Atklāta vēstule Kampara kungam par sabiedrības maldināšanu 27

 
19.aprīlis 2010 9:01

Pēdējo nedēļu laikā Jūs, Kampara k-gs, vairākkārt publiski esat komentējis degvielas cenas mazumtirdzniecībā Latvijā, norādot, ka „nozarē ir problēmas” un degvielas cenu kāpums neesot ekonomiski pamatots, jo esot saistīts ar pārāk augstu mazumtirgotāju uzcenojumu.

Ar šādiem, nepārbaudītos aprēķinos balstītiem apgalvojumiem, Jūs apzināti maldināt sabiedrību, kā arī cenšaties atbildību par valdības lēmumiem, kas veicināja degvielas cenu kāpumu, novelt uz degvielas tirgotāju pleciem. Mūsuprāt, šāda rīcība ministra personā ir nepieņemama. 

Vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka:
-    vidējais uzcenojums mazumtirdzniecībā degvielai kopš 2008. gada vasaras, kad nafta sasniedza teju 150$/bar atzīmi, nav mainījies. Atkarībā no degvielas mazumtirgotāja uzcenojums nepārsniedz 6% - 10% no kopējās degvielas cenas un ir nepieciešams, lai segtu visas ar degvielas mazumtirdzniecību saistītās izmaksas;
-    vidējā degvielas mazumtirdzniecības uzņēmumu rentabilitāte pašreiz vidēji ir ap 1 - 2%, kas ir pretrunā ar apgalvojumiem par pārlieku augstu uzcenojumu. Turklāt, pagājušā gadā nozare ir strādājusi ar peļņu - nelielu, taču peļņu. Savukārt Jūs, ministra kungs, norādiet, ka „atsevišķas degvielas tirgū dominējošas kompānijas 2009.gadā ir strādājušas ar zaudējumiem.” Tā ir  nepatiesa informācija un mēs vēlamies saņemt skaidrojumu par šādas informācijas izplatīšanu.

Tāpat atgādinām, ka
-    kopš 2008. gada valsts ir palielinājusi akcīzes nodokļus degvielai, kā arī PVN.  PVN un akcīze vien pašreiz veido aptuveni 52% no degvielas litra cenas mazumtirdzniecībā ;
-    ar degvielas cenas starpniecību valsts nodrošina sev lielākos ieņēmumus budžetā, jo degvielas tirgotāji ir vieni no lielākajiem nodokļu maksātājiem, veidojot būtisku pienesumu valsts nodokļu ieņēmumiem.

Balstoties uz augstāk minēto, aicinām Jūs:
-    Ja Jūsu rīcībā ir analīze par degvielas mazumtirgotāju uzcenojumiem, uz kuriem atsaucāties 14.aprīļa „TV 3 ziņās”, lūdzam informāciju publiskot un sniegt sabiedrībai iespēju iepazīties ar to;
-    Gadījumā, ja šādas analīzes nav, lūdzam atsaukt degvielas tirgotājiem adresētos apgalvojumus;
-    Būt konstruktīviem izteikumos un priekšlikumos par degvielas cenu iespējamo samazinājumu;
-    Tikties ar degvielas tirgotāju pārstāvjiem, lai tiešās sarunās gūtu objektīvu informāciju par ekonomiskajiem un citiem faktoriem, kas iedarbojas uz degvielas cenām.

Šīs vēstules teksts ar pavadvēstuli ir nosūtīts Ministru prezidentam V.Dombrovskim.
 

Ar cieņu, biedrības „Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija” dalībnieku vārdā
Ojārs Karčevskis,
„Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas” Padomes priekšsēdētājs

 
Visi komentāri
 
276362. viesis 19.aprīlis 2010 9:33
0 0 Atbildēt

Hmm, vai es pareizi saprotu, ka izdevīgāk ir tirgot dārgāku produktu par konstanto 8% uzcenojumu, nekā lētāku? Sanāk, ka absolūtos ciparos, 2008.gada 8% ir stipri mazāks uzcenojums, nekā pašreizējie 8% no lielākas cenas par litru, t.i. ja agrāk DUS ieņēmumi par litru bija 6santīmi, tad tagad jau stipri vairāk, vai es kļūdos?

276363. viesis 19.aprīlis 2010 9:35
0 0 Atbildēt

Kampars varbūt ir izteicies ne visai precīzi, taču stāsts ir par to, ka, atskaitot no mazumtirdzniecības cenas valsts nodokļus un nodevas, atlikusī «cena» ir lielākā ES.

Tas rada aizdomas, ka mūsējie atkal ir sadomājuši visādas starpnieku shēmas, kas pa vidu nosmeļ krējumu, un pats DUS ir nevainīga aita ar minimālu uzcenojumu :)

276364. viesis 19.aprīlis 2010 9:36
0 0 Atbildēt

kuļi, te akcīze pieminēta????

interesanti

vai pēdējā mēneša laikā akcīze ir mainījusies? ja ir, tad par cik?

:D:D:D:D

un kuļi visi cipariņi doti mistiskos %tos????

kāpēc mums jāmeklē pa nodokļiem un jārēķina cik tad ir akcīze litram. kāpēc jāmeklē par cik var dabadūt degvielu...

davaj lai tas drisējs no degvielas torgašiem liek galdā skaitļus absolūtos ciparos.... tad arī redzēsim apreizo razkladu...

lai tikai neaizmirst pārrēķināt visu no tonnām uz litriem ;)

:D

276368. viesis 19.aprīlis 2010 10:12
0 0 Atbildēt

te piekrist - procenti ir viena lieta, reālie cipari otra.

Un vēl - jā kopš 2008 gada vidus akcīze laikam nav mainījusies ne par kapeiku, a nafta maksāja oijoijoijoi...

276369. viesis 19.aprīlis 2010 10:14
0 0 Atbildēt

Par šo jau Kampars teica... Pēdējās nodokļu izmaiņas, kas skāra degvielas cenu, bija 2009 gada februārī. Kopš tā laika naftas cena ir kritusies bet degvielas cena ir cēlusies. Kur ir pamatojums?

Tāpat dīvaini izskatās tabula, kurā akcīzes nodoklis (konstanta summa, 0.269 Ls/l) un PVN (mainīga summa, 21%) ir attēlota vienā, mainīgā pozīcijā procentos...

276370. viesis 19.aprīlis 2010 10:15
0 0 Atbildēt

Lietuvā šo "problēmu" tauta mēģina risināt pati - rīko akcijas ielej degvielu par 1 lt - 20 santīmiem. Varbūt vērts ņemt par piemēru? :)

276371. viesis 19.aprīlis 2010 10:23
0 0 Atbildēt

Forši, ka pie mums A95 ir dārgāks(PIRMS NODOKĻIEM) nekā Austrijā, Vācijā un UK.

Par mums tirgotās degvielas kvalitāti laikam labāk neizteikties.

Ar dīzeli ~ tā pati aina.

Avots: www.energy.eu/#prices

276373. viesis 19.aprīlis 2010 10:30
0 0 Atbildēt

Par kvalitāti cits stāsts... paziņa pārcēlās uz DE un pēc kada laika stāstija, ka viņa busiņam degvielas patēriņs nokrities ļoti jūtami :)

276374. viesis 19.aprīlis 2010 10:32
0 0 Atbildēt

Raksta autors laikam saņem algu no degvielas tirgotājiem, tāpēc arī dzied šo dziesmu

276375. viesis 19.aprīlis 2010 10:34
0 0 Atbildēt

Ja jau tik zema rentabilitāte, tad kāpēc vispār šo biznesu turpināt? Labāk ieguldīt bankā depozītos un ļaut pelnīt citiem - kas to prot!

276376. viesis 19.aprīlis 2010 10:37
0 0 Atbildēt

Windy, degvielas patēriņš ir ļoti atkarīgs arī no ceļiem, pa kuriem brauc - līdz pat 1 l/100km.

276377. viesis 19.aprīlis 2010 10:43
0 0 Atbildēt

04.04.2010 ceļā uz DE pierakstīju cenas:

LT Statoils pie Kauņas (visdārgākais)

d/d - 3.52 LTL

95 - 4.12 LTL

LT/PL robeža (tur tanki kā dubļi)

d/d - 3.41 - 3.45 LTL

DE (Shell -arī dārgais)

d/d - 1.294 EUR

276378. viesis 19.aprīlis 2010 10:45
0 0 Atbildēt

Atklāta vēstule degvielas kartelim Latvijā:

Ja Tresta cena ir 0.76Ls un tai pat laikā Statoil cena ir 0.799, tad šī starpība jau sastāda jūsu minēto minimālo uzcenojumu.

Jautājums viens: vai Trest tirgo bez uzcenojuma?

Jautājums divi: Jau vairākus gadus ir novērojams, ka Nestes un Statoil cenas 95E benzīnam ir "sasietas" ar konstantu starpību. Vai vienas nozares pārstāvju konstantu cenu noruna nav klasificējama kā kartelis?

Jau iepriekš pateicos par ritīgi izsmeļošu atbildi.

276379. viesis 19.aprīlis 2010 10:52
0 0 Atbildēt

P.S. Visgaršīgākā kafija poļu "Orlen" benzīntankos (ja ir uzraksts "Cofee shop" vai kā tml), Lietuvā samazgas...

Polijā pie viena no daudzajiem noname tankiem redzēju sludinājumu "Pērc 100L degvielas - pusdienas par brīvu"

276380. viesis 19.aprīlis 2010 10:52
0 0 Atbildēt

To Arsmens.

To vēstuli labāk nobeigt «Jau iepriekš riktīgi izsmējos par izsmeļošo atbildi» :D

276381. viesis 19.aprīlis 2010 11:36
0 0 Atbildēt

Ieriķos, 95E maksā Ls0.755

276382. viesis 19.aprīlis 2010 11:47
0 0 Atbildēt

Jā, vispār Neste, Statoil un pārējie varētu pastāstīt, kāpēc tā atšķiras degvielas cenas Rīgā un ārpus tās.

Vai tur ir citi nodokļi?

276387. viesis 19.aprīlis 2010 12:29
0 0 Atbildēt

Atnāks degvielas eksperts Deksters un pastāstīs. Jo ārpus Rīgas ir cita kafija!

276389. viesis 19.aprīlis 2010 12:50
0 0 Atbildēt

rīgā ir lielāks akcīzes nodoklis :D:D:D:D

276391. viesis 19.aprīlis 2010 13:00
0 0 Atbildēt

Vienu gan es nekādi nespēju saprast- kāpēc degvielas tirgoņu kartelis parasti savas "taisnības" aizstāvēšanai izmanto citu ES valstu mazumtirdzniecības degvielas cenas? Ko tas parāda? Vai visās valstīs ir vienādi apstākļi (lasīt-nodokļi)? Neesiet nu tik slinki un sagatavojiet tabulu, kurā tiktu attēlots mazumtirdzniecības uzcenojums! Tad arī varēsim runāt par to, cik objektīvi vai neobjektīvi ir kādam veltītie apvainojumi.

Starp citu - jau tas fakts vien, ka degvielas tirgotāji aizvadīto gadu ir pelnījuši, par kaut ko liecina. Nav daudz nozaru, kuras var lepoties ar peļņu. Tātad tomēr esat spējuši vienoties par cenu, kas notur nozari virs ūdens.

276392. viesis 19.aprīlis 2010 13:25
0 0 Atbildēt

Ceļa nodoklis Lietuvā un Igaunijā ir iekļauts degvielas cenā. Mēs to maksājam csdd reizi gadā kad veicam tehnsko apskati .Tas ļoti būtiski maina degvielas cenu par labu Lietuvai un Igaunijai !

Kāpēc to noklusē ?

276402. viesis 19.aprīlis 2010 15:29
0 0 Atbildēt

un cik tad ir tas nodoklis pie tās zupas?

Starp citu - kur ir Vinješu sistēma Latvijai kravas transportam?

Un vēl - tomēr der salīdzināt degvielas akcīzīti arīdzan...

276414. viesis 19.aprīlis 2010 19:45
0 0 Atbildēt

SIA Liepiņš uz Pleskavas šosejas pie Inčukalna 95 sestdien maksāja 0.75 Ls, Statoil 0.799.

276415. viesis 19.aprīlis 2010 20:33
0 0 Atbildēt

Ar Štatoil cenas jau nu nav ko līdzināt - jamie jau sevi ir pozicionējuši kā papildu (lasi bulciņu) servisa benzīntankiem un tikai Dekstera tipa degvielas lielpircēji dabū labas cenas. Objektīvāk ir līdzināt ar Neste cenām vai Statoil 123, bet arī viņiem ir Nestes kart kas "pazemina" cenu par šķiet 0.5 santīmi vai kaut kā ļoti līdzīgi.

276418. viesis 19.aprīlis 2010 23:23
0 0 Atbildēt

Aizmirstas tikai tāds fakts, ka visnabadzīgākajā valstī Eiropā ir tikai 4. lētākā degviela, pie kam tas vēl salīdzinot gala cenu. Kur tabuliņa ar vidējo algu valstī un degvielas cenu.

276447. viesis 20.aprīlis 2010 22:51
0 0 Atbildēt

Vācijā arī šogad cenas augušas www.autobild.de/artikel/sprit...n_1157551.html Cik virspusēji palasīju,tur arī amatpersonas izklāsta šo fenomenu kā pietiekoši sarežģītu sistēmu globālā mērogā.Bet,protams,ka šeit(LV) "lielie" dara savu lietu tīri-tiem pierādīt karteli nevar,un "mazie" arī grib nopelnīt,tāpēc ar dempingu nenodarbojas.Vienkārši.Un nesatricināmi.

276466. viesis 21.aprīlis 2010 15:27
0 0 Atbildēt

Tātad 52 % savāc valsts... savsem ne ploha!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti