LAMB: Tērbatas iela vēl nav Šlesera privātīpašums! 18

 
26.marts 2010 14:15

Nerēķināšanās ar iedzīvotāju interesēm un sabiedrības viedokļa ignorēšana ir kļuvusi par Rīgas vicemēra aktivitāšu ikdienas stilu.

Minētā apgalvojuma patiesumu apliecina lēmums par gājēju ielas izveidi Tērbatas ielā vēl pirms publiskās apspriešanas. Katram no mums ir skaidrs, ka sabiedriska apspriešana pēc lēmuma pieņemsānas ir formāla un neko neietekmē. Laikam jau ir amatpersonas, pēc kuru domām no kabineta Rīgas Domē ir vislabāk redzams, bet iedzīvotāju, tajā skaitā autovadītāju viedokli nav ko uzklausīt, jo tas var apgrūtināt vienpersoniski pieņemtā lēmuma īstenošanu.

Gājēju ielas izveide veicināšot  uzņēmējdarbību. Noteikti būs uzņēmēji, kuru darbība aktivizēsies, tomēr  būs arī  tādi, kam liegums pārvietoties pa Tērbatas ielu ar auto var nodarīt ekonomiskus zaudējumus.  Vai šo cilvēku viedoklis nav jāņem vērā? Vai vicemēram ir tiesības pieņemt lēmumu par vienu no senākajām Rīgas centra ielām, neapkopojot un neņemot vērā iedzīvotāju un autovadītāju viedokli?

Skaidrs, ka ir amatpersonas, kurām sabiedrības viedokļa izvērtēšana kā demokrātijas elements var likties traucējošs. Tajā pat laikā, ja reiz uzskatām sevi par Eiropas Savienības dalībvalsti ne tikai formāli, bet arī pēc būtības, mums ir jāciena kopējās demokrātiskās vērtības un vienas amatpersonas lēmums pārveidot galvaspilsētas centru, pirms tam nenoskaidrojot sabiedrības viedokli nav pieņemams.

Acīmredzams, ka vicemērs nemēdz mācīties no līdzīgiem gadījumiem un atkal kāpj uz iedzīvotāju viedokļa ignorēšanas grābekļa. Nesen līdzīga rīcība noveda pie jautājuma izskatīšanas valdības sēdē, kuras lēmums nu jau pārsūdzēts tiesā. Neļausim bez iedzīvotāju un autovadītāju viedokļa uzklausīšanas mainīt Rīgas centru!

Juris Zvirbulis,
LAMB prezidents,
Latvijas ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
275834. viesis 26.marts 2010 14:52
0 0 Atbildēt

par ko cepiens?? kads nevarēs savu resno pakaļu pievizināt pie parādes durvīm?

275839. viesis 26.marts 2010 15:15
0 0 Atbildēt

275834. viesis

ar kaut ko tik muļķīgu jau nu iauto varēji arī nerakstīt. Kaut gan man ir labāks priekšlikums - lūdzu nosauc uz kuras ielas pats dzīvo, un tad varbūt mēs te kolektīvi varētu izlobēt ka to ielu pārtaisa par gājēju, tas noteikti palīdzēs tev atrast jaunu vietu kur auto nolikt. Vel ideālāk ja tu dzīvo kādā vietā kur sabiedrisko ar līdz ar to nāksies pārcelt.

Kam vēl kādas stulbas idejas ???

275843. viesis 26.marts 2010 16:34
0 0 Atbildēt

Domāju, ka jebkura ideja klapēt ciet ielu satiksmei ir pastulba. 100% aizklapēt nevar nekad - brauc visādi piegādātāji,apkalpotāji, komunālie, operatīvie... Rudenī, kad biju Maskavā, visādi operatīvie, biezie limuzini, valdības auto pa gājēju smalkāko ielu - Arbatu mauca uz nebēdu : atpūtniekiem bieži bailēs bija jālec gaisā pie kafūžu galdiņiem, kad starp tiem lavierēja džipi. Pie mums vasarās pat uz Jomenes ir reizēm nemierīgi no daudzajiem operaķivņikiem, kas tur braukā pa bruģi. Dubultu policmeņi itin atklāti mauc pa jomeni , kad meklē īsto krogu pusdienām - tā jau vēsturiska parādība. LAI NU LIEK to tērbateni mierā ! Vēl jau vecrīgā satiksmes problemas nav atrisinātas, tur diezgan daudzas ielas jau SEN "skaitās" bez satiksmes, bet auto reali manāmi ik uz stūra.

275850. viesis 27.marts 2010 0:09
0 0 Atbildēt

ideja galīgi garām- uzņēmējdarbību tas neuzlabos, bet satiksmi pasliktinās gan

275856. viesis 27.marts 2010 18:11
0 0 Atbildēt

kļūda ir iekš tā, ka to bīda šlesers. ja ideju bīdītu tabuns ar tekstu, ka šī ir okupācijas piemiņai veltīta gājēju iela, aizietu latviešiem uz urrra. un vēl viena īpatnība - ja kaut kas tiek darīts ar saukli "sekmēt uzņēmējdarbību" - tas sākotnēji tiek noriets no visām pusēm, jo tas ir kaut kas, kas tikai bieziem vajadzīgs. Pēc tam - ja realizē un ir labi - pilnīgs klusums, kritizētāji pazūd, astes ierāvuši.

PS. šopings Rīgā tāpat ir $ūdīgs, tā kā turpiniet vien kultivēt šo miestu par lēto m.auku māju. nuskuj mums shopping street.

275859. viesis 27.marts 2010 22:53
0 0 Atbildēt

Gājēju iela/s Rīgā ir vajadzīgas. Manuprāt, Rīga gājējiem un velosipēdistiem ir salīdzinoši nedraudzīga. Kā pilsētas centra iedzīvotājs esmu noguris no intensīvās satiksmes Rīgas centrā. Iedzīvotājiem ir jābūt vietai, kur varētu atvilkt elpu no gaisa piesārņotājiem!

Patriots

275862. viesis 27.marts 2010 23:34
0 0 Atbildēt

Kāds jau ļoti precīzi izteicās - Tērbatas ielas pārveidošana par gājēju ielu nogremdēs tos uzņēmumus kas jau tur atrodas. Kas tiem liedz tagad attīstīties, gājējiem tur vietas pietiekami un arī nekāda dzīvā satiksme pa bruģi nav iespējama. Nu neparādīsies tur mistiski gājēji nez no kurienes, nav jau Mežaparks, un kaut kā tur ir jānokļūst, bet tur nav transporta galapunkta vai kaut kā tāda.

Toties ir viena cita lieta par ko auto braucēji varētu sarosīties, tas ir likvidēt bruģi visur, kur tas ir bezjēdzīgs. Kaut vai gaisa tilta segumu izņemt no nezin kādā kultūras pieminekļa statusa. Tam gan vajadzēs bez maz referendumu.

Kā ta paliek ar Šlesera plānu:" VEF tilts paplašināts par divām joslām." un "Tramvaja tunelis no Krišjāņa Barona līdz Ropažu ielai." Kaut kā galīgi aizmirsis, demagogs.

275863. viesis 28.marts 2010 11:33
0 0 Atbildēt

Tērbatas jau sen vajadzēja uztaisīt par gājēju ielu, piemēram, līdz stabenei, ja to dara normāli, ideja nemaz nav slikta. Tās pāris būtiskās ielas iespējams palaist tunelī.

275865. viesis 28.marts 2010 15:02
0 0 Atbildēt

sorry, nu es staigāju pa Tērbateni no bijušās Sporta pils līdz pat Vērmanītim - pa Tērbateni gandrīz katru dienu un visu ziemu tur bija vieglāk paiet nekā pa Barona ielu, jo tur vienkārši staigāja mazāk tautas !!! Tas kas vienmēr uz Tērbatenes besījis - tas ir tie n-tie krustojumi ar luksaforu - un tos nevins netaisās likvidēt !!! Ja tie n-tie krustojumi paliek kā ir - nekāda bonusa no Tērabatenes pārvēršānas par gājēju ielu vienkārši nav !!! Es personīgi arī mīlu pastaigāt ar kājām un caurmērā atbalstu gājēju ielas tapšānu, bet es neredzu nevienu jdzīgu iemeslu kādēļ Tērbatas iela par tādu būtu jāpārvērš !!! Tad zin Demakovas ideja par Akmens tilta pārvēršanu par gājēju tiltu man šķiet daudz simpātiskāka, bet būsim reāli, kamēr tauta izmantos daudz un dikti sab. transu, savus auto un moto - tā ir utopiska ideja!!! Kad būs ekonomiskais pamatojums pārkāpt daudziem uz velo un citiem videi draudzīgiem transporta veidiem - tad tā doma varbūt arī nebūs tik slikta !!!

275874. viesis 29.marts 2010 12:04
0 0 Atbildēt

gājēju ielas ir noiets etaps. Visos lielajos tirzniecības centros var nostaigāties līdz riebumam.

275875. viesis 29.marts 2010 12:29
0 0 Atbildēt

Esmu tikai par gajeju ielu. Visur eiropā tādas ir. Var jau slēgt tikai uz sezonu vasarā. Kur problēma?????

275877. viesis 29.marts 2010 14:03
0 0 Atbildēt

Kur problēma uztaisīt gājēju vecrīgu?

Un nebūs vajadzīga nekāda gājēju papildpromenādes parodija

Krustojumos ar šo ielu tāpāt būs automašīnu plūsmas pārpildīas ielas.

tērbatene ir vienīģā iela, no kuras atļauti "kreisie" pagriezieni, tā būiski atrisin un samazina citādi bezjēdzīgo riņķošanu pa centru tādējādi atbrīvojot ātrāk centru no mašīnām, nekā to varēs centrs izdarī, ja šo ielu likvidēs satiksmei...

Priekš kam rīģā gājēju ielu, ja tāpat ir vairāki tirdzniecības centri, kuri jau tagad nekliedz par īrnieku pārbagātību, kā arī mākslīgi taisīt ielu čerez že...

275884. viesis 29.marts 2010 18:25
0 0 Atbildēt

Rupicii 8 [?] pirms 6 stundām

gājēju ielas ir noiets etaps. Visos lielajos tirzniecības centros var nostaigāties līdz riebumam.

-------------------

:D protams, visa neattīstīta R-Eiropa dzīvo iekš noieta etapa.

275887. viesis 29.marts 2010 19:32
0 0 Atbildēt

IV,nestādi par piemēru Maskavu-visās civilizētās pilsētās pa gājēju ielām nebraukā nekādi dienesti,izņemot patiesi ekstremālus gadījumus,un preci veikaliem stumj ar ratiņiem.

275922. viesis 31.marts 2010 9:56
0 0 Atbildēt

Piekrītu

275941. viesis 31.marts 2010 14:05
0 0 Atbildēt

Labi,labi UUSA, - mums līdz minētajai "civilizacijai" vēl patālu. To jau pierādīja un apstiprināja vecrīgas iepriekšējā pieredze - caurlaižu režima laikā pilnas ielas ar visu juridisko piederību auto. Tā, ka ne garām paiet. Vislabāk man patīk "ātrie", kuri iti bieži ar signāltaurēm iebrauc vccrīgā ....un dodas mierīgās pusdienās. Vēl pāris gadus atpakaļ atceros, kā vienā pievakarē, pie Kaļku ielas tolaik "sievasmātes pīrādziņiem" ar pilnām gaismām un taurēm,sabaidot garāmgājējus, piestāja ĀP busiņš. Visi klātesošie skatījās pēc poteciālā cietušā, bet izrādijās ka visa brigāde metās rindā pēc pīrādziņiem...

275963. viesis 31.marts 2010 19:07
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu,ka mums līdz civilizētas valsts līmenim tālu,bet Maskavai vēl tālāk :D

276010. viesis 1.aprīlis 2010 15:48
0 0 Atbildēt

zvirbulim pa tērbatas ielu nav ieteicams braukt :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 7

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 5

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 1

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti