CITROËN C-Crosser ir aprīkots ar jauno Dubultā sajūga sistēmas (Dual Clutch System – DCS) pārnesumkārbu un tā salona stils ir uzlabots, sniedzot lietotājiem ievērojami lielāku braukšanas prieku un ceļošanas komfortu.
Jaunā DCS automatizēta manuālā pārnesumkārba ar dubulto sajūgu jebkādos apstākļos ir ārkārtīgi līgana un ērta. Tā tiek piedāvāta kā tradicionālās pārnesumkārbas alternatīva HDi 160 DPFS modeļiem. Salons ieguvis jaunas virsmas un pārveidotu ierīču paneli, ievērojami palielinot saskatāmo kvalitāti un valdzina lietotājus ar savu izsmalcinātību.
JAUNA PĀRNESUMKĀRBA LIELĀKAM BAUDĪJUMAM UN TAUPĪGUMAM
CITROËN C-Crosser modelim pieejamā jaunā pārnesumkārba ir pirmā tāda markai.
Automātiskās transmisijas pieejas dēļ automašīna ir viegli vadāma, ātrumu maiņa ir tikko manāma, pie zema ātruma ir viegli manevrēt, pateicoties „rāpšanās” efektam, kad vadītājs paceļ pēdu no bremžu pedāļa. Dubultā sajūga sistēma jeb DCS ir robotizēta manuālā pārnesumkārba, kas izmanto divus sajūgus. DCS pārnesumkārbai ir arī palīgsistēma vieglai kustības uzsākšanai un manevriem augšup pa 5° un lielāka slīpuma nogāzēm.
Degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir 7,3/100 km un CO2 izmešu daudzums – 192 g/km.
DCS pārnesumkārbas pārslēgšanas mehānisms
CITROËN C-Crosser modelim ir grīdā iemontēts ātrumpārslēgs ar „D” iestatījumu automātiskai ātrumu maiņai. Autovadītāji izmanto iestatījuma kontrolierīci aiz ātrumpārslēga, lai izvēlētos vienu no diviem ātrumu maiņas režīmiem: „Normālais”, kas tiek sistemātiski izvēlēts, iedarbinot automašīnu, un „Sporta” režīms dinamiskākai ātrumu maiņai. Manuālais režīms, kas ieslēdzams, pārbīdot pārslēgu šķērseniski no „D” iestatījuma, ļauj vadītājiem brīvi mainīt ātrumus pēc saviem ieskatiem.
C-Crosser stūre ir aprīkota ar ātrumu pārslēgšanas lāpstiņām (paaugstināta pārnesuma ieslēgšanai pa labi un zemāka pārnesuma ieslēgšanai pa kreisi), kas vadītājiem ļauj:
• papildu ātrumpārslēgam manuālajā režīmā mainīt ātrumus,
• veikt īslaicīgas ātrumu maiņas automātiskajā režīmā pirms iespējamas pilnīgas atgriešanās automātiskajā režīmā,
• ilgstoši nospiežot „+” lāpstiņu, atgriezties automātiskajā režīmā.
Kā darbojas DCS pārnesumkārba
Sešu ātrumu transmisija sastāv no divām standarta pārnesumkārbu ‘pusēm’, un katra no tām ir aprīkota ar savu zobpārvadu. Pirmā kārbas puse ietver pirmo, trešo un piekto ātrumu un atpakaļgaitu, savukārt otra puse – otro, ceturto un piekto ātrumu. Šādas struktūras oriģinalitāte balstās uz to, ka lielā daļā darbības posmu darbojas divi ātrumi – viens no katras kārbas puses.
Kad darbojas kāds ātrums, elektriskā vadības iekārta (electronic control unit – ECU) nosaka, kuram jābūt nākamajam ātrumam, izvēlas un pārslēdzas uz to. Pareizajā brīdī atveras pirmais sajūgs un tajā pašā laikā otrs aizveras. Tādā veidā tiek panākta gandrīz acumirklīga, līgana ātrumu pārslēgšana, jo netiek pārtraukts griezes moments. Kā vadītājiem, tā arī pasažieriem ātrumu maiņas ir nemanāmas.
Gadījumā, ja ECU iekārtas iepriekš izvēlētais ātrums netiek piemērots (piemēram, vidēja apmēra paātrinājuma laikā, ja vadītājs vēlas manuāli pāriet uz zemāku pārnesumu, lai straujāk uzņemtu ātrumu), laiks pirms ātruma pārslēgšanas būs nedaudz ilgāks, taču tas nekādā veidā neietekmēs pārslēgšanās ātrumu un komfortu.
Darbības komforts ir salīdzināms ar automātisko ātrumkārbu, īpaši tādēļ, ka DCS piedāvā „rāpšanās” efektu, kad darbojas gan priekšējais, gan aizmugurējais zobpārvads, tādējādi atvieglojot manevrēšanu ar zemu ātrumu.
Lai padarītu vispārējo tilpumu savienojamu ar pašreizējo stiprinājuma vietu un saglabātu mazu svaru, abas pārnesumkārbas puses un tāpat arī abi sajūgi ir uzmontēti uz kopīgas ass. Lai vadītu bagātīgo griezes momentu, ko attīsta HDi 160 DPFS dzinējs, sajūgi tiek apgādāti eļļas vannā. Sajūga vadības mehānismu tāpat kā ātrumu pārslēgšanas mehānismu vada hidrauliskā sistēma. šo sistēmu kontrolē ECU, kas vada elektriskos pievadus sajūgiem un pārslēgiem.