Nepārkarsējiet dzinēju! 66

 
7.janvāris 2010 11:37

Pētījumi liecina, ka tikai katrs simtais autovadītājs zina, ka dzinēja uzsildīšanai nepieciešamas 4-5 sekundes. Savukārt 74% autovadītāju apgalvo, ka nepieciešamas vismaz 2 minūtes dzinēja uzsildīšanai ziemā.*

Ziemā autovadītāji auto dzinēja uzkarsēšanai velta vairāk laika. Lielākā daļa autovadītāju apgalvo, ka dzinēja uzsildīšanai ziemā nepieciešamas vismaz divas minūtes, un tikai tad vēlams uzsākt braukšanu.

Tomēr jānorāda, ka mūsdienās lielākajai daļai automobiļu nepieciešamas vien dažas sekundes, lai dzesētāja temperatūra sasniegtu līmeni, kas nepieciešams, lai uzsāktu braukšanu.

Autovadītāji iedarbina auto un gaida, kad uzsils dzinējs. Tikmēr, piemēram, tiek notīrīts sniegs. Tomēr lielākā daļa autovadītāju nezina, ka dzinējs daudz ātrāk uzsilst, automašīnai esot kustībā. Turklāt pārlieku ilga dzinēja sildīšana tukšgaitā var izraisīt tā pārkaršanu,” norāda Zbignevs Veseli (Zbigniew Weseli), Renault Braukšanas Skolas direktors.

Vislabāk ziemā ir ieslēgt dzinēju, uzgaidīt dažas sekundes un tad lēnām uzsākt braukšanu. Šādi dzinējs uzsils ātrāk. „Tomēr vienlaikus vajag izvairīties no tā pārslogošanas. Pie zemām temperatūrām dzinējs vislabāk adaptējas pats, braucot ar nelielu ātrumu,” norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori.

_____________
* TNS OBOP pētījumu rezultāti. Pētījums saistīts ar ekonomiskas un ekoloģiskas braukšanas principiem.
 

 
Visi komentāri
 
273771. viesis 7.janvāris 2010 11:46
0 0 Atbildēt

Nu nezinu, maneejai mashiinai borta kompis drusku tur apgriezienus virs normas, kamer shkidruma t devejs nedod noteiktu radijumu. Tad apgriezienus drusku nomet. Tad arii saaku braukt. Tas parasti ir ap 1-2 minutem atkaribaa no ara temperaturas.

Tapat kartibaa esoshu dzineeju nevar paarkarset uz vietas stavot- ventilators radiatoram padzesee cik vajag.

273772. viesis 7.janvāris 2010 11:53
0 0 Atbildēt

sviests... tad vasarā vispār nedrīkst rūcināt...

ja dzeses sistēma ir kārtībā, neredzu problēmas, savam sirdsmieram, ļaut dzinējam padarboties...

manam auto ir distances dzinēja darbināšana, ziemā izmantoju pastāvīgi...

Ja atsauca uz eko, tad saprotams...

273773. viesis 7.janvāris 2010 11:55
0 0 Atbildēt

murgs

273775. viesis 7.janvāris 2010 12:14
0 0 Atbildēt

Darbinu vienīgi tādēļ, lai uzsilst salons.

273776. viesis 7.janvāris 2010 12:23
0 0 Atbildēt

Nu nez... Vai viņam pašam ir gadījies braukt ar tikko pielaistu dzinēju -20 un zemākos grādos? Nu nestrādā tas normāli, nestrādā... Lai vai cik kruts un moderns. 1-2 minūtes gan ir pietiekami, nevis 5-10, kā padomjlaiku mašīnām.

273777. viesis 7.janvāris 2010 12:23
0 0 Atbildēt

Nepārkarsējiet... pasakiet to manam dīzelim.. šajos mīnusos stundu ir garāžā jākurina, lai vispār ieslēgtos radiatora ventilators!

Par ātrāku uzsilšanu pie braukšanas gan taisnība, turklāt uzsilst ātrāk, braucot ar maziem apgriezieniem (mazāk siltuma aiziet izplūdes gāzēs).

273778. viesis 7.janvāris 2010 12:27
0 0 Atbildēt

Man benzīns vislabāk uzsilst pāris min padriftējot.

273779. viesis 7.janvāris 2010 12:47
0 0 Atbildēt

Man gan šķiet ka ir stulbi pārpublicēt k-kādas Francijas "ziemas" gudrības tālāk par Poliju, un principā vajadzētu stingri aizliegt tādas muļķības publicēt ziemeļvalstīs vai jebkurā citā vietā kur ziemas temperatūra ap -10 un vairāk nav nekas ārkārtējs !!!

Atsevišķiem auto ar automātu ( kas teiksim būs atdzīts no tās pašas Francijas) būs krietni vien jāpasilda tas auto pirms varēs normāli sākt braukt !!!

Bet nu LV apstākļos apgalvot ka motors būs uzsilis pāris sekundēs ir pastulbi, manuprāt caurmērā savas 30 sekundes šajā ziemā ir minimums lai varētu kaut cik normāli sākt kustēt ( ja vien nav autonomā krāsniņa kas silda arī mazo dzesēšanas loku + motoru).

273781. viesis 7.janvāris 2010 12:55
0 0 Atbildēt

Šo ziņu noteikti vajag nodot tiem nejēgām, kas dzīvo Sibīrijā, un pie temperatūrām ap -50 atstāj dzinēju ieslēgtu pa nakti, aizbildinoties, ka citādi būs jāgaida vasara, lai atkal pielaistu :D

273782. viesis 7.janvāris 2010 13:06
0 0 Atbildēt

renault dzinējiem ne tādas vien nelaimes var gadīties

273784. viesis 7.janvāris 2010 13:08
0 0 Atbildēt

Es jau nezinu - varbūt man tas auto ir kads izņēmums, bet pie -15°C un zemakām temperatūrām pirmās 2 minūtes pēc pielaišanas nevaru normāli pabraukt. Trūkst jaudas, motors skaļš utt. (Dīzelis)

Ja atrstāj sildīties vienkārši pielaistu pagalmā, tad vajag kādas minūtes 15 - 20 lai sāktu pūst kaut cik siltenu gaisu uz stikla. Ja brauc, tad kādas 5 minūtes.

Kas pats jocīgākais - ja uzsilušu motoru atstāj strādājam tukšgaitā, temperatūra pati nokrītās zem datčika rādījuma un gaiss ar tāds knapi remdens nāk. Ja gribās sasildīties, tad visu laiku jabrauc! :)

273785. viesis 7.janvāris 2010 13:09
0 0 Atbildēt

Reāli ierēcu.... eļļa arī uzsilst un sāk pilnvērtīgi eļļot dinēju pēc 4 sec? Tiešām jābrīnās par redaktoru tupumu - ielikt rakstu, kuršdomāts FR ziemas apstākļu atsoguļošanai.

Protams, dzinējs ātrāk uzsilst braucot, bet vel ātrāk tas uzsist, ja mauc gāzi grīdā... kalnā... ar pilnu auto..... velkot piekabi.....!

Mljaaa, "labrīt"!

273791. viesis 7.janvāris 2010 14:00
0 0 Atbildēt

khmm - jautājums - kāpēc tur kaut kas īpaši un speciālu būtu jāsilda?

Kāda šķirba vasarā - sēdies un brauc vai ziemā sēdies un brauc?

kas ļauns notiek tad, kad ar neuzsildītu dzinēju sāc kustēties un kas labs notiek ja to dzinēju sildi 1-2 minūes?

273793. viesis 7.janvāris 2010 14:24
0 0 Atbildēt

Bucefals [?] 07.01.2010 13:08

visa vaina ir apstāklī, ka tu mēģini braukt ar kautkādu miskasti....

nopērc renaultu un brauc pēc 4 sekundēm bēdas nezinot ;)

273794. viesis 7.janvāris 2010 14:37
1 0 Atbildēt

un, ja nepaspēj uzsākt braukt pēc 2 minūtēm, tad brauc ar kūpošu :D

273795. viesis 7.janvāris 2010 14:45
0 0 Atbildēt

Visiem "gudriishiem" - nopeerciet tak kaut reizi savaa muuzhaa jaunu auto un palasiet manuaali, tur tas pats ir rakstiits.

273796. viesis 7.janvāris 2010 15:18
0 0 Atbildēt

273795. viesi - tev laikam tikai naudiņa manuālim pietika... Esmu braucis ar dažādiem jauniem auto - viss tas ir spēkā tikai, kamēr temperatūra ir virs 0. Jo tālak zem, jo vairāk var aizmirst par braukšanu uzreiz.

273797. viesis 7.janvāris 2010 15:24
0 0 Atbildēt

Sēne - pastāsti, kas tieši tāds ļauns un baiss notiks tai mašīnai un kāpēc tieši zem nulles tā sildīšana kļūst meganepieciešama?

Un kas tieši labs un foršs notiks, ja Tu to vāģi sildīsi!

273798. viesis 7.janvāris 2010 15:40
0 0 Atbildēt

Seene - nu dumsh kas dumsh. Panem tiem jaunajiem un izlasi manuaali - tur speciaali ir par ziemu arii rakstiits, ka nav nekas jaasilda.

273799. viesis 7.janvāris 2010 15:43
0 0 Atbildēt

A notiek tas ka aukstai eļļai ir lielāki spiedieni un tad jābrīnās ka pie -20 nesildot ka brauc ta sāk nākt pa visām malām ārā tā eļļa. Turklāt transmisijā pie mīnusiem tā eļļa paliek tik bieza ka atlaižot sajūgu pat neieliekot ātrumā mašīnu nedaudz pavelk uz priekšu. Tā kā mašīna nebeidzas ar vienu vien motoru.

273800. viesis 7.janvāris 2010 15:49
0 0 Atbildēt

Plus vēl visam pēc būtības ja vien mašīna netiek turēta garāžā tad ir tāda lieta ka logi sāk svīst un apsalt no iekšpuses ja sāk braukt ar aukstu mašīnu pie zemas temperatūras. un tas jau ir drošības aspekts un pat pēc būtības varētu arī sodīt ar reālu naudas sodu līdzīgi kā par tonētiem stikliem tieši tā iemesla dēļ ka nekas nav redzams caur aizsalušu logu.

273803. viesis 7.janvāris 2010 16:48
0 0 Atbildēt

Man nav Reno, bet tiktiešām dzinēju nesildu ilgāk, kā lai paspētu piesprādzēties, ieslēgt gaismas un ielikt R vai D.

Jaunās eļļas nesabiezē, arī pat kārbā. Man jau arī jocīgi likās ka itkā gribētos sildīt, bet nah nevajag. Un ar jaudu dīzelim arī viss ir kārtībā.

Bucefal, pielej dzesēšanas škiedrumu līdz līmenim, un aizklāj līdz pusei radiatora resti, piemēram ar kartona loksni (vēlams no iekšpuses, lai smukāk), ja jau tik salīgs pasākums ;) PIrmās dienas gan paseko dzesēšanas sistēmas temperatūras rādītajam, un neaizmirsti izravēt to kartonu pavasarī ;)

273804. viesis 7.janvāris 2010 16:49
0 0 Atbildēt

man pieredze ar impreza 1995, 2000, mazda3 sitie 3 1,6l, omega automats 2,5l, visi benzinnieki. Tatad pielaizu un braucu uzreiz ar jebkuru kaut -20, ja - 20 tad tiesam laikam pagadu kadas 5 sek kamer normali iegriezas. imprezas un omega izrada motora jaudas trukumu mazda iet uzreiz nav jutams, ka nevelk. No gazes bersanas grida pielaizot censos izvairities, kaut ziema ar imprezu nevar nociesties un jagaze jau pie majas sakot braukt, ar vecako esmu nobraucis 70k km un uz tafeles ir 250 k km, kas skaitas tuvu mazmotora resursam, bet nezirada nekadas paguruma pazimes ellas zudumi vai palilinats degvielas paterins, jaunakajai ari lidzigs nobraukums bet mana masinas lauzeja ipasuma isaks laiks. Lidz ar to stipri apsaubu lietderibu sedet auksta masina un kukot, jo lai sadi uzsilditu motoru un atkausetu logus paiet 5-10 un vairak min, bet braucot 1km pie -15, kas ir max 2 min. Automatam slikti ar augstu gaazt jo nestrada karbas ellas cirkulacija ka vajag.

273805. viesis 7.janvāris 2010 17:04
0 0 Atbildēt

Nu no kurienes tā eļļa tiek spiesta ārā? Caur Ščupa atveri tiek izspiesta?

Un kad ir labāk, kad motorā eļļas spiediens ir augsts vai kad ir zems?

Un lietojot kvalitatīvas smērvielas - kāpēc tās pēkšņi pie nulles vai pie mīnus 5 jāsāk kaut kas sildī?

Smērvielas tak nav ūdens. Kā arī mēs nerunājam par ekstrēmi zemām temperatūŗām tādām kā -100 vai -200°C

Kā arī bleķis pie -20 nav pat apspriešanas vētri trauslāks kā pie +10...

273808. viesis 7.janvāris 2010 19:31
0 0 Atbildēt

Palaidniex - mans auto jau sākot no ~+10 grādiem vispār neļauj uzdod gāzi kādu brīdi - 5-10sec sākumā un līdz ~minūtei aukstumā. Pajautā tiem, kas šo ir ierīkojuši, ko ar to ir domājuši, un kas notiek ar eļošanu un visu pārējo pilnīgi aukstā motorā.

Pat ja pieņemam, ka auto ir superdupereļļa, kas nemaz nesabiezē, neaizmirsti, ka tava motora detaļām draud tas pats, kas aukstai stikla burkai, kurā ieliesi verdošu ūdeni.

Un atkārtoju vēlreiz - nevajag jaukt padomju laika izpratni par sildīšanu (5-10 min) ar to, ka pagaidi pāris minūtes, kamēr vismaz motors sāk normāli strādāt. Bet nu jā - ko var gribēt no mūsdienu vadītājiem, kas nespēj atšķirt pat to, ka viens cilindrs nestrādā vispār :D

Un pilnīgas muļķības par motora pārkarsēšanu - ja vajadzēs no auto tīrīt sniegu, noteikti motoru iedarbināšu VISPIRMS. Pārkarst var tikai tad, ja ir kādas tehniskas problēmas. Bet uzsilt... Dīzelim vispār - šodien sanāca pēc pavisam maza pabraukta gabaliņa ilgi gaidīt. Rādītājs darba temperatūru sasniedza pēc ~40 min. Un jā - termostats IR kārtībā, silda tikai mazo loku.

273809. viesis 7.janvāris 2010 19:41
0 0 Atbildēt

Ja jau Reņa speciālists tā saka, tad Reni var pārkarsēt uz vietas stāvot.

273811. viesis 7.janvāris 2010 21:23
0 0 Atbildēt

Raksts, kā anekdote tagadējiem apstākļiem. :)

273812. viesis 7.janvāris 2010 21:40
0 0 Atbildēt

nezinu, kas tur var pārkarst? tas pats renault tiek rūcināts katru rītu, līdz uzsilst salons un nekas nekarst un nevārās. un pamazām uzsākt manā gadījumā vispār nav iespējams, jo tik stāvā kalnā, kā man izbraucot no mājas, citādāk kā ar labi piespiestu gāzes pedāli nav iespējams uzbraukt.

un dot mizā neuzsildītam dzinējam? to darītu tad, ja katra ceļā pavadītā sekunde būtu maksa par kāda veselību vai dzīvību.

273814. viesis 7.janvāris 2010 22:10
0 0 Atbildēt

Sildu tik ilgi kamēr no paaugstinātiem apgriezieniem nolec līdz normai, aukstā laikā ~30sek., vasarā attiecīgi mazāk, pārējais pofig.

273815. viesis 7.janvāris 2010 23:01
0 0 Atbildēt

RENAULT cieniigs teksts ...

'.... vien dažas sekundes - un leenaam brauc .:(

Tu stulbeni paklausies , kaa ruuc diizeliitis ! Pie -20 jaapagaida lai pazuud nedbiigi asaa skaņa , kas jau liecina par to , ka motors veel nav gatavs ceļam ! Franču speciaalisti .... Kaarteejo reizi paarliecinos , ka FRANČI V A R B Ū T ir labi miilnieki , bet autobrauceeji NEKAD !

273816. viesis 7.janvāris 2010 23:39
0 0 Atbildēt

Da jau kaadus vairaakus gadus atpakalj kaadaa TV raidiijumaa (imho Zebra) profesors no RTU teica ka taa sildiishana ir pilniigs bulshits un labaak to vaagji ir kustinaat aukstu.

273817. viesis 8.janvāris 2010 0:41
0 0 Atbildēt

Kāda servisa slēptās reklāmas raksts :)

273825. viesis 8.janvāris 2010 9:02
0 0 Atbildēt

"Pie -20 jaapagaida lai pazuud nedbiigi asaa skaņa, kas jau liecina par to, ka motors veel nav gatavs ceļam" - motors darbojas, bet nav gatavs celjam. Originaali :D Ko veel tu peec skanjas maaki noteikt?

273827. viesis 8.janvāris 2010 9:52
0 0 Atbildēt

Sēne, sēne...

Salīdzināji stikla burku ar alumīniju... Smiekli pašam nenāk???

Un kāda starpība virzulī notiek degvielas sadekšana tukšgaitā - mazāks eļļas spiediens, švakāka eļļošana vai pie nelielas slodzes...

Pastāsti kas tieši dzinējānotiek savādāk???

Es nesaku ka jārod ručkā, bet neko vairāk kā nepietiekamas eļļošanas apstākļos tiek sildot nodedzināta degviela es tajā sildīšanā nesaskatu!

Esi redzējis kādu auto, kuru Latvijas ziemā līdz -30°C ir pēkšņi sasprādzis dzinējs, jo uzsākta braukšana bez sildīšanas? Un ja tā ir noticis vai tam auto ir bijusi iespēja nesasprāgt, ja to sildīu?

Es saprotu, ka izklausās nezkā smuki un tā, bet jēgas no dzinēja sildīšanas nav.

Vienīgie ieguvumi - uzsilušāks salons atkusušāki logi, bet tam nav nekāda sakara ar automašīnas dzinēja un transmisijas ilgmūžību vai darbaspējām. Ja sasalst stūŗes pastūža šķidrums - ir pēdējais laiks to nomainī, nevis sildī no rīta dzinēju, lai sasiltu tas marmelādē sagājušais savu laiku nokalpojušais šķidreklis. Eļļa kļuvusi par biezu pie lieliem mīnusiem - uz ziemu vajag ieliet eļļu, kura atbilst sezonas klimatiskajiem apstākļiem.

273828. viesis 8.janvāris 2010 10:18
0 0 Atbildēt

Vajag gudrajam no francijas pastāstīt ,ka piem 1,4 vw polo neuzsildot dzinēju ūdens kondensāts veidojas kartera ventilācijas caurulē,ja dzinēju neuzsilda ,bet uzgāzē- spiediens karterī izgrūž dzinēja eļļas līmeņa mērtaustu un izspiež eļļu.Tā kā neklausiet dienvidniekus .....

273829. viesis 8.janvāris 2010 10:21
0 0 Atbildēt

Palaidniekam......

Nav tai eļļas izplūšanai pa zemi nekāda sakara ar eļļas kvalitāti....

273830. viesis 8.janvāris 2010 10:23
0 0 Atbildēt

Nezkāpēc ta notiek tieši tikai un vienīgi 1,4 vv polo... nu varbūt vēl dažiem auto ar dikti veiksmīgu kartera ventilācijas korpusu...

Un interesanti - tukšgaitā kondensāts nevaidojas un nekas neaizsalst, bet nezkāpēc tieši uzgāzēšana rada megatvaiku apjomu, kas to tik vien gaida kā sasalt kartera ventilācijā...

Un kas tas par lieliskā stāvoklī esošu dzinēju, kam kartera ventilācijā rodas tāāāds spiediens???? Tur viss labi tam dzinējam?

273831. viesis 8.janvāris 2010 10:25
0 0 Atbildēt

Kāds vispār sakars aukstumam ar eļļas izlīšanu pa zemi?

Moš vienkārši jāsaved kārtībā dzinējs un tad aukstums nebūs traucēklis...

273832. viesis 8.janvāris 2010 10:43
0 0 Atbildēt

Visam ir uzkrājoša nozīme... momentāni nekas nenotiek... bet resurss pa kripatiņai krītās un lai nemēģina visādi profesori un vēl gudīši iestāstīt pretējo. Tas ir tā pat kā vispār gāzēt grīdā- kā to dara apskatē dīzelim, uzreiz nenotiks nekas, bet ja piekopj tādu lietu regulāri ta garantētas motoram beigas! Tā kā! Jāmīl savs auto un aukstā laikā maķenīt jāpasilda gan!

273833. viesis 8.janvāris 2010 10:52
0 0 Atbildēt

Lasot komentārus var redzēt, cik aunu Latvijā dzīvo. Nav brīnums, ka valsts ir pakaļā, jo tās sabiedrību veido tādi idiņi.

273834. viesis 8.janvāris 2010 11:15
0 0 Atbildēt

Interesanti gan zināt, kurš mūsdienās Latvijā ar vienu auto ir nobraucis kopš pirkšanas līdz tam motoresurss beidzās?

Es nerunāju par senajiem laikiem. kad nopirka vienu žigu un brauca līdz tas pēc 2 kapitalkām un 82reizējas metinātāja apmeklējuma beidzot mira dabīgā nāvē, jo tam resurss un materiāli neļāva tomēr būt mūzīgam...

Kurš, savlaicīgi ievērojot ražotāja apkopes, ir sagaidījis to brīdi, kad auto motoresurss ir beidzies dēļ braušanas ar tikko poešķiltu dzinēju (pretēji ražotāja rekomendācijām lietotāja rokasgrāmatā, kur rakstīts, ka sildīt nevajag) pašrocīgi nopirktam jaunam auto no salona? Ucik km tas tad ir nobraucis? Un par cik km garāks būtu tas taupīgais motoresurss??? Un vai taupīgais motoresurss ar sildīšanu ir patiešām garāks kilometros???

Nobraukti daži km ar nepietiekamu eļļas līmeni būs nesalīdzināmi postošāki dzinējam nekā braukšana ziemā ar tikko piešķiltu dzinēju...

Palaidniex

P.S. Protams, var sildīt, var slēgt pie 220 un bāzt karterī tenu, ziemā ik pa stundai šļikt, lai neatdziest un darīt visādus taupības brīnumus, bet teikt, ka motoru grauj un posta tūlītēja braukšana dažas sekundes pēc piešķilšanas ir stereotipiska pasaka, kurai tiek ticēts akli un bez argumentiem.

273835. viesis 8.janvāris 2010 11:23
0 0 Atbildēt

Visiem sildiitaajiem:

Start with a cage containing five monkeys. Inside the cage, you'll see a banana hanging on a string with a set of stairs placed under it. Before long, a monkey will go to the stairs and start to climb towards the banana. As soon as he touches the stairs, all of the other monkeys are sprayed with cold water.

After a while, another monkey makes an attempt to obtain the banana. As soon as his foot touches the stairs, all of the other monkeys are sprayed with cold water. It's not long before all of the other monkeys try to prevent any monkey from climbing the stairs.

Now, put away the cold water, remove one monkey from the cage and replace it with a new one. The new monkey sees the banana and wants to climb the stairs. To his surprise and horror, all of the other monkeys attack him as he makes his way toward the stairs. After another attempt and attack, he knows that if he tries to climb the stairs, he will be assaulted.

Next, remove another of the original five monkeys and replace it with a new one. The newcomer goes to the stairs and is attacked. The previous newcomer takes part in the punishment with enthusiasm! Likewise, replace a third original monkey with a new one, then a fourth, then the fifth. Every time the newest monkey takes to the stairs, he is attacked.

Most of the monkeys that are beating him have no idea why they were not permitted to climb the stairs or why they are participating in the beating of the newest monkey.

After replacing all the original monkeys, none of the remaining monkeys have ever been sprayed with cold water. Nevertheless, no monkey ever again approaches the stairs to try for the banana.

Why not?

273840. viesis 8.janvāris 2010 11:41
0 0 Atbildēt

liela daļa piem vw 1,4 dzinēji nav paredzeti mūsu apstākļiem -ziemeļu izpildījumā tiem ir specīāli apsildāma kartera ventilācijas tvertne,taču ne visi ir tādi auto guru kā kā šeit esošie čatotāji pērkot auto par to iedomājas, jo 1,6...1,8 dzinējiem ``sādu problēmu nav.Apsildamā caurule vai tvertne-jaunas cena 600+ latu,tādēļ zinot šo- var arī pasildīt.

273841. viesis 8.janvāris 2010 11:55
0 0 Atbildēt

ja civils apzināti nnopērk šortus - nav ko bļaut uz ražotāju, ka Latvijā ziemā uz ielas varētu būt auksti - ir jāsildās... :D

273842. viesis 8.janvāris 2010 11:58
0 0 Atbildēt

Palaidniex - nav tādas unikālas receptes/taisnības !!!

Man te draugam bija Volvo V70 (tipa ar jauno dizainu tūlīt pēc tā 850/V70 kantainā) ar automātu no skuj viņu zin kādas siltās valsts. Pie ~ -20 grādiem mes dabūjām savas 5 minūtes sildīt līdz tas brīnums bija gatavs kustēt, tiesa vairs neatceros kas jama tur bija, k-kād lampiņa vai kas kas deg ja nav vajadzīgā kārbas temperatūra. Bet ar jebkuru auto kas ir attiecīgi paredzēts mūs tirgum vai kādas ziemeļvalsts tirgiem domāju ka nav vajadzības iespringt ar sildīšanu.

Nejauniem motoriem - skatās paši, jo neiesilis motors vieglāk slāpst nost strauji atlaižot gāzes pedāli. Man personīgi ir jāsilda, jo savai masīnai orģinālo stūres pastūzi nācās izmest - savu nokalpoja, uzliku no auto kuram jams ir jaucams un remontējams, bet nesavedu kārtībā vakuuma sistēmu (iepriekšējais bija elektroniski "vadāms" sūknis, šis ir ar vakuumu), līdz ar ko "piesūc" lieku gaisu, kas attiecīgi aukstam dzinējam neļauj uzturēt pareizos apgriezienus.

273849. viesis 8.janvāris 2010 13:53
0 0 Atbildēt

Nure - irēga sildīt specifisku automātu, vai ziemeļvalstīm meparedzētas konstrukcijas, vai ar kuļibina metodēm (pamatotām vai nepamatotām - cits stāsts) uzlabotām konstrukcijām.

Ir tā teikt normāls argumentētu izņēmumu skaits, kam tas patiešām ir nepieciešams to vai citu darbības traucējumu vai iespējamo problēmu dēļ, kad tas patiešām kaut ko var salauzt vai kaut kas tamdēļ īsti nestrādā. Bet pārējā - reredzu jēgu un nepieciešamību.

Ja kāds grib - var kaut ar lodlampu uzsildīt karteri un radiatoru, ja tas, tic, ka tā būs nezkāpēc labāk, bet teikt ka braukt uzreiz kaut ko bojā - pamatotas argumentācijas pa lielam laikam tomēr nav...

273850. viesis 8.janvāris 2010 14:11
0 0 Atbildēt

Pagājušogad tika iegādāts jauns auto no Latvijas salona, benzīns. Instrukcijā ir rakstīts, pie zemām temperatūrām vēlams dzinēju uzsildīt apmēram 1-2 min. Turpat rakstīts - izņemot Vāciju, jo tur sildīt esot aizgliegts.

273851. viesis 8.janvāris 2010 14:17
0 0 Atbildēt

273850 - un tu sildi, jo nav aizliegts?

un vai vācietim tāpēc ir īsāka garantija, ja tiem nabagiem auto sildīt ir aizliegts?

273852. viesis 8.janvāris 2010 14:21
0 0 Atbildēt

>Palaidniex

Kā kuru reizi. Īstenībā mieŗīgi var lēnām sākt braukt arī pie -15. Vienīgā problēma, ka salons jau nepaspēj uzsilt tik atri. Tāpēc tiek ierūcināts, un tikmēr tīrīts sniegs :)

273853. viesis 8.janvāris 2010 14:28
0 0 Atbildēt

Es nesaku, ka patīkamāk ir iekāpt siltā salonā un lai ir atkusuši logi! Pare to bazara nav! Tas ir arguments, kāpēc uzsildīt mašīnu!

Bet ja godīgi - sildīšana dzinējam kā reizi nodara vairāk ļauna jo tukšgaitā švakāk eļļojotoies un patērē lieku degvielu.

Jo auksts dzinējs var pastiprināti dilt neatkarīgi no tā slodzē vai tukšgaitā, tāpēc sanāk tukšgaitā tas tiek nodeldēts par velti, ja nu vienīgi uzsilst salons... ;)

273856. viesis 8.janvāris 2010 15:02
0 0 Atbildēt

Man grūtības bremzēt ar motora apgriezieniem, ja tie aukstam dzinējam turās ap 2000.

273859. viesis 8.janvāris 2010 17:24
0 0 Atbildēt

bet vai tas bojā motoru vai vienkārši mazliet savādāk jābrauc?

273865. viesis 9.janvāris 2010 4:28
0 0 Atbildēt

Nav obligāti jāsilda. Tiktiešām pietiek ar 5 sec. BET tas ir tad, ja esi ar mieru tupēt aukstā salonā un skrāpēt ar ledus skrāpi ledu no logiem, kā arī sēņot pirmās 5 minūtes.

Man patīk iekāpt siltā salonā ar uzsildītiem beņķiem un viegli notraust no logiem izkusušo ledu un tad droši mīt grīdā cik vajaga. NEKAS no uzsildīšanas slikts nevar notikt (ja neskaita to ka drusku vairāk CO saražojas un vides aktīvisti bēdīgi). 2004 gada Audi manuālī stāv rakstīts - vēlams uzsākt braukt uzreiz lai saudzētu dabu, bet ar *neuzsildītu* dzinēju nav vēlams attīstīt augstus apgriezienus.

Protams vasarā un izbraucot no apsildītas garažas sildīšanai nav lielas jēgas.

273870. viesis 10.janvāris 2010 23:46
0 0 Atbildēt

psc, kaut kaads daunis tas instruktors. katrs ražotājs norāda dzinējam piemerotu eļļu, proti tās aprtametrus normāla darba režimā. nevis pussasaluša stāvoklī. kamēr eļļa nav sasilusi, tā nenodrošina dzineja pienacīgu eļļošanu. pini servji ar visadu gudrinieku autiņiem, kas gāz pa auksto. izspiestām blīvēm un sulojošiem sūkņiem....es nemaz nerunāju par tiem, kas noškil autiņu pirmajā likumā, kad nesūda neredz cauri aizsalušajiem logiem.

domājams, ka ja ilgāk pameklē, varēs atrast aŗi tadu "speciālistu" kas ieteiktu udeni saļarkai pielit ziemas laikā.

273875. viesis 11.janvāris 2010 10:10
0 0 Atbildēt

273870. - ja cilvēks lasa un ievēro maņuāli, lej mašīnā norādījaos intervālos tur norādīās smērvielas un auto nav ar miljoniem km nobraukumu - NEKAS NEKUR NETIERK IZSPIESTS UN VAI SAČAKARĒTSSAČAKARĒTS VAI NOPLĒSTS. Un par tiem pilnajiem servjiem - atver acis un dziedi - vasarā ir tieši tāda pati bilde.

Nojāta auto, vecuma radīti defekti vai nepareizu apkopju rezultāti ir novērojami arī vasarā pat ļoti karstās dienās.

273903. viesis 11.janvāris 2010 17:50
0 0 Atbildēt

Nevajag aizmirst, ka mašīnu var aprīkot arī ar autonomo apkuri, attiecīgi - uzsilda dzinēju +salonu+desēšanas šķidrumu, atkausē logus u.t.t.

Stundu pirms braukšanas ieslēdz, un pēc tam darbini dzinēju, un var mierīgi uzreiz braukt...

273904. viesis 11.janvāris 2010 18:08
0 0 Atbildēt

Sākt ar būri, kas satur piecas pērtiķiem. Inside būris, jūs redzēsiet banānu karājas virkne ar kopumu, kāpnes, kuri tai nodoti. Drīz pēc tam, mērkaķis dosies uz kāpnēm un sākt kāpt uz banānu. Tiklīdz tas skar kāpnes, visi citi pērtiķiem izsmidzina ar aukstu ūdeni.

Pēc tam, kamēr vēl viens mērkaķis padara mēģinājums iegūt banānu. Tiklīdz kā viņa kājas pieskaras kāpnes, visi citi pērtiķiem izsmidzina ar aukstu ūdeni. Tas nav ilgi pirms visiem citiem pērtiķiem mēģina novērst mērkaķis no kāpšanas pa kāpnēm.

Tagad, laist prom aukstā ūdenī, izņemt vienu mērkaķis no krātiņa un aizstāt to ar jaunu. Jauns mērkaķis redz banānu un vēlas uzkāpt pa kāpnēm. Viņa pārsteigums un šausmas, visi citi pērtiķu uzbrukums viņam kā viņš veic savu ceļu pretī kāpnēm. Pēc otra mēģinājums un uzbrukumu, viņš zina, ka, ja viņš mēģina uzkāpt pa kāpnēm, viņš būs uzbrukumam.

Pēc tam izņemiet cita sākotnējā piecu pērtiķiem un aizstāt to ar jaunu. Jaunpienācēja iet uz kāpnēm un uzbruka. Iepriekšējā jaunpienācēja piedalās soda ar entuziasmu! Tāpat aizstāt trešās oriģināls mērkaķis ar jaunu, tad ceturtā, tad piektdaļu. Katru reizi, kad jaunākās mērkaķis notiek uz kāpnēm, viņš uzbrūk.

Lielākā daļa no pērtiķiem, kas ir pukstēšana viņam nav ne jausmas, kādēļ tie nav atļauts kāpt pa kāpnēm, vai kāpēc viņi piedalās pukstēšana par jaunāko pērtiķiem.

Pēc aizstāj visas sākotnējā pērtiķu, neviens no pārējiem mērkaķiem kādreiz apsmidzina ar aukstu ūdeni. Tomēr, no pērtiķa nekad pieejas kāpnēm izmēģināt banānu.

Kāpēc ne?

273905. viesis 11.janvāris 2010 18:10
0 0 Atbildēt

tas bija tulkojums , tur viens ielika angliski vienu pastāstiņu :D

273913. viesis 11.janvāris 2010 19:42
0 0 Atbildēt

Tie ieteikumi par kartona likšanu ir vispār kronis. Jei bogu kā tas var ko mainīt, jo kamēr auto nav uzsilis dzesēšanas šķidrums iet pa mazo loku un radiators vispār nepiedalās. Ja ir tik tāl, ka jāliek kartons tātad jāmaina/jāpārbauda TERMOSTATS vai jāpielej šķidrums līdz LĪMENIM, un viss. Braukā ar grabažām un tad ir visādi padomi, ka jāsilda 5min vai kartons jāliek :D Saved kārtībā auto un nekas no tā nebūs vajadzīgs. Paskatoties apkārt šķiet lielākajai daļai auto pečkas nestrādā sēž dūraiņos un cepurē, lai gan logi nemaz vairs neizskatās aizsaluši, smieklīgi ja nebūtu bīstami.

Un mazlitrāžas/dīzeļi tukšgaitā praktiski nesilst ir bezjēdzīgi gaidīt kamēr pats uzsils, ja būtu ārā -30*C tad , bet pie -15 iedarbini, notīri sniegu, sēdies un brauc. Ja nu kāds ir tik salīgs, tad lai taisa striptīzu mašīnā - iekāpj kažokā un cepurē, tad pamazām velk visu nost. No ekoloģijas viedokļa(un ilgmūžības) katalizators strādā tikai tad kad ir uzsilis, jaunajiem auto tas jau ir būtiski.

273930. viesis 12.janvāris 2010 17:45
0 0 Atbildēt

Logi arī atk;ust pēc 4-5 sekundēm?

273938. viesis 13.janvāris 2010 9:52
0 0 Atbildēt

Klau viesi - ja tie logi NAV aizsaluši kaut pie -30°C - kāpēc kaut kas būtu jāatkausē?

Kas tev par mašīnu kurai katru rītu ir necaurredzami aizkausēti logi?

273965. viesis 13.janvāris 2010 19:24
0 0 Atbildēt

debīliķis ....

šādas pamācības vajadzīgas vienīgi blondām mājsaimniecēm, kas brauc turoties tikai ar vienu roku, jo otrajā ir vai nu cigarete vai telefons

273975. viesis 14.janvāris 2010 7:31
0 0 Atbildēt

273938. viesis 13.01.2010 09:52

Klau viesi - ja tie logi NAV aizsaluši kaut pie -30°C - kāpēc kaut kas būtu jāatkausē?

=================================

Logjiski, ka nekas jaaatkausee nebuutu, tomeer pastaav iespeeja, ka, saakot intensiivi elpot, saaks apsarmot gan :-) Vieniigaas zaales laikam - pechkas ventilatoru max uz priekshstiklu un bik paveert kaadu logu, vislabaak labo pakaljdurvju, prakse vismaz taa raada

Kas tev par mašīnu kurai katru rītu ir necaurredzami aizkausēti logi?

=========================

Mashiinas modelim / markai nav noziimes, pietiek, ja pa dienu siltaa salonaa ar kaajaam

sanes gana daudz sniega, kursh izkuust, iztvaiko un rezultaats no riita ir "uz sejas" :-)

273976. viesis 14.janvāris 2010 9:47
0 0 Atbildēt

Craknkshaft - un tā katru rītu?

Man gan parasti apsarmo logi īsu brīdi pēc nolikšanas stāvēt, bet pa nakti tā sarma kaut kā pati izgaro un pazūd.

Un Venķiks unz logu, un mazliet pavērts pakaļējais logs šķirbiņā nodrošina to, ka logs neapsarmo no iekšas...

274124. viesis 20.janvāris 2010 20:20
0 0 Atbildēt

Re. Nissan speciālisti saka, ka jāsilda 2-10min. www.tvnet.lv/sievietem/dzi...tbildes-1-dala .

274186. viesis 22.janvāris 2010 22:12
0 0 Atbildēt

Es vienreiz pie -20 neuzsildiju motoru un iedevu pedeli gridaa rezultats klanis 5dalas saluza jo ella pie minusiem ir bieza un neplust caur kanaliem ka vaig ka rezultata sanak pa sauso braukt tak motors ir palubomu japasilda

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti