Kompānija Opel ir izveidojusi jaunu piecgades attīstības plānu. Šis plāns ir nepieciešams gan pašai kompānijai, gan arī naudas līdzekļu saņemšanai no Eiropas valstu budžetiem.
Opel glābšanas plāns, pirmkārt, paredz par 80% atjaunināt Opel modeļu rindu. Tas nozīmē, ka pēc trim gadiem no līdzšinējo modeļu klāsta paliks tikai Opel Insignia un komercfurgons Opel Movano. Šogad Opel piedāvās tirgū uzreiz astoņus jaunumus. Starp tiem jaunās Meriva, Corsa, Astra un Movano Sports Tourer.
Opel Insignia
Tomēr lielākais Opel jaunums būs hibrīdauto Opel Ampera, kurš pārdošanā nonāks 2011.gadā. Tieši šis ekoloģiskais un inovatīvais modelis patīk Eirosavienības ierēdņiem. Dabai draudzīgo tehnoloģiju attīstībai Opel sola iztērēt 1 miljardu eiro. Tiks izstrādātas mazākas elektromobiļu baterijas, jauni mazlitrāžas benzīna un dīzeļa dzinēji, start/stop sistēmas, kas pie pirmās izdevības pārtrauks dzinēju darbību.
Opel Apmera
Visus jaunos modeļus Opel izstrādās pats starptautiskajā GM tehniskajā centrā Rosselhaimā, Vācijā. Kompānija pati izstrādās maza izmēra automobiļus (mazākus par Corsa) un nopietni pievērsīsies komercautomobiļiem. Patreiz Opel šim mērķim izmanto Suzuki un Renault izstrādes, vienkārši uzliekot savu logo uz Suzuki Splash un Renault Master un Trafic. Automobiļi, kuri tiks izstrādāti uz visiem zīmoliem vienādām GM platformām, tiks pilnībā adaptēti attiecīgām Opel un Vauxhall prasībām.
Pagaidām vienīgais grūtais Opel uzdevums ir patstāvīga elektromobiļu izstrāde. Vienīgais auto, kurš pilnībā ir izstrādāts ASV, ir Opel Ampera - hibrīda Chevrolet Volt dubultnieks. Sākotnēji automobilis Opel Ampera Eiropas tirgum arī tiks ražots ASV.
<seesam>Tomēr dažas Eiropas rūpnīcas nāksies slēgt. Saskaņā ar jaunos piecgades attīstības plānu, lai kompānija sāktu nest peļņu 2012.gadā, ir jāatlaiž 8300 darbinieki. Tiks samazinātas 4000 darba vietas Vācijā, kur strādā vairāk nekā puse Opel darbinieku, un visā Eiropā. Visvairāk cietīs rūpnīca Antverpenē, Beļģijā. Tā tiks slēgta, jo Opel ir jāatbrīvojas no liekām ražošanas platībām. Strādnieku arodbiedrības uzskata rūpnīcas slēgšanu par "kara pieteikšanu". Tomēr līdz ar slēgšanu turpmākos piecus gadu katru gadu tiks ieekonomēti 265 miljoni eiro. Šīs naudas pietiks, lai samaksātu kompensācijas atlaistajiem darbiniekiem.
Sava piecgades plāna realizācijai Opel ir nepieciešami 11 miljardi eiro. Sākotnējā kompānijas restrukturizācija izmaksās 3,3 miljardus, no kuriem 2,7 miljardus eiro GM aizņemsies no Vācijas, Lielbritānijas, Spānijas, Polijas un Austrijas valdībām. Ārējais plāna audits parādīja, ka Opel vēlēšanās kļūt par vadošo augstas kvalitātes produkcijas ražotāju Eiropā ir reāla.
Atlaidīs darbiniekus, lai ražotu vēl lētākus un štruntīgākus dzelžus?