Audi prezentē dinamisku kabrioletu «R8 Spyder 5,2 FSI quattro» 2

 
18.septembris 2009 8:32

Vienreizēja veiktspēja un aizraujošs dinamisms apvienojumā ar spēcīgām izjūtām, ko rada brauciens kabrioletā: Audi prezentē automobili R8 Spyder 5,2 FSI quattro.

Tā vieglais auduma jumts atveras un aizveras pilnībā automātiski; dažas virsbūves daļas ir veidotas no oglekļa šķiedras kompozītmateriāla.

V10 dzinējs rada 386 kW (525 ZS) jaudu un ļauj divu sēdvietu kabrioletam uzņemt ātrumu līdz 100 km/h 4,1 sekundē, un tālāk līdz maksimālajam ātrumam – 313 km/h. Pateicoties tādām tehnoloģijām kā Audi Space Frame (ASF) virsbūve, quattro pastāvīgā četru riteņu piedziņa, LED priekšējie lukturi un papildu aprīkojumā pieejamais novatoriskais drošības jostu mikrofons, automobilis R8 Spyder 5,2 FSI quattro kļūst par Audi klāsta jaunāko, inovatīvāko sērijveida auto.

Tāpat kā visiem Audi kabrioletiem, arī R8 Spyder 5,2 FSI quattro ir auduma jumts – bezkompromisu risinājums augstas veiktspējas sporta automobilim. Aptuvenais auduma jumta svars ir vien 30 kilogrami; tādējādi zemāks ir arī transportlīdzekļa kopējais svars un smaguma centrs. Jumts nolaistā veidā aizņem maz vietas un paceltā veidā ir harmonisks dizaina elements. Salokoties tas pārtop par slaidiem spurveida elementiem, kas tiecas automobiļa aizmugurējās daļas virzienā, uzsverot iegareno siluetu.

Elektrohidrauliskais auduma jumts atveras un aizveras 19 sekunžu laikā, pat braucot ar ātrumu līdz 50 km/h. Nolaižot tas salokās Z burta formā nodalījumā virs V10 dzinēja. Šī nodalījuma vāks atveras un aizveras automātiski. No auduma jumta atdalītais apsildāmais stikla logs tiek nolaists starpsienā. To iespējams pacelt un nolaist atsevišķi, nospiežot pogu gan, kad jumts ir atvērts, gan aizvērts. Papildu tīklveida vēja deflektors iekļauts standarta aprīkojumā, un to iespējams ar pāris vienkāršām darbībām ievietot starpsienā aiz sēdekļiem.

Versijā ar manuālu transmisiju R8 Spyder 5,2 FSI quattro sver tikai 1720 kilogramus – galvenokārt pateicoties tā alumīnija Audi Space Frame (ASF) virsbūvei. Neskatoties uz pastiprinājumiem sliekšņu zonā, centrālajā tunelī, aizmugurējā sienā, grīdas panelī, kā arī A un B balstos, virsbūve sver tikai 216 kilogramus – vien par 6 kilogramiem vairāk nekā R8 Coupé virsbūve. Dinamisko automobiļa vadāmību un lielisko drošību sniedz ASF virsbūves augstā stingrība; tajā ietilpst arī iebūvēts viegls magnija dzinēja rāmis.

{page}

Audi divu sēdvietu kabrioletam ir ļoti plašs salons. Daudzfunkcionālā trīsspieķu stūre ar ādas apdari ir plakanāka tās apakšējā daļā, tāpat kā sacīkšu automobilī, un R8 sporta elektriski regulējamie sēdekļi nevainojami pieguļ un atbalsta augumu.

Ar alumīniju pārklātās un melniem apdares rakstiem rotātās durvju sliekšņu uzlikas rada grezna sportiskuma auru. Aizmugurējā starpsienā ir iebūvēti trīs sīklietu nodalījumi, vienā no tiem atrodas papildu aprīkojumā pieejamais CD mainītājs vai Audi mūzikas saskarne. Automobilim ir priekšējais bagāžas nodalījums ar ietilpību 100 l.



Audi R8 Spyder 5,2 FSI quattro, kas tika izstrādāts sadarbībā ar uzņēmumu quattro GmbH, pārsteidz ar nesalīdzināmo veiktspēju. V10 dzinējs ar alumīnija dzinēja bloku, kas lielākoties ir roku darbs, seko lieliskajām Audi autosporta tradīcijām. 530 Nm griezes momentu Audi R8 Spyder rada pie 6500 apgriezieniem minūtē. Maksimālā jauda – 386 kW (525 ZS) tiek sasniegta pie 8000 apgriezieniem minūtē, maksimālais dzinēja ātrums ir 8700 apgriezieni minūtē. Vienības jauda ir 100,9 ZS uz vienu dzinēja tilpuma litru; katram ZS jāspēj pārvietot vien 3,3 kg no automobiļa svara.
Šo iespaidīgo potenciālu atspoguļo automobiļa veiktspēja: 0 – 100 km/h 4,1 sekundē; 0 – 200 km/h 12,7 sekundēs; maksimālais ātrums – 313 km/h modelim ar sešu pārnesumu manuālo transmisiju. Jaudai un apgriezieniem palielinoties, dzinējs rada patīkamu desmit cilindru dzinēja skaņu – spēcīgu, zemu rūkoņu ar muzikālu pieskaņu.

5,2 litru dzinējs ir aprīkots ar FSI tiešās iesmidzināšanas sistēmu. Augstais 12,5:1 kompresijas koeficients nodrošina lielisku veiktspēju un degvielas patēriņa efektivitāti. Ar manuālo transmisiju aprīkotais R8 Spyder 5,2 FSI quattro patērē vidēji 14,9 litrus degvielas uz 100 km – lielisks rādītājs, ņemot vērā automobiļa jaudu. Ar R tronic transmisiju šis rādītājs ir pat vēl labāks – 13,9 litri. Sausais karteris, kas ir vēl viena autosporta tehnoloģija, nodrošina, ka eļļas padeve notiek pat pie maksimālā 1,2 g sāniskā paātrinājuma.

Audi R8 Spyder 5,2 FSI ir pieejams arī ar automātisko sešu pārnesumu transmisiju. R tronic transmisija piedāvā parasto un sporta programmu, kā arī pilnībā automātisko un manuālo režīmu. Manuālais režīms ļauj braucējam neticami ātri pārslēgt pārnesumus ar sviru, kas novietota uz centrālās konsoles, vai lāpstiņām uz stūres. Atvērtais sporta automobilis ir aprīkots arī ar „Launch Control” – programmu, kas nevainojami pārvalda sajūga pielietojumu, lai uzlabotu ātruma uzņemšanu pie starta.

Automobilim Audi R8 Spyder 5,2 FSI quattro ir 2,65 metrus gara garenbāze un 43:57 asu slodzes sadalījums. Gluži tāpat kā sporta automobilim, arī šim pie visiem četriem riteņiem ir no alumīnija veidoti dubulti trīsstūrveida stabilizatori. Hidrauliskais zobstieņa stūres pastiprinātājs nodrošina ļoti precīzu automobiļa vadāmību.

R8 Spyder 5,2 FSI quattro ir aprīkots ar 19 collu diskiem ar 10 spieķu Y-veida dizainu. Priekšā tam ir 235/35, bet aizmugurē 295/30 riepas. Papildu aprīkojumā pieejamas 305/30 riepas. Arī bremžu veiktspēja ir iespaidīga: diski ir iekšēji ventilēti un perforēti, ar astoņu virzuļu skavām priekšā un četru virzuļu skavām aizmugurē. Papildu aprīkojumā pieejami oglekļa šķiedras-keramikas diski, kas ir viegli, spēcīgi un izturīgi. ESP trajektorijas stabilizācijas programma piedāvā arī sporta režīmu, kā arī iespēju to pilnībā atslēgt. Bremžu sistēmā ietilpst palīgfunkcija, kas atvieglo braukšanas uzsākšanu pret kalnu.

Audi R8 Spyder 5,2 FSI quattro būvējis uzņēmums quattro GmbH Nekarsulmas ražotnē. Auto, ieskaitot ASF virsbūvi, ir lielākoties roku darbs. Divu sēdvietu kabriolets Vācijā tiks laists klajā 2010. gada pirmajā ceturksnī; tirdzniecība sāksies tuvākajās dienās pēc tam. Tā bāzes cena Vācijā būs sākot no 156 400 eiro.
 

 
Visi komentāri
 
271263. viesis 18.septembris 2009 21:39
0 0 Atbildēt

Auto 100% kaifoshanai.

271276. viesis 20.septembris 2009 21:11
0 0 Atbildēt

Nekur neredzēju bildi ar uzvilktu telti!!

Nu bet smuks gan, arī cena un tehniskie parametri.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti