Renault 110 gadi - Attīstības laiks (1992-2009) 3

 
8.janvāris 2010 11:18

(5.daļa) 1990.-tie gadi Renault vēsturē iezīmē stabilitātes perioda sākumu. Regulāra modeļu klāsta palielināšana, jaunu rūpnīcu būvniecība, kā arī uzņēmuma darbība satiksmes drošības veicināšanās un vides piesārņojuma samazināšanā, ir ļāvusi Renault kļūt par vienu no mūsdienu autobūves uzņēmumu līderiem.

Iepriekšējie raksti

Renault 110 gadi - No kaisles līdz masu produkcijai (1898-1918)

Renault 110 gadi - Rekordu un krīzes laiks (1918-1945)

Renault 110 gadi - Jauna vīzija, jauni modeļi (1945-1973)

Renault 110 gadi - Inovācijas un ceļš uz panākumiem (1975-1992)

 

Pārmaiņu laiks

1992.gada vidū Renault prezidentu Reimondu Leviju (Raymond H. Levy) aizstāja Luis Šveicers (Louis Schweitzer), kurš uzņēmumā veicināja būtiskas pārmaiņas. Pēc neveiksmīgas sadarbības ar Volvo, viņš veicināja Francijas valdību paātrināt uzņēmuma privatizācijas procesu. Privatizācijas process noslēdzās 1996.gadā – tika izveidota akcionāru grupa, kurai piederēja 11% uzņēmuma akciju, Francijas valdībai piederēja 45,87% Renault akciju. Jānorāda, ka mūsdienās Francijas valdībai pieder nedaudz vairāk kā 15% no Renault akcijām.
 

<seesam> Noslēdzoties privatizācijas procesam, Renault bija gatavs attīstīties. Kā vieni no galvenajiem tirgiem tika noteikti Turcija un Merkosura, lielākoties pateicoties Cordoba rūpnīcas modernizācijai un jaunas rūpnīcas izbūvei (pirmā jaunā rūpnīca 20 gadu laikā!) Brazīlijā. Konkurence Eiropā bija ļoti spēcīga. 1996.gadā Renault zaudējumi pārsniedza 5 miljonus franku, un uzņēmuma vadība ar mērķi uzlabot konkurētspēju, nolēma ražot labākas automašīnas ātrāk un lētāk. Renault fokusējās uz ražošanas sistēmas racionalizēšanu, nodrošinot dažādu operāciju izpildi atšķirīgās rūpnīcās.

Inovatīvie produkti

Uzņēmuma koncepts ražot „automašīnas dzīvei” (voitures a vivre) tika ieviests jaunākajos modeļos.1992.gadā plašākai sabiedrībai tika prezentēts jaunai Renault Twingo, kas izpelnījās lielu popularitāti. Nākošajā gadā tika prezentēta Renault Laguna, kas bija Renault 21 modeļa aizstājējs. Megane platforma tika izmantota sešu dažādu modeļu radīšanai. Renault Scenic bija pirmais vidēja izmēra MPV, kas nonāca pārdošanā. Renault kļuva populārs Eiropā arī ar saviem furgoniem, lielākoties pateicoties Master un Kangoo modeļiem. Tika modernizēta arī dzinēju tehnoloģija un pārnesumkārbas. Šī modernizācija bija arī uzņēmuma atbilde uz vides aizsardzības jautājumiem.

Renault gadsimts

1998.gadā Renault atzīmēja savu simtgadi, un par kampaņas sauli tika izvēlēts: „Renault – 100 gadu braukšanas inovācijas”. Atzīmējot šo notikumu, Renault atklāja divas jaunas rūpnīcas – Renault Tehnocentru Guyancourt, netālu no Parīzes un Scenic virsbūves ražošanas rūpnīcu Curitibā (Brazīlija).

Renault attīstības stratēģijas galvenais elements bija starptautiskā attīstība. 1999.gadā Renault pārņēma Nissan – izveidotā alianse ļāva abiem uzņēmumiem nostiprināt savas pozīcijas tirgū. . Jānorāda, ka, neskatoties uz ciešo Renault un Nissan sadarbību, abi uzņēmumi saglabāja savu identitāti.

Papildus sadarbībai ar Nissan, Renault ir veicinājis arī savu starptautisko attīstību. 1999.gadā Renault iegādājās rumāņu uzņēmumu Dacia, savukārt gadu vēlāk – Samsung automašīnu ražošanas nodaļu. Līdz tam Samsung Motors jau bija Nissan sadarbības partneris. Šī sadarbība, apvienojot uzņēmumu zināšanas, ļāva nodrošināt augstāko kvalitāti.

Formula 1 – prestižs un augsti standarti

Laika posmā no 1992. – 1997.gadam Renault tika saistīts ar F1 Williams komandu, jo piegādāja tai dzinējus, savukārt kopš 1995.gada Renault sadarbojās arī ar Benetton komandu. Šo sešu gadu laikā Renault sešas reizes izcīnīja Pasaules Konstruktora kausu, un piecas reizes čempiona titulu, ieskaitot četras uzvaras Williams. 1995.gadā formulas ar Renault dzinējiem uzvarēja 16 Grand Prix sacensībās no 17. 1997.gadā Renault pameta F1, tomēr turpināja piegādāt dzinējus Williams un Benetton komandām, vēlāk arī BAR komandai.

2001.gadā Renault nolēma iegādāties Benetton komandu. Tieši dalība F1 nodrošināja Renault milzīgu publicitāti, un tas bija viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc uzņēmums nolēma atgriezties F1 sporta elitē. Jau 2002.gadā – tikai gadu pēc atgriešanās sacensībās – Renault izcīnīja ceturto vietu auto ražotāju klasifikācijā. Arī gadu vēlāk Renault ieguva to pašu rezultātu, savukārt 2004.gadā šajā sarakstā Renault ierindojās trešajā pozīcijā.

2005.gadā Renault F1 komanda izcīnīja Konstruktora kausu, savukārt Renault F1 komandas braucējs Fernando Alsonso tajā gadā kļuva par F1 pasaules čempionu. Tieši tādus pašus panākumus Renault F1 komanda atkārtoja nākošajā gadā.

{page}

Jauna nodaļa

2005.gadā par Renault jauno prezidentu kļuva Karlos Gons (Carlos Ghosn), kas ar Renault Grupu bija saistīts daudzu gadu garumā. Iepriekšējais kompānijas prezidents Luis Šveicers jaunajam prezidentam uzņēmumu nodeva izcilā stāvoklī. Renault ieviesa Renault ECO2 programmu, ,kuras mērķis bija samazināt automašīnu nodarīto kaitējumu videi, samazinot CO2 emisiju izplūdes gāzēs. Šodien Renault modeļu klāsts ir „jaunākais” starp visiem autoražotājiem.

Renault modeļi ir atpazīstami gan ar jaunākajām tehnoloģijām, gan drošības sistēmām. Renault izstrādā drošības sistēmas tā, lai pasargāti būtu gan vadītājs, gan automašīnas pasažieri. Neatkarīgā drošības inspekcija Euro NCAP piešķīrusi augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes – jau 12 modeļiem. Modeļi, kas ieguvuši augstāko novērtējumu ir: Laguna II, Vel Satis, Megane II, Espace IV, Scenic II, Modus, Megane II Coupe Cabriolet, Clio, jaunā Laguna, Koleos, jaunā Megane un Grand Scenic.

Renault zīmola popularitāti atspoguļo pārdošanas rezultāti. 2008.gadā Renault Twingo bija „vispārdotākā” automašīna Francijā, un iekļuva pieprasītāko automašīnu top trijniekā Eiropā. Tajā pašā gadā Renault Laguna bija vispieprasītākā automašīna ģimenes automašīnu segmentā Francijā. 2008.gadā Renault nostiprināja arī savas līderpozīcijas Eiropas furgonu piegādātāju tirgū.  Lielus panākumus ir guvuši arī Renault jaunie modeļi. Šobrīd Renault automašīnas tiek pārdotas 75 valstīs, pārstāvot Renault un Dacia zīmolus. 2008.gadā kopumā tika pārdotas vairāk kā 510 000 automašīnas.

Dacia modeļu klāsts šobrīd ietver piecas modeļu virsbūves versijas: Logan Saloon, Logan MCV, Sandero, Logan Van un Logan Pick-up. 2009.gadā nogalē tika prezentēts arī sestais modelis – 4x4 segmenta pārstāvis Dacia Duster.

Ļoti veiksmīga ir arī Renault-Nissan Alianses sadarbība, kas izveidota tika 1999.gadā. Abu uzņēmumu kopējie mērķi ir iekļūt autoražotāju top trijniekā pēc kvalitātes, tehnoloģijas un rentabilitātes rādītājiem. Renault-Nissan Alianse aktīvi sadarbojas ar uzņēmumiem un valsts sektoru, lai veicinātu nulles emisijas automašīnu ieviešanu tirgū. Jau šobrīd Alianse ir noslēgusi vairāk kā 40 vienošanās, lai veicinātu elektromobīļu ieviešanu, sākot no 2011.gada. Sākot no 2012.gada, pārdošanās būs pieejams pilns elektromobīļu klāsts.

Augstākā kvalitāte gan produktiem, gan apkalpošanā ir izvirzīts par vienu no galvenajiem Renault stratēģiskajiem mērķiem. 2006.gadā Renault ar mērķi uzlabot kvalitāti ieviesa starptautisko PER (Plan Excellence Renault) programmu. Programma paredz uzlabot kvalitātes jautājumus visos posmos, sākot ar automašīnu ražošanu un beidzot ar pēc pārdošanas apkalpošanu. Izcilības plāns izvirzīja piecus galvenos darbības virzienus: uzticamu automašīnu dizaina radīšana (PER1), atbilstības ražošanas standartiem (PER2), palielināta automašīnu uzticamības neatkarīgi no modeļa (PER3), klientu apmierinātības līmeņa paaugstināšana, runājot par pārdošanas un pēc-pārdošanas servisiem (PER4) un kvalitātes kultūras ieviešana uzņēmumā (PER5). Jau šobrīd Renault pēc vairāku neatkarīgo institūciju vērtējuma (ADAC, DEKRA, J.D. POWER) Renault tiek uzskatīts par līderi kvalitātes jautājumu ziņā. Renault pakalpojumu kvalitāti atzinīgi novērtējuši arī klienti – pērn tika aptaujāti vairāk kā viens miljons Renault klienti visā pasaulē, un 80,4% Renault klientu norādīja, ka ir pilnībā apmierināti ar Renault piedāvātajiem pakalpojumiem.

2008.gada Frankfurtes autošovā tika prezentēts Renault Grupas jaunais moto – „Drive the change” , kas atspoguļo Renault vērtības.

Renault Grupa šobrīd ir pārstāvēta 118 valstīs. Tā nodarbojas ar automašīnu dizaina izstrādi, ražošanu un pārdošanu, pārstāvot trīs zīmolus – Renault, Dacia un Renault Samsung Motors. 2008.gada nogalē Renault iekļuvis autoražotāju top trijniekā pēc tādiem rādītājiem kā zems degvielas patēriņš un zemas CO2 emisijas. 2008.gada Renault Grupas apgrozījums bija 37 791 miljoni eiro, un kopumā tika pārdotas vairāk kā 2 382 230 automašīnas.

Latvijā oficiālie Renault un Dacia izplatītāji ir Mūsa Motors Rīga un Euro Auto.

Renault pārstāvniecība Baltijā
 

 
Visi komentāri
 
273836. viesis 8.janvāris 2010 11:24
0 0 Atbildēt

Renault ir sācis pašslavināšanas kampaņu? Neko labu tas nenozīmē. Nākošais gājiens citiem koncerniem pēc tādas kampaņas bija sarunas ar ķīniešu investoriem.

273862. viesis 8.janvāris 2010 20:11
0 0 Atbildēt

Renault sasniegumi 110 gados ir bijuši radīt dzinēju, kas, kā mēs dažus rakstus atpakaļ izlasījām, tukšgaitā darbojoties pārkarst :D

273886. viesis 11.janvāris 2010 13:27
0 0 Atbildēt

puslīdz turīgie latvju bāleliņi, kuri vienā no pirmajiem jauno auto pārdošanas bumiem Latvijā , uzticējās visnotaļ izslavētajai Meganei, ļoti ātri piedzīvoja smagu vilšanos. Teju VISAS meganes gadu 3-5 laikā izcili sagrabēja, bojājās un vēl pat rūsēja... Autovadītāji parasti tādas sliktas lietas atceras diezgan ilgi, tāpēc vietējie reno tirgotāji šobrīd ar tirdzniecības rezultātiem īpasi nelielās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 17

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti