Pirms pusotra gada ar lieliskiem rezultātiem Volvo Trucks uzsāka pasaulē pirmās ar hibrīddzinēju aprīkotās atkritumu savākšanas automašīnas izmēģinājumus.
Jaunā atkritumu savākšanas automošīna ir uzlabots modelis ar jauniem komponentiem un programmnodrošinājumu un tiks izmēģināta Londonas centrā, un to veiks “Veolia Environmental Services”.
“Šā hibrīda modeļa priekšrocības – par 30% zemāks degvielas patēriņš, mazs kaitīgo izmešu daudzums un zems trokšņa līmenis, kas padara to par ļoti izdevīgu alternatīvu, un tādēļ vēlamies turpināt savu ciešo sadarbību ar Volvo Trucks, izmēģinot un attīstot jaunas tehnoloģijas,” stāsta Robs Stabss (Rob Stubbs), Londonas un Apvienotās Karalistes vadošā atkritumu apsaimniekošanas uzņēmuma “Veolia” autoparka direktors. Tieši šis uzņēmums ir pasūtījis jauno atkritumu savākšanas automašīnu.
Idejas turpinājums ar jauniem komponentiem
Jaunā kravas automašīna ir veidota uz iepriekšējā modeļa bāzes, kas 18 mēnešus tika izmēģināts Zviedrijā – gan Stokholmā (Stockholm), gan Gēteborgā (Göteborg). Tāpat kā iepriekšējos modeļos arī šajā tiek izmantota paralēlā hibrīda tehnoloģija. Tas nozīmē, ka atkritumu savākšanas automašīna var darboties vai nu tikai ar dīzeļdegvielu, vai tikai ar elektrību vai izmantojot abus enerģijas veidus vienlaikus. Tas ļauj izmantot katru no enerģijas avotiem maksimāli efektīvi: elektromotoru zemiem apgriezieniem un dīzeļdzinēju – augstiem apgriezieniem.
“Automašīnas ideja būtībā ir tāda pati, bet mēs esam pilnveidojuši visus sistēmas komponentus un programmatūru,” stāsta Volvo Trucks hibrīdu nodaļas vadītājs Fredriks Bolins (Fredrik Bohlin). “Attīstība ir ļoti strauja, un mūsu jaunākajā modelī izmantotās tehnoloģijas ir daudz tuvākas ieviešanai sērijveida ražošanā.”
Jaunajai atkritumu savākšanas automašīnai ir elektriskais stūres pastiprinātājs, pilnīgi jaunas vadības sistēmas un uzlabota akumulatora darbības kontrole, kas optimizē akumulatora efektivitāti. Atkritumu iekraušana un presēšana notiek ar elektriskās preses palīdzību, kas tiek uzlādēta no elektrotīkla. Ir izstrādāts arī jauns akumulators ar uzlabotu darbību visos apstākļos un ilgāku lietderības laiku.
Pēc Fredrika Bolina sacītā, hibrīda modeļu ražošana nelielās sērijās tiks uzsākta ne ātrāk kā 2012. gadā, kas ir vēlāk, nekā tika plānots sākotnēji. Aizkavēšanās ir saistīta ar pasaules finanšu krīzi, kas ir ietekmējusi gan produktu izstrādi, gan klientu investīciju iespējas.
Vēl zemāks degvielas patēriņš
Volvo hibrīda automašīnu sākotnējo izmēģinājumu rezultāti liecina, ka par 30% ir sasniegts prognozētais kaitīgo izmešu līmenis un degvielas patēriņa samazinājums. Viens no klientiem, kurš izmēģina Volvo atkritumu savākšanas automašīnu jau no 2008. gada pavasara, ir atkritumu apsaimniekošanas un pārstrādes uzņēmums “Renova” Gēteborgā. Šā klienta dati uzrāda pat vēl labākus rezultātus.
“Hibrīda modelis pilnībā atbilst mūsu prasībām, un arī autovadītāji ir ļoti apmierināti,” stāsta “Renova” transporta attīstības nodaļas vadītājs Larss Tūlins (Lars Thulin). “Elektromotors nodrošina augstu griezes momentu jau pie viszemākajiem apgriezieniem un zemu trokšņa līmeni, kā arī ļauj iekraut un sapresēt atkritumus, neradot kaitīgos izmešus. Turklāt degvielas patēriņš un ekoloģiskie rādītāji ir izrādījušies vēl labāki, nekā gaidījām – samazinājums līdz pat 35%. Gada laikā hibrīda modelis ļauj ietaupīt 5250 litru dīzeļdegvielas, turklāt tas tiek izmantots tikai vienā maiņā…”
“Veolia” piegādātā atkritumu savākšanas automašīna nav vienīgais Volvo hibrīda modelis Londonā. Jau no 2009. gada vasaras Londonā kursē seši Volvo hibrīda autobusi.