Jaunā Mercedes-Benz E-klases kupeja jau Latvijā 1

 
28.maijs 2009 10:13

Tikai 3 mēnešus pēc E-klases sedana prezentācijas, Mercedes-Benz jau atkal sasniedz jaunus izaicinājumus modeļu klāstā un vienlaicīgi kopj vēsturisku tradīciju - pārsteigt ar E-klasi.

Jaunā E-klases kupeja savieno divus aspektus, kas vistiešāk raksturo Mercedes-Benz zīmolu: valdzinājumu un efektivitāti. Kupejas klasiskais izpildījums - sānu līnija bez B statnēm ar pilnībā nolaižamiem sānu logu stikliem - ir E-klases sedana dinamiskā dizaina sportiskā interpretācija. Turklāt kupeja uzstāda jaunu rekordu gaisa pretestībā: plūdlīnijas koeficients 0,24 padara šo modeli par aerodinamiskāko sērijveidā ražoto spēkratu pasaulē.



E-klases kupejas divi jaunie četrcilindru motori patērē līdz pat 17% mazāk degvielas, vienlaikus palielinot veiktspējas un griezes momenta rādītājus. AGILITY CONTROL balstiekārta sērijveida aprīkojumā piedāvā amortizācijas sistēmu, kas pielāgojas aktuālai braukšanas situācijai. Tā apvieno viskomfortablāko braukšanas baudu un teicamas vadāmības spējas.

Jaunā kupeja piedāvā veselu virkni inovāciju, kādas tikai var vēlēties sportiski orientētajā luksusa kupejā. Tās ietver situācijai atbilstošu amortizatoru vadību, noguruma atpazīšanu, pasažieru drošības sistēmu un aktīvo motora pārsegu. Kupeja  ir aprīkota ar dinamiskas braukšanas aprīkojumu,  kas ļauj ar pogas vadību noregulēt balstiekārtu dažādos režīmos. Adaptīvā tālo gaismu vadība, ceļa zīmju atpazīšana un automātiskā avārijas bremžu sistēma ir aprīkojums, pateicoties kuram E-klases kupeja nosaka jaunus drošības standartus šajā automobiļu segmentā.



Novatora loma jaunajai E-klasei ir arī piedziņas jomā: jaunie dīzeļa un benzīna tiešās iesmidzināšanas dzinēji apvieno efektivitāti un veiktspēju. Dzinēju klāstā ietilpst divi jauni četrcilindru motori, kas patērē līdz pat 17% mazāk degvielas kā iepriekš, taču vienlaikus parāda lielākas jaudas un griezes momenta spējas. Labāko sasniegumu uzrāda E 250 CDI BlueEFFICIENCY, kura motors  patērē tikai 5,3 litrus uz 100 kilometriem un, pateicoties CO2 emisijas daudzumam (139 g uz 1 kilometru), šis automobilis ir viens no visekonomiskākajiem un „viszaļākajiem” šajā klasē.

Zemais degvielas patēriņš ir ticis sasniegts, ne tikai izmantojot jaunus motorus, bet arī pateicoties citiem ekspluatācijā svarīgiem aspektiem. To starpā ir, piemēram, stūres iekārtas un degvielas sūkņa vadība atbilstoši braukšanas situācijai, riepas ar zemu pretestību, kā arī tāds nozīmīgs faktors, kā priekšzīmīga aerodinamika.

Dizains: suverēna un kaislīga rakstura izpausme

Jaunā divdurvju modeļa dizaina līnija akcentē tradicionālās stila iezīmes, kas padara Mercedes-Benz kupeju par neatkārtojamu. Piemēram, sānu logi bez B statnēm ar pilnībā nolaižamiem stikliem un raksturīgais sporta dekoratīvais radiatora režģis ar lielo zvaigzni vidū. Vienlaikus jaunajā kupejā ir saskatāma cieša līdzība ar E-klases sedanu. To var atpazīt „četru acu sejā“ ar rombveida lukturiem, kuru profils ir kļuvis vēl sportiskāks un asāks, kas savukārt piedod automobilim dinamisku un agresīvu izskatu. Kopīga pazīme kupejai un sedanam ir arī masīvs apakšējais dubļusargs.

E-klases kupejas sēdekļi ir inovācija, kas ar savu dizainu un izpildījumu uzsver divdurvju modeļa sportiskumu. Sēdekļu augstuma un atzveltnes leņķa elektriska regulēšana ietilpst standartaprīkojumā. Sporta automobiļiem raksturīgajām augstajām sēdekļu atzveltnēm ir Easy-Entry funkcija, kas aizmugures pasažieriem būtiski atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu. Kopā ar elektronisku sēdekļu regulēšanu un atmiņas funkciju (papildaprīkojumā), vadītāja un blakus pasažiera sēdekļi ir aprīkoti ar elektropneimatiski  regulējamiem četru punktu muguras balstiem, kas  nodrošina ķermenim atbilstošu  mugurkaula un gurnu balstu, tādējādi sniedzot maksimālu sēdēšanas komfortu.

Dzinēju klāsts: dīzeļa dzinēji - par 17% mazāks degvielas patēriņš

Dīzeļa dzinējs modelim E 250 CDI BlueEFFICIENCY ir līderis jaunajā Mercedes-Benz četrcilindru paaudzē, ko raksturo divpakāpju turbopūte, precīzas pjezo sprauslas un jaunākā Common-Rail tehnoloģija. Motora veiktspēja ir 150 kW/204 ZS, un tas attīsta griezes momentu līdz 500 Nm. Līdz ar to tas kļuvis par 36% jaudīgāks salīdzinājumā ar iepriekšējo četrcilindru dīzeļa dzinēju, bet tai pat laikā patērē par 17% mazāk degvielas: tikai 5,3 litrus uz 100 kilometriem (vidējais NEFZ patēriņš). Šie rādītāji atbilst CO2   emisijas daudzumam 138 g uz 1 kilometru. V6 dīzeļmotors ar degvielas kolektora tiešās iesmidzināšanas metodi un turbopūti  nodrošina modelim E 350 CDI BlueEFFICIENCY 170 KW/231 ZS (līdz šim: 165 kW/224 ZS) un patērē vienā NEFZ braukšanas ciklā 6,8 litrus uz 1 kilometru. CO2 emisijas daudzums sasniedz 179 g uz 1 kilometru.

Benzīna dzinēji ar divām jaunām tiešās iesmidzināšanas tehnoloģijām

Mercedes-Benz benzīna dzinējiem ir izvēlējies tiešās iesmidzināšanas tehnoloģiju. E 250 CGI BlueEFFICIENCY kupeja ir aprīkota ar jaunu četrcilindru tiešās iesmidzināšanas motoru, kas attīsta 159 kW/204 ZS un piecpakāpju automātisko pārnesumkārbu standartaprīkojumā, kas patērē 7,0 litrus  degvielas uz 100 kilometriem (vidējais NEFZ patēriņš).  CO2 izmešu daudzums sasniedz 164 gramus uz vienu kilometru. Tas  ir par 13% mazāk, nekā iepriekšējam četrcilindru dzinējam (135 kW/184 ZS) ar parasto degvielas iesmidzināšanu.

Iepriekšējo sešcilindru dzinēju Mercedes-Benz ir aizstājis ar benzīna tiešo iesmidzināšanu modelī E 350 CGI BlueEFFICIENCY Coupé. Tas nodrošina 215 kW/ 292 ZS, kas ir par 15 kW/20 ZS vairāk nekā iepriekš, un patērē līdz pat 14% mazāk degvielas, salīdzinot ar iepriekšējo V6 motoru: tikai 8,5 litri (vidējais NEFZ patēriņš uz 100 kilometriem). Tas atbilst CO2  emisijai 199 g uz vienu kilometru.

Top modeļa E 500 sportisko braukšanu nodrošina izcilais V8 motors ar 285 kW/388 ZS un griezes momentu 530 Nm. Mercedes-Benz inženieri ir rūpīgi pilnveidojuši astoņcilindru motoru un, tādējādi, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, tika panākts par 0,5 l mazāks degvielas patēriņš - 10,9 litri uz 100 kilometriem (vidējais NEFZ patēriņš). Visi jaunās E-klases kupejas dzinēji atbilst ES 5 atgāzu emisijas normām.

Drošība: sensori, radars un kameras drošai braukšanai

Ar septiņiem drošības spilveniem, sēdekļu drošības jostu nospriegotājiem, kā arī uz sadursmi reaģējošiem galvas balstiem vadītājam un blakus pasažierim, E-klases kupeja piedāvā visplašāko drošības aprīkojuma klāstu šajā automobiļu segmentā. Jaunās E-klases drošības sistēmas ir izstrādātas, balstoties uz ilggadīgu pētījumu rezultātiem. Tās sniedz nozīmīgu atbalstu pasažieru un citu satiksmes dalībnieku drošībai. Šie vadošie izgudrojumi ir pieejami jaunās E-klases kupejas standartaprīkojumā. Pateicoties drošības sistēmai, kas balstās uz jutīgiem sensoriem, kamerām un radaru sistēmu, šis automobilis kļūst par „uzmanīgu“ partneri, kas spēj redzēt, just, refleksīvi reaģēt briesmu gadījumā un pat patstāvīgi rīkoties, ja pastāv  sadursmes risks.

Pārgurums ir viens no visbiežākajiem avāriju cēloņiem uz ceļa. Tieši tāpēc Mercedes-Benz speciālisti ir izgudrojuši ATTENTION ASSIST sistēmu, kas ietilpst jaunās E-klases kupejas bāzes aprīkojumā. Tā izvērtē vairāk nekā 70 parametrus, lai precīzi atpazītu vadītāja nogurumu un savlaicīgi brīdinātu viņu par bīstamo snaudu.

Tāpat standartaprīkojumā ietilpst PRE-SAFE® pasažieru drošības sistēma – Mercedes-Benz izgudrojums, kas ieguvis daudzus apbalvojumus un nav pieejams citos šī segmenta automobiļos. Briesmu gadījumā sistēma aktivizē aizsardzības pasākumus vadītājam un blakus pasažierim, lai jostas un gaisa spilveni varētu  nostrādāt pilnā apmērā. Potenciālas avārijas situācija atpazīšana ir iespējama, jo PRE-SAFE izmanto  šim nolūkam bremžu asistences un ESP stabilitātes programmas sensorus.

Jaunajā E-klases kupejā, līdzīgi kā sedanā, izmantotas visjaunākās gaismu tehnoloģijas. Lukturi nepārtraukti pielāgojas aktuālai satiksmes situācijai un automātiski reaģē uz to, lai sniegtu vadītājam vislabāko ceļa apgaismojumu. Šo funkciju veic Adaptīvais tālo gaismu asistents: kamera uz vējstikla atpazīst pretim vai garām braucošos automobiļus un noregulē lukturus tā, lai novērstu citu vadītāju apžilbināšanu. Tuvo gaismu rādiuss tādējādi palielinās no 65 līdz 300 metriem. Ja brauktuve ir brīva, sistēma laideni pārslēdzas uz tālo gaismu. Adaptīvais tālo gaismu asistents savā darbībā izmanto  Bi-ksenona gaismas, ko Mercedes-Benz piedāvā kopā ar dienas gaismām LED tehnoloģijā.

S-klases automašīnās pārbaudītās pret-sadursmes sistēmas rūpējas tagad arī par E-klases kupejas drošību. Tās izmanto tālā un tuvā rādiusa sensorus notikumu novērošanai automobiļa priekšā un brīdina vadītāju, ja pastāv avārijas risks. Mercedes-Benz apvieno šīs tehnoloģijas DISTRONIC PLUS sistēmā ar automātisko distances kontroli, kas patstāvīgi ietur distanci ar priekšā braucošo automobili un atkarībā no braukšanas situācijas var  nobremzēt automobili līdz pat apstādināšanai. Aktīvais motora pārsegs, kas ietilpst bāzes aprīkojumā, ir jaunākais Mercedes-Benz izgudrojums gājēju aizsardzībai. Nelaimes gadījumā amortizatoru sistēma paceļ motora pārsegu milisekunžu laikā par 50 milimetriem un tādējādi palielina deformācijas platību. Vadītājs pats var uzstādīt atpakaļ aktīvo motora pārsegu, neapmeklējot servisa darbnīcu.

Komforts: progresīvas tehnoloģijas jaunam braukšanas piedzīvojumam

Līdzās plašam drošības aprīkojumam, komforts vienmēr ir bijis viens no E-klases raksturīgām kvalitātes pazīmēm. Arī šajā aspektā kupeja atbilst sedana līmenim un piedāvā nozīmīgus risinājumus vadīšanas, sēdekļu un gaisa kondicionēšanas komfortā. Nozīmīgs uzlabojums ir palielināta automobiļa iekštelpa, ko Mercedes-Benz inženieri radījuši, pateicoties 46 milimetru garākai un 46 milimetru plašākai virsbūvei. Tādējādi  tiek nodrošināts par 10 līdz 789 milimetriem lielāks attālums starp priekšējiem un aizmugures sēdekļiem, salīdzinot ar iepriekšējo modeli. Jaunā E-klases kupeja ar AGILITY CONTROL balstiekārtu standartaprīkojumā piedāvā amortizācijas sistēmu, kas pielāgojas aktuālai braukšanas situācijai. Lai sasniegtu labāko rites laidenumu, sistēma samazina amortizācijas spēkus pie normālas braukšanas, bet pie dinamiskās braukšanas līkumos vai manevrēšanas nodrošina maksimālo amortizāciju. Šādā veidā tiek panākta optimāla kupejas stabilizācija.
 
Papildus AGILITY CONTROL papildaprīkojumā ir pieejama arī AGILITY CONTROL sporta balstiekārta ar konsekventi sportisko amortizācijas raksturojumu un parametrisko stūri. Kā atbildi uz ambiciozāku vadītāju prasībām, Mercedes-Benz ir izstrādājis dinamiskas braukšanas aprīkojumu ar elektroniski vadāmo amortizācijas sistēmu. Tā izvērtē no sensoriem gūto informāciju par aktuālo braukšanas situāciju un pielāgo amortizatorus katram ritenim atsevišķi. Vadītājs var arī izvēlēties braukšanas programmu – komforta vai sporta – tādējādi nosakot balstiekārtas, akselerātora režīmu un automātiskās ātrumkārbas pārslēgšanas punktus. Jauna, vēl jutīgāka sporta parametriskā stūre ar mainīgo vidus centrēšanu ir pieejama dinamiskas braukšanas pakotnē.

Lai salīdzinātu dažādu balstiekārtu iespējas, Mercedes-Benz inženieri ir izstrādājuši Body-Index – summāro formulu, kurā tiek ņemtas vērā dažādu tipisko braukšanas manevru vērtības. Body-Index paziņo, kādā stāvoklī atrodas balstiekārta attiecībā pret virsbūvi, kāda ir saķere ar brauktuvi un kāda vadīšana ir nepieciešama pie ātrās braukšanas līkumos. Jo lielāki šie rādītāji, jo sportiskāka – stingrāka – balstiekārta. Body-Index parāda, kā dinamiskas braukšanas pakotne izpilda vadītāja prasības vienlaikus pret dinamiku un komfortu: sporta režīmā tiek sasniegta vērtība 2,06, kas, aktivizējot komforta režīmu, atkal samazinās līdz sedana līmenim 1,89.  Salīdzinājumam, piemēram, modelim Mercedes-Benz SLR McLaren virsbūves indekss ir 2,94.

Jaunā luksus gaisa kondicionēšanas sistēma pielāgo temperatūru, gaisa plūsmu un gaisa sadalīšanos 3 zonām, kā arī ņem vērā vadītāja, blakus pasažiera un aizmugures sēdētāju vēlmes. Papildus aprīkojumā pieejamais THERMOTRONIC pirmo reizi piedāvā individuālās iestatīšanas iespēju: Diffuse, Medium un Focus. Ar šādiem standarta uzstādījumiem pasažieri var regulēt gaisa plūsmu un tā sadali pēc  individuālām vēlmēm. Pie tam kondicionēšanas iekārta pati strādā automātiskajā režīmā. Divu zonu kondicionēšanas sistēma THERMATIC ietilpst E-klases kupejas standartaprīkojumā.

S-klases automobiļos pārbaudītā sistēma ar multifunkcionālo stūres ratu, vadības ierīci vidus konsolē, krāsainu displeju kontrolmērinstrumentu panelī un tiešās izvēles pogām, piedāvā jaunās E-klases kupejas pasažieriem maksimālu lietošanas komfortu. Ar vadības ierīces palīdzību vadītāja un blakus pasažiera rīcībā ir visas modernās multimediju sistēmas funkcijas, piemēram, radio, CD/DVD atskaņotājs, tālrunis un navigācijas sistēma. Standartaprīkojumā ietilpst automobiļa radio 20 CD ar astoņiem skaļruņiem, CD atskaņotājs un Bluetooth saskarne mobilajam tālrunim. Papildaprīkojumā pieejama multimediju sistēma COMAND APS, kas piedāvā Eiropas navigāciju, DVD mainītāju, mūzikas atmiņu apmēram 1000 kompozīcijām un balss vadību ar visa vārda atpazīšanu. Vispilnīgāko mūzikas baudu nodrošina 500 W telpiskās skaņas stereo sistēma, media inteface saskarnes papildus MP3 atskaņotāju pieslēgšanai un digitālā radio meklētājs.
 

Modeļu klāsts:  individuālas izvēles iespējas

Atskaitot 5 dzinēju, trīs veidu piekares variantus, plašu krāsojuma spektru, sešas dažādas riteņu-riepu kombinācijas un daudzas papildaprīkojuma opcijas, jaunā E-klases kupeja piedāvā vēl daudz iespēju, lai piepildītu autovadītāja individuālos sapņus. Dažādas kombinācijas var veidot, pamatojoties uz diviem interjera konceptiem ELEGANCE un AVANTGARDE. Atbilstoši izvēlētā interjera variantam, iekštelpai var mainīt krāsu risinājumu, materiālu izvēli, un tādā veidā uzsvērt kupejas eleganto vai progresīvo raksturu.

Papildus var izvēlēties arī AMG aprīkojumu. AMG dizainu veido neatkārtojams priekšēja bufera spoileris ar lielām gaisa ievadēm, AMG sānu sliekšņu uzlikas un izteiksmīgs aizmugurējā bufera spoileris ar melnu ielaidumu. Spīdīgie18 collu AMG vieglmetāla sakausējuma diski 6 dubultspieķu dizainā ar platām riepām 235/40 R 18 formātā priekšā un 255/35 R 18 aizmugurē piedod automobilim īpašu izskatu. AGILITY CONTROL sporta balstiekārtā, atskaitot atsperes, amortizatorus un stabilizatorus ar stingrības regulēšanu, ietilpst arī lielie perforētie bremžu diski priekšā un bremžu mehānisma skavas ar Mercedes-Benz apzīmējumu. Perfektu saķeri ar brauktuvi nodrošina sporta parametriskā stūre ar precīzāku stūres reakciju. ARTICO melnās ādas polsterējums piedod interjeram dinamiskus akcentus. Multikontūru sēdekļi vadītājam un blakus sēdētājam piedāvā optimālo risinājumu savu ērtības prasību izpildei, kā arī rūpējas par teicamu sēdēšanas komfortu.

Pirmajos mēnešos E-klases kupeja tiks piedāvāta Prime Edition versijā, kas uzsver tās augstvērtīgo aprīkojumu līdz pat sīkākajām detaļām. Šis automobilis piesaista uzmanību ar palladium silver metallic krāsojumu, panorāmas stikla jumta lūku un 18 collu AMG vieglmetāla sakausējuma diskiem titānpelēkā krāsā. Īpašo ekskluzivitāti interjeram piedod Nappa ādas divkrāsu sēdekļu designo izpildījums, pieskaņotie paklāji un sporta pedāļi no nerūsējošā tērauda.

Jauno Mercedes-Benz E-klases kupeju jau iespējams iegādāties Domenikss auto tirdzniecības centrā. Automobiļa cena ir sākot no 44 320 EUR (ieskaitot PVN).
 
Visi komentāri
 
269084. viesis 1.jūnijs 2009 12:42
0 0 Atbildēt

ehh. Dārgi... 30 būtu oK!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti