Chrysler LLC un Fiat Group kopīgi veidos jaunu kompāniju 14

 
6.maijs 2009 14:05

Chrysler LLC paziņo, ka visaptveroša restrukturizācijas plāna rezultātā, kuram ir piekrituši daudzi no tās akcionāriem, kompānija nonākusi pie principiālas vienošanās par globālas stratēģiskās alianses izveidošanu ar Fiat SpA ar mērķi radīt jaunu dinamisku kompāniju.

Šī alianse ļauj Chrysler un Fiat pilnībā optimizēt to ražošanas jaudas un globālo piegādātāju tīklu, papildus nodrošinot katrai no pusēm piekļuvi papildus tirgus teritorijām. Fiat dzinēji, transmisijas un to daļas turpmāk tiks ražoti arī Chrysler ražotnēs.

"Šī sadarbība pārveido Chrysler par jauno dinamisku kompāniju ar stratēģiskām priekšrocībām ", teica Bobs Nardelli (Bob Nardelli) Chrysler prezidents un valdes priekšsēdētājs. "Tas rada mums iespējas labāk apkalpot mūsu klientus un izplatītājus, piedāvājot plašāku un konkurētspējīgāku, videi draudzīgu, ekonomisku un kvalitatīvu automašīnu klāstu. Ieguvumi jaunajai kompānijai ietver pieeju produktiem, kuri papildina mūsu pašreizējo produktu portfeli, sadarbību tehnoloģiju attīstība un spēcīgāku globālo izplatīšanas tīklu."

Chrysler uzsāka pārrunas ar Fiat par globālas alianses izveidošanu vairāk kā pirms gada. Pēdējo pāris mēnešu laikā šīs pārrunas tika paplašinātas un paātrinātas. Chrysler un daudzi tā akcionāri ir veltījuši daudz enerģijas un laika, lai vienotos par sadarbības pamatprincipiem, kuri radītu būtiski zemāku izmaksu pamatu un izveidotu plašāku stratēģisko aliansi.

“Mēs vēlamies apliecināt ikvienam, ka jaunā kompānija ražos un attīstīs kvalitatīvas automašīnas ar Jeep®, Dodge un Chrysler zīmoliem, kā arī rezerves daļas ar Mopar® zīmolu. Chrysler darbinieki kļūs par jaunās kompānijas darbiniekiem. Chrysler izplatītāji turpinās savu darbu, lai nodrošinātu klientu apkalpošanu. Visu automašīnu garantijas saistības tiks nodrošinātas bez pārtraukuma un klienti var turpināt iegādāties mūsu automašīnas, esot pārliecināti par to", paskaidroja Nardelli.

Neskatoties uz būtiskiem panākumiem vairākos virzienos, Chrysler nebija iespējas panākt nepieciešamās piekāpšanās no visiem tās aizdevējiem. Šādas vienošanās panākšana ļautu izvairīties no tiesiskās aizsardzības procedūras. Tā rezultātā, diemžēl, saskaņā ar ASV Valsts kases norādēm, Chrysler LLC un 24 tās pilnībā kontrolēti meitas uzņēmumi šodien Ņujorkas Dienvidu rajona ASV Bankrota tiesas nodaļā iesniedza brīvprātīgus pieteikumus saskaņā ar ASV Bankrota likumu 11 sadaļu.

“Neskatoties uz to, ka netika panākta pilnīga vienošanās, esmu ļoti pateicīgs iesaistītajām pusēm par visu, kas ticis darīts un ziedots, lai panāktu principiālu vienošanos ar Fiat", teica Nardelli. "Mana pirmā prioritāte ir bijusi aizsargāt Chrysler un tos cilvēku tūkstošus, kuri ir atkarīgi no Chrysler panākumiem. Blakus tam, ka mani sajūsmina globālās alianses izveide, esmu personīgi vīlies, ka šodien Chrysler iesniedza pieteikumu saskaņā ar 11. Sadaļu. Tā nebija mana izvēle."

Chrysler darīs visu nepieviešamu, lai iesniegtu pieteikumu saskaņā ar Bankrota likumu 363 pantu, lūdzot tiesu līguma ar Fiat ātru apstiprināšanu, lai nodrošinātu Chrysler būtiskāko aktīvu pārdošanu jaunajai kompānijai. Šāda pieteikuma priekšrocības ir ātrums, kas ļauj izveidot jaunu kompāniju bez ar parādiem, 30 līdz 60 dienu laikā, tādejādi nodrošinot tās ilgtermiņa dzīvotspēju.

Nardelli, kurš vadīja Chrysler kopš 2007. gada augusta, ir paziņojis Chrysler LLC padomei un ASV Valsts kasei par saviem plāniem aiziet no kompānijas pēc jaunās uzņēmuma izveides saskaņā ar 11. Sadaļu un alianses ar Fiat izveidošanas pabeigšanas. Viņš atgriezīsies Cerberus Capital Management LP konsultanta lomā. "Pašlaik ir pareizais laiks ļaut citiem pārņemt vadību alianses izveidošanas laikā", teica Nardelli. "Es strādāšu ciešā sadarbībā ar visiem mūsu akcionāriem, lai nodrošinātu, ka jaunas alianses izveide norit gludi."

Restrukturizācijas procesa laikā valdība nodrošinās nepieciešamo debitoru parādu finansēšanu, lai nodrošinātu uzņēmuma ikdienas darbību. Kompānija bez pārtraukuma nodrošinās un izpildīs garantijas saistības, maksās piegādātājiem un uzturēs izplatīšanas tīklu, lai apkalpotu mūsu klientus.

“Lai izveidotu jauno kompāniju, mēs izmantojam šo strukturētā bankrota procesu lai īstenot sāpīgas, bet nepieciešamas pārmaiņas, ieskaitot vienošanos par algu un piemaksu struktūru esošajiem un pensionētajiem darbiniekiem, kas būtu konkurētspējīga ar citiem ražotājiem, parādu un to apkalpošanas izmaksu samazināšanu, atbrīvošanos no neizmantotajiem aktīviem, racionalizēta un efektīvāka izplatīšanas tīkla izveidi un sadarbības līgumu noslēgšanas ar piegādātājiem", teica Nardelli.

Chrysler Meksikas, Kanādas un pārējās starptautiskās struktūrvienības nav saistītas ar bankrota pieteikumiem, kuri bija iesniegti 30.aprīlī.

Kā restrukturizācijas daļa, kuru atbalsta ASV Valsts Kase, mēs esam panākuši vienošanos ar GMAC, kurš kļūst par aizdevēju Chrysler izplatītāju un mazumtirdzniecības biznesam. GMAC būs spējīgs piedāvāt labākās ilgtermiņa finansējuma iespējas Chrysler izplatītājiem un klientiem.

Pēc pārejas perioda beigām arodbiedrībām jaunajā kompānijā piederēs 55 procentu akciju, ASV un Kanādas valdībām piederēs proporcionālas daļas no 10 procentiem akciju. Savukārt Fiat sākumposmā saņems 20 procentus no Chrysler akcijām. Fiat būs tiesības palielināt tā īpašumā esošo daļu īpatsvaru vēl par papildus 15 procentiem akciju trīs posmos, ja tiks izpildīti sekojoši priekšnosacījumi: 5 procenti pāries Fiat īpašumā pēc tādas automašīnas platformas nodošanu Chrysler rīcībā, kuras degvielas patēriņš ir 5,5l/100 km robežās, kura tiks ražota ASV; 5 procenti - par ekonomisku dzinēju gammas nodrošināšanu ražošanai ASV, kurus izmantos Chrysler automašīnām; 5 - procenti par pieejas nodrošināšanu Fiat izplatīšanas tīklam pasaulē, lai veicinātu Chrysler automašīnu eksportu. Papildus tiek noteikts, ka Fiat nevar kļūt par vairākuma akcionāru līdz nav veikta visu ASV valdības aizdevumu pilna atmaksa.

Kā restrukturizācijas plāna daļa, sākot ar pirmdienu, 2009. gada 4. maiju, uz laiku tiks apturēta lielākā daļa ražošanas operāciju. Ražošanas procesa atgriešanās parastajā režīmā notiks pēc restrukturizācijas procedūru pabeigšanas, kas tiek plānot 30 līdz 60 dienu laikā.

“Mēs vēlamies pateikties valdībai, valsts kasei, prezidenta auto industrijas padomniekiem, kā arī Kongresa locekļiem un pārstāvjiem gan štata, gan vietējā līmeņos, Kanādas federālajai un Ontario provinces valdībām par ieguldīto enerģiju un pūliņiem, palīdzot veidot šo jauno kompāniju", teica Nardelli. "Ir būtiski atzīmēt arī Cerberus un Daimler, kuri radīja bāzi jaunās alianses veidošanai, kā arī daudzus Chrysler akcionārus, ieskaitot ASV un Kanādas autoindustrijas arodbiedrību vadību, darbiniekus, izplatītājus un piegādātājus. Bez viņu piekpšanās, neizmērojamas lojalitātes un neizsīkstošas ticības Chrysler, jaunās alianses rašanās nebūtu iespējama. Mēs ar cerībām raugāmies uz jauno aliansi ar Fiat. Mēs esam pārliecināti, ka mūsu ceļā būs vēl daudz izmaiņu, īstenojot nospraustos plānus. Bet šodien, no daudzām lieliskām daļām mēs sākam būvēt jaunu dinamisku kompāniju ar mazākām parādsaistībām, stabilāku bilanci, bagātāku produktu klāstu, kuru atbalsta nobriedusi un stabila finansu kompānija."

Atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem!

Kas notiks ar Chrysler LLC?
Pašlaik tiek veikta kompānijas restrukturizācija, kuras mērķis ir izveidot ilgtermiņa stratēģijas un attīstības plānu, kas iekļauj arī alianses izveidošanu ar Fiat Group. Chrysler LLC saņema no ASV valdības 4 miljardus USD atbalstu jaunās kompānijas ikdienas darbību veikšanai un ilgtermiņa stratēģijas izveidošanai, attīstības plāna un darbības uzsākšanai.

Kā restrukturizācija ietekmēs Eiropas operācijas?
Restrukturizācija nav saistīta un neietekmes ne tikai Chrysler International Cooperation (Eiropas tirgus), bet arī citus lielus tirgus kā pārstāvniecības Meksikā, Kanādā un citur pasaulē, jo šīs kompānijas nav restrukturizācijas procesa sastāvdaļa.

Kas notiks ar TC Motors?
TC Motors ir Chrysler ģenerālparstavis Latvijā, kas sadarbojas ar Chrysler International Cooperation. Ņemot vēra, ka Chrysler Intenrational Cooperation nav iekļauta restrukturizācijas procesā, tas nekāda veida neatpoguļosies uz TC Motors darbību.

Kas notiks ar Chrysler garantijām, servisu un rezerves daļām?
Izmaiņu nebū.! TC Motors joprojām un turpmāk nodrošinās garantijas un pēcgarantijas servisu, tadejādi nodrošinot saviem Chrysler klientiem joprojām augstu servisa līmeni kā līdz šim.

Kas notiks ar jaunu automašīnu iegādi?

Nekādas izmaiņas jaunu automašīnu iegādes procesā netiek paredzētas.
 
Visi komentāri
 
268652. viesis 6.maijs 2009 14:25
0 0 Atbildēt

Hmm, nu šīs pa savam varētu sanākt līdzvērtīgas un abpusēji izdevīgas "laulības", tikai .... vai Chrysler ir gatavs mainīties ?!?!?!?

268655. viesis 6.maijs 2009 14:42
0 0 Atbildēt

Fiats vēl Opli nopirks, tad būs varens kompānijs:)

268666. viesis 6.maijs 2009 16:19
0 0 Atbildēt

2 Kaksis

Neesi pamanījis, ka jau kādu laiku lielie autoražotāji viens otru pārpērk un apvienojas, bet tas nenozīmē, ka parādīsies tādi auto kā VW 911, vai Porsche Passat ...

P.S. Lūk viens attēls paraugam (šobrīd jau novecojis, bet tomēr):

www.ssrfanatic.com/forum/attachm...o_owns_who.gif

Aicis

268668. viesis 6.maijs 2009 17:01
0 0 Atbildēt

Dārgajam viesim atgādināšu ka porsche izveidoja tas pats kekss kas izveidoja vw, tāpēc visā porsche eksistences periodā starp abām firmām pastāvējušas diezgan ciešas attiecības. Un tā paša 911 pirmsākumi meklējami vabolē :)

P.N. Šāds amūrikāņu autobūves iznākums neizbrīna, pietiek kaut vai palasīt un ierēkt par to, cik simtus citronu kraisleris savulaik neizlietoja lai džeriem ieviestu tādu fīču kā grīdā ielokāmus ķebļus - nu skaisti, bet vai tas bija tā vērts?

268675. viesis 6.maijs 2009 19:23
0 0 Atbildēt

to MSH

A kas vainas grīdā ielokamajiem ķebļiem?

268679. viesis 6.maijs 2009 20:27
0 0 Atbildēt

MSH Par VW un Porsche tev ir maldīgs priekšstats kā un kas tur notiek, bet kopsumā par to ka jamie cieši sadarbojas ir taisnība. Tika fakts ir tāds ka liela daļa VW/Audi koncerna akciju pieder Porsche ģimenei. Un liela daļa augstākas vadības iekš VW ir Porsche ģimenes atvases un radi. ;)

268683. viesis 6.maijs 2009 23:14
0 0 Atbildēt

2 msh

Par Porsche un VW tas bija minēts kā piemērs, ka jau ilgu laiku autobūves koncerni savā starpā gandrīz visi viens otram pieder. Un nav jau nu tā, ka tagad uzreiz visi krusto automašīnas.

Aicis

268708. viesis 7.maijs 2009 11:48
0 0 Atbildēt

268675. viesi, cik prātīgi ir šādas fīčas izstrādei iztērēt 400 citronus [nu tik vismaz @ wiki ir uzrakstīts]?

WALA es par pēdējajiem piecdesmit gadiem nevis patreizējo situāciju :)

268727. viesis 7.maijs 2009 15:34
0 0 Atbildēt

Priekš auto, kas tobrīd gadā tika pārdots pusotrā miljonā eksemplāru un savā segmentā ir līderis - tēriņš samērīgs.

Ja pieņemam, ka peļņa no viena pārdota minivena ir 5000$, tad 400 milj. var atpakaļ dabūt pārdodot tikai 80t. auto.

Domāju, ka Stow'n Go sistēmapalielināja pārdošanas apjomus krietni vairāk kā 80t. auto

268728. viesis 7.maijs 2009 15:43
0 0 Atbildēt

Jeb 26,6$ no katra auto pirmajā gadā un izstrāde atmaksājusies.

268748. viesis 8.maijs 2009 9:30
0 0 Atbildēt

Laikam salaidu grīstē skaitļus par vienu kārtu - 266$

268755. viesis 8.maijs 2009 12:27
0 0 Atbildēt

Vispaar jau ar to FIAT nemaz tik prasti nav - nerazho jau FIAT tikai vieglos auto vien, itereshu loks ir diezgan plashs, diezi vai "aarlauliiba" ar Chrysler aprobezhosies tikai ar vieglajiem auto, turklaat ne tikai no FIAT puses. Vispaar FIAT razhoshanas un ar to saistiitas aktivitaates notiek 50 pasaules valstiis, produkcijas realizaacija - 190 pasaules valstiis. Tikai ne vienmeer galaprodukts saucas FIAT :-)

Fiat Group Automobiles razho un realizee skojoshus ziimolus: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional (vieglie kravas furgoni), Abarth, Maserati un Ferrari (85%

Lauksaimnieciibas un celtnieciibas / smagaa bezcelja tehnika:

CNH - Case New Holland, Case International Harvester, New Holland, Steyr, Kobelco.

Komerciaalie un kravas / speciaalie auto / autobusi:

Iveco, Irisbus, Astra, Magirus.

Automobilju mezgli un detaljas:

FPT Powertrain Technologies razho dzineejus un transmisijas vieglajiem, kravas auto un citai tehnikai, arii ruupnieciibai, flotei un energjeetiskajaam iekaartaam.

Magneti Marelli razho sastaavdaljas apgaismes ieriiceem, izpluudes sisteemaam, piekareem, amortizatoriem, dzineeju vadiibas un citaam elektroniskajaam sisteemaam.

Teksid razho gan FIAT vajadziibaam, gan citiem razhotaajiem dzineeju cilindru blokus, dzineeju galvas un citas dzineeju sastaavdaljas, chuguna sastaavdaljas transmisijaam, paarnesumkaarbaam un alumiinija cilindru galvaam.

Comau konstruee un razho ruupnieciskaas automatizaacijas sisteemas, ruupnieciskos robotus, razhoshanas un montaazhas liinijas, transportsisteemas utt..

Un jaanjem veeraa, ka Chrysler arii nav iecikleejies uz vienu nozari vien, taa ka gan jau kopiigu valodu atradiis :-) Un i vieni i otri rosaas pa visu pasauli :-)

268809. viesis 12.maijs 2009 21:44
0 0 Atbildēt

auto sauksies Fiasler un Chryat.

268810. viesis 12.maijs 2009 21:45
0 0 Atbildēt

...tā pat, ja apvienotu Zaporožec un Pežo, kopražojumi sauktos Zapežorec & Pežorožec.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 21

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti