Pirmais īstais apvidus modelis – pilnpiedziņas automašīna Suzuki SX4 - ko Suzuki izlaida 2006. gada pavasarī, tikko ieguvis pamatīgus uzlabojumus.
Izmaiņas var pamanīt gan automašīnas ārējā izskatā, gan salonā, arī skaņas izolācija ir uzlabota. Ārpusē SX4 ir jaunas formas priekšējie un aizmugurējie buferi, uzlabota dekoratīvā reste un 16-collu vieglmetāla diski. Salonā skatu piesaista atjaunotais panelis, kurā uzmanību piesaista izteiktāks mērinstrumentu panelis ar viegli uztveramu informāciju. Drošības komplektācija ir papildināta ar ESP(*1) stabilitātes kontroles sistēmu, kas tagad ietilpst Suzuki SX4 standarta komplektācijā.
Tomēr par vislielākajām izmaiņām jaunajā SX4 var uzskatīt jauno VVT dzinēju, kas ir jaudīgāks un videi draudzīgāks.
Jaunais VVT dzinējs, kas ir jaudīgāks un videi draudzīgāks
Suzuki SX4 jaunais dzinējs ir kļuvis vēl efektīvāks. 1,6-litru DOHC benzīna dzinējs, kas ir aprīkots ar mainīgas vārstu regulēšanas sistēmu (VVT), ir jaudīgāks nekā iepriekšējais (79 kW -> 88 kW), un tam ir lielāks griezes moments (145 Nm -> 156 Nm). Tajā pat laikā, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, samazinājās degvielas patēriņš (6,9 -> 6,5 l / 100 km(*2)) un izplūdes gāzu daudzums (164 -> 149 g/km). Šis dzinējs atbilst Euro5 normām attiecībā uz izplūdes gāzu daudzumu un tas var darboties arī ar Е10 degvielu.
i-AWD inteliģentā pilnpiedziņa
Galvenā Suzuki SX4 īpašība ir i-AWD 3-pakāpju pilnpiedziņas sistēma, kas nodrošina pietiekošu vilcējspēku dažāda smaguma laika un ceļa apstākļos. Pilnpiedziņu var regulēt ar viduskonsoles pārslēgu, izvēloties 4WD-Auto, 4WD-Lock vai 2WD.
• 4WD-Auto – normālos ceļa apstākļos automašīna uzvedas kā priekšpiedziņas automašīna (vilcējspēks netiek padots uz aizmugurējiem riteņiem), tāpēc šajā režīmā tiek ietaupīta degviela. Ja priekšējie riteņi sāk slīdēt, tad vilcējspēks tiek automātiski padots uz aizmugurējo asi.
• 4WD-Lock – pilnpiedziņa darbojas pastāvīgi, nodrošinot lielisku vadāmību smagos ceļa apstākļos, piemēram, uz sniegainiem vai apledojušiem ceļiem. 4WD Lock režīms automātiski pārslēdzas uz 4WD-Auto režīmu, ja automašīnas ātrums pārsniedz 60 km/h.
• 2WD – priekšpiedziņas režīms, kurā tiek visvairāk ietaupīta degviela, tas ir piemērots labiem ceļa apstākļiem, piemēram, braukšanai pa sausu asfaltu.
Drošība
Suzuki SX4 automašīna ir droša gan vadītājam, gan pasažieriem. Augstu novietotais vadītāja sēdeklis nodrošina labāku redzamību un lielākas spējas novērst dažādas bīstamas braukšanas situācijas. Palielināt drošību ievērojami palīdz arī ESP – elektroniskā stabilitātes kontrole (*1), kas ietilpst uzlabotā SX4 standarta komplektācijā. ABS bremžu pretbloķēšanas sistēma un elektroniskā bremžu spēka sadales sistēma (EBD) nodrošina stabilu un drošu braukšanu. Jaunajam SX4 ir disku bremzes priekšā un aizmugurē.
No pasīvās drošības komplektācijas ir vērts pieminēt virsbūves konstrukcijas, kas sadursmes gadījumā absorbē un novirza triecienspēkus, kā arī sešu drošības spilvenu sistēmu, kas sastāv no diviem priekšējiem un diviem sānu spilveniem un priekšējā stikla aizsargaizkariem.
SX4 pārdošana Latvijā
Uzlabotais Suzuki SX4 parādīsies pārdošanā 2010. gada aprīlī.
(*1) ESP ir reģistrēta Daimler AG preču zīme
(*2) kombinētais degvielas patēriņš
Seit par skaņas izolāciju vajadzēja nopietni padomāt. Un lai gaisa lūkas salonā negrab, kad brauc pa gandrīz līdzenu asfaltu ar mazām bedrītēm :D