Noslēdzot franšīzes līgumu starp SIA „Elama B” un SIA „Latvija Statoil”, darbu janvārī sākusi jauna Statoil degvielas uzpildes stacija (DUS) Lielvārdes novada, Jumpravas pagastā.
„Statoil” paredz, ka pašreizējā ekonomikas situācijā tieši šādu un līdzīgu sadarbības veidu attīstībai ir potenciāls Latvijā, lai gan palīdzētu mazajiem degvielas tirgotājiem, gan optimizētu investīcijas lielajiem.
Šī ir septītā „Latvija Statoil” DUS, kas darbojas uz franšīzes sadarbības līguma pamata. Gan „Latvija Statoil”, gan „Elama B” vadība ir vienisprātis, ka franšīze ir ļoti pievilcīga uzņēmējdarbības forma ne tikai franšīzes devējam un ņēmējam, bet arī valstij un pircējiem. „Statoil” franšīzes ņēmēju apgrozījums atkarībā no dažādiem faktoriem pieaug līdz pat vairākām reizēm.
„Mazam degvielas nozares uzņēmumam es redzu faktiski divus sekmīgas attīstības modeļus. Pirmais – attīstīt pircējiem ārkārtīgi interesantu tirdzniecības koncepciju, kas sevī iekļauj darbību arī blakus jomās. Tam nepieciešamas investīcijas un ir augsta riska pakāpe, kas to padara mazāk pievilcīgu. Otrais – kļūt par franšīzes ņēmēju kādas jau pārbaudītas koncepcijas ietvaros, tā piesaistot lielā tīkla pircējus un kāpinot savas darbības rādītājus. Rezultātā pieaug arī valsts nodokļu ieņēmumi, kas pašreiz valstī ir prioritāte numur viens,” stāsta Arnis Sugako, jaunās franšīzes stacijas īpašnieks.
„Statoil” tīkls tiks paplašināts kvalitatīvi, nevis kvantitatīvi
„Latvija Statoil” vadība uzsver, ka pašreiz „Statoil” DUS tīkls ir optimāls, tāpēc pēdējos gadus dinamiska „Statoil” tīkla paplašināšana netika veikta un netiek plānota arī 2010. gadā.
„Mēs turpinām vērot situāciju, analizējam satiksmes plūsmu, pieprasījumu un piedāvājumu. Taču darām to ļoti pārdomāti un kritiski. Vēl jo vairāk dēļ valdošās ekonomiskās vides un tās neprognozējamās attīstības. Lai lemtu par jaunas franšīzes sadarbības dibināšanu, mums nepieciešami ekonomiski pārliecinoši argumenti, un šajā gadījumā mēs redzējām labu sadarbības potenciālu abām pusēm,” saka Sandis Šteins, SIA „Latvija Statoil” izpilddirektors.
Savukārt SIA „Latvija Statoil” mazumtirdzniecības vadītāja Ilze Siliņa pie nozīmīgākajiem franšīzes partnera izvēles kritērijiem min vēl kādu: „Kā otrs svarīgākais kritērijs uzreiz aiz atrašanās vietas analīzes ir ilgtspējas faktori, kas ir „Statoil” darbības virsmērķis – vai DUS darbība būs ilgtspējīga ne tikai vidē, bet arī nemainīgi augstā klientu apkalpošanas līmenī. Mēs allaž, uzsākot sadarbību ar franšīzes partneriem, investējam DUS tehniskā aprīkojuma pilnveidošanā, kā arī darbinieku apmācībā klientu apkalpošanai, lai tie turpinātu nest pie pircējiem mūsu labo praksi.”
Par franšīzi
Franšīze pasaulē ir vispāratzīts uzņēmumu sadarbības veids, kas ļauj mazākajam spēlētājam, nezaudējot pozīcijas, sekmīgi pastāvēt tirgū un, ekonomējot līdzekļus, attīstīties, bet lielajam – optimizēt investīcijas. SIA „Elama B” ir Lielvārdas novada DUS īpašnieks un saimnieks, taču darbs tajā norit zem „Statoil” zīmes un tirdzniecība tiek veikta tādā veidā, kādā to kvalitatīvi attīstījis „Latvija Statoil”.
Zinu vienu citu Statoilu,kurš jau pāris gadus strādā šādā veidā-pē,galīgi nav tas servisa līmenis kā "īstajos".