Dinamiskā jaunā «Ford Focus» debija 1

 
13.janvāris 2010 0:00

Jaunais Ford Focus ir piedzīvojis pasaules debiju 11.janvārī Ziemeļamerikas starptautiskajā autoizstādē Detroitā. Focus ir pirmais no uzņēmuma Ford globālajiem „C-car” jaunās paaudzes automobiļiem.

Tehnoloģijas un aprīkojums jaunajam automobilim klientiem tiks piedāvāts par šajā segmentā saprātīgu cenu, kā arī būs ar lielisku kvalitāti, iespaidīgu degvielas ekonomiju un jaunu braukšanas kvalitātes līmeni. Jaunais Focus būs gandrīz identisks visos tirgos, jo 80 procenti tā sastāvdaļu būs vienādas visā pasaulē.

Pirmizrāde vienlaikus Eiropā un Ziemeļamerikā

Nākamās paaudzes Ford Focus ražošana sāksies vienlaikus Eiropā un Ziemeļamerikā 2010. gada beigās, tirdzniecībā tas tiks laists atsevišķos laikos 2011. gada sākumā. Pēc tam sekos Āzija, Āfrika un Dienvidamerika. Sākotnējā ražošana tiks koncentrēta Zārluīsas (Saarlouis) Vācijā, Mičiganas (Michigan) ASV un Čuncjinas (Chongqing) Ķīnā ražotnēs.

Jaunais Focus būs viens no 10 unikālajiem modeļiem, kas tiks būvēti uz Ford jaunās „C-car” platformas. Tiek prognozēts, ka līdz 2012. gadam ik gadu visos reģionos kopā tiks pārdoti 2 miljoni automobiļu. Pirmie modeļi, kas paredzēti laišanai tirdzniecībā 2010. gada otrajā pusē ir 2009. gada Frankfurtes autoizstādē prezentētie jaunie Ford C-MAX un Ford Grand C-MAX.

Veidots bez kompromisiem

Jauno Ford Focus izstrādāja globāla komanda, kas tika vadīta no Ford Eiropas maza un vidēja izmēra transportlīdzekļu centra Merkenich pilsētā, netālu no Ķelnes Vācijā, savukārt piedziņas daļas izstrādi veica līdzīga komanda Ford tehniskajā centrā Dantonā, Anglijā. Transportlīdzekļi ir veidoti bez kompromisiem, lai atbilstu visām klientu un likumdošanas prasībām galvenajos pasaules tirgos.



Globālam tirgum paredzētā transportlīdzekļa izstrādes procesā ražošanas komanda Eiropā izmantoja pieredzi, kas gūta, izstrādājot, piemēram, jauno Ford Fiesta. Atbalstu sniedza transportlīdzekļu un piedziņas daļas tehnoloģiju speciālisti no Ford mašīnbūves centra Dearbornā, Mičiganas Štatā (ASV).

Ford globālā izstrādes un pētniecības stratēģija ļāva nodrošināt tādu veiktspējas un aprīkojuma līmeni, kas nav salīdzināms ar citiem automobiļiem šajā segmentā un pārsteigtu pat lielu, augstākas klases automobiļu vadītājus.

Kinētiskais dizains nākamajā līmenī

Jaunā Ford Focus bezkompromisu pieeja iespaidīgā četru durvju sedana un piecu durvju hečbeka eksterjera dizainā ir pamanāma uzreiz. Šie modeļi 2010. gada Ziemeļamerikas starptautiskajā autoizstādē ieņems vienu no galvenajām pozīcijām.

„Jaunais Focus ir autoražošanas tendenču apkopojums,” teica J. Mejs (J Mays), Ford grupas Dizaina nodaļas viceprezidents un Radošās daļas vadītājs. „Mēs to veidojām, skaidri apzinoties visas pasaules klientu prasības, taču tas ir pielāgots speciāli katram atsevišķam reģionam. Focus apvieno labāko no Eiropas, Ziemeļamerikas un Āzijas, lai sniegtu tik iespaidīgu braukšanas prieka līmeni, kāds šī izmēra automobiļu klasē vēl nav piedzīvots.”

Abiem modeļiem ir sportisks un dinamisks raksturs, kas iezīmē nākamo Ford slavenās kinētiskā dizaina formas valodas attīstības līmeni. Tā ļāvusi vairot uzņēmuma jaunāko mazā un vidējā segmenta automobiļu popularitāti.

Kinētiskā dizaina pieeja izmanto drosmīgu transportlīdzekļu dizainu, lai atspoguļotu „enerģiju kustībā” pat tad, kad automašīna stāv uz vietas.

Ar tā iespaidīgo priekšdaļu, izsmalcināto profilu, straujo viduslīnijas pacēlumu un sportisko stāju jaunais Focus skaidri norāda uz iespaidīgo braukšanas pieredzi, ko tas piedāvās ikvienam, kas ar to brauks.

Dinamiskās īpašības vairo izsmalcinātais salona dizains, tas ir ļoti moderns un ērts, viduskonsole izvietota ap autovadītāju, ļaujot viegli piekļūt galveno transportlīdzekļa vadības pogu un ekrāna panelim.

Galvenais salona akcents ir tā kvalitāte. Kabīnes izteiksmīgā un mūsdienīgā apdare, izteiktās mīkstā mērinstrumentu paneļa formas un labākie materiāli sniedz pasažieriem sajūtu, ka tie ceļo luksus klases automobilī.

{page}

Nesalīdzināma braukšanas kvalitāte

Kad 1998. gadā tirdzniecībā tika laists oriģinālais Ford Focus, tas C segmentā ienesa jaunu izveicības un reakcijas līmeni. Jaunizveidotais Focus atkal cer pacelt latiņu augstāk, piedāvājot klasē vienu no labākajām braukšanas kvalitātēm, kas apvieno nevainojamu stūrēšanas precizitāti un saķeri ar ceļu, kā arī ievērojami uzlabotu eleganci un vadāmību.

Lai auto piedāvātu šādu veiktspēju, inženieri ir uzlabojuši sākotnējo modeļu novatorisko piekares koncepciju, radot optimizētu jaunu „control blade” daudzsviru aizmugurējās piekares dizainu un daļēji izolētu priekšējo un aizmugurējo apakšrāmi.

Šasijas dizains ir papildināts ar pilnīgi jaunu elektrisku stūres pastiprinātāja sistēmu, kas ir noregulēta, lai sniegtu nevainojamu un precīzu reakciju pie liela ātruma un vieglu manevrējamību, novietojot auto stāvvietā.

Ford Eiropas braukšanas dinamikas speciālisti ir uzlabojuši arī auto stabilitāti līkumos un izveicību, ieviešot uzlabotu dinamisko līkumu izbraukšanas kontroles sistēmu, kas jaudas novadīšanai uz riteņiem izmanto „griezes vektorēšanas” tehnoloģiju, tādējādi samazinot nepietiekamas pagriežamības efektu, uzlabojot vilkmi un iebraukšanu līkumā.

Klienti visā pasaulē jaunajā Focus baudīs vienādu dinamikas kvalitāti. Visos tirgos tiek izmantota identiska šasijas un piekares uzbūve, ir vienīgi nelielas reģionālas aprīkojuma atšķirības, piemēram, riepu specifikācijas.

Efektīvi dzinēji sniedz veiktspēju ar iespaidīgu ekonomiju

Jaunā Ford Focus pievilcību vairo jaudas agregātu klāsts, kas piedāvā enerģisku veiktspēju un iespaidīgu degvielas ekonomijas, kā arī zemu CO2 izmešu daudzuma līmeni.

Jaunā Focus globālais dzinēju klāsts ietver modernus Ford EcoBoost™ četru cilindru tiešās iesmidzināšanas (DI) turbodzinējus – tai skaitā 1,6 litru agregātu Eiropā – un modernus, uzlabotus Duratorq TDCi common-rail dīzeļdzinējus, kas visi piedāvā par 10 līdz 20 procentiem samazinātu degvielas patēriņu, salīdzinājumā ar iepriekšējiem modeļiem.


Lai sniegtu ieskatu Ziemeļamerikas starptautiskajā autoizstādē, Ford demonstrē pavisam jaunu, Ziemeļamerikas tirgum paredzētu 2,0 litru benzīna dzinēju ar tiešās iesmidzināšanas sistēmu un dubultu neatkarīgu vārstu laika regulēšanas sistēmu (Ti-VCT), kas uzlabo veiktspēju un degvielas ekonomiju. Jaunais 2,0 litru DI Ti-VCT dzinējs ir par līdz pat 20 zirgspēkiem spēcīgāks kā pašreizējais 2,0 litru Duratec I-4 agregāts, taču tas par vairāk kā 10 procentiem uzlabo degvielas ekonomiju.

Lai maksimāli uzlabotu jaunā Focus veiktspējas un ekonomijas priekšrocības, 2,0 litru DI Ti-VCT dzinējs tiek apvienots ar jaunāko sausā tipa sajūga sešpakāpju Ford PowerShift automātisko transmisiju. Tajā izmantots modernais dubultais sajūgs, kas jau viens pats spēj par līdz pat 9 procentiem samazināt degvielas patēriņu, salīdzinājumā ar tradicionālo četrpakāpju automātisko transmisiju.

Sausā tipa sajūga PowerShift transmisija balstīta uz efektīvākajām manuālo transmisiju tehnoloģijām. Tai nav sarežģītās uzbūves un papildus svars, ko rada standarta automātiskajās transmisijās izmantotie griezes momenta pārveidotāji, planetārie pārvadi un eļļas sūkņi. Elektroniski kontrolētais dubultais sajūgs pārslēdz pārnesumus ātri un vienmērīgi, radot nepārtrauktu griezes plūsmu, turklāt tas piedāvā izsmalcinātību un vieglu lietošanu, kādu klienti sagaida no luksus klases automātiskajām transmisijām.

Ford ir apstiprinājis arī plānus 2011. gadā Mičiganas ražotnē sākt būvēt pilnu BEV (battery electric vehicle) tipa transportlīdzekli, kas būs nopērkams Ziemeļamerikā. Tas būs pirmais uzņēmuma BEV tipa pasažieru transportlīdzeklis.

Intuitīvas tehnoloģijas vairo komfortu un drošību

Nākamās paaudzes Focus automobilis C segmenta klientiem visā pasaulē piedāvā lielisku modernu tehnoloģiju klāstu, kāds parasti ir sastopams lielākos augstākas kvalitātes transportlīdzekļos. Ford „C-car” programmas globālais raksturs padara daudzas tehnoloģijas un aprīkojuma iezīmes pieejamākas kā jebkad šī segmenta automobiļos.

Jaunā Focus tehnoloģiju klāsts būs ne tikai vadošais C segmentā, bet ietvers arī tādas aprīkojuma iezīmes, kas pat augstākas kvalitātes segmentu klientiem liktos pārsteidzošas.

Jaunās tehnoloģijas ir veidotas tā, lai tās būtu vienkārši un intuitīvi lietojamas, tādējādi vienlaikus uzlabojot gan pasažieru komfortu, gan drošību.

Autovadītāja kabīnē visnozīmīgākā inovācija ir uzņēmuma jaunā autovadītāja palīgtehnoloģija MyFord, kas piedāvā modernu galveno automobiļa ierīču vadības pogu un ekrānu sakopojumu. Luksus sēriju transportlīdzekļos MyFord sistēma ietver 8 collu skārienjutīgu ekrānu, kas caur viegli saprotamu un intuitīvu krāsu displeju autovadītājam ļauj kontrolēt plašu funkciju klāstu.

MyFord tehnoloģiju papildina Ford jaunais, iespaidīgais SYNC® savienojamības komplekts, kas ietver izsmalcinātu balss kontroles sistēmu, Bluetooth un satelītnavigāciju, kā arī pieslēgvietas daudzām un dažādām ārējām ierīcēm un mūzikas atskaņotājiem.

Citas pieejamās drošības un komforta tehnoloģijas ietver bezatslēgu iekļuves sistēmu un „Ford Power” iedarbināšanas pogu, atpakaļskata kameru un daļēji automātisko paralēlās parkošanās sistēmu, kas automātiski iestūrē transportlīdzekli stāvvietā.

{page}

Spēks un drošība

Focus platforma piedāvā neticami spēcīgu un stingru uzbūvi, kas ne tikai uzlabo automobiļa dinamiku un vadāmību, bet nodrošina arī uzlabotu aizsardzību sadursmes gadījumā.



Nākamās paaudzes Focus virsbūves rāmī plaši tiek izmantots augstas izturības tērauds. No tā veidoti 55 procenti virsbūves, bet vairāk kā 26 procenti no automobiļa konstrukcijas ir veidoti no īpaši augstas izturības un bora tērauda – tas ir ievērojami vairāk kā citos Ford produktos. Šie modernie materiāli nodrošina, ka virsbūves konstrukcija atbilst visstingrākajām prasībām par drošību sadursmes gadījumā visos pasaules tirgos, vienlaikus samazinot transportlīdzekļa svaru.

Virsbūves konstrukcijas izturību atspoguļo arī tās stingruma koeficients, kas ir par 25 procentiem lielāks kā pašlaik Ziemeļamerikā pārdotajam Focus automobilim.

Kvalitāte un meistarība katrā detaļā

Tā kā klienti visā pasaulē šobrīd no maza un vidēja izmēra automobiļiem pieprasa augstākas kvalitātes braukšanas pieredzi, kvalitātes un meistarības līmeņa paaugstināšana jaunajā Focus bija galvenais mērķis.

Jaunajā Focus ievērojami ir samazināts ceļa radītais troksnis, salonā piedāvājot klusu vidi. Uzlabots ir arī jaunais interjera dizains un apdares līmenis, lai sniegtu lielākos automobiļos sastopamo augsto kvalitāti.

Katra transportlīdzekļa sastāvdaļa, kam klients pieskarsies, ko redzēs un ko dzirdēs vai pat saodīs, tika smalki analizēta, lai nodrošinātu, ka tā pārsniegs īpašnieka cerības. Īpaša uzmanība tika veltīta salona apdares materiālu kvalitātei, krāsu saskaņošanai, spraugām, savienojuma vietām un salaidumiem starp detaļām.

Vairumā transportlīdzekļa sastāvdaļu Ford ir izmantojis globālo DNS standartu, kas nosaka precīzas iezīmes, kam jāpiemīt katrai detaļai, lai tā atbilstu zīmola kvalitātes prasībām. Kā piemērus var minēt skaņu, kas rodas, aizverot durvis – īpaša uzmanība tika veltīta durvju uzbūvei un slēdzenes mehānismam – kā arī stūres rata dizainu – līdz pat polsterējuma biezumam un šuvju izmēram.

Šo pedantisko uzmanību pret detaļām atspoguļo arī uzņēmuma Ford globālā Focus ražošanas stratēģija, kas nosaka vienādus standartus un procesus visās ražotnēs, lai arī kurā pasaules malā tās atrastos.

 

 
Visi komentāri
 
274119. viesis 20.janvāris 2010 19:11
0 0 Atbildēt

labs! priekšējais panelis ir tīri labi izdevies! un tā sarkanā krāsa baigi labā! :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti