«Peugeot» saviem auto piemēro eko-dizaina principus

 
12.oktobris 2009 13:46

Šodien PSA Peugeot atklāj jaunākos uzlabojumus savā zaļo materiālu plānā, kas izveidots, lai ierobežotu Grupas automašīnu lietošanas mūža laikā atstātās pēdas ekoloģiskajā vidē.

Grupa uzstādījusi sev augstu eko-dizaina mērķi: līdz 2011.gadam iekļaut 20% zaļo materiālu autobūvē izmantotajā polimērā. Automašīna ir veidota no 70% tāda metāla, kura lielākā daļa jau tiek pārstrādāta, 5% dažādiem materiāliem (stikls utt.) un 5% šķidruma. Pārējā daļa ir plastmasa (polimēri).

<seesam>Termins “zaļie materiāli” ietver tādas dabiskas šķiedras kā lins un kaņepes, pārstrādājamus nemetāliskus materiālus un biomateriālus, kas tiek ražoti, izmantojot atjaunojamos resursus, nevis petroķīmiskos produktus. To nolūks ir mazāk izmantot fosilā kurināmā plastmasu un palielināt atjaunojamo resursu izejmateriālu pielietojumu, lai detaļas padarītu vieglākas, un dažos gadījumos samazināt CO2 izmešu daudzumu, kas rodas plastmasas ražošanā, un sekmētu plastmasas pārstrādi. 

Zemes resursi ir izzūdoši, tādēļ ir svarīgi tos izmantot vislabākajā veidā. Jau no projekta izstrādes brīža tiek veikta pārdomāta sagatavošanās automašīnu darbības laika beigām. Tā mērķis ir palielināt pārstrādājamo apjomu, tādējādi samazinot iespējamo nokalpojušo automašīnu ietekmi. Kā minimums 85% no automašīnas svara var tikt izmantots no jauna vai pārstrādāts un pārējie 10% izmantojami enerģijas atjaunošanai.

PSA Peugeot 2008.gadā izstrādātā darbības plāna pamatnostādne ir tāda, ka tas attiecas uz visām Grupas automašīnām un trijiem zaļo materiālu veidiem. Katras automašīnas projekta izstrādē palielināms zaļo materiālu pielietojums. Šī nostādne ietver arī jau eksistējošas automašīnas, kurām zaļie materiāli izmantojami to ražošanas procesa laikā. Inženieru grupa strādā ciešā sadarbībā ar piegādātājiem, lai pielietotu šos jaunos materiālus.

Šie centieni dod jaunu impulsu arī visai pārstrādājamo materiālu industrijai. Automobiļu industrijā biomateriālu tēma vēl joprojām ir izpētes stadijā. Šo jautājumu izpētei kā daļa no pētniecības grupām izveidotas zinātniskās sadarbības grupas, apvienojot valsts laboratorijas, ķīmijas uzņēmumus un detaļu piegādātājus. Šīs sadarbības nolūks ir paātrināt šo materiālu pielietojumu automobiļu industrijā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 7

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 5

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 1

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti