„Eiropas Gada auto” ir viena no pasaulē prestižākajām automobiļu godalgām un visautoritatīvākā Eiropas prēmija. To piešķir autožurnālistu žūrija no 23 Eiropas valstīm. Gada labākā automobiļa izvēle notiek vairākos posmos. Šogad līdz finālam tika 7 automobiļi.
Galvenie faktori gada auto izvēlē bija tā ārējais izskats, ekonomiskums, drošība, interjers un tehniskie rādītāji. Šogad finālā iekļuva VW Polo, Toyota iQ, Opel Astra, Škoda Yeti, Mercedes E-class, Peugeot 3008 un Citroen C3 Picasso.
Pirmo vietu un titulu „Eiropas Gada auto 2010” ieguva VW Polo ar 347 punktiem, tikai par 10 punktiem aiz sevis atstājot Toyota iQ ar 337 punktiem.
Trešā vieta tika piešķirta Opel Astra (211 punkti), ceturtā – Škoda Yeti (158 punkti), piektā – Mercedes E-class (155 punkti), sestā – Peugeot 3008 (144 punkti) un septītā vieta tika Citroen C3 Picasso (113 punkti).
Galvenā cīņa izvērtās starp Polo un iQ. Tomēr savā klasē VW Polo izrādījās labākais pēc attiecības „cena-kvalitāte” un pēc tehniskajiem rādītājiem. Tāpat ekspertiem iepatikās automobiļa uzlabojumi, tādi kā dubultais sajūgs, un „ideālie izmēri”.
Otrās vietas ieguvēja - Toyota iQ, galvenās priekšrocības ir augstā manevrētspēja, ekonomiskums un izmēri. Iespējams, tieši šie plusi neļāva automobilim iegūt pirmo vietu, jo iQ tika uzskatīts drīzāk par gadžetu, nevis automobili.
<seesam>Pārējiem kandidātiem bija daudz izteiktākas priekšrocības un trūkumi. Tā piemēram, trešās vietas ieguvējs Opel Astra, tāpat kā iQ, ieguva 5 zvaigznes EuroNCAP drošības testos. Žūrija uzslavēja to par interjeru, taču automobili pievīla pārāk augstā cena un „klaustrofobisks aizmugurējais sēdeklis”.
Škoda Yeti kritiķi neatrada nekādus īpašus trūkumus – tas tika atzīts par kompaktu, patīkamu lietošanā un nedārgu, taču visas šīs priekšrocības žurnālisti neuzskatīja par kaut ko īpašu.
Mercedes-Benz E-class tika atzīts par „komfortablu, dinamisku, piebāztu ar gadžetiem, patīkami vadāmu”. Kā trūkumi bija minēti „neveikls eksterjers” un „blāvs interjers”.
Pēc kritiķu domām Peugeot 3008 ir premium klases interjers. Auto mīnuss – „neveikls ārējais izskats”. Viens no žurnālistiem nosauca to par „gvinejas cūciņu”.
Pēdējas 7.vietas ieguvējs Citroen C3 Picasso tika uzslavēts par „teicamo dizainu” un „atsperīgo braukšanu”, tomēr kopumā eksperti atzina šo automobili par „vismazāk interesantu starp visiem septiņiem pretendentiem”.