Pētījums: Interese par auto iegādi joprojām ir 5

 
26.augusts 2009 10:02

Automašīnu iegādes plānu un kritēriju pētījums, kuru šā gada jūnijā veica Swedbank Līzings sadarbībā ar auto pircēju ceļvedi Whatcar.lv, aptaujājot kopā 1443 respondentus, uzrāda, ka interese par auto iegādi tirgū joprojām ir.

Izteikta tendence pircēju motivācijā un kritērijos - absolūts racionālu motīvu pārsvars pretstatā līdzšinējiem gadiem. Līdz ar to šīm jaunām pieprasījuma tendencēm pakāpeniski nepieciešams pielāgoties arī auto tirgum.

Lai gan ekonomiskā situācija ir strauji pasliktinājusies, 2/3 aptaujāto pieļauj iespēju, ka tuvākā gada laikā varētu iegādāties automašīnu, taču pārliecināti par to runā tikai 11%. Aptauja uzrāda, ka izteikti dominē mazlietotu un lietotu auto tirgus kā potenciālais auto iegādes tirgus (~80% potenciālo auto pircēju pirktu šādus auto).
Auto iegādes motivācijā dominē finansiāli apsvērumi - atlaides auto cenai, kā arī iespēja izdevīgi pārdot veco auto. Plašāka izvēle tirgū ir motivators mazākam potenciālo auto pircēju lokam, bet iespēja iegūt naudu pirmajai iemaksai un papildus bonusi (dāvana no ražotāja) vēl mazākam pircēju lokam.
Auto izvēles kritēriji, izņemot cenu, gan esošo auto īpašnieku, gan arī potenciālo auto pircēju vidū ir līdzīgi. Svarīgākais kritērijs pēc cenas visbiežāk minēta auto kvalitāte un izturība.

Galvenais motīvs - atlaides

Galvenais motīvs, kas mudinātu cilvēkus pieņemt lēmumu par automašīnas iegādi,  ar ievērojamu pārsvaru (53%) ir atlaide no cenas. Savukārt, piemēram, tāds agrāk populārs pārdošanas vecināšanas rīks kā dāvana no tirgotāja patlaban ļoti maz ietekmē lēmumu par auto iegādi (minējuši tikai 14%). Otrs populārākais lēmums - iespēja izdevīgi pārdot veco auto (38%). Plašāku izvēli tirgū kā pamudinājumu auto iegādei minējuši 23% respondentu, bet iespēju iegūt naudu pirmajai iemaksai – 14%.
 

Kvalitāte un izturība - svarīgākajie kritēriji

Arī citi auto izvēles kritēriji, izņemot cenu, ir ļoti pragmatiski un ir ļoti līdzīgi gan esošo auto īpašnieku, gan arī potenciālo auto pircēju vidū. 86% no respondentiem aptaujas brīdī jau bijis īpašumā, lielākai daļai lietots (72%) vai mazlietots (16%). Auto īpašnieki, atbildot uz jautājumu, pēc kādiem kritērijiem, izņemot cenu, viņi vadījušies, izvēloties savu mašīnu, atbildēs kā vissvarīgāko kritēriju visbiežāk norādījuši auto kvalitāti un izturību (21% respondentu, kuriem ir auto). Savukārt „topa” kājgalī palikuši tādi faktori kā aprīkojums (5%), trokšņu izolācija ( 3%), gaitas īpašības (3%).

Kvalitāte un izturība kā svarīgākais (24%), bet komforts, gaitas īpašības un trokšņu izolācija (attiecīgi 5%, 4% un 3%) kā nesvarīgi faktori ir respondentiem, kuri domā par jauna auto iegādi. Nākamais svarīgākais visbiežāk nosaukts lietošanas izmaksas, kā arī praktiskums un iespēja vēlāk izdevīgi pārdot šo automašīnu. Kā nākamie svarīgākie bieži minēti arī drošība un aizsardzība.

 

„Pašreizējā tirgus situācijā pircēja galvenais padomdevējs ir viņa maks,” komentē Vadims Frolovs, Swedbank Auto līzinga daļas vadītājs. „Jaunajai realitātei jāpielāgojas arī auto tirgum, un tālredzīgie tirgotāji to jau arī dara. Piemēram, dāvanu vietā (riepu komplekts vai ceļojums) piedāvājot iespēju realizēt vai kā daļēju samaksu pieņemt pircēja pašreizējo automašīnu. Arī piedāvājuma klāsts mainās atbilstoši laika garam – prestižas markas arvien vairāk aizvieto praktiskas, izturīgas un lietošanā mazāk dārgas, visbiežāk arī lietotas automašīnas. Var prognozēt, ka tie tirgus dalībnieki, kas šīs tendences laicīgi pamanīja un tām pielāgoja savu piedāvājumu un risinājumus, savas pozīcijas arī recesijas laikā spēs nostiprināt”.

‘’Ļoti būtiski ir mainījusies auto pirkšanas kultūra Latvijā’’, komentē auto pircēju ceļveža Whatcar.lv vadītājs Kārlis Auza. ‘’Pircēji ir kļuvuši daudz pragmatiskāki, racionālāki un apdomīgāki, par ko liecina arī fakts, ka auto kvalitāte, izturība un lietošanas izmaksas, ja neskaita cenu, ir svarīgākie kritēriji auto izvēlē. Tāpat līdzīgi arī kā citur Eiropā vērojama arī arvien lielāka interese par mazākiem un kompaktiem automobiļiem, kuriem ir pieejamāka cena un tie ir lētāki ekspluatācijā. Izņēmums gan ir arvien lielā apvidus auto popularitāte, ko varētu izskaidrot ar slikto ceļu stāvokli, kā arī augsto praktiskumu. Katrā ziņā vēl arvien Latvijā ir visīstākais auto pircēju laiks, lai maksimāli izdevīgi nopirktu gan jaunu, gan lietotu auto.’’
 
Aptauja tika veikta Swedbank Līzings un Whatcar.lv sadarbībā, jūnijā aptaujājot Swedbank zelta un īpašās apkalpošanas programmu klientus – kopā 1443
 
Visi komentāri
 
270518. viesis 26.augusts 2009 12:01
0 0 Atbildēt

jest li žiznj na Marsje :?

270531. viesis 26.augusts 2009 22:24
0 0 Atbildēt

pētijums iespārda :)

270539. viesis 27.augusts 2009 9:21
0 0 Atbildēt

man arī ir interese par maybach sev un testarossa sievinjai, ljoti liela interese, es pat gribeetu tuvaakaa gada laikaa tos abus dampjus nopirkt, bet paarliecinaats par to es esmu tikai pa 11% :D :D :D

270546. viesis 27.augusts 2009 14:11
0 0 Atbildēt

Nupat Dienas biznesā lasīju, ka komercbankas ik mēnesi pārņem 500 - 600 lizinga auto. Manuprāt, Latvijas apmēriem tas ir milzīgs skaitlis. Un vienlaicīgi - milzīgs zaudējums kopējai autostatistikai visā valstī. Ja jau 2007. gadā mēs priecājāmies , ka Latvijas auto parks strauji atjaunojas, tad pašlaik joprojām tikpat strauji norisinās pretējais process - liela daļa mazlietoto auto aizplūst atpakaļ uz ārvalstīm. Pārdoto jauno auto skaits arī turpina strauji kristies. Ne velti, ielās arvien vairāk redzami veci merši, "cigāri", skorpji, omegas un citi jau savulaik jau vectēvu šķūņos saglabāšanai vēsturei noliktie auto. Atceros, vēl gadu atpakaļ jaunās Hondas CRV bija redzamas uz katra ielas stūra, līdzīgi arī BMW x5 un santa Fe džipi. Pašlaik jau minētos auto ielās mana reti. Manā skatījumā, situacija auto tirgū vērtējama kā ļoti dramatiska.

270551. viesis 27.augusts 2009 18:33
0 0 Atbildēt

Neredzu neko dramatisku,IV.Tas ir tikai normāli,ka mazāk braukā visādi iksi u.c. parketnieki,un izskatās,ka beidzot arī mūsu valstī ieviesīs pirmās reģistrācijas nodokli atkarībā no izmešu daudzuma www.tvnet.lv/auto/zinas/on...php?id=4977420 .Lai arī neuzskatu,ka visu mūžu jābrauc ar 80.gadu izstrādājumiem,tomēr jāņem vērā to,ka Latvija IR nabadzīga valsts,un tās pilsoņiem trūkst līdzekļu jauna auto iegādei un uzturēšanai.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti