Volkswagen Komerctransports sasniedz jaunus peļņas rekordus 2008.gadā

 
30.marts 2009 10:24

Neraugoties uz sarežģītajiem apstākļiem 2008. gada otrajā pusē, uzņēmums Volkswagen Komerctransports pārdevis vairāk automobiļu kā jebkad agrāk un sasniedzis jaunus apgrozījuma un pamatražošanas peļņas rekordus.

„Kopumā 2008. gads mūsu zīmolam bijis ļoti veiksmīgs,” uzsvēra Štefans Šallers (Stephan Schaller), Volkswagen Komerctransports izpilddirektors gadskārtējā preses konferencē, kas norisinājās trešdien Hanoverē. Taču arī uzņēmumam Volkswagen Komerctransports nav izdevies izvairīties no dramatiskā automobiļu pieprasījuma krituma sekām. „Mēs esam pietiekoši labā situācijā, lai pārvarētu krīzi un, kad sarežģītā tirgus situācija būs atrisinājusies, pārdotu vairāk automobiļu kā jebkad iepriekš”, sacīja Šallers.


Piegādes 2008. gadā

Pagājušajā gadā uzņēmums pirmo reizi tā vēsturē visā pasaulē pārdevis vairāk kā pusmiljonu vieglo un smago komercautomobiļu. Kopējais piegāžu skaits, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, palielinājies par 2,9 procentiem – 502 964 automobiļi (iepriekšējā gada rādītājs – 488 726). Vispārdotākais produkts 2008. gadā bija T5 ar Transporter, Caravelle, Multivan un California modeļiem: 178 007 automobiļi (iepriekšējā gadā 191 205). Arī Caddy turpināja ceļu uz panākumiem, 2008. gadā tika piegādāti 151 565 automobiļu (salīdzinot ar iepriekšējā gada 147 133), kas atbilst 3 procentu pieaugumam. Līdzīgu augšupejošu tendenci demonstrēja Crafter, sasniedzot 10,7 procentu pieaugumu: 51 101 pārdots automobilis (iepriekšējā gada rādītājs – 46 161).

Tādējādi uzņēmums Volkswagen Komerctransports nostiprināja savu vadošo pozīciju Eiropas tirgū. „Ar kopējo pārdoto automobiļu skaitu, kas sasniedza 332 000 vienības, mēs esam veiksmīgi aizstāvējuši savu Eiropas čempionu ‘titulu’ un esam vēl vairāk atrāvušies no sekotājiem,” norādīja Šallers. Uzņēmuma Volkswagen Komerctransports daļa Eiropas tirgū 2008. gadā palielinājās par 0,4 procentiem, sasniedzot 15 procentu atzīmi.

Arī ārpus Eiropas robežām Volkswagen Komerctransports turpināja nostiprināt savas pozīcijas. Dienvidamerikā ražotie un pārdotie Saveiro un T2 modeļi pārspēja savu iepriekšējā gada sniegumu par vairāk kā 17 procentiem, pārdoto automobiļu skaitam sasniedzot 67 270 (iepriekšējā gada rādītājs – 57 446). Arī smagā komerctransporta klasē bija vērojama pozitīva attīstība. 2008. gadā piegādāto automobiļu skaits sasniedza 55 021 (salīdzinot ar iepriekšējā gada 46 781) un uzrādīja 17,6 procentu pieaugumu un līdz ar to arī jaunu pārdošanas rekordu.


Rezultātu izaugsme 2008. gadā   

Arī svarīgākie finanšu rādītāji 2008. gadā piedzīvoja pozitīvu izaugsmi, sasniedzot jaunus rekordus. „Mēs esam sasnieguši labus apgrozījuma un peļņas rādītājus ne tikai ar piegāžu palielināšanos, bet arī ar stingru izmaksu un produktivitātes kontroli,” paskaidroja Klauss-Dīters Šīrmans (Klaus-Dieter Schürmann), par finansēm un integrācijas tehnoloģijām atbildīgais valdes loceklis.    

Tirgus apgrozījums pieauga par 3,3 procentiem, sasniedzot 9,6 miljonus eiro. Peļņa no pamatražošanas palielinājās par 23 procentiem, sasniedzot visu laiku labāko rezultātu – 375 miljonus eiro. Samazinātās produktu un materiālu izmaksas, tāpat kā ievērojami labāki pārdošanas rādītāji, deva lielu ieguldījumu šī rezultāta sasniegšanā. Zīmola ieguldījumi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauga par 92 procentiem, sasniedzot 275 miljonus eiro. Neto naudas plūsma bija izteikti pozitīva – 183 miljoni eiro. Kapitāla aprite pirmo reizi sasniedza divciparu skaitli 11,5 procentu vērtībā. Rentabilitāte pieauga līdz 3,9 procentiem.

„Aizvien skarbākās ekonomiskās situācijas kontekstā gada otrajā pusē mēs esam sasnieguši izcilu rezultātu – labāko bilanci, kāda mūsu zīmolam jebkad bijusi. Tas nozīmē, ka, neraugoties uz pašreizējo krīzi, mums ir finansiāls pamats turpināt darbu pie mūsu ilgtermiņa mērķu sasniegšanas,” uzsvēra Šīrmans.


Skats nākotnē 2009. gadā

No otrā pusgada vidus arī uzņēmums Volkswagen Komerctransports izjuta radikāli atšķirīgu biznesa klimatu. „Mēs nevaram ignorēt šo attīstību, šogad mēs pārdosim mazāk automobiļu kā 2008. gadā,” sacīja Šallers. „Šādos apstākļos mēs vēlamies iegūt lielāku tirgus daļu.”

Viņš vērtē zīmola izredzes kā vieglā komerctransporta speciālists, bet stāvoklis ir pietiekami stabils, lai „ieturētu pareizu kursu pat vētrainā laikā.”

Tajā pat laikā produkcijas klāsts turpinās paplašināties. Tiks izstrādāti jauni Caddy, T5 un Crafter modeļi, nozīmīgākais papildinājums būs jaunais Pick-up, kuru Volkswagen Komerctransports pirmoreiz prezentēs Dienvidamerikas tirgū 2009. gada beigās, Eiropas tirgū tas parādīsies vēlāk. „Jaunais Pickup ievedīs mūsu zīmolu citā dimensijā un dos iespēju piekļūt jauniem tirgiem,” uzsvēra zīmola izpilddirektors.


2018. gada stratēģija paliek iepriekšējā

Zīmols paliek pie ilgtermiņa izaugsmes mērķiem un 2018. gadā plāno pārdot 750 000 vieglo komercautomobiļu. Uzņēmums Volkswagen Komerctransports saskata lielu izaugsmes potenciālu tā dēvētajās BRIC valstīs – Brazīlijā, Krievijā, Indijā, Ķīnā. „Ilgtermiņā automobiļu tirgus atkal turpinās attīstīties, un mēs gribam būt pārliecināti par biezu tirgus daļas riecienu. Mēs to varam panākt, koncentrējoties uz savu pamatbiznesu: pikapiem, furgoniem, atbilstošām virsbūvēm un variantiem,” ir pārliecināts Volkswagen Komerctransports šefs. Viņš uzskata, ka atrašanās spēcīga uzņēmuma sastāvā tāpat kā atšķirīgs profils zīmola robežās ir faktors, kas nodrošina uzņēmuma Volkswagen Komerctransports izšķirošo pārsvaru pār sāncenšiem.


Auto Group Baltic SE
Volkswagen importētājs Baltijas valstīs
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti