus. Nesen paziņa atgriezās no Anglijas , gribēja pirkt jaunu auto. Bet visi bankas kantori šo pasūtīja dillēs. Tagad džeks vēl štuko par akcijas hundajiem.

267953. viesis 25.marts 2009 22:36
0 0 Atbildēt

ar šitādu auto būtu bail braukt atrak par 50km/h... a ja nu izjūk...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti