Frankfurtē «Mercedes-Benz» prezentē jauno E-klases universāli 5

 
22.septembris 2009 11:01

2009. gada Frankfurtes Starptautiskā Auto izstādē Mercedes-Benz prezentējis jaunu E-klases versiju – universāli. Līdzīgi kā sedans un kupeja, kas šobrīd jau pieejami pārdošanā, universālis apvieno sevī vienreizēju dizainu, ieņemot līdera pozīcijas drošības, komforta, kvalitātes un praktiskuma jomās.

Jaunais Mercedes-Benz E-klases universālis – inteliģents mākslas apliecinājums

•    Funkcionāls: lieliska ietilpība un vadāmība
•    Drošs: standarta aprīkojumā deviņi drošības spilveni un inovatīvas vadītāja atbalsta sistēmas
•    Komfortabls: adaptīva amortizācijas sistēma un automātiska aizmugurējā tilta līmeņa uzturēšana
•    Jaudīgs: plaša līdz pat desmit dzinēju izvēle, kas nodrošina lielāku jaudu un zemāku degvielas patēriņu

Jaunais E-klases universālis tāpat kā citi E-klases modeļi prezentē virkni tehnisko risinājumu, kurus pasaulē neviens cits automobilis šajā kategorijā nespēj piedāvāt, sākot ar autovadītāja noguruma pakāpes noteikšanu, automātiskas avārijas bremzēšanas sistēmu, kas tiek aktivizēta, ja pastāv reālas sadursmes draudi, beidzot ar adaptīvo tālo gaismu sistēmu (Adaptive Highbeam Assist) un aktīvo motora pārsegu (Active Bonnet). Papildu standarta aprīkojumā iekļauta pneimatiskā balstiekārta ar automātisku aizmugurējā tilta līmeņa uzturēšanu, kā arī unikālas kravas nodalījuma vadības iespējas.

Kopš pirmā universāļa radīšanas 1977. gadā, vairāk nekā miljons klientu visā pasaulē ar prieku pārvietojas vispraktiskākajā Mercedes-Benz luksus automobilī. Šis veiksmes stāsts turpinās jau piektajā E-klases universāļa paaudzē, par piemēru ņemot veiksmīgo sedana prezentāciju. E-klases sedanu pasaule atklāja 2009. gada pavasarī, kopš tā brīža tas savā segmentā ieņem vadošo lomu visā pasaulē. 2009. gadā jauno E-klasi iegādājušies jau 40 000 klienti.

E-klases sedana un kupejas dizains ir ieguvis lielu atsaucību. 2009. gada AutoBild veidotajā dizaina konkursā vairāk nekā 100 000 lasītāji nobalsoja par četru durvju modeli, atzīstot to par visskaistāko automobili pasaulē. Savukārt divu durvju modelis ieņēma pirmo vietu kupeju / kabrioletu kategorijā.

Dizains: jaunas Mercedes-Benz iezīmes savienojumā ar E-klases eleganci

Jaunais universālis rada atlētisku, praktisku un tajā pašā laikā drošu iespaidu. Tā īpatnējās dizaina līnijas ir balstītas uz jauno Mercedes-Benz stilu, kas debitēja līdz ar jauno S-klasi, šobrīd to var novērot arī jaunākajos C-klases automobiļos. Viena no galvenajām jaunā stila iezīmēm ir savstarpējā mijiedarbība starp izliektajām un stingrajām līnijām, kuras ierobežo dinamiskas malu kontūras.

autoblog.com

Skatījumā uz sāniem ir iestrādāti vairāki jauni elementi, neatstājot šaubas par jaunā universāļa identitāti. Pateicoties glancētai melnās krāsas apdarei, B un C statnes nav tik vizuāli izteiktas, taču tās rada optisku ilūziju par sānu logu neesamību. Efektīga, izliekta sānu līnija, kas savieno izsmalcināto automobiļa priekšējo daļu ar izteiktu jumta līniju un, virzoties uz leju, sasniedz aizmugurējo daļu, vizuāli atbalstās uz stingrā universāļa pleca. Elegantie durvju sliekšņi tuvāk riteņu arkām veido gaismas spēli, pastiprinot kopējo vizuālo iespaidu par automobili. Īpašu lomu ieņem izteiktais izliekums virs aizmugurējiem riteņiem.

Izstrādājot automobiļa aizmugurējo daļu, Mercedes-Benz dizaineri īpašu uzmanību veltījuši jaunā modeļa praktiskumam. Tas tiek nodrošināts, liekot uzsvaru uz horizontālajām līnijām, piemēram, savienojot aizmugurējās gaismas ar hromētu bagāžas nodalījuma vāka dekoratīvo līsti. Jaunās LED tehnoloģiju aizmugurējās gaismas ir izveidotas divdaļīgā dizainā un piešķir vizuālu sānu turpinājumu. Lukturu īpatnējais dizains ir E-klases universāļa galvenais atpazīšanas faktors. Turklāt šis ir lielākais universālis premium segmentā.

Praktiskums: augstāka kravas ietilpība un ērta ekspluatācija

Īpaši būtiska opcija bagāžas nodalījuma vadības sistēmā ir funkcija, kas nodrošina standarta aprīkojumā iekļauto EASY-PACK bagāžas nodalījuma vāka automātisku atvēršanu ar pulti, vai arī izmantojot pogu automobiļa salonā. Inovatīvā sēdekļu nolocīšanas sistēma nodrošina aizmugurējo sēdekļu atzveltņu atdalīšanu no bagāžas nodalījuma. Ne galvas balsti, ne atzveltnes nav jāpielāgo pirms to nolocīšanas. Divdaļīgo sēdekļa atzvelti iespējams atbloķēt un nolocīt, izmantojot tam paredzētu rokturi. Papildu ērtību nodrošina atsevišķi nolokāmās kreisās vai labās puses sēdekļu atzveltnes, tādējādi radot papildu komfortu, pārvadājot garus un ietilpīgus priekšmetus. Sēdekļu atzveltnes iespējams nolocīt arī no sāniem.

Jaunajā modelī ir atvieglota bagāžas nodalījuma pārsega un tīkla regulēšana. Tie ir nostiprināti drošības jostu līmenī, padarot daudz ērtāku to uzstādīšanu un novietošanu nepieciešamajā pozīcijā.

Ar kravas ietilpību līdz 1950 litriem jaunais E-klases universālis (garums / platums / augstums - 4895 / 1854 / 1471 mm) uzstāda standartu šajā klasē. Neskatoties uz bagāžas nodalījuma ietilpību, arī pārējiem tehniskajiem parametriem ir praktiska nozīme. Tādi tehniskie parametri kā bagāžas nodalījuma vāka izmērs un maksimālais bagāžas nodalījuma garums demonstrē Mercedes-Benz kompetenci, kad runājam par universāļa inženieriju.

Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, būtiski palielināta ir arī bagāžas nodalījuma ietilpība. Divi piemēri, kas to apliecina: platums starp aizmugurē sēdošo elkoņu balstiem ir palielināts par 50 milimetriem līdz 1505 mm, savukārt automobilim, aprīkotam ar stikla jumta lūku, jumta augstums aizmugurē sēdošajiem ir palielināts par 50 milimetriem, sasniedzot 1010 mm un ir gandrīz tikpat augsts kā versijām bez jumta lūkas (1012 mm).

Standarta bāzes aprīkojumā ir iekļauta arī tipveida bagāžas vadības sistēma. Piemēram, automātiskā bagāžas nodalījuma vāka atvēršana un aizvēršana EASY-PACK ar automātisko bagāžas nodalījuma pacelšanu vai EASY-PACK nolaižama bagāžas nodalījuma grīda. Pēdējais ievērojami palielina izmantojamo bagāžas nodalījuma augstumu. Grīdu iespējams pacelt un nofiksēt vairākās pozīcijās. Bāzes aprīkojumā iekļauts EASY-PACK bagāžas nodalījuma pārsegs ar bagāžas drošības tīklu. Izvilkts bagāžas nodalījuma pārsegs var tikt piestiprināts pie D statnes, un tas automātiski paceļas līdz ar bagāžas nodalījuma vāku. Unikāls papildu aprīkojums šajā automobiļu segmentā ir arī saliekamie sēdekļi bagāžas nodalījumā.

{page}

Drošība: deviņi gaisa spilveni bāzes aprīkojumā plus inovatīvas vadītāja atbalsta sistēmas

Līdz ar jaunās E-klases ieviešanu Mercedes-Benz vēl stabilāk ir nostiprinājis savas līderpozīcijas drošības jomā. Nepilns ducis dažādu vadītāju atbalstošu sistēmu pasargā braucējus no sadursmes, kā arī samazina negadījuma radītās sekas. Tās iekļauj ATTENTION ASSIST miegainības atpazīšanas sistēmu, kā papildu aprīkojums pieejamās DISTRONIC PLUS distances kontroles un PRE-SAFE bremžu sistēmas, kas paredz daļēju vai pilnīgu autonomas avārijas bremzēšanas uzsākšanu. Pirmo reizi PRE-SAFE ir iespējams izmantot informāciju, kas tiek saņemta tikai no īsa diapazona sensoriem priekšējā buferī līdz drošības jostu nospriegošanai brīdī, kad tiek atpazīta neizbēgama sadursme, tādējādi samazinot trieciena iedarbību uz vadītāju un priekšējo pasažieri avārijas laikā.

Ar deviņiem gaisa drošības spilveniem iekļautiem bāzes aprīkojumā, četriem drošības jostu spriegotājiem un to spēka ierobežotājiem, NECK-PRO aktīvajiem galvas balstiem vadītājam un automobiļa priekšā sēdošajam pasažierim, jaunā E-klase piedāvā vēl plašāku drošības aprīkojumu, salīdzinot ar tās priekšgājēju. Gaisa spilveni, kas spēj atvērties milisekunžu laikā sevī ietver divus adaptīvus gaisa spilvenus vadītājam un priekšējam pasažierim, ceļgalu gaisa drošības spilvenu vadītājam, divus sānu gaisa drošības spilvenus integrētus sēdekļos, divus lielus sānu logu gaisa drošības spilvenus A un C statnēs, kas atveras sānu triecienu gadījumos. Iegurņa gaisa drošības spilvens priekšā sēdošajiem ir iekļauts aprīkojumā pirmo reizi, tas samazina trieciena spēku vidukļa un gurnu apvidū sānu trieciena gadījumos.

Sānu gaisa drošības spilveni kā papildu aprīkojums ir pieejami aizmugurē sēdošajiem pasažieriem. Kā papildu inovatīvo drošības elementu Mercedes-Benz piedāvā adaptīvos drošības jostu spēku ierobežotājus aizmugurē sēdošajiem. Šis aprīkojums pielāgojas pasažieru augumam un svaram.

Balstiekārta: automātiska aizmugurējā tilta līmeņa uzturēšana

Izcili komfortablu braukšanu garos ceļojumos nodrošina nesen izstrādātā DIRECT CONTROL balstiekārta, kas ietver bāzes aprīkojumā adaptīvo amortizācijas sistēmu. Līdzīgi iekļauta arī automātiska aizmugurējā tilta līmeņa uzturēšana, kas neskatoties uz automobiļa bagāžas noslodzi, izlīdzina automobili paralēli brauktuvei. Universāļa balstiekārtas uzbūve ir adaptēta automobiļa ģeometrijai ar nedaudz stingrāku amortizatoru darbību un vērpstieņa stabilizatoriem, padarot to tikpat manevrēt spējīgu kā sedanu, nemainot ceļa seguma vai riepu vibrācijas ietekmi.

Dzinēji: vērā ņemams degvielas patēriņa un izplūdes gāžu samazinājums

Pateicoties jauniem dzinējiem un vairākām optimizējošām darbībām (aerodinamikai, svara un enerģijas vadībai, samazinātai pretestībai), jaunajam E-klases universālim ievērojami samazināts gan degvielas patēriņš, gan izplūdes gāžu izmeši. Viens no spilgtākajiem piemēriem ir E 250 CDI ar 150 kW lielu jaudu un maksimālo griezes momentu 500 Nm, kura degvielas patēriņš ir tikai 5,7 litri uz 100 km, savukārt CO2 izmešu daudzums 150 g uz km.

Sākotnēji universāļiem tiek piedāvāti 5 dzinēji ar jaudu no 125 kW/170 Zs līdz 285 kW/388 Zs. Lai gan jauno un uzlaboto dzinēju darba tilpumi ir samazināti, tie attīsta lielāku jaudu nekā to priekšteči, kā arī nodrošina degvielas patēriņu, kas iepriekš bija raksturīgs kompaktklases automobiļiem. Tas panākts, ieviešot virkni inovāciju, piemēram, tiešo iesmidzināšanas vadību E 350 CGI BlueEFFICIENCY modelim. Četru cilindru CDI dzinēju lieliskais sniegums daļēji ir pateicību parādā nesen izstrādātajām pjezo sprauslām un divpakāpju turbo kompresoram.

Jaunais Mercedes-Benz E-klases universālis ir jau pasūtāms Domenikss Auto tirdzniecības centrā un tā cena ir sākot no EUR 41 640,00 ar PVN.

 
Visi komentāri
 
271307. viesis 22.septembris 2009 17:52
0 0 Atbildēt

O,jā-par Traumwagen tas kļūst AMG izpildījumā!

271312. viesis 23.septembris 2009 6:20
0 0 Atbildēt

čota ņe aļo.... Vizuāli atgādina kaut kādu reni...

271369. viesis 24.septembris 2009 16:01
0 0 Atbildēt

Kaut kā īpaši nepatīk - šķīet, ka kaut kas ir par daudz....Vislabākais un smukākais no universāliem bija "acainais" 1996.gada modelis.

271372. viesis 24.septembris 2009 16:04
0 0 Atbildēt

konservatīvi. bet ko gan citu meršu pircējiem un lietotājiem vajag ? stabilas, nemainīgas "vērtības"...

271827. viesis 11.oktobris 2009 1:23
0 0 Atbildēt

Pats braucu ar BMW, bet nekad neesmu teicis nevienu sliktu vārdu par Mersi. Mersis ir un paliek Mersis ! Šitas ir labs !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti