Frankfurtes interesantais jaunums - neparastais nākotnes automobilis «Aptera» 4

 
10.septembris 2009 11:59

Iespējams, Frankfurtes autoizstādē īpašu apmeklētāju un speciālistu uzmanību piesaistīs elektromobilis "Aptera". ASV kompānija Aptera Motors izstādē prezentēs elektromobili, kurš izskatās pēc futūristiskas raķetes. Šis modelis jau ir sagatavots sērijveida ražošanai.

Šī automobiļa dzinējs ir ļoti kluss, to nevar dzirdēt uz ielas. Tāpēc konstruktori nolēma piešķirt Aptera neparastu formu, kuru var pamanīt no liela attāluma. Auto līdzinās nelielai mūsdienu iznīcinātājlidmašīnai bez spārniem. Riteņi ir tikai trīs. Priekšējie ir paslēpti apvalkā un nedaudz novirzīti nost no auto korpusa. Aizmugurējais ritenis ir integrēts plakanā astē. Neskatoties uz savādo izskatu, automobilis ļoti labi piekļaujas ceļam.

Akumulatoru uzlādēt var no elektriskās rozetes vai arī saules bateriju palīdzību, kuras ir iebūvētas automobiļa jumtā. Ar pilnu uzlādi var nobraukt 160 km. Aptera ir pilnībā datorizēta un pastāvīgi savienota ar internetu caur iPhone, caur kuru var ieslēgt auto salona sildītāju vai kondicionieri, pat neiekāpjot automobilī. Esot mājās, auto saimnieks ar iPhone palīdzību vienmēr var kontrolēt akumulatoru stāvokli.

Automobiļa korpuss ir izgatavots no kompozītmateriāliem. Tas ir elastīgs, bet tajā pat laikā arī neparasti izturīgs. Pētījumi rāda, ka virsbūves materiāls iztur drošības testus labāk nekā tērauds. Bet pateicoties tam, ka auto priekšpuse ir piepacelta, sadursmes gadījumā šoferis nepakļūs zem priekšējā automobiļa.

Aptera salona apdarē ir izmantoti otrreizējās pārstrādes materiāli. Piemēram, sēdekļu virsma ir no pārstrādātām plastikāta pudelēm. Tas ļāva samazināt automobiļa vērtību, kura cena ir sākot no 20 tūkst.ASV dolāru.

Automobilis 100 km stundā spēj sasniegt 10 sekundēs. Maksimālais ātrums 144 km/stundā. Automobilis nav aprīkots ar pārnesumkārbu, tās vietā ir tikai „start” poga. Ātrums tiek regulēts ar reostatu – apgriezienu skaitu. Maksimums ir 12 tūkst.apgriezienu. Dzinējs var darboties kaut visu diennakti. Un pats svarīgākais – automobilī ir tikai viena kustīga detaļa, tāpēc arī nekas nevar salūzt.
 

 
Visi komentāri
 
270959. viesis 10.septembris 2009 14:43
0 0 Atbildēt

kura tad ir tā VIENA kustīgā detaļa?

270960. viesis 10.septembris 2009 15:01
0 0 Atbildēt

Pieļauju, ka tml. auto ir reala nākotne. Iespējams, ka jau pēc vidēji pēc 10 gadiem pilsētu iekšsatiksmē 50 % auto būs ar elektropiedziņu. Ekoloģiski, ērti un izdevīgi. Viss atkarīgs, kā turpmāk attīstīties AKB bateriju tehnoloģijas un to izmaksas. Ja viss bāzēsies uz dārgiem un retiem metaliem un to tehnoloģijām - kā šobrīd hibridautomobiļiem, elektromobiļu attīstības process ieilgs.

270961. viesis 10.septembris 2009 15:03
0 0 Atbildēt

Driz Latvija bus parpildita ar lieliem krutiem graustiem ( bmw , audi , mb , utt....) ar rijigu motoru un pa letu maudu , bet kas tad Letinam ir vajadzigs , lai tik varetu pazimeties ar savu dzelsgabalu...........

271020. viesis 13.septembris 2009 12:08
0 0 Atbildēt

Kurš šādu rakstu uzbliezis ?

Lai tad aiziet un paskatās APTERA mājas lapu.

Saules baterijas ir paredzētas autonomās ventilācijas nodrošināšanai, kad esat atstājis auto saulē.

Forma ir veidota, lai panāktu minimālu vēja pretestību kustības laikā

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti