«Peugeot» prognozē arī turpmāku kritumu Latvijas auto tirgū 3

7.janvāris 2010 11:12

2009.gadā Latvijā tika pārdotas 5543 jaunas vieglās pasažieru automašīnas un 530 vieglā komerctransporta vienības. Lielākais Peugeot importētājs Ziemeļu un Baltijas reģionā, KW Bruun, lēš, ka šis skaits turpinās samazināties arī 2010.gadā.

„Mēs paredzam, ka Latvijā gan pasažieru, gan vieglā komerctransporta tirgus apjomi samazināsies vēl par 25%, tas ir līdz aptuveni 4000 pasažieru un 400 vieglajām kravas automašīnām nākamajā gadā,” sacījis Pērs Brinkenbergs /Per Brinkenberg/, KW Bruun Baltic ģenerāldirektors. „Izteiktākais kritums būs starp luksusa klases modeļiem, kuri visbiežāk nav pārāk ekonomiski degvielas patēriņa ziņā; šodien cilvēki šādas īpašības ņem vērā, jo kļuvuši praktiskāki un racionālāki, pieņemot lēmumu iegādāties automašīnu. Otrs apjomu samazināšanās iemesls ir tas, ka ražotājiem vairs nav jāatbalsta importētāji, kā tas bija 2009.gadā, un noliktavās pieejamo automašīnu klāsts ir krietni sarucis, kas savukārt paaugstinās automašīnu cenas 2010.gadā. Tādēļ maz ticams, ka būs gaidāmas kādas lielas noliktavu izpārdošanas kampaņas 2010.gadā,” piebilda Brinkenbergs.

2009.gadā Latvijā pārdoto automašīnu skaits parāda milzīgu - 72% samazinājumu salīdzinājumā ar 2008.gadu vieglo pasažieru automašīnu segmentā un 73% samazinājumu vieglā komerctransporta segmentā. Taču, kā lēš kompānija, kritums turpināsies līdz pat 2011.gadam. “Latvijā 2009.gadā Peugeot tirgus daļa bija 1,4% vieglajām pasažieru automašīnām un 2,1% vieglajam komerctransportam, un mēs sagaidām, ka tā attiecīgi būs 3,8% un 12,5% nākamajā gadā. Peugeot tirgus daļas palielināšanās iemesls ir tas, ka šis būs pirmais mūsu darbības pilnais gads un mēs esam ieplānojuši dažus pārstāvniecību tīkla struktūras uzlabojumus, lai nodrošinātu stabilu Peugeot izaugsmi. Tomēr mēs neredzam nekādas pazīmes tam, ka Latvijas auto tirgus situācija 2010.gadā varētu stabilizēties,” sacīja Brinkenbergs.

Viens no aspektiem, kas saistīts ar pārdošanas kritumu ir tas, ka cilvēki un uzņēmumi būtu varējuši rīkoties daudz apdomīgāk attiecībā uz viņu automašīnu uzturēšanas izmaksām. “Ar jaunu automašīnu jūs varat ietaupīt degvielas izmaksas, remontdarbu izmaksas, un tā ir videi daudz draudzīgāka. Mēs tajā saskatām lielu potenciālu. Tādēļ patiešām pats labākais laiks iegādāties jaunu automašīnu ir šodien!” sacīja Brinkenbergs. “Tāpat ir izskanējušas baumas par iespējamu automašīnas nodokļa ieviešanu, kas bez šaubām vairāk skars lielāku automašīnu īpašniekus ar lielāku degvielas patēriņu. Mēs ar nepacietību gaidām, kad Parlaments sāks izstrādāt nodokļus, pamatojoties uz CO2 emisiju, tādēļ, ka nedrošība saistībā ar neziņu par gaidāmo lēmumu, liek cilvēkiem izturēties piesardzīgi attiecībā uz lēmumu par jaunas automašīnas iegādi. Tādēļ es aicinu Parlamentu sekot pārējo ES valstu automašīnu nodokļu politikai, jo Latvija ir viena no tām dažām ES valstīm, kurās vēl nav ieviests automašīnas nodoklis,” piebilda Brinkenbergs. Latvijas automašīnu pārdošanas rādītāji neatgriezīsies to līdz šim sasniegtajā augstākajā līmenī (2007) ātrāk kā 2017.-2020.gadā. “Turpmākajos gados mēs piedzīvosim daudz izmaiņu dīleru un importētāja struktūrā, tādēļ ir ļoti svarīgi apmierināt tirgus prasības ar pārdomātu ieguldījumu palīdzību,” noslēgumā sacīja Brinkenbergs.

KW Bruun ir starptautisks uzņēmums ar vairāk nekā 50 gadu pieredzi Peugeot automašīnu pārdošanā Dānijā, Zviedrijā un Īslandē. Uzņēmums pārdod kopā vairāk nekā 40,000 Peugeot automašīnas gadā. KW Bruun paplašināja savu darbību, ienākot kā Peugeot oficiālais importētājs Igaunijas tirgū 2008.gada augustā un Latvijas tirgū 2009.gada februārī.

Dati: Datacenter

 
Visi komentāri
 
273787. viesis 7.janvāris 2010 13:45
0 0 Atbildēt

Būtu nopircis jaunu, apkopēs būtu iztērējis vismaz divreiz vairāk nekā desmitgadīgajam apkopēs un remontos.

Nedod Dievs jaunajam būtu bremzes nodilušas, tās būtu jāmaina atkal par savu naudu.

Nav uzrādīts, ka jauna auto saražošana arī piesārņo dabu. Braukt ar veco var sanākt ekoloģiskāk.

273801. viesis 7.janvāris 2010 16:09
0 0 Atbildēt

ņu, pirms 10 gadiem 206 modeļi tā izblamējās, ka vēl šodien visi uz tiem auto skatās ar dziļām aizdomām. Tāpat kā 306 modelis arī 90-to vidū totāli arī sablamējās. Man viena pazīstama advokate savulaik tādu jaunu nopirka - pēc trim gadiem jau tam auto bija noplīsis viss, kas vien var noplīst, remontēt nebija vērts. Par 600 sēriju pirms gadiem pieciem teju ņirgājās visa pasaules auto prese. Lietoto peugeotu autoparku tauta vispār apiet ar līkumu.

273813. viesis 7.janvāris 2010 21:40
0 0 Atbildēt

No kura auto salona komentējāt?? :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mercedes piesaka Citan furgoniņu

Mercedes-Benz paziņojis par kompaktā komerctransportlīdzekļa pirmizrādi, kas tiks sarīkota augusta beigās. Lasīt vairāk

 

Griežas tur, kur zīmes to neatļauj (+ VIDEO) 10

Sieviete ar Toyota markas automobili mēģina nogriezties pa kreisi ignorējot CSN un izraisa sadursmi ar pretimbraucošo Volvo. Lasīt vairāk

 

Mercedes-Benz plāno līdz 2030. gadam pilnībā pāriet uz elektroautomobiļu ražošanu

“Daimler AG” un “Mercedes-Benz AG” līdz šīs desmitgades beigām tirgos, kur tas iespējams, plāno pilnībā pāriet uz elektroautomašīnu piedāvājumu. 2022. gadā ar akumulatoru darbināmi modeļi tiks piedāvāti visos koncerna pārstāvētajos segmentos. Lasīt vairāk

 

Kravas auto bez bremzēm nespēj apstāties (+ VIDEO) 4

Kravas auto uz kalnu ceļa Krimā paliek bez bremzēm un tā arī nespēj apstāties. Smagais transports izraisa sadursmi ar vairākiem transportlīdzekļiem, kuru rezultātā iet bojā pats kravinieka šoferis un vēl trīs cilvēki. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti