Liekais svars palielina degvielas patēriņu 8

 
26.marts 2010 8:32

Pētījumu rezultāti rāda, ka autovadītāju un pasažieru lielā svara pieaugums pēdējo 50 gadu laikā būtiski ietekmējis arī vidējā degvielas patēriņa pieaugumu.

<250>Aprēķini liecina, ka gada laikā papildus tiek iztērēti aptuveni 4 miljardi litru degvielas tieši autovadītāju un pasažieru liekā svara dēļ.*

Aprēķinu rezultāti liecina, ka, autovadītāja vai pasažiera liekais svars ir puskilograms, tad ASV** ik gadu papildus tiek iztērēti 140 miljoni litru degvielas!* „Papildus svars automašīnā palielina vidējo degvielas patēriņu. Nereti autovadītāji nemaz nenovērtē, ka saistība starp lieko svaru automašīnā un pieaugošo degvielas patēriņu ir tik būtiska. Jebkurš papildus kilograms automašīnā – autovadītāja vai pasažieru liekais svars, kā arī nevajadzīgā bagāža – automātiski palielina vidējo degvielas patēriņu,” norāda Renault Braukšanas Skolas direktors.

Liekais svars automašīnā ir ne tikai autovadītāja vai pasažieru liekie kilogrami, bet arī „automašīnas liekais svars”, ko rada automašīnā atstātā nevajadzīgā bagāža, piemēram, grāmatas, dzērienu pudeles vai kādas citas lietas no bijušajiem ceļojumiem. „Būtu ļoti lietderīgi regulāri iztīrīt automašīnu, it sevišķi bagāžas nodalījumu, un atbrīvoties no lietām, kas nav nepieciešamas ikdienā,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Plānojot ceļojumu ar automašīnu un iekraujot bagāžu, jums būtu jāzina, kur to novietot, lai degvielas patēriņš būtu pēc iespējas mazāks. Tā, piemēram, jā automašīnā iekrautais papildus svars ir 100 kg un jūs pārvietojaties ar ātrumu 60 km/h, tas degvielas patēriņš palielināsies par 5%, ja krava atradīsies bagāžas nodalījumā, par 8%, ja tiks vilkta piekabe un par 10%, ka tā atradīsies jumta bagāžniekā! „Autovadītājiem, kuri izmanto jumta bagāžniekus, būtu jāatceras to noņemt, tiklīdz tie vairāk nav nepieciešami. Braukšana ar tukšu jumta bagāžnieku ne tikai tiek radīts papildus svars automašīnai, bet arī tiek traucēta automašīnas aerodinamika,” norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori.

* Avots: Ilinoisas Universitāte, ASV
** ASV reģistrēto automašīnu skaits 2006.gadā bija 251 miljons; attiecīgi Eiropas Savienībā tās bija 288 miljoni automašīnas

 
Visi komentāri
 
275815. viesis 26.marts 2010 8:37
0 0 Atbildēt

tā jau ir.

un - nedo dies' - ar pilnu bāku kaut kur braukt :D

275816. viesis 26.marts 2010 9:33
0 0 Atbildēt

Tik tiešām - liekais svars palielina patēriņu, bet visvairāk tas ir palielinājies pašiem auto, ne cilvēkiem, piemēram Golf 1.6 pašmasa:

Golf 2 - 880 kg

Golf3 - 1090 kg

Golf4 - 1100 kg

Golf5 - 1208 kg

Golf6 - 1232 kg

Sanāk, ka golfiņš pa pārdesmit gadiem ir kļuvis 350 kg smagāks! Lielāks gan arī, jāatzīst. Arī dzinēji kļuvuši efektīvāki, tā ka faktori ir dažādi.

275818. viesis 26.marts 2010 10:15
0 0 Atbildēt

Nja... 5% par 100kg? Kaut kādam nemotoram varbūt. Un jā - noteikti šovakar pacentīšos no rezerves riteņa izlaist gaisu - lai vieglāks.

275820. viesis 26.marts 2010 11:25
0 0 Atbildēt

un pirms katra brauciena ar autu uz tualeti, lūdzu.....

275847. viesis 26.marts 2010 17:48
0 0 Atbildēt

Aha, ko tik neizdomaa, lai attaisnoto vairak degvielu rijoshos jaunos auto, kuriem motori nozhnaugti ar jau diviem katalizatoriem, 30% lielaaku pashmasu...

275876. viesis 29.marts 2010 13:21
0 0 Atbildēt

Nu jā, svara pieaugums gan autovadītājiem, gan pašiem auto - globala problema. Tāpēc jau pastāv iespēja izzvēlēties auto - dūšīgie vīri sākot no D, E klases vai džipus, bet mazie vīriņi - kompaktklasi. Pats esmu arī piederīgs teju dūšigo grupai (augums virs 191, svars ap 120kg) - pašlaik ikdienā braucu ar meitas hundai sonatu - 2004.g. modeli. Auto ir ļoti ērts. varbūt needaudz traucē tā zemei griesti. Jaunajai sonatai griestu problēma ir veiksmīgi atrisināta - tie ir daudz augstāki, arī salons ir plašaks. Bet E-46 bembī aizmugurējā benķī iekārtoties gan ir grūti - tur vietas krietni pamaz. Pirms 10 gadiem vēl pats ar golf2 braucu - nejutu nekādas problemas. No malas tā nedaudz dīvaini izskatās, kad augumā mazas meitenītes - autovadītājas brauc ar lielajiem infiniti cruizer dzipiem. Šķiet , ka šodienas jauniešiem lielie auto patīk labāk nekā mazie. Mini austins vai "vabole" interesi izraisa šoden reti kādam.

275886. viesis 29.marts 2010 19:24
0 0 Atbildēt

Jā, jā, es katru reizi pirms braukšanas pasēžu uz poda. Arī citiem iesaku. Un labāk neēst, tie būs lieki kilogrami. Tāpat braukt vajag plikam, atkal ekonomija, ne tikai benzīna, bet arī drēbju.

276752. viesis 12.maijs 2010 16:07
0 0 Atbildēt

Programma lietotājam pasaka priekšā pilnīgi visu, kas jādara, lai sasniegtu vēlamo mērķi.Pārsvarā sievietēm vecumā no 18 - 55 gadiem. Var piedāvāt arī vīriešiem, bet šinī gadījumā vecumā no 30 - 60 gadiem. kalorijas.lv/15430

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti