«Autocross Team Latvia» sāk Eiropas autokrosa čempionātu

16.aprīlis 2009 13:01

Šajā nedēļas nogalē Portugālē, Foškoa trasē sākas Eiropas autokrosa čempionāts, kurā piedalīsies arī Autocross Team Latvia sportisti. Pirmajos divos seriāla posmos Portugālē un Spānijā komandu pārstāvēs D-1 salonautomobiļu braucējs Jānis Bogdanovičs.

Sākot ar trešo posmu – Latvijas sacīksti, kas 23.-24. maijā norisināsies sporta kompleksā Mūsa – Eiropas čempionātā iesaistīsies arī citi Latvijas braucēji.


Jānis Bogdanovičs 2008. gadā tieši Portugāles trasē Foškoa sasniedza, kā vēlāk izrādījās, sezonas augstāko rezultātu – 5. vietu. (Foto: Viesturs Saukāns)

Jānis Bogdanovičs, kurš pērn Eiropas čempionātu noslēdza sarūgtinošā 11. vietā, pirms šīs sezonas ievērojami pārbūvējis Ford Focus automašīnu – tieši tehnikas izturība izrādījās pērnās sezonas lielākā problēma, kas iznīcināja Jāņa sacīkstes vienu pēc otras. Starpsezonas automobiļa pārbūve apzīmējama ar „Ražots Latvijā!” zīmi, jo svarīgākie mašīnas mezgli pārbūvēti pie valsts labākajiem speciālistiem, atšķirībā no iepriekšējās sezonas, kad tehnikas sagatavē tika iesaistīti citu valstu meistari.

„Izmainīts praktiski viss,” par atjaunoto tehniku stāsta Jānis Bogdanovičs. „Motoru sarūpēja un sagatavoja Ivo Traubergs. No pērnā gada motora pāri palika tikai tā galva, jo viss pārējais nebija izmantojams. Ivo motoru sagatavoja, bet pārbaudījām to uz stenda Lietuvā. Ievērojami izmainīta arī mašīnas piekare – Ivars Kuļikovskis un viņa komanda cītīgi pastrādāja. Ievērojami pārbūvēta arī mašīnas aizmugure, kas bija ļoti smaga un braukšanas ziņa vāja, novecojusi. Šis bija pirmais Ford Focus, ko būvēja igauņu speciālists Valdurs Reinsalu, tāpēc mašīnas aizmugure nebija tāda, kādas pierasts gatavot šobrīd. Mašīna tikusi arī pie Reiger amortizatoriem, kas ir ļoti svarīgi, jo līdz šim amortizācija bija slikta, mašīna bija krietni par cietu. Pārtaisītas pusasis. Praktiski pārbūvēta transmisija, cītīgi piestrādāts pie visa veida stieņiem – tie ir stiprāki un biezāki. Lai arī tas nedaudz palielināja svaru, kopumā mašīna zaudējusi vismaz 30 kilogramus, varbūt vairāk. Īsumā – pārbūvēts ir viss, kas līdz šim sagādāja problēmas un postīja sacensības. Ja tagad kaut kas nespēs izturēt, tad šī mašīna būs izsmēlusi savas un to gatavotāju iespējas.”

Neapšaubāmi, finanšu situācija diktē arī Latvijas sportistu programmu Eiropas čempionātā, taču šobrīd paredzams, ka Latvija tiks pārstāvēta visos desmit šīs sezonas posmos. Jāņa Bogdanoviča plāni: „Šobrīd mums ir līdzekļi čempionāta pirmajai pusei, ar piebildi, ka tehnika nesagādās kardinālus izdevumus. Ja sezonas pirmā puse būs veikta godam un kopvērtējuma situācija būs labvēlīga, izdarīsim visu, lai veiktu arī čempionāta otro daļu.”

Autocross Team Latvia rindās šogad redzēsim vēl vienu spēcīgu veterānu Aldi Zēbergu, kura šā gada Eiropas čempionāta programma sāksies ar Latvijas posmu. Kopā ar Bogdanoviču viņi veidos spēcīgu latviešu duetu D-1 salonauto klasē. No Latvijas posma cīņās iesaistīsies arī jaunā cerība, D-3A bagiju klases braucējs Dāvis Aupe, kura uzdevums šosezon būs iegūt maksimāli daudz informācijas par Eiropas čempionāta trasēm un konkurentiem, lai 2010. gadā cīnītos par augstākajām vietām. Dāvis ir atzīts par vienu no talantīgākajiem Latvijas autokrosa braucējiem, ko viņš pierādījis, veiksmīgi startējot Baltijas D-3A čempionātā.
Bez minētajiem sportistiem šosezon Eiropas čempionātā gatavojas startēt arī D-3A braucēji Anatolijs Abramovs, Juris Kuļikovskis un Māris Līcis. EČ Latvijas posmā tradicionāli uz starta stāsies D-3 klases pilots Aleksejs Jaluņins.


Eiropas autokrosa čempionāta 2009. gada kalendārs

Pirmais riņķis
1. posms    19. aprīlis    Foškoa, Portugāle
2. posms    26. aprīlis    Alkanisa, Spānija
3. posms    24. maijs    Mūsa, Latvija
4. posms    5. jūlijs    Novapaka, Čehija
5. posms    12. jūlijs    Mačenberga, Vācija
Otrais riņķis
6. posms    2. augusts    Lučeņeca, Slovākija
7. posms    30. augusts    Sentiņī de Vēra, Francija
8. posms    6. septembris    Pržerova, Čehija
9. posms    20.septembris    Njirada, Ungārija
10. posms    27. septembris    Madžora, Itālija

Vērtēšana
Sportistu kopvērtējumu veido katra riņķa 4 labākie rezultāti

Klases
Divīzija 1 (D-1): Salonautomobiļu klase, pilnpiedziņa
Divīzija 3A (D-3A): Bagiju klase, motora darba tilpums līdz 1600 kub. cm
Divīzija 3 (D-3): Bagiju klase, motora darba tilpums līdz 4000 kub. cm

Informācija
Ziņas par EČ 1. posmu Portugālē: www.autocross.lv
Ziņas par EČ 3. posmu s/k Mūsa: www.musa.lv

Viesturs Saukāns
LAF Preses dienesta vadītājs
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lada 4x4 ražos Vācijā, tikai – tā būs ļoti dārga 6

Kompānija Partisan Motors no Vācijas pilsētas Magdeburgas pastāstījusi par savu ieceri – īpašo Lada 4x4 versiju, kas maksās gandrīz 20 000 eiro. Lasīt vairāk

 

840 km ar vienu uzlādi - Tesla gatavo 1100 Zs jaudīgu Model S versiju 11

ASV elektroautomobiļu ražotājs Tesla atklājis, ka nākamgad laidīs klajā Model S Plaid – jaunu elektriskā sedana versiju, kas būs apveltīta ar 1100 Zs jaudu un varēs nobraukt 840 km. Lasīt vairāk

 

Harley-Davidson Livewire® 2020 elektromotocikli sasniedz pasaules malu

Harley-Davidson LiveWire® ir pārsteidzošs elektriskais motocikls, kas divriteņu braucamrīku pasaulē paplašina veiktspējas, tehnoloģiju un dizaina noliktās robežas. Lasīt vairāk

 

Botass uzvar Krievijas "Grand Prix"; Hamiltons sodu dēļ nepanāk Šūmahera rekordu

Somu pilots Valteri Botass no "Mercedes" komandas svētdien Sočos svinēja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta sezonas desmitajā posmā - Krievijas "Grand Prix". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti