«General Motors» ir bankrotējis 14

 
1.jūnijs 2009 23:27

General Motors ir bankrotējis. Autokoncerns, kurš ir izdzīvojis divos pasaules karos un Lielajā depresijā, tiks likvidēts.

ASV kompānija General Motors ir oficiāli paziņojusi par savu bankrotu un vērsusies ASV administrācijā pēc aizsardzības pret kreditoriem. Gaidāms, ka GM paziņos par gandrīz 21 tūkst.darbinieku atlaišanu. 

Bankrots norisinās Obamas valdības plāna ietvaros, kas piedāvā autokoncernam atbrīvoties no "sliktajiem" aktīviem, saglabājot tikai "labos". Pēc bankrota iepriekšējā GM vietā valdība izveidos jaunu uzņēmumu, uzņemoties uz sevi arī tās vadīšanu. Ražošana tiks samazināta līdz saprātīgiem apjomiem.

Kompānijas parādi - 172,81 miljardi ASV dolāru, aktīvi - 82,29 miljardi ASV dolāru.

Restrukturizācijas ietvaros no GM tiks izveidots "atjaunots" GM, kas iegūs "labos" kompānijas aktīvus. Tajā pat laikā tādi zīmoli, kā Pontiac, tiks likvidēti, bet Hummer un Saturn - pārdoti jaunajiem īpašniekiem. Dīleru skaits no 6000 tiks samazināts līdz 3600, tiks slēgtas vienpadsmit GM rūpnīcas, trīs rūpnīcas apturēs savu darbību uz laiku, bet viena - pārorientēta uz mazlitrāžas automobiļu ražošanu.

Koncerna ietvaros paliks tikai 3 zīmoli - Chevrolet, Cadillac un Buick.

Jaunajā GM apmēram 60 procentus akciju iegūs ASV valdība, kura papildus jau piešķirtajiem kredītiem par kopējo summu 20 miljardi ASV dolāri piešķirs autoražotājam vēl 30,1 miljardu dolāru. No kopējās summas autoražotājam būs jāatrgriež tikai deviņus miljardus, bet atlikušo daļu valsts sev atgriezīs, pārdodot restrukturizētā koncerna akcijas. Arī Kanādas valdība ir gatava sniegt GM finansu palīdzību 9,5 miljardu dolāru apmērā, apmaiņā pret 12 procentiem kompānijas akciju. 

Par otro lielāko "jaunā General Motors" akcionāru kļūs Apvienotā ASV automobiļu rūpniecības darbinieku arodbiedrība (UAW), kurai tiks apmēram 17,5 procenti akciju. Pārējās akcijas tiks lielākajiem koncerna kreditoriem, kuri apmaiņā pret vērtspapīriem ir piekrituši norakstīt 27 miljardu lielo parādu.





 
Visi komentāri
 
269093. viesis 2.jūnijs 2009 2:09
0 0 Atbildēt

pizdjosh, vienkārši atsējās no kreditoriem.nevajag prasīt visu un uzreiz, palēnām būtu dabūjuši, savu dolāru, a tagd , nekā

GM dzīvos

269094. viesis 2.jūnijs 2009 7:21
0 0 Atbildēt

Atkal būs tīrasiņu amerikāņi.

269095. viesis 2.jūnijs 2009 7:34
0 0 Atbildēt

vārdu salikums "tīrasiņu amerikāņi" ir vairāk nekā smieklīgs :D

269096. viesis 2.jūnijs 2009 7:48
0 0 Atbildēt

Visu to eiropas brīnumu ražošana un eiropas tehnoloģiju izmantošana arī noveda GM līdz bankrotam.

269097. viesis 2.jūnijs 2009 10:06
0 0 Atbildēt

269096. viesis - tu tak esi komiķis !!!

Ja ASV ražotāji visu darītu pa savam, tie jau gadu atpakaļ būtu bankrotējuši. bet tas no kā pamācīties ir Japāņi, kuri noteikti nocels lielāko ASV autogigantu tirgus daļu !!!

Tanī brīdī kad amerikāņi sāks domāt, viņi sāks arvien vairāk līdzināties eiropiešiem vai japāņiem !!!

269099. viesis 2.jūnijs 2009 10:13
0 0 Atbildēt

Vai Japāna ir Eiropā?

269101. viesis 2.jūnijs 2009 10:21
0 0 Atbildēt

269099. viesis

tu kaut ko šnauc vai pīpē ???

269102. viesis 2.jūnijs 2009 10:23
0 0 Atbildēt

WALA,

ja nezini pat tik vienkāršu lietu, tad pārējais tevis teiktais ir kaķenei zem astes.

269103. viesis 2.jūnijs 2009 10:34
0 0 Atbildēt

"Eiropas brīnumu ražošana" ir ļāvusi vēl tik ilgi noturēties. Cik Eiropas ražotāji taisās bankrotēt? Laikam neviens, bet GM īpašumiem arī Eiropā iet grūti. Bet ASV problēmas ir visiem - GM tikai nedaudz lielākas kā pārējiem.

269104. viesis 2.jūnijs 2009 10:46
0 0 Atbildēt

269102. viesis

Es ļoti labi zinu kur ir Japāna,bet tev šķiet ir grūtības ar teksta salasīšanu un saprašanu !!!

269105. viesis 2.jūnijs 2009 10:56
0 0 Atbildēt

Runāju ar vienu latvieti, inženieri GM rūpnīcā amerikā. Tur visi ir laimīgi, ka beidzot koncerns strādās tikai uz viņiem. Netiks tērēti ne līdzekļi, ne darbaspēks uz apšaubāmām markām eiropā.

269106. viesis 2.jūnijs 2009 11:23
0 0 Atbildēt

Tajā pašā laikā lielais vairums amerikāņu autopircēju izvēlas "apšaubāmas" japāņu markas :)

269107. viesis 2.jūnijs 2009 11:57
0 0 Atbildēt

Interesanti vai Korejā ražotos Chevrolet brīnumus arī sauks par "tīrasiņu amerikāņiem"?

;)

269125. viesis 3.jūnijs 2009 14:38
0 0 Atbildēt

Tās "apšaubāmās markas eiropā" laikam būtu opelis, ja? :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti