13.-14.decembrī, ļoti garajā naktī no piektdienas uz svētdienu risinājās Latvijā pirmās 24 stundu sacensības bezceļa braukšanā. Uz starta izgāja 11 ekipāžas: 3 UAZ, 2 Toyota, 2 Range Rover, Mersedes, Ņiva, Baltijas džips un īpašais viesis GAZ 66.
Lielais aukstums bija ieviesis savas korekcijas – trase bija kļuvusi ātrāka, bet tāpēc ne vieglāka. Dubļu bija maz – tikai tur, kur dalībnieki paši salauza ledu, toties iebraucot tādā āliņģī bija ļoti grūti no tā izkļūt. Sacensības bija sadalītas trīs lielās daļās ar starplaikiem degvielas uzpildei un ēšanai. Pirmais raunds. Nakts orientēšanās. Laika norma 7 stundas. Vajadzēja pēc kartes atrast maksimāli daudz kontrolpunktus, kas bija izvietoti grūti izbraucamu meža stigu krustpunktos. Visvairāk kontrolpunktus – 20 atrada Māra Zvirbuļa, Bruno Lielkājas un Aivara Sprukta ekipāža ar Range Rover, bet cena, kas par to bija samaksāta izrādījās par augstu - uz otro raundu vīri tā arī netika, jo izbeidzās auto pusasis. Tomēr uz pirmo pitstopu dalībnieki ieradās priecīgi un apmierināti – neviens te nebija atbraucis meklēt vieglus ceļus. Otrais raunds. Brauciens pēc leģendas. Laika norma 4 stundas. Nieka 10 kilometri un pieci diezgan viltīgi brasli. Tie arī piebeidza lielāko daļu dalībnieku, uz trešo raundu tika tikai četras ekipāžas. Absolūti labāko laiku šajā etapā uzrādīja sacensību uzvarētājs Andris Kuzņecovs un Didzis Blūms ar Toyota LC – 2 stundas un 29 minūtes. Uz otro pitstopu, pēc ceļā pavadītām 16 stundām, vīri ieradās jau manāmi mierīgi un lēnīgi. Trešais raunds. Apļa sacensības. Bija jāveic maksimāli liels skaits apļu. Apļa garums ap 2 kilometri, paredzētais vidējais ātrums bija ap 1km/h, bet ņemot vērā 15 grādu salu, vidējais ātrums pieauga līdz 6km/h. Nu galīgi nebija dubļu! Lai gan, kā nu kuram… Pirmā mazā sportiskā traģēdija piemeklēja Ginta Jātnieka un Alvja Pētersona ekipāžu, kas bija uzrādījuši otro labāko laiku iepriekšējā etapā, – viņu G klases Mersedesam vienkārši notrūka stūres stieņi no stūrējamā riteņa. Nieka pārdesmit metrus pirms laika kontroles! 20 stundas varēja izturēt, bet dažas minūtītes vairs ne par ko! Nācās samierināties ar ceturto vietu. Jauneklīgi sparīgi un neticami svaigi pēc 20 ceļā pavadītām stundām izskatījās Aleksandrs Žemons, Romans Saharovs, Nataša Koniševa un Vladimirs Kustovs ar Toyota 4 runner. Otrajā aplī dalībnieku auto jau bija izdauzījuši pieklājīga izmēra āliņģi, no kura viltīgi glūnēja ap pusmetru dziļi dubļi. Tur arī izbeidzās melnās Toyotas vinča. Dīvaini, bet elektromotoriem nepatīk, ja tos slīcina dubļos. Rezultātā trešā vieta. Uldis Mesters, Jānis Vilde, Toms Rozenbaums un Egons Ālers sava Range Rover stūres pirkstu ar stieples palīdzību sāka remontēt jau orientēšanās zonā. Tad pitstopā izdevās sameklēt kādu pirkstam līdzīgu priekšmetu, un kādu laiku nevajadzēja auto stūrēt, skrienot līdz un riteņus vienkārši spārdot ar kājām. Tomēr pēc diviem apļiem arī viņi bija spiesti izstāties tā paša stūres pirksta dēļ. Godpilnā otrā vieta. Nokauts. Pēc 21 stundu ilgas, ārkārtīgi smagas cīņas Andra Kuzņecova un Didža Blūma vadītā Toyota lepnā vientulībā stāvēja uz kārtējā apļa starta un gaidīja vai būs, ar ko skrieties. Tad no purva pienāca ziņa, ka Aleksandra Žemona ekipāža 15 grādu salā, stāvot līdz ceļiem dubļos (es zābakus tur piesmēlu tikai garām noejot), savu vinču izjaukt ir spējuši, bet panākt, lai tā darbojas, nē. Patiesībā pietrūka jau tīrais nieks – izžāvēt, iztīrīt, nomainīt oglītes un tai lietai vajadzētu iet. Kādreiz pamēģiniet ar to nodarboties tādos apstākļos! Tā sacensības beidzās ar redzamu pārsvaru, un baltā Toyota devās savu radinieku izvilkt no dubļiem. P.S. Dubļu braukšanas slimībai mūsdienu medicīna pagaidām zāles nav atradusi. Mēs, nedziedināmi slimie, varam tikai aplipināt jūs, kas vēl esat sērgas neskarti. Iesaku turēties no mums pa gabalu. Apliecinājums šim apgalvojumam ir dalībnieku komentāri nākamajā dienā: pasākums esot izdevies uz goda, un to visu vajadzēs atkārtot vasarā, kad būs vairāk dubļu. Tad nu tie, kas nebaidās no infekcijas, tiksimies kaut kad siltākā laikā! Ar dubļainu sveicienu Indulis Vīdušs Tālāk dažas bildītes no pasākuma gaišākā posma. 1. Sasalums mijas ar tekošu ūdeni. 2. Apvidus ir mežonīgi pievilcīgs. 3. Līderis trasē iet pārliecinoši. 4. Vai tiešām te jābrauc ar auto? 5. Apgāzt džipu nav nemaz tik vienkārši. 6. Otrais labākais laiks šajā etapā. 7. Tikt atpakaļ uz ledus nav viegli. 8. Sacensību ģenerālsponsors nolēmis sevi pārbaudīt ne pa jokam. 9. Arī gazikam par maz neliekas. 10.Diemžēl tikai ceturtā vieta. 11.Tehniskā palīdzība noderēja.- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Jā! Tādā aukstumā pa ūdeni ņemties un dzelžus skrūvēt nav diez ko patīkami un veselīgi. Vīri ir galīgi traki - labā nozīmē.