Gandrīz 40 pašvaldības Latvijā, kā arī vairāki komercuzņēmumi ikdienas pārvadājumu veikšanai šobrīd izmanto tieši Mercedes-Benz markas mikroautobusus, kas iegādāti pie Daimler AG ģenerālpārstāvja un oficiālā Mercedes-Benz autobusu tirgotāja Latvijā SIA Domenikss.
Kopš 2008. gada 1. janvāra SIA Domenikss pārdevis 450 Mercedes-Benz mikroautobusus un 5 lielos – starppilsētu pārvadājumu autobusus. Turklāt par absolūtu tirgus līderi ir atzīstams Mercedes-Benz Sprinter – deviņi no desmit mikroautobusu pircējiem izvēlas dažādas tieši šī modeļa versijas.
Gan 16-vietīgie, gan 19-vietīgie Mercedes-Benz Sprinter visbiežāk tiek izmantoti gan skolēnu pārvadāšanai un ikdienas pārvadājumiem, gan dažādiem izbraukumiem un ekskursijām. Savukārt 7-vietīgie Mercedes-Benz Vito visbiežāk tiek izmantoti kā dienesta automobiļi pašvaldību darba nodrošināšanai, kā arī kā transports iedzīvotāju ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai.
<seesam>Pateicoties izcilajai kvalitātei, augstajam drošības un komforta līmenim, izturībai grūtos ekspluatācijas apstākļos, kā arī dažādām tehniskajām iespējām un priekšrocībām, Mercedes-Benz Sprinter mikroautobusi izpelnījušies augstu atzinību Domenikss klientu vidū. Mercedes-Benz mikroautobusus un autobusus izmanto ne tikai Latvijas pašvaldības, bet arī vairāki komercuzņēmumi, privātpersonas, kā arī taksometru kompānijas, kas nodrošina pasažieru pārvadājumus pilsētās.
Preiļu novada pašvaldība Mercedes-Benz automobiļus izmanto jau 6 gadus, šobrīd ikdienā pārvietojoties tieši ar Mercedes-Benz Sprinter mikroautobusu. “Mercedes-Benz izvēlējāmies tāpēc, ka tā ir pārbaudīta vērtība, turklāt izturīgāka par citām mašīnām. Lai arī rezerves daļas tai ir nedaudz dārgākas, tomēr kopumā mūsu izvēle noteikti atmaksājas – automašīna kalpo lieliski un tai ir garantētā apkope un serviss. Katru dienu mērojam garus maršrutus, turklāt ne pa tiem labākajiem ceļiem – bērnus vadājam uz skolu, sportistus uz sacensībām un sporta spēlēm, savukārt savus koristus uz „Koru kariem”. Gada laikā esam nobraukuši jau 50 000 km un varam droši teikt, ka automašīna ir gudra, ērta un kalpo gods godam,” saka Preiļu novada domes autovadītājs Vitālijs Upenieks.
Savukārt Jēkabpils novada domes priekšsēdētāja vietniece Aija Raginska atzīst: „Ikdienā pārsvarā iznāk braukt pa zemes ceļiem, un tā kā ik dienas vadājam Dignājas pamatskolas bērnus uz skolu, mums ir ļoti svarīgi, lai autobuss būtu drošs un izturīgs. Ar Mercedes-Benz Sprinter braucam jau gadu un ar savu izvēli esam ļoti apmierināti.”
Mercedes-Benz Sprinter pasažieru mikroautobusiem ir ērts un standartiem atbilstošs sēdvietu izkārtojums, droša un ērta pasažieru iekāpšana un izkāpšana, plašs salons ar augstiem griestiem, salona kondicionēšanas un apsildes sistēma, viegli kopjami un ergonomiski pasažieru sēdekļi, kas pasažieriem nodrošina lielu komforta līmeni brauciena laikā. Savukārt vadītāja ērtībām mikroautobuss aprīkots ar daudzfunkcionālu komforta sēdekli, regulējamu stūres ratu, kruīza kontroles sistēmu, digitālo tahogrāfu, centrālo atslēgu un pretaizdzīšanas signalizācijas ierīcēm.
Autobusa standarta aprīkojumā ietilpst vairākas drošības sistēmas: elektroniskā stabilitātes programma ESP, bremzēšanas sistēma ar ABS, ASR, EBD, kā arī gaisa drošības spilvens vadītājam. Autobuss ir īpaši pielāgots braukšanai sliktos ceļu apstākļos, to nodrošina pastiprināta balstiekārta. Tas aprīkots atbilstoši visām Eiropas direktīvu prasībām.
SIA Domenikss jau kopš 2008. gada aprīļa, kļūstot par EvoBus Mercedes-Benz autobusu ģenerālpārstāvi Latvijā, nodrošina Mercedes-Benz autobusu tirdzniecību un tehnisko apkopi. Šobrīd SIA Domenikss piedāvā vairāku veidu Mercedes-Benz autobusus, kas īpaši aktuāli Latvijas tirgum – tūrisma autobusus TRAVEGO un TOURISMO, iekšzemes pārvadājumu autobusus – INTOURO un INTEGRO, kā arī pilsētas autobusus ar zemajām grīdām – CITARO (12m), CITARO G (18m), CONNECTO (12m) un CONNECTO G (18m). Visi Mercedes-Benz autobusi ir aprīkoti ar Blue Tech diesel tehnoloģiju, kas vienlaikus ir gan dabai draudzīgāka, gan ekonomiskāka.
Droši vien, ka mikrobi- mersīši ir paši labākie no vispārpieejamajiem mikrobusiem. Cik var manīt ielās, komerc autoparki vairāk nepērk ne savulaik populāros ford-tranzit, ne arī Renault un Peugeot busiņus. Droši vien, ka tehniskā ziņā meršu busiņi ir visizturīgākie un ērtāklie. Žēl, la latvieši paši neturpināja mikrobusu ražošanu Jelgavā - kaut ko jau reali varēja izdomāt. Pašlaik, cik var manīt, tam Jelgavas mikrobusu pārbūves kantorim itin labi veicas, bet tas tomēr nav tas. Labāk būtu tomēr ražojuši no 0 cikla, nevis kraviniekus pārbūvējuši par pasažierniekiem. Daži tur pārveidotie meršu busiņi ir itin pabriesmīgi - max. ātrums uz gludas šosejas : 90km/h. Ar vienu tādu, kurš pieder parlamentam, braucu braucienā no Daugavpils. Ceļā teju 5 stundas. Kā ar seno laiku vecajiem gazikiem.