Sakārto pārkāpumu uzskaites punktu reģistrēšanas kārtību 70

 
2.jūlijs 2009 10:43

Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu uzskaites punktus turpmāk plānots reģistrēt dienā, kad beidzies termiņš lēmuma par administratīvā soda piemērošanu apstrīdēšanai vai pārsūdzēšanai.

To nosaka 2. jūlijā Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr. 551 „Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumi”.

Pašlaik pārkāpumu uzskaites punktus reģistrē brīdī, kad stājas spējā lēmums par soda piemērošanu. Daudzos gadījumos tas tiek apstrīdēts, tādēļ pārkāpumu uzskaites punkti jāanulē un informācija atkal jāatjauno pēc sūdzības izskatīšanas. Tātad plānots, ka datus sistēmā iekļaus tikai tad, kad beigsies termiņš soda apstrīdēšanai vai pārsūdzēšanai, vai tad, kad tiks izskatīta sūdzība.

Grozījumu projektā arī precizēts to transportlīdzekļu vadītāju loks, kam tiek reģistrēti pārkāpumu uzskaites punkti. Plānots, ka turpmāk tos reģistrēs arī autovadītājiem, kuru dati iekļauti Iedzīvotāju reģistrā. Tādējādi pārkāpumu uzskaites punktus varēs uzrādīt arī personām, kurām ir uzturēšanās atļauja valstī, bet nav Latvijā izdotas autovadītāja apliecības. Pašlaik pārkāpumu uzskaites punktus ieraksta transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā un traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā reģistrētajiem transportlīdzekļu vadītājiem.
 
Turpmāk arī paziņojumus par pārkāpumu uzskaites punktiem varēs saņemt ērtāk un ātrāk – transportlīdzekļa vadītājam reģistrējoties VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) mājaslapā ww.csdd.lv. Tādējādi vairs netiks sūtītas vēstules uz personas deklarēto dzīves vietu.

Lai grozījumi stātos spēkā, tiem jāgūst atbalsts valdībā.
 
Visi komentāri
 
269762. viesis 2.jūlijs 2009 11:36
0 0 Atbildēt

Gribētu zināt cik izmaksāja punktu sistēmas ieviešana un uzturēšana, un kāds ir ieguvums no šiš punktu sistēmas.

Domāju, ka ieguvums ir tuvu 0, bet izmaksas kosmoss.

269766. viesis 2.jūlijs 2009 12:44
0 0 Atbildēt

Labs virsraksts: "Sakārto... kārtību"! :D

269768. viesis 2.jūlijs 2009 13:04
0 0 Atbildēt

Domāju, ka punktu sistēmas ieviešana ir viens no vērtīgākajiem ievedumiem visā CSDD vēsturē. Nebija tomēr pieļaujama sistēma, ka konkrētam BIEZO iedzivotāju slānim bija neregulētas visautļautības tiesības : maksā - un brauc kā gribi... Tāda situacija jau bija izveidojusies 90-t0 gadu vidū. Bija autovadītāji, kuri sodus par smagiem CSN pārkāpumiem bija maksājuši jau vairākus simtus reižu, bet tajā pašā laikā mierīgi varēja piedalīties satiksmē. Arī vairums šmigotāju to skaitā. Padomjlaikos savulaik bija stingra sistēma, kad tiesības uz gadu tika atņēmtas jau par trim CSN pārkāpumiem. Pašlaik arī var uzskatīt, ka sodu politikas sistēma darbojas itin veiksmīgi, un LIELA nauda nebūs galvenais kritērijs, kad potencials būs situacijas noteicējs.

269770. viesis 2.jūlijs 2009 13:21
0 0 Atbildēt

A kāpēc nebūs noteicējs? Vienīgi pateicības biezākas.

269771. viesis 2.jūlijs 2009 13:25
0 0 Atbildēt

viesi - kas par stulbumu - veel saac reklameet padomju laiku kartona kartiites kur caurumoja parkapumus :D:D:D:D dzer ludzams mazak...

269772. viesis 2.jūlijs 2009 13:26
0 0 Atbildēt

msh - pateicības ir atsevišķi skatāms jautājums. Un arī tās ne vienmēr vairs palīdz. Pazīstu diezgan daudz cilvēkus, kas punktu sistēmas iespaidā tomēr ir pārdomājuši savu uzvedību uz ceļa.

269773. viesis 2.jūlijs 2009 13:39
0 0 Atbildēt

Savukār es nezinu nevienu, kurš būtu mainījis savus braukšanas paradumu.

Cik ir tādu kuriem atņemtas tiesības dēļ pārsniegtajiem punktiem (izņemot šmigotājus, jo tiem tāpat par dzeršanu jau atņem)?

269774. viesis 2.jūlijs 2009 13:42
0 0 Atbildēt

jaaani - tiesības NAV atņemtas, jo tagad brauc pietiekami uzmanīgi, lai nesakrātu kritisko skaitu. Punktu sistēmas mērķis jau nav atņemt tiesības, ja neesi to vēl sapratis.

269776. viesis 2.jūlijs 2009 13:55
0 0 Atbildēt

seene- csdd mērķus esmu sapratis un t.i. "labi ir būt labam (lukstiņam) un pie kājas, ka no tā cieš nevainīgi cilvēki"

269777. viesis 2.jūlijs 2009 14:00
0 0 Atbildēt

no kā tu konkrēti, ībli, šajā gadījumā ciet?

269778. viesis 2.jūlijs 2009 14:11
0 0 Atbildēt

269777 vieglāk palika :)

269779. viesis 2.jūlijs 2009 14:31
0 0 Atbildēt

Nezinu, kā viesim ar vieglumu, bet to, no kā tad tu tā ciet CSDD ietekmē, tomēr gribētos zināt.

269780. viesis 2.jūlijs 2009 14:48
0 0 Atbildēt

Ne tikai es, bet lielākā daļa vadītāju cieš no tā, ka CSDD dala vadītāja apliecības pa labi un pa kreisi, nepārliecinoties vai cilvēks zina CSN un vai prot vadīt transportlīdzekli. Un tikai pēc tam cenšas, ar stulbām kampaņām, apmācīt neizglītotas vadītājus.

269781. viesis 2.jūlijs 2009 15:21
0 0 Atbildēt

Kā soda punktu sistēmas izstrādātāji tā arī lielais vairums te neredz vai negrib redzēt sliktās puses šai sistēmai.

1. Tuvojoties punktu kritiskai robežai – pārkāpēji parakstās uz maizes kukuļu došanu – un lielais vairums nav pret.

2. Sistēmas Mērķis bija atsijāt ļaunprātīgos pārkāpējus no nejaušiem – tad kāda mārrutka pēc par jostu nelietošanu ir soda punkti???? 16 reizes nepiesprādzējies pilsētā un esi vienā maisā ar alkoholiķiem un lidotājiem!!!! Ļaunprātīgs pārkāpējs uzreiz???

3. Policisti (vairāk gan PP) ieguvuši papildus baidīšanas argumentu kukuļu izspiešanai – un tas nav retums.

269782. viesis 2.jūlijs 2009 15:31
0 0 Atbildēt

Nu paskaidrojiet man lauķim – kāpēc tie vadītāji, kuri nesprādzējas tiek pielīdzināti ātrumpārkēpējiem un alkoholiķiem???

Kāpēc nevarēja atstāt par jostām administratīvo sudu 10 latu apmērā un miers – nē 1 soda punkts.

Starpības nekādas – vai nu brauc pa vienvirziena ielu pret spalvu – 1 punkts, vai pārsniedz ātrumu līdz 30 km/h – 1 punkts, vai nepiesprādzējies – 1 punkts – pārkāpums identisks…

269783. viesis 2.jūlijs 2009 15:33
0 0 Atbildēt

16 reizes nepiesprādzējies – tātad tiesības uz gadu nost – agresīvais taču – 16 punktus sapelnījis.

269784. viesis 2.jūlijs 2009 15:45
0 0 Atbildēt

uupi

1) Vienkārši truls arguments. Tā jau jebkuru ierobežojumu var nosaukt par nejēdzīgu, jo tas veicina kukuļdošanu.

2) Nu ja tu 16x nepiesprādzējies pilsētā, tad tu ESI ļaunprātīgs pārkāpējs. CSN liek to darīt un par nejauši aizmirstu jostu neviens tiesības neatņems. Atkal jau - ja ir iebildumi pret to, ka drošibas jostu lietošana ir obligāta, raksti iesniegumus, vāc pētījumus u.t.t. Jā - man arī ir no CSDD atšķirīgs viedoklis par jostu lietošanu, bet tas nedod tiesības pārkāpt CSN.

3) Ko tādu ir ieguvuši? No bubuļiem arī baidies?

Nezinu nevienu saprātīgu autovadītāju, kam punktu sistēma jebkādā veidā traucētu.

269785. viesis 2.jūlijs 2009 15:51
0 0 Atbildēt

uupis,

2)nelietojot jostu un,nedod Tev Dievs,smagi ciešot CSN,Tava ārstēšana valstij izmaksā pietiekoši daudz,lai liktu viena maisā Tavu cietpaurību ar dzērāju un atsaldeņu neprātu

269786. viesis 2.jūlijs 2009 15:52
0 0 Atbildēt

Punktu sistēma nevienam netraucē, traucē tas, ka tā tiek uzturēta pa nodokļu maksātāju naudu.

269787. viesis 2.jūlijs 2009 15:54
0 0 Atbildēt

Seene – tu visu pārāk personiski uztver. Globālāk vajag skatīties.

Par ierobežojumiem un kukuļiem – nu ir taču jābūt saprātam lai pieņemtu jēdzīgus likumus un noteikumus, nevis skrietu pakaļ statistikas radītājiem ar dajebkādiem līdzekļiem.

Tu man izstāsti kāds sakars ir nepiesprādzēšanai ar agresīvitāti un ļaunprātību??? To es nevaru nekādi saprast.

Soda punktu sistēmu pieņēma un skaidri nodefinēja tās mērķi – kāda bija šī definīcija un motivācija un kas ir izveidots?

Vēlreiz atkārtoju – motivācija – lai nošķirtu agresīvos un ļaunprātīgos auto vadītājus no gadījuma pārkāpējiem...

Un tagad paskaties statistiku – cik cilvēku ir sasnieguši 8 punktu slieksni. Neviens jau tālāk neskatās par ko tie 8 punkti ir. Ja ir 8 tad agresīvais.

Tad kāds sakars nesprādzēšanai ar agresivitāti un ļaunprātību – filosofi krenovije – izskaidrojiet…

Es tur nesaskatu nekā kopīga – es redzu ka soda punktu ideja ir sačakarēta un tātad bezjēdzīga, jo sačakarēts mezgls nestrādā ar piulnu atdevi.

269788. viesis 2.jūlijs 2009 15:55
0 0 Atbildēt

Tu stulbs esi vai kā -> 269785. viesis 02.07.2009 15:51

Kopš kura laika valsts maksā par tavu ārstēšanos?????? Kuros mākoņos tu dzīvo???? Tie laiki jau sen garām.

269789. viesis 2.jūlijs 2009 16:17
0 0 Atbildēt

Piedod,neskaidri izteicos-Tava darbnespēja valstij dārgi izmaksā-Tu tajā laikā nemaksā nodokļus,netērē nopelnīto naudu utt.Ja nositīsies,vispār dārgs prieks valsts skatījumā.

269790. viesis 2.jūlijs 2009 16:22
0 0 Atbildēt

uupi - soda punktu sistēma gan mērķa gan realizācijas izteiksmē ir paredzēta, lai bargāk sodītu regulārus apzinātus pārkāpējus (nevis agresīvos - tiem ir atsevišķa definīcija un sods, tai skaitā soda punkti), salīdzinājumā ar tiem, kas pārkāpumus izdara reti un neuzmanības pēc.

Un kas vainas statistikai? ja salīdzina LV autovadītāju uzvedību uz ceļiem ar jebkuru citu valsti, jābrīnās ka tik vien tie soda punkti ir savākti.

Nezinu, ko tu gribi skatīties globālāk, bet pie visa, kas mūsu valstī patiešām ir sačakarēts, to nevaru teikt par šo soda punktu sistēmu.

269792. viesis 2.jūlijs 2009 18:24
0 0 Atbildēt

Kurš tad par ārstēšanos maksā? Protams, izņemot pacienta iemaksu.

269793. viesis 2.jūlijs 2009 19:20
0 0 Atbildēt

uupis, redzi, ir iespeja, ka kads kadreiz iesit tavam auto pa saanu. Ja Tev nav jostas, tu izlido no sedeklja un tavs SUVs patvaliigi iebrauc pretejaa joslaa un saplacina kadu mazauto... Domaa globalaak... Josta ir ne tikai Tavai droshiibai, bet reizeem arii citu... Jaa, taa var notikt reti, bet var un taa retaa reize nenozimee, ka zaudeeto cilveeka dziiviibu vares atgriezt...

269794. viesis 2.jūlijs 2009 23:10
0 0 Atbildēt

269793. viesi - biežāki par tevis aprakstīto ir gadījumi, kad josta nogalina. Tipiskākais - deformēts auto ar pārspriegotu jostu udenī. Attaisīt bez naža nav iespējams. Vari būt netraumēts un pie pilnas apziņas izbaudīt noslīkšanu. Tā kā PN ar savu reto gadījumu.

269795. viesis 2.jūlijs 2009 23:53
0 0 Atbildēt

A kāda šķirba enīvei - vai noslīkst pie pilnas apziņas un vesels vai ar sasistu seju/traumētu galvu bezsamaņā? Iznākums viens, vienīgi pirmajā variantā pēdējā gaitā dodas skaistākā paskatā...

Ūpi tavs piemērs kak raz ir ļoti derīgs - tu esi stulbs ka nespēj atcerēties piesprādzēties? Kad es mācījos braukt, tad pieradu iekāpjot piesprādzēties un nemaz nejūtos ērti, ja jāsēž bez piesprādzēšanās, liekas ka "kaut kā pietrūkst". Tāpat kā lukturus, kurus es principa pēc atstāju ar roku slēdzamus, lai arī man nebūtu nekādu problēmu uzlikt automātiskās gaismas - iekāpj, piesprādzējas, piešķiļ motoru, ieslēdz gaismas un brauc.

269796. viesis 3.jūlijs 2009 0:01
0 0 Atbildēt

msh - ir šķirba. Ir tomēr diezgan patīkami paskatīties uz saplacinātu auto no malas, apzinoties, ka tavs ķermenis nebūtu ietilpis 2cm spraugā starp jumtu un sēdekli. To tev saku no personīgās pieredzes.

269797. viesis 3.jūlijs 2009 0:50
0 0 Atbildēt

Man ir 10 soda punkti un es taga zlosnijs pārkāpējsvot tā!

uz slidena ceļa bremzējot no 70 (atļautais) sapratu ka nenobremzēšu un pārbraucu uz dzelteno/sarkano ...par ko vēsture klusē jo nabaga CP kā jau vienmēr video nav ir tikai vārdi no 1km attālumā braucošā cp!

4 punkti!

salu tilts braucu ar 95km/h 11 vakarā kopā ar vēl vismaz pieciem auto...2 soda punkti !

Maskavas ielas gals 72km/h ...2 soda punkti!

tikai taisni ignorēšana ... te pa djēlu 2 punkti...

vot i zlosnij narušiteļ!!!

2 mēnešu laikā ... pirms tam pa 5 gadiem 1 soda punkts jāņos par to ka bija dziļi po kādu pāķu apdzīvota vieta jo nenormāli gribējās dirst!

269798. viesis 3.jūlijs 2009 1:15
0 0 Atbildēt

richi- varbūt padomā par savu braukšanas stilu. Par sarkano (kas varbut nemaz nebija tik sarkans) tik un tā pelnīti - par to ka slidenā laikā tuvojies krustojumam ar tādu ātrumu, no kāda nespēj nobremzēt.

95 uz salu tilta - pēc punktiem spriežot - jau nobrauktuvē, kur ir 50km/h. Vai tiešām pašam liekas adekvāti sūdzēties par +45 vai gandrīz 2x pārsniegtu ātrumu?

72 Maskavas ielā - vai nu kaut ko lej, vai arī esi lohs. 2 punkti par šādu ātrumu ir paredzēti pie atļautā 40 km/h. Tādu zīmi Latvijā neesmu redzējis jau daudz gadus. Gan jau bija kāds 30km/h remontposms, kur vēl atlaidi dabūji - tad jau sanāk vairāk kā 2x pārsniegts atrums.

Par "tikai taisni" ignorēšanu - vainīgs un lohs. Par šo pārkapumu ir paredzēts 1 soda punkts.

Bet kosavilkumā liekas, ka patīk pārspīlēt, jo principā visiem trīs pēdējiem būtu jābūt pa vienam punktam.

269799. viesis 3.jūlijs 2009 1:43
0 0 Atbildēt

>Tipiskākais - deformēts auto ar pārspriegotu jostu udenī.

Seene lej ūdeni... Jostas tam ir paredzētas, lai attaisītu arī nosprigotas un apkrītot uz jumta, jāspēj tik sataustīt sarkano slēdzīti, dīvaini, bet bezsamaņā vai saēdoties stiklu to esot nereāli izdarīt ;) Jā ir tāda statistika, ka 0.1% no visām avārijām ar letālām sekām ir noslīkšana vai ugunsgrēks, bet ko statistika noklusē to, ka ļoti reti līķīši ir piesprādzēti. Tādu gadījumu, kad noslīkst braucot ar laivu bez glābšanas vestes ir stipri vien vairāk, moš glābšanas veste ar ir muļķības.

Starp citu pirmās palīzības sniegtā sirds masāža salauž ribas, tad ko aizliegt atdzīvināšanas mēģinājumus.

269801. viesis 3.jūlijs 2009 9:45
0 0 Atbildēt

To msh –> »Ūpi tavs piemērs kak raz ir ļoti derīgs - tu esi stulbs ka nespēj atcerēties piesprādzēties? «

Stulb s esi tu pats. Ne tu zini vai es sprādzējos vai nē. Tas uz lietas būtību neattiecas. Un ja jūs esat tik stulbs ka neatšķirat viedokli no reālām darbībām – tad Jūs esat auns pieckārši.

Un joprojām uzskatu ka jostas ir katra individuāla izvēle – ja cilēks rūpējas par savu drošību tad rūpējas, ja nē tad nē, bet tam nav nekāda sakara ar soda punktiem. Tas ir tāpat kā piemērot 5 latu soda naudu trolejbusā pilsonim kurš piedāvājas pats novilkt biļeti kar konduktora aparātu, bet nedod rokās. Rakstīts ka jādod un po vai samaksāji par braucienu vai nē.

Un vispābā soda punktu sistēma neattaisno savus uzliktos uzdevumus.

Cilēks dabū soda punktus par +10, bet vairums ar +70 līdz +100 tā arī paliek ārpus kadra.

269802. viesis 3.jūlijs 2009 9:47
0 0 Atbildēt

To kanibāls –> Nu tu salīdzināji – mēģinājumu glābt dzīvību ar spļāvienu sejā.

Spļāviens sejā arī saluž ribas spļāvējam ja vien viņš nav policistu vai drošībnieku vads. :D

269803. viesis 3.jūlijs 2009 9:52
0 0 Atbildēt

Visas šīs diskusijas pamatā ir bažas, ka soda punktu sistēmu tuvākā nākotnē tikai padarīs spēcīgāku un smagāku. Tas viss izskatās pēc veikala – nepārkāpjat – ahā – izdomāsim kautko kas skaitīsies pārkāpums un turpināsiet maksāt kā līdz šim. Gan zatlerkonvertos gan ar ielūgumiem uz banku atnaudoties…

269804. viesis 3.jūlijs 2009 10:17
0 0 Atbildēt

Dark_Side [?] 02.07.2009 13:25

viesi - kas par stulbumu - veel saac reklameet padomju laiku kartona kartiites kur caurumoja parkapumus dzer ludzams mazak...

---------------------------------------------------

A sisteema vispaar savaa zinjaa bija efektiiva - jebkuraa gadiijumaa milicis uzreiz redzeeja, ar ko vinjam dariishana un vareeja izsecinaat, kaa riikoties :-) Ar "mezhgjiinjotaam" soda talona malinjaam uz kaadu jel zheelsirdiibu iipashi cereet nenaacaas :-) Tiesa, triiniishus un pieciishus tais laikos milichiem arii taa iipashi gruust necentaas, driizaak izluugties kaadu nebuut "sveetdienas skolu" , vai ko liidziigu :-)

269805. viesis 3.jūlijs 2009 10:48
0 0 Atbildēt

Njā trīs caurumus varējā atrauties arī vienīgajā un pirmajā reizē… :D

269807. viesis 3.jūlijs 2009 11:33
0 0 Atbildēt

Seene , pēc 1ā kūleņa pārdomāsi savu attieksmi pret drošības jostām :) tas tā no pieredzes :):):):)

P.S.a par ''noslīkšanu'' - cik bieži tāds gadījums ir iespējams proporcionali pret ''parasto'' gadījumu ??? + nau grūti ''bardačokā'' turēt nazīti .

269808. viesis 3.jūlijs 2009 11:50
0 0 Atbildēt

Kāpēc par šo nav soda punkts:

Par transportlīdzekļu vadītājiem noteiktā darba un atpūtas laika režīma neievērošanu vai par transportlīdzekļu vadītājiem noteiktā darba un atpūtas laika režīmu un braukšanas attālumu reglamentējošo noteikumu un ātruma reģistrēšanas kontrolierīces lietošanas noteikumu pārkāpšanu – o punkti

Ar ko noguris fūres vadītājs ir mazāk bīstams par to kas nav piesprādzējies?

269809. viesis 3.jūlijs 2009 11:52
0 0 Atbildēt

Par stāvēšanu uz dzelzceļa pārbrauktuvēm 0 punkti

Tas ir mazāk bīstami par nepiesprādzēšanos?

269810. viesis 3.jūlijs 2009 11:55
0 0 Atbildēt

Apžilbināšana arī ir mazāk svarīgs un mazāk bīstams pasākums:

Par tālās gaismas lukturu nepārslēgšanu uz tuvās gaismas lukturiem noteiktajā attālumā vai arī lielākā attālumā, ja pretim braucošā transportlīdzekļa vadītājs par lukturu pārslēgšanas nepieciešamību signalizē, periodiski pārslēdzot lukturu gaismu 0 punkti

269811. viesis 3.jūlijs 2009 11:56
0 0 Atbildēt

Arī pinīgs po – drošības jostas ir supermens un izglābs visus:

Par apstāšanos pilnīgi vai daļēji uz brauktuves ārpus apdzīvotām vietām diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, neiededzot noteiktās ārējās apgaismes ierīces 0 punkti

269812. viesis 3.jūlijs 2009 11:58
0 0 Atbildēt

Toties ja ir kustība tad nu gan pa pilnu programmu, jo tas ir bīstamāk kā stāvoša piekabe ceļa vidū:

Par avārijas gaismas signalizācijas neiedegšanu vai, ja tādas nav vai tā nedarbojas, avārijas zīmes nepiestiprināšanu velkamajam transportlīdzeklim diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos 1 punkts

269813. viesis 3.jūlijs 2009 12:00
0 0 Atbildēt

Un šitas vispābā ir nonsens – kam tad pienākas tas punkts:

Par transportlīdzekļa vilkšanu, ja pie tā stūres nav transportlīdzekļa vadītāja 1 pukts

Un nav teikts mīkstā vai cietā sakabe. :D :D :D

269814. viesis 3.jūlijs 2009 12:00
0 0 Atbildēt

Ar cieto domāts tāda sakabe kur vadītāju nevajag… :D :D :D

269815. viesis 3.jūlijs 2009 12:03
0 0 Atbildēt

Un tālāk ir vēlviens idiotisms:

Visi tak zin ka skati neizies ja nav siksnas, bet punkts ir. Izravē jostas ārā un soda punktu nav:

Par braukšanu ar transportlīdzekli bez drošības jostām, ja tās ir paredzētas konstrukcijā 0 punkti :D :D :D

269816. viesis 3.jūlijs 2009 12:06
0 0 Atbildēt

Šis vispābā neapdraud neko:

Par kravas novietošanas un nostiprināšanas noteikumu pārkāpšanu 0 punkti

Po – krava nav nostiprināta – uzgāžas baļķi virsū 2 vieglajiem bet soda punkti nav – tieties par jostu nelietošanu – bīstamāks par bīstamu… :D :D :D

269817. viesis 3.jūlijs 2009 12:08
0 0 Atbildēt

Šis nu vienkārši raksturo soda punktu sistēmu:

Par neatļautu bīstamo kravu pārvadāšanu 0 punkti

269818. viesis 3.jūlijs 2009 12:15
0 0 Atbildēt

Vēl jāpiepiļī klāt ceļazīmju pārkāpumi un soda punktu sistēma ir samērīga, loģiska un ļaunprātīgos un bīstamos pārkāpēju ierobežojoša… :D

Vēl cepos augšā par to velostūrmaņiem arī ieviesa 0.5 promiles – 1 promile bija kudī adekvātāks pasākums. Aizbrauci uz šašliku – ieķēri 3 alus kausus un mini pedāļus mājā un nevienam netraucēja. Nē 0.5 promiles – vjso maksāsi sodu un ja vicināsies ar šofertiesībām, patvaļīgi atņems tās un vēl ietupinās uz 15 sutkām ar tekstu: Tas nekas ka velo nav paredzēts tāds sods bet ja esi autošoferis tad atbildi nevis pēc likumiem bet tā kā būtu stūrējis spēkratu. Nu pilns ar tādiem PP un CP visvarenajiem kārtībsargiem.

269819. viesis 3.jūlijs 2009 12:18
0 0 Atbildēt

2 Seene...

Seene [?] 03.07.2009 01:15

95 uz salu tilta - pēc punktiem spriežot - jau nobrauktuvē, kur ir 50km/h. Vai tiešām pašam liekas adekvāti sūdzēties par +45 vai gandrīz 2x pārsniegtu ātrumu?

=--------------------

viena remonta pagaidu zīme kaut kur pa vidu tiltam un akurāt tikai labajā pusē.. un tu jau esi atsaldenis....

269820. viesis 3.jūlijs 2009 12:21
0 0 Atbildēt

269819. viesis – Atbalstīts.

Deksters ar par to cepās ka sodus piemēro samāksloti un burtiski nevis izvērtējot bīstamību, satiskmes intensitāti un vēl citus faktorus.

269821. viesis 3.jūlijs 2009 12:24
0 0 Atbildēt

2 uupis

2. Sistēmas Mērķis bija atsijāt ļaunprātīgos pārkāpējus (

269822. viesis 3.jūlijs 2009 12:32
0 0 Atbildēt

Nu bet kāds ļauns prāts ir apstākli kad nepiesprādzējies?

Es piekrītu ir norma ir pārkāpums (!!!) BET TAS NAV ĻĀUNPRĀTĪGS (!!!).

Jostas nelietošanai tikai un vienīgi administratīvs – tad ir OK – 10 lati un dzīvo tālāk ar savu pārliecību sprādzēties vai nē. Bet kāda mārrutka pēc tas soda punkts??????????

269824. viesis 3.jūlijs 2009 12:53
0 0 Atbildēt

Nepiespradzeti balki kas izbirst teikas krustaa pa ielu un trotuaru ir mazakbistama ka nepiespradzesanaas braucot uz 10 km/h meklejot kur noparkoties pie savas daudzstavenes :D :D :D

269825. viesis 3.jūlijs 2009 15:01
0 0 Atbildēt

uupi - nu tak nomierinies. Vispār jau tev ir nepareiza loģika. Pēc pārkāpuma smaguma tiek piemēroti naudas/tiesību atņemšanas sodi. Punkti ir domāti, lai novērstu SISTEMĀTISKU pārkāpšanu. Un tieši tāda ir drošības jostu nelietošana. Visi tevis uzskaititie pārkāpumi nenoliedzami ir samagāki, bet tie nav tik izplatīti un regulāri.

Ja jau es esmu varējis pārvaret savas izjūtas un sākt lietot drošības jostas, tad gan jau ari tu tiksi galā. Lai jau aizrijas divkosīgie drošības mīļotāji. Ja jau mana dzīvība tik dārga, tad kādēļ neļauj man braukt ar drošības karkasu un 5 punktu jostām?

269826. viesis 3.jūlijs 2009 15:19
0 0 Atbildēt

Runa jau nav par to vai es lietoju vai nelietoju. Runa ir par principu.

Teici: »Pēc pārkāpuma smaguma tiek piemēroti naudas/tiesību atņemšanas sodi.«

16 reizes gadā nepiesprādzējies un tiesības atņemtas, bet tam kurš ļikomos apdzen pa pretējo pofigā un pārvietojas ar +100 tiesības kabatā un minimālie soda punkti.

…jo par jostām visvairāk iespējas atrauties Rīgā, pie maziem ātrumiem un ar burtiskiem likuma kalpiem, bet uz šosejas kur var atrauties punktu par +30 tik daudz iespēju ielidot nepastāv. Arī no cilveciskā faktora nav ievērots samērības princips.

Un vēlreiz atgādināšu – solījums paliek solījums – kad ieviesa soda punktu sistēmu visi lietoja skaļus vārdus »Ļaunprātīgie pārkāpēji« – tie ir tie, kuri izraisa avārijas, brauc krietni pārsniedzot ātrumu utt. Pēc tam piekabināja klāt jostas – tātad loģiski ļaunprātīgs. Ar ļaunu nolūku nesprādzējas. Nepiekrītu es tam ka ir soda punkts. Un manis sprādzēšanās vai nē te nav apspriežama – tā ir mana personīgā darīšana.

Varu tik pateikt ka neesmu saņēmis sodu par sprādzēšanos. Es pret šo soda punktu esmu idejiski pret un tas ir viss.

269827. viesis 3.jūlijs 2009 15:35
0 0 Atbildēt

«Vispār jau tev ir nepareiza loģika.»

A kā tad ir pareizi???

www.apollo.lv/portal/news/73/articles/43648

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija otrdien konceptuāli atbalstīja ieceri par ļaunprātīgo satiksmes noteikumu pārkāpēju personu datu publiskošanu.

Tātad jostas nelietošana ir ļaunprātība

Tad vēl nebija drošības jostām 1 punkts:

www.delfi.lv/news/national...php?id=9017841

Pirmais autovadītājs saņem maksimālo soda punktu skaitu

Tagad lasam iekš CSDD:

www.csdd.lv/?pageID=1110806268

«Pārkāpuma uzskaites punkti tiks piešķirti par pārkāpumiem, kas rada satiksmes negadījumu draudus.»

Tad pastāstiet man – kā jostas nelietošana rada draudus?????

Meitenes minikleitiņās uz trotuāra ir par kārtu augstāks drauds satiksmes drošībai nekā jostu nelietošana.

269828. viesis 3.jūlijs 2009 15:40
0 0 Atbildēt

Un kur te nepareiza loģika???

Tizlais ombuds ir pareiza loģika?

Cilvēks kam uz 2 mēnēši lauzta kāja nedrīkst parkoties invalīdu stāvvietā bet lec no HVZ kura stāvvietas gala? Tā ir pareizā loģika?

Opifācijs 2 x gadā atbrauc uz Rīgu un pie maza pārbrauciena no Teikas puķu kioskiem līdz Čierīša tirgum dabū 2 soda punktus. Tā ir pareiza loģika?

Te ir tikai divas iespējas – vai nu es (mazākums) esmu zābaks vai nu sabiedrība (vairākums) nav normāli – trešās iespējas nav… :D

269829. viesis 3.jūlijs 2009 15:44
0 0 Atbildēt

Ir gan trešā iespēja. Tu esi zābaks UN sabiedrība nav normāla.

269832. viesis 3.jūlijs 2009 16:04
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu uupim par nesprādzēšanos, ka tā nevienu citu, kā tikai mani, neapdraud. Tāpēc nesaprotu kāds ir pamatojums sodīt par nesprādzēšanos. Ir ļoti daudzas nodarbes, kas krietni vairāk apdraud indivīda veselību vai dzīvību, bet par to sods nepienākas (piemēram: peldēšana apreibinošo vielu ietekmē :), skrituļošana bez ķiveres, alpīnisms, apreibinošo vielu lietošana :P utt.).

P.S. Esmu no tiem vadītājiem, kurš regulāri sprādzējas, jo apnicis katru reizi par šo tēmu diskutēt ar īpaši apdāvinātiem CP.

269833. viesis 3.jūlijs 2009 16:14
0 0 Atbildēt

uupis [?] 03.07.2009 10:48

Njā trīs caurumus varējā atrauties arī vienīgajā un pirmajā reizē…

=============================

:-)))) Hmm, incanti , kas buutu jaaizdara tolaik, lai atrautos 3 caurumus? :-))) Turklaat milicis rakstiija caurumoshanu savaa protokolaa, uz talona pie cauruma arii atziimeeja

caurumoshanas datumu un parakstiijaas ...principaa jau shmugulis bij iespeejams, bet kaut kaa nav dzirdeets, ka tais laikos kaads buutu pret caurumu piiksteejis :-) Savaa praksee, veel 1970-ajos gadiijaas iedziivoties 1 caurumaa un paaris reizes "sveetdienas skolu" apmekleet, bet tad man arii nebija ne domas spreegaat ne uz vietas, ne kaut vai radu lokaa :-) Viss bija pa gjelu! :-)

269834. viesis 3.jūlijs 2009 16:25
0 0 Atbildēt

jaaanis [?] 03.07.2009 16:04

Pilnīgi piekrītu uupim par nesprādzēšanos, ka tā nevienu citu, kā tikai mani,

=========================

Hmm, kaa tu domaa, "aatrie rati" tevis transporteeshanai uz "salaapiitavu" kaut ko maksaa arii, vai ne? Un vai tavus radus / tuviniekus skar vai neskar tava atrashanas slimniicas kojaa jeb kaut vai maajaas , nelietojamaa staavoklii? Vai iespeejamais darba zaudeejums taapeec, ka tu ilgstoshi neesi speejiigs pildiit pienaakumus, ir buutisks vai nav? Prasmiigs darba deveejs izdomaas, kaa tevi nomainiit pret citu :-) Vispaar , ir daudz poziiciju, par kuraam dereetu bik piedomaat ...Kaut vai par tevis njemtajiem krediitiem / liizingiem, kurus var naakties apmaksaat pakaljpaliceejiem :-)

269836. viesis 3.jūlijs 2009 16:43
0 0 Atbildēt

Crankshaft - domājot pēc šādas logikas, vispirms būtu absolūti jāaizliedz divriteņu transporlīdzekļi virs 125ccm ārpus sacīkšu trasēm. Pec tam - cietumsodu gājējiem par iešanu pāri ielai pie saranās gaismas un mazgadīgo koloniju par rotaļāšanos braucamās daļas tuvumā. Un tad jau varētu arī filosofēt par sabiedrības "pasargāšanu" no nepiesprādzētiem autovadītājiem.

Nu jā - par sēņosanu mūža katorgu, jo var tak atrauties laima slimību, pret ko nav vakcīnas.

269843. viesis 3.jūlijs 2009 22:51
0 0 Atbildēt

Te uupis

Beidzot seenes balsii ieskaneejaas loģigas nots… :D

269845. viesis 4.jūlijs 2009 3:41
0 0 Atbildēt

ūpi - jau iepriekš teicu, kas man ir no CSDD atšķirīgs viedoklis par drosibas jostām. Bet tas nekadi nav arguments punktu sistēmas neatzīšanai.

269846. viesis 4.jūlijs 2009 8:09
0 0 Atbildēt

tu esi stulbs!

269847. viesis 4.jūlijs 2009 14:29
0 0 Atbildēt

Seene [?] 03.07.2009 16:43

Crankshaft - domājot pēc šādas logikas, vispirms būtu absolūti jāaizliedz divriteņu transporlīdzekļi virs 125ccm ārpus sacīkšu trasēm.

==================================

Kaapeec gan, vienkaarshi jaaapjeedz, ka arii ar > 100 ccm "hiperbaiku" var eleganti braukt noteikumu robezhaas :-) Esmu pietiekami ilgi uztureejies "Rietumos", lai vareetu to veerot visaa kraashnjumaa :-) Tiesa, mazgadiigi akceleraati ar jaudiigu tehniku tur nebrauc - liidzeklju nava :-( Paldies Dievam .... :-)

Pec tam - cietumsodu gājējiem par iešanu pāri ielai pie saranās gaismas

-----------------------------------------------

Cietumsodu ne cietumsodu, bet veel manaa beerniibaa 3 rublju sodu + signaalu darba / maaciibu vietai vareeja nopelniit elementaari par shaadu un tamliidziigaam lietaam :-) Es taa atraavos kaadaa 7. klasee, par braukshanu pa trotuaaru Juurmalas gatvee (Riigaa, protams) ... itogo: veests vecaakiem + veests skolai + pa "Pionieru radioaviizi" izkjeernaaja, maituleni :-) Un man toreiz bija taads kauns, taads kauns ... :-( Kaa zinaasi, Pirmajos Ulmanjlaikos par spljaushanu uz ielas un benchiku meetaashanu arii vareeja iepelniit soda naudu vai administratiivo arestu :-) IMHO labi!!!

Un tad jau varētu arī filosofēt par sabiedrības "pasargāšanu" no nepiesprādzētiem autovadītājiem.

-----------------------------------------------

Ja sabiedriibai nebuutu par vinjiem jaamaksaa gadiijumos "ja kas", tad vareetu nefilozofeet!

Nu jā - par sēņosanu mūža katorgu, jo var tak atrauties laima slimību, pret ko nav vakcīnas.

----------------------------------------------------

Force Majeure gadiijumus sheit apskatiit nav veerts, tad jau varam kritizeet arii pilsonjus, kuriem traapiijis meteoriits vai maaksliigaa Zemes pavadonja atluuza :-))))) Vai (lai piedod man ljaudis :-( ) tos, kuriem ir nelaimiigi gadiijies sastapties ar "spiiljaino" :-(

269848. viesis 4.jūlijs 2009 14:52
0 0 Atbildēt

Crankshaft - vai ir kaut mazākā iespēja, ka tu varetu spēt domāt ārpus izskalotu smadzeņu stereotipiem?

Jebkurš 2riteņu braucējs ir VAIRĀK apdraudets, nekā jebkurš nepiesprādzējies autovadītājs, neatkarīgi no tā, cik prātīgi brauc.

Gājēji, kas brien, kur patīk un neuzmanīgi bērni arī ir vairāk apdraudēti.

Un kā tavuprāt nepiespradzēts autovadītājs pēc avārijas izmaksā vairāk, kā nobraukts gājējs?

Un visbeidzot - pateikt, ka laima slimība ir Force Majeure ir pilnīgs idiotisms. Šķiet, ka iespaids par tavu saprātu bij maldīgi radies aprobežojoties ar diskusijām par tehniskām tēmām. Tad jau avārija un jebkurš cits apzināts risks ir tāds pats Force Majeure un viss tavs teksts ir pilnīgi tukša pļūtīsana.

269849. viesis 4.jūlijs 2009 18:14
0 0 Atbildēt

jaaanis [?] 03.07.2009 16:04

Pilnīgi piekrītu uupim par nesprādzēšanos, ka tā nevienu citu, kā tikai mani, neapdraud.

Ja brauc viens, tad neapdraud.

269851. viesis 5.jūlijs 2009 1:47
0 0 Atbildēt

Vislabāk no visas tās neloģiskās sistēmas, patīk šitas:

Par nepakļaušanos tādas personas atkārtotai vai vairākkārtējai prasībai apturēt transportlīdzekli (par bēgšanu), kura ir pilnvarota pārbaudīt transportlīdzekļa vadītāja dokumentus, —

uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam divdesmit latu apmērā

Iedomājos kā izskatās,ja ar velo mēģīnātu aizbēgt no mentiem :D

269852. viesis 5.jūlijs 2009 8:19
0 0 Atbildēt

Kas tur smieklīgs? Pilsētas apstākļos ļoti reāli, cepists ar kājām nenoskries un var izbraukt caur kādu spraugu, kurā ar mašīnu iebraukt nevar. Jūtubē var paskaīties viģiku, kā uz autostrādes velosipēdistam izdodas aizmukt no cepista, amūrikā, protams.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 4

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti