Mazda ir viens no vadošajiem Eiropas zīmoliem CO2 izmešu samazinājuma ziņā, teikts Eiropas Transporta un Apkārtējās Vides Federācijas (European Federation for Transport and Environment) pētījumā.
Pētījums ir bāzēts uz Eiropas Savienības automašīnu CO2 monitoringa datiem par 2008. gadu.
Pētījumā tika iekļauti Eiropas 14 lielākie auto ražotāji un tika secināts, ka vidēji CO2 izmeši ir samazinājušies par 3,3 procentiem uz automobili. Mazda devums apkārtējās vides saudzēšanā bija krietni lielāks – CO2 izmeši 2008. gada laikā uz katru automobili bija sarukuši par 8,2 procentiem. Tas ir tikai nedaudz mazāk nekā līderiem BMW, kuru vidējais samazinājums ir 10,2 procenti. Skaitļu izteiksmē Mazda pazeminājusi savu automašīnu vidējo CO2 izmešu līmeni no 172 g/km līdz 158 g/km. Tas ir vēl viens solis pretī Mazda nospraustajam mērķim, kas paredz vēl tālāku CO2 samazinājumu – papildus 23 procentus līdz 2015. gadam.
Šis lieliskais rezultāts vēlreiz apliecina Mazda “Ilgtspējīgās Zoom-Zoom” stratēģijas, kas tika sākta 2007. gadā, nozīmi. Kopš stratēģijas ieviešanas Mazda jaunās paaudzes automobiļi kļuvuši vieglāki, patērē mazāk degvielas un rada mazāk CO2 izmešu. Svara samazināšanas tehnoloģija tiks pielietota arī jaunajās Mazda platformās, ar kurām plašāka sabiedrība tiks iepazīstināta 2011. gada sākumā.
Citas tehnoloģijas, kuru fokuss ir uz apkārtējās vides saudzēšanu, iekļauj jauno Mazda 3 ‘i-stop’ versiju, kura ar start/stop sistēmu ļauj ekonomēt pat 14 procentus degvielas, kā arī jaunās paaudzes 2,2 litru turbo dīzeļa dzinēju ar jauno SCR katalizatoru, kurš krietni samazina kaitīgos NOx izmešus.
CIk daudz izmešu tiek saģenerēts uzražojot jaunu bembi vai mazdu? Tos pieskaita katram auto?