Vienkāršota obligātās transportlīdzekļu ekspertīzes veikšana pēc CSN 5

7.maijs 2009 13:56

Stājušies spēkā grozījumi Ministru Kabineta noteikumos, kas paredz iespēju turpmāk būtiski vienkāršot tehniskās ekspertīzes veikšanu ceļu satiksmes negadījumā cietušajam transportlīdzeklim.

No izmaiņām likumdošanā ieguvējs būs cietušā transportlīdzekļa īpašnieks, kas salīdzinoši ātrāk pēc ceļu satiksmes negadījuma varēs uzsākt remontdarbus servisā. Šāda kārtība jau šobrīd tiek izmantota daudzās ES valstīs, turklāt Latvijas apdrošinātāji to izmanto jau brīvprātīgajā apdrošināšanā - KASKO.

Turpmāk cietušajam transportlīdzeklim drīkstēs neveikt tehnisko ekspertīzi, kas tiek izmantota zaudējumu noteikšanā, ja remontdarbus plānots veikt starp cietušā transportlīdzekļa īpašnieku un apdrošinātāju abpusēji saskaņotā servisā. Ja cietušais vēlēsies zaudējumus saņemt naudā, transportlīdzeklis būs neatgriezeniski bojāts, cietušais uzstās uz ekspertīzi vai arī ar apdrošinātāju nespēs vienoties par remontservisu, tehniskā ekspertīze tiks veikta pilnā apmērā.

Ņemot vērā pēdējo gadu tendenci, kad ekspertu pārslodzes dēļ ar tehnisko ekspertīžu veikšanas termiņiem neapmierināti bija cietušie, šis jauninājums ir ļoti būtiska priekšrocība procedūras vienkāršošanā.

Lielākais ieguvums – laika ekonomija

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Samazinot administratīvos šķēršļus zaudējumu atlīdzību saņemšanā, lielākie ieguvēji no izmaiņām būs transportlīdzekļu īpašnieki, kuriem samazināsies laika periods, kad varēs saņemt apdrošinātāja akceptu transportlīdzekļa remontdarbu uzsākšanā. Savukārt jaunās izmaiņas apdrošinātājiem nozīmēs lielāku uzticēšanos servisu godprātībai un profesionalitātei, sastādot tāmes ceļu satiksmes negadījuma rezultātā gūto bojājumu novēršanai. No citas puses arī servisi nebūs ieinteresēti krāpniecībā, jo tādā gadījumā tie var zaudēt apdrošinātāju uzticamību un tikt svītroti no uzticamo sadarbības partneru loka.”

Jaunā kārtība ļaus apdrošinātājiem samazināt arī administratīvās izmaksas un ietaupīt pakalpojuma maksu, kas tiek maksāta ekspertiem par tehniskās ekspertīzes zaudējumu aprēķināšanas sagatavošanu. Šāda novienkāršota tehniskās ekspertīzes procedūra nav jaunums ne citviet Eiropas Savienībā, ne arī Latvijā. Jau šobrīd mūsu apdrošinātāji KASKO gadījumos piemēro līdzīgu kārtību.

Iepriekš veicot tehnisko ekspertīzi, sertificēts eksperts sagatavoja apskates protokolu, transportlīdzekļa zaudējumu aprēķinu vai eksperta atzinumu, fotogrāfijas, kas attēlo transportlīdzekļa bojājumus. Grozījumi MK noteikumos "Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi" paredz izmaiņas tikai attiecībā uz „transportlīdzekļa zaudējumu aprēķinu”. Tāpat kā līdz šim, transportlīdzeklim tiks veikta bojājumu apskate un fotografēšana.
 
Visi komentāri
 
268717. viesis 7.maijs 2009 14:47
0 0 Atbildēt

Šitas rakstelis un iepriekšējais "Lasītājs: Internets kā atmiņas uzlabošanas instruments" izskatās tīri pēc Požarnova un tēvzemiešu reklāmas raksteļiem.

268719. viesis 7.maijs 2009 14:51
0 0 Atbildēt

Ne pie tā raksta peikomentēju.

268754. viesis 8.maijs 2009 12:24
0 0 Atbildēt

nu zinot ka lv autobrauceeji nespeej vienoties pat par saskraapeetu bamperi , diezi vai buus jeega.

268758. viesis 8.maijs 2009 14:47
0 0 Atbildēt

prāvāka bojājuma gadījumā iespējams, ka serviss "saremontējot" vāģi padarīš to būtiski švakāku, nekā tas bija pirms CSN.

Šiz ir likums, kas izdabā LTAB un nestāv cietušā pusē...

268779. viesis 10.maijs 2009 23:52
0 0 Atbildēt

vispār no vienas puses diezgan laba ideja... es, kā pieredzējis šajā jomā (autoservisa vadītājs, u.t.t.) uzskatu ka tas stipri novienkāršos arī pašu remonta procesu - agrāk kad apdrošinātājam tika sastādīta remonta tāme, pēc tās apstiprināšanas varēja sākties remonts.... bet ir bijuši gadījumi, kad kāds no defektiem bija pamanīts, tikai tad, kad auto tika izjaukts, un tad sākas problēmas, iesniegumi, jaunas tāmes u.t.t., kā parasti apdrošinātājs ne pārāk steidzās peimaksāt.. bet pēc šīm izmaiņām, tādas problēmas vairs nebūs, cik es saprotu un rēķins apdrošinātājiem būs iesniegts pēc remonta veikšanas..

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

50 000 eiro vērtā 360 grādu kamera dažu stundu laikā palīdzēs piefiksēt 20 -30 satiksmes pārkāpējus, prognozē VP 14

Valsts policija (VP) prognozē, ka ar jauno 360 grādu novērošanas sistēmu dažu stundu laikā varēs konstatēt 20 līdz 30 ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus, žurnālistiem pastāstīja VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 

Latvijā visvairāk zog BMW, Audi, VW, taču zagļu aktivitātei ir lejupejoša tendence 2

Kā liecinot Valsts policijas apkopotā informācija, šogad pirmajos deviņos mēnešos Latvijā reģistrētas 383 automašīnu zādzības, kamēr pērn - 595, 2017.gadā - 635, bet 2015.gadā - pat 703. Lasīt vairāk

 

Krievijā pārdod 30.gadu BMW, kas piedalījās filmā par Štirlicu (+ FOTO) 5

Santktpēterburgā pārdod 1937.gadā ražotu BMW-326, kas tika izmantots populārajā PSRS laiku 70.gadu kinofilmā "Septiņpadsmit pavasara mirkļi". Īpašnieks par to prasa 77 000 eiro. Lasīt vairāk

 

E-talona nākotne – “Rīgas kartes” auditu nelasījušu personu ziņā (+ VIDEO)

Pirms nedēļas stāstījām par “Rīgas satiksmes” e-talonu sistēmu apkalpojošā uzņēmuma “Rīgas karte” auditu. Audits konstatēja arī to, ka “Rīgas satiksme” par šo pakalpojumu krietni pārmaksā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti