Vienkāršota obligātās transportlīdzekļu ekspertīzes veikšana pēc CSN 5

7.maijs 2009 13:56

Stājušies spēkā grozījumi Ministru Kabineta noteikumos, kas paredz iespēju turpmāk būtiski vienkāršot tehniskās ekspertīzes veikšanu ceļu satiksmes negadījumā cietušajam transportlīdzeklim.

No izmaiņām likumdošanā ieguvējs būs cietušā transportlīdzekļa īpašnieks, kas salīdzinoši ātrāk pēc ceļu satiksmes negadījuma varēs uzsākt remontdarbus servisā. Šāda kārtība jau šobrīd tiek izmantota daudzās ES valstīs, turklāt Latvijas apdrošinātāji to izmanto jau brīvprātīgajā apdrošināšanā - KASKO.

Turpmāk cietušajam transportlīdzeklim drīkstēs neveikt tehnisko ekspertīzi, kas tiek izmantota zaudējumu noteikšanā, ja remontdarbus plānots veikt starp cietušā transportlīdzekļa īpašnieku un apdrošinātāju abpusēji saskaņotā servisā. Ja cietušais vēlēsies zaudējumus saņemt naudā, transportlīdzeklis būs neatgriezeniski bojāts, cietušais uzstās uz ekspertīzi vai arī ar apdrošinātāju nespēs vienoties par remontservisu, tehniskā ekspertīze tiks veikta pilnā apmērā.

Ņemot vērā pēdējo gadu tendenci, kad ekspertu pārslodzes dēļ ar tehnisko ekspertīžu veikšanas termiņiem neapmierināti bija cietušie, šis jauninājums ir ļoti būtiska priekšrocība procedūras vienkāršošanā.

Lielākais ieguvums – laika ekonomija

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Samazinot administratīvos šķēršļus zaudējumu atlīdzību saņemšanā, lielākie ieguvēji no izmaiņām būs transportlīdzekļu īpašnieki, kuriem samazināsies laika periods, kad varēs saņemt apdrošinātāja akceptu transportlīdzekļa remontdarbu uzsākšanā. Savukārt jaunās izmaiņas apdrošinātājiem nozīmēs lielāku uzticēšanos servisu godprātībai un profesionalitātei, sastādot tāmes ceļu satiksmes negadījuma rezultātā gūto bojājumu novēršanai. No citas puses arī servisi nebūs ieinteresēti krāpniecībā, jo tādā gadījumā tie var zaudēt apdrošinātāju uzticamību un tikt svītroti no uzticamo sadarbības partneru loka.”

Jaunā kārtība ļaus apdrošinātājiem samazināt arī administratīvās izmaksas un ietaupīt pakalpojuma maksu, kas tiek maksāta ekspertiem par tehniskās ekspertīzes zaudējumu aprēķināšanas sagatavošanu. Šāda novienkāršota tehniskās ekspertīzes procedūra nav jaunums ne citviet Eiropas Savienībā, ne arī Latvijā. Jau šobrīd mūsu apdrošinātāji KASKO gadījumos piemēro līdzīgu kārtību.

Iepriekš veicot tehnisko ekspertīzi, sertificēts eksperts sagatavoja apskates protokolu, transportlīdzekļa zaudējumu aprēķinu vai eksperta atzinumu, fotogrāfijas, kas attēlo transportlīdzekļa bojājumus. Grozījumi MK noteikumos "Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi" paredz izmaiņas tikai attiecībā uz „transportlīdzekļa zaudējumu aprēķinu”. Tāpat kā līdz šim, transportlīdzeklim tiks veikta bojājumu apskate un fotografēšana.
 
Visi komentāri
 
268717. viesis 7.maijs 2009 14:47
0 0 Atbildēt

Šitas rakstelis un iepriekšējais "Lasītājs: Internets kā atmiņas uzlabošanas instruments" izskatās tīri pēc Požarnova un tēvzemiešu reklāmas raksteļiem.

268719. viesis 7.maijs 2009 14:51
0 0 Atbildēt

Ne pie tā raksta peikomentēju.

268754. viesis 8.maijs 2009 12:24
0 0 Atbildēt

nu zinot ka lv autobrauceeji nespeej vienoties pat par saskraapeetu bamperi , diezi vai buus jeega.

268758. viesis 8.maijs 2009 14:47
0 0 Atbildēt

prāvāka bojājuma gadījumā iespējams, ka serviss "saremontējot" vāģi padarīš to būtiski švakāku, nekā tas bija pirms CSN.

Šiz ir likums, kas izdabā LTAB un nestāv cietušā pusē...

268779. viesis 10.maijs 2009 23:52
0 0 Atbildēt

vispār no vienas puses diezgan laba ideja... es, kā pieredzējis šajā jomā (autoservisa vadītājs, u.t.t.) uzskatu ka tas stipri novienkāršos arī pašu remonta procesu - agrāk kad apdrošinātājam tika sastādīta remonta tāme, pēc tās apstiprināšanas varēja sākties remonts.... bet ir bijuši gadījumi, kad kāds no defektiem bija pamanīts, tikai tad, kad auto tika izjaukts, un tad sākas problēmas, iesniegumi, jaunas tāmes u.t.t., kā parasti apdrošinātājs ne pārāk steidzās peimaksāt.. bet pēc šīm izmaiņām, tādas problēmas vairs nebūs, cik es saprotu un rēķins apdrošinātājiem būs iesniegts pēc remonta veikšanas..

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Baltās vai dzeltenās "zebras"? 23

Zināms, ka ceļa apzīmējuma krāsai ir liela nozīme - no darbu izpildījuma, kvalitātes un pat krāsas atkarīgs, cik viegli tos pamanām, uztveram un saprotam, tādēl vaicājam: "Kādas gājēju pārejas drošākas - baltā vai dzeltenā krāsā?" Atbildi rakstam komentāros. Lasīt vairāk

 

No 14 690 eiro - Fiat Latvijā piedāvās Fiat 500 hibrīdmodeli (+ FOTO) 1

Fiat 500 ir viena no populārākajām pilsētas automašīnām Eiropā. Jaunais Fiat 500 modelis kļūs par pirmo FCA grupas auto, kurā tiks izmantota nākamās paaudzes hibrīda tehnoloģija. Šis modelis Eiropas tirgū būs pieejams februārī, un tas iezīmēs zīmola elektrifikācijas posma sākumu. Pilnībā elektrisks Fiat 500 tiks prezentēts Turīnā vēlāk šajā gadā. Lasīt vairāk

 

Bolt iegūst pirmo mobilās lietotnes transporta pakalpojumu sniedzēja licenci Latvijā

2020. gada 27. janvāris, Rīga – Šī gada 24. janvāri kopbraukšanas platforma Bolt ir saņēmusi apstiprinājumu reģistrācijai Autotransporta direkcijas Autopārvadātāju informatīvajā datu bāzē, kā mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējs. Bolt ir pirmā šāda veida platforma, kas oficiāli ieguvusi licenci pakalpojuma nodrošināšanai Latvijā. Lasīt vairāk

 

Bez vainas vainīgais - autobusa šoferis saņem 80 eiro sodu 87

Absurda situācija - autobusa šoferis saņēmis 80 eiro sodu par ātruma pārkāpšanu, ko viņš saka, ka nav izdarījis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti