78% autovadītāju brauc ar nepareizu spiedienu riepās 8

 
20.maijs 2009 9:22

Lai pievērstu autobraucēju uzmanību braukšanas drošībai un riepu stāvoklim, jau otro gadu Bridgestone veica drošības kampaņu Baltijas valstīs.

Kampaņas laikā tika pārbaudīts riepu stāvoklis autobraucēju automašīnām un izskaidroti pavisam vienkārši, bet svarīgi noteikumi, kas mazina braukšanas risku un var pat glābt autobraucēja dzīvību.

2009.gada pavasara akcijas „Domā pirms brauc” rezultāti rāda, ka autovadītāji pārāk vieglprātīgi attiecas pret savu automašīnu un riepām, kas ir pats svarīgākais, kas notur auto uz ceļa. 57% autovadītāju brauc ar pazeminātu gaisa spiedienu riepās, nekā to noteicis autoražotājs vai riepu ražotājs. Vēl papildus katrs trešais vadītājs pārlieku pārcenšas ar spiedienu, pārpumpējot riepas. Kopumā 78% autovadītāju brauc ar nepareizu spiedienu riepās, tādējādi pakļaujot gan sevi un pasažierus, gan arī citus satiksmes dalībniekus papildus riskam.

Pie kā tas noved? Braucot ar pazemināta spiediena riepām, palielinās bremzēšanas ceļš, pastāv slīdēšanas risks, riepas nodilst ātrāk, un palielinās degvielas patēriņš. Turpretī pārpumpētu riepu gadījumā, samazinās stabilitāte bremzēšanas laikā, saķere ar ceļu, kā arī automašīnas vadāmība.

Kā zināms, riepas zaudē gaisa spiedienu arī dabīgā ceļā, kā tas notiek ar gaisa balonu. Tāpēc Bridgestone iesaka riepu spiedienu un stāvokli pārbaudīt katrā degvielas uzpildes reizē.

Pārbaudes arī parādīja. Ka katrs 8. autobraucējs brauc ar pārāk nodilušām riepām (likumdošanā noteikts, ka minimālais protektora dziļums ziemas riepām ir 4mm un vasaras riepām 1,6mm) un katram 7. tas tuvojas minimumam. Braucot ar automašīnu, kam ir nodilušas riepas, ātrums, pie kāda sākas akvaplanēšana tiek samazināts par 40 %, palielinās bremzēšanas ceļš un zūd automašīnas stabilitāte.

Pārbaužu rezultātā 18% autobraucēju Bridgestone rekomendēja NEKAVĒJOTIES apmeklēt riepu servisu, dēļ vienas vai vairāku riepu bojājuma vai pārlieku liela protektora nodiluma.

Šie ir secinājumi, kas balstīti 742 vieglo automašīnu riepu pārdbaudi Rīgā, Kauņā, Viļņā un Tallinā š.g. pavasarī.

Vairāk par akciju „Domā pirms brauc!” lasiet šeit http://www.safetyatheart.eu/
 
Visi komentāri
 
268880. viesis 20.maijs 2009 9:34
0 0 Atbildēt

Nē, nu šausmas, vai ne? Ko tagad darīt? Kā tālāk dzīvot?

268884. viesis 20.maijs 2009 9:48
0 0 Atbildēt

Nē nu a varbūt tirst vajag mazāk. Daudzi brauc ar "miziņām" un ir diezgan loģiski, ka mēdz mazliet pārpumpēt riepas, lai būtu mazāka iespēja safist disku utml. Bet ja nem vērā ka orģinālā nereti šiem auto ir vismaz par 10% šāurāka riepa, tad tas ka riepas saskares laukums nav optimāls, nebūt nenozīmē ka šis auto tagad stāsies sliktāk kā ar orģinālajiem ripuļiem. Da i neba nu riepu spiediens būs izšķirošais faktors pie dauniskas braukšanas.

268885. viesis 20.maijs 2009 9:56
0 0 Atbildēt

WALA, 'daudzi' noteikti ir tik pat slikts statistikas rādītājs kā septiņsimt ciktur apskatītās mašīnas pa 3 valstiņām...

es savukārt domāju, ka 'daudzi' riepu spiedienu pārbauda 2 x gadā, kad pārmontē riepas...

Bet nu gan mudīgi skrieniet un pērciet bridžston...

268888. viesis 20.maijs 2009 11:14
0 0 Atbildēt

Spiedienu pārbaudīt nav problēma. Pēdējā laikā pirms braukšanas esmu sācis apstaigāt apkārt auto, lai pārliecinātos, ka kaut kas nav nosperts un ja pamanītu ka riepa tāda mīkstāka nav problēmas to uzpumpēt.

Katram astotajam ir nodilušākas riepas, ta nu gan ārprāts. Labi ja viņi šajā brīdī neizdomās ar tām pašām vasarenēm pa ziemu braukāties (kas arī nav nāvējoši). Ja vadītājs nav mūllāps, tad apzinoties automašīnas tehnisko stāvokli brauks tam atbilstoši.

268891. viesis 20.maijs 2009 14:10
0 0 Atbildēt

Vēl jau jāatceras, ka ražotāja ieteiktais spiediens ir atbilstošs gludam asfaltam. Uz grunts vai LV kvalitātes asfalta normāli piepumpēta riepa sāk lēkāt un turas sliktāk, nekā ar nedaudz pazeminātu spiedienu.

268892. viesis 20.maijs 2009 14:19
0 0 Atbildēt

Šogad ,droši vien krīzes dēl, manāms, ka autovadītāji ir daudz trūcīgāki. Daudzi jo daudzi joprojām vēl braukā ar labām ziemenēm, citi ar jau galīgi plikām vissezonu riepām. Droši vien, ka trūkst naudiņas jauniem vai lietotu riepu komplektiem vasaras sezonai. Par to riepu spiedienu jautājums vienmēr ior bijis aktuāls. Galvenā motivācija vadītājam - ar tukšākām riepām pieaug degvielas patēriņš, zūd arī auto stabilitāte, pasliktinās auto vadāmība. Parasti jau vadītājs jūt, ka kaut kas nav kārtībā ar to riepu spiedienu. Vizuali jau arī var iemanīties itin precīzi noteikt riepu spiediena krituma pazīmes - vajag tikai nedaudz iemaņu.

268897. viesis 21.maijs 2009 0:05
0 0 Atbildēt

Kātad - ņemam bedrainu vai smilšainu zemes ceļu un tad pamēģinām kāda stabilitāte ir ar pareiza spiediena riepām un kāda ir ar nedaudz mīkstākām. Ledu šoreiz nepieminēsim, tagad tak vasara :]

268929. viesis 22.maijs 2009 8:37
0 0 Atbildēt

Man pieredze rāda ko citu...

Braucu ar to ko braucu un varu atļauties = nevaru sūdzēties....

Piem . uz sausa asfalta 195/50R15 (gandrīz gluda) daudz labāka par gandrīz jaunām ziemenēm vai arī lielu proķi...

Ar standarta spiedienu riepu un disku pārsitīšu pirmajā bedrē.....

toyota yaris ar standarta riepu un spiedienu = pagriezienā nebrauc uz protektora, bet gan riepas sāna , jo tā riepa nolokas - izskatijās, ka nobortēsies...

P.S Starp citu asfaltam vienas riepas

gruntij citas

sniegam citas

labības laukam citas

sausai ziemai citas

Tā ka ja uz katru segumu uzskrūvē piemērotas , tad tik gāzi un uz FF !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti