Transporta mezglus efektīvi spēj projektēt pelējums 10

 
26.janvāris 2010 0:03

Japānas zinātnieki ir pierādījuši, ka sarežģītu transporta mezglu projektēšanā efektīvi var izmantot gļotainā pelējuma spējas racionāli savienot ar "transporta kanāliem" savas barības avotus.

Gļotainais pelējums Physarum polycephalum - tas ir gigantisks vienšūnas organisms, kurš mitinās satrunējušā koksnē. Šis organisms barojas ar baktērijām un to sporām. Satiekot savā ceļā jaunus barības avotus, šis organisms kļūst lielāks un sāk ar transporta kanāliem savā starpā savienot dažādas barības atrašanās vietas, kā rezultātā notiek efektīva barības vielu transportēšana.  

Pētījuma autori no Hokaido universitātes mēģināja saprast, vai šī organisma spējas piemeklēt optimālo kanālu daudzumu un garumu starp barības avotiem var izmantot virszemes transporta mezglu projektēšanai starp vairākām apdzīvotām vietām.

Savā pētījumā zinātnieki uz agara plāksnēm, imitējot Japānas galvaspilsētas tuvumā esošo pilsētu karti, izvietoja barības vielas (auzu pārslas). Punktā, kurš kartē bija atzīmēts kā Tokijas atrašanās vieta, zinātnieki novietoja gļotaino pelējumu.

Novērojot, kā organisms auga un attīstījās, zinātnieki pārsteigti atklāja, ka pelējuma izveidoto barības transporta kanālu sistēma imitē jau esošo Tokijas prefektūras dzelzceļa līniju tīklu. Pelējums spēja arī "piedāvāt" dažādas alternatīvas, taču arī ļoti efektīvas transporta mezglu shēmas.

Uz savu pētījumu bāzes zinātnieki cer izveidot arī datorizētu šī organisma uzvedības modeli, kurš palīdzēs inženieriem efektīvāk plānot dažādus transporta mezglus. 


 

 
Visi komentāri
 
274262. viesis 26.janvāris 2010 8:09
0 0 Atbildēt

man šķiet arī Rīgas satiksmē dažiem ir pelējums stāvejis klat..

274270. viesis 26.janvāris 2010 9:58
0 0 Atbildēt

Mja tikai droši vien nezināja pareizo pelējuma sēni, tādēļ tāds sviests :D:D:D

274277. viesis 26.janvāris 2010 11:19
0 0 Atbildēt

Rauga sēnes? :D

274279. viesis 26.janvāris 2010 11:41
0 0 Atbildēt

Rīgas satiksmē ir stāvējusi klāt neaizskarāmā PRIVĀTĪPAŠUMA sēne - ja japāņi tā ceptos par katru privāto, kā LV, viņi brauktu tikai ar velosipēdiem, un par savām mazlitrāžas mašīnīēm varētu aizmirst :D

Kādam ir priekšlikumi, kā paplašināt VAldemāra ielu, par ko visi pirms dižķibeles šinī portālā cepās? Nojaukt ēkas labajā ielas pusē, vai kreisajā? :D

274281. viesis 26.janvāris 2010 12:23
0 0 Atbildēt

A skuju Valdemāra ielu vajag paplašināt ?!?!? Tur taču ir bezjēgā luksaforu u.c "labumu" kuru dēļ daudz vērtīgāk ir tad paplašināt visas ielas kas turpinās aiz Skanstes ielas līdz Kratsmalai - tā lai viscaur būtu vismaz 2 joslas !!! Un tad sakārtot Vanšu tilta uzbrauktuves/nobrauktuves tā lai ir elementāri nokļūt uz krastmalu bez luksaforiem un visādiem citiem idiotismiem !!!

P.S. Kad es dzīvoju uz Valdemārenes - man tikai retu reizi ienāca prātā no centra uz savu dzīves vietu braukt pa Valdemāreni - ērtāk ir izmest riņķi pa Skanstes, lai arī ne vienmēr ātrāk !!!

274282. viesis 26.janvāris 2010 12:25
0 0 Atbildēt

Nevis paplašināt, bet uztaisīt par vienvirziena, tad arī kreisais pagrieziens netraucēs.

274287. viesis 26.janvāris 2010 14:27
0 0 Atbildēt

valdemāra ielu gan vajag posmā no elizabetes līdz briāna ielai paplašināt katrā malā par 1 metru. nobrauktuves no vanšu tilta līdz krastmalai tehniski ļoti sarežģīti uztaisīt, tad jāpārtaisa visu tiltu. :(

274288. viesis 26.janvāris 2010 14:57
0 0 Atbildēt

Varētu izveidot reversīvo joslu. No rīta uz centru - 3, no centra - 1, vakarā otrādi.

274293. viesis 26.janvāris 2010 15:19
0 0 Atbildēt

O! Izrādās visi visu perfekti zin par transporta plānošanu. Un - ticiet man - visi profesināļi, kas plāno satiksmi Rīgā to arī zin.

Tikai tagad atliek atrast VIETU kur šo plānošanu varētu pielietot, vai arī finansējumu vietas izbrīvēšanai un sabiedriskās kampaņas organizēšanai par tēmu - privātais autotransports ir augstāka prioritāte par vēsturisko apbūvi Rīgas centrā :)

274305. viesis 26.janvāris 2010 17:08
0 0 Atbildēt

Tu domā tos teologus? :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti