«Dacia Duster» - 4x4 par pieejamu cenu 18

 
5.maijs 2010 15:04

Dacia laiž klajā savu sesto modeli: robusto, ietilpīgo, viegli lietojamo un ar pievilcīgo cenu Dacia Duster.

Dacia Duster nekļūdīgi ir 4x4. No priekšpuses tas rada iespaidu par sīkstumu: platās riteņu arkas, iespaidīgā radiatora reste un motora apakšējais aizsargs, skaidri norāda uz Dacia Duster  4x4 DNA.

Ar  Izskata Pakas(Look Pack) palīdzību Dacia Duster īpašnieki var pilnveidot automašīnas labo izskatu. Šī pakete ietver 16 collu alumīnija diskus, jumta sliedes, tumšākus aizmugurējos stiklus, matētas apdares hromētus āra atpakaļskata spoguļus, priekšējo un aizmugurējo bampera aizsargus un logu līstes.
 

Iekšpusē, paaugstināta sēdvieta nodrošina vadītājam labāku iespēju pārredzēt potenciālos draudus un uzlabot vadītāja iespējas paredzēt problēmas uz ceļa. Interjers atbalso Dacia zīmola pamata vērtības: mērinstrumentu panelis ir moderns, nepārblīvēts un funkcionāls. Tā dizains ir dažāds atkarībā no versijas un dažas tā daļas var tikt izmainītas ar savādākām krāsām vai apdares materiāliem. Dacia Duster nāk klajā ar jaunu Brūno apdari (Brown), kā arī pieejama ir Ādas Pakete (sēdekļi, stūres apdare, ātrumkārbas svira). Īpaša uzmanība ir pievērsta kontroles ierīču ergonomikai, lai nodrošinātu, ka mērierīces ir ērti novietotas un braukšanas dati ir viegli nolasāmi: pārdomāti novietotais 4x4 kontrolslēdzis ir tam labs piemērs.

....ar patiesu iespēju doties jebkur

Dacia Duster tika izstrādāts, lai tas varētu doties jebkāda tipa ceļos un bezceļos jebkur pasaulē. Lai sasniegtu šīs plaša spektra vajadzības, Dacia Duster būs pieejams abās – 4x4 un 4x2 versijās. 4x2 versija tika izstrādāta tiem klientiem, kuri vēlas augstu klīrensu un ievērojami paaugstinātu vadītāja sēdekļa pozīciju, kā arī spējas braukt pa slideniem segumiem, tomēr tiem nav īsta nepieciešamība pēc visu riteņu piedziņas.

Dacia Duster pastiprinātā apakšējā daļa ir piemērota slideniem segumiem un bezceļu lietošanai:

  • Klīrenss palielināts par 210mm
  • Īsa pārkare (822 mm priekšpusē, 820mm – aizmugurē)
  • Lieli šķēršļu pārvarēšanas leņķi (30 grādi uzbraukšanas leņķis, 23 grādi rampas pārbraukšanas leņķis, 36 grādi nobraukšanas leņķis).


Dacia Duster ir uzbūvēts uz B0/Logan platformas, kura ir plaši pazīstama ar savu izturību un uzticamību.

Priekšpusē, pseido MacPherson-veida piekare ar V-veida piekares plauktu ir tādi pati kā tās, kas tiek lietota Logan un  Sandero. Tā ir pastiprināta, lai var tikt lietota bezceļa apstākļos.

Aizmugurē, 4x4 versijas aizmugurējā daudzsviru piekares uzbūve ir speciāli izstrādāta Dacia Duster, savukārt, 4x2 versijas regulējamā un elastīgā H-sija ir izturīga un pieļauj lielu bagāžas nodalījumu, kam ir liela nozīme Dacia pircēju vidū.

Abi risinājumi nodrošina komfortablu braukšanu un iespēju pārvarēt augstākus šķēršļus kā parasti. Lai pārliecinātos par Dacia Duster izturību un uzticamību testos tika veikta distance, kas ekvivalenta četriem miljoniem kilometru dažādos klimata apstākļos un īpaši nesaudzīgā režīmā.

{page}

Dacia Duster 4x4 ir aprīkots ar jaunu sešpakāpju ātrumkārbu ar saīsinātu pārnesumu attiecību (5,79 km/h uz 1000 apgr/min), kas ļauj automašīnai pārvietoties ar ļoti zemu  ātrumu uz nelīdzena seguma un uzlabo veiktspējas rādītājus, kad auto izkustās no vietas ar smagu kravu vai stāvā nogāzē. Šis vienkāršais un efektīvais risinājums tika ieviests ar mērķi nodrošināt Dacia Duster pircēju vajadzības.

Jaunā TL8 ātrumkārba, kas ražota Pitesti rūpnīcā Rumānijā, piedāvā:

  • Optimizēta darbība, pateicoties  vienkāršai ātrumkārbas un zobratu uzbūvei, kas samazina iesaistīto zobratu skaitu, kā arī zemas viskozitātes eļļas lietošanai;
  • Kompaktums: ātrumkārbas un ātrumpārslēga moduļi ir novietoti viens otram blakus ar mērķi atbrīvot vietu automašīnas kabīnē un nodrošināt lielāku salona ietilpību.
  • Kontrolēts svars: jaunajai TL8 ātrumkārbai pirmais īsais pārnesums, atsevišķas pārneses kārbas vietā, optimizē izmantoto zobratu skaitu (tādējādi arī masu), lai sasniegtu maksimālu veiktspēju;
  • Risinājums zemām uzturēšanas izmaksām: ātrumkārba TL8 ir atvasināta no lielā apjomā Renault-Nissan Alianses ātrumkārbas ietvaros ražotās TL4 ātrumkārbas.

4x4 sistēmas kontroles slēdzes ir novietots kontrolpaneļa apakšdaļā, kas ļauj Dacia Duster 4x4 vadītājiem viegli pielāgot automašīnas uzstādījumus vajadzības gadījumā.

Kontrolslēdzis pieļauj trīs režīmus:

  • AUTO režīms, priekšas/aizmugures griezes momenta dalījums tiek kalkulēts automātiski, kā funkcija no konkrētā brīža saķeres ar ceļu. Šis režīms ir izstrādāts, lai nodrošinātu labāko kompromisu starp braukšanas līnijas noturēšanu un vilkmi, neatkarīgi no saķeres līmeņa. Normālos apstākļos griezes moments tiek pievadīts tikai priekšējiem riteņiem. Ja tiek zaudēta vilkme vai arī saķere ir uz pašas robežas, daļa no piedziņas tiek pārnesta uz aizmugurējiem riteņiem. Šis sadalījums tiek nodrošināts ar elektromagnētisku spēkā pārveidotāja palīdzību, kuru piegādā Nissan.
  • LOCK režīms, vadītājs elektroniski sabloķē transmisiju 4x4 režīmā. Šajā režīmā akseleratora kontrole un bremzes arī tiek adoptētas 4x4 lietošanai. Šis režīms tiek rekomendēts, apstākļos, kad ir zema saķere ( sniegs, dubļi, smiltis) un pie zemiem ātrumiem.
  • 2WD režīms, transmisija ir saslēgta tikai divu riteņu piedziņas režīmā. Šis režīms ir piemērots braukšanai pa labiem ceļiem un samazina degvielas patēriņu un CO2 izmešus.

 
Dacia Duster bagāžas nodalījuma ietilpība – līdz pat 475 kubikmetri VDA (dažādām versijām atšķirīgi) – arī ir ļoti konkurētspējīgs rādītājs, ņemot vērā automašīnas kompaktos izmērus. Nolokot aizmugurējos sēdekļus, Dacia Duster piedāvāt iespaidīgu kravas telpu līdz pat 1636 kubikmetri VDA (dažādām versijām atšķirīgi).

Uzticami, ekonomiski, zemu izmešu līmeņa dzinēji

Dacia Duster ir pieejams ar izvēli no trim dzinējiem abām versijām – 4x2 un 4x4: viens benzīna dzinējs (1.6 16V 105) un divi dīzeļa dzinēji (dCi 85 un dCi 110). Šo dzinēju stiprās puses jau ir demonstrētas zem citu Renault grupas modeļus motoru pārsegiem.

Šie dzinēji perfekti atbilst kritērijiem – izmaksas, izturība un viegla apkope, kas ir jāuzskata par Dacia zīmola galveno rakstura iezīmi.

Dacia Duster ir pieejams ar diviem dīzeļa dzinējiem pēc izvēles – dCi 85 (63kW) un dCi 110 (80 kW), kuri abi ir pazīstami ar savu elastīgo veiktspēju un zemu degvielas patēriņu.

  • Dacia Duster dCi 85 (4x2 versija) atgāzu līmenis ir tikai 135g CO2/km ( atbilst kombinētajam degvielas patēriņa ciklam 5.1 litri/100km), kas to ierindo ar Dacia eco² zīmolu apzīmēto dzinēju klāstā.
  • Dacia Duster dCi 110, tā atgāzu līmenis 4x2 versijā ir 139g CO2/km (atbilst kombinētajam degvielas patēriņa ciklam 5.3 litri/100km) arī ir saņēmis Dacia  eco² zīmolu. Dzinējs dCi 110 zem Dacia Duster 4x4 versijas motora pārsega ir uzskatāms par vidi saudzējošu un ekonomisku risinājumu apvidus automašīnai – tā CO2 izmešu līmenis ir 145 gr/km un degvielas patēriņš 5.6 litri/100km (kombinētajā ciklā). Šis dCi 110 dzinējs atbilst noteiktajiem Eiropas izmešu standartiem un tiek aprīkots ar kvēpu filtru.


dCi 110 dzinējs

Dīzeļa dCi 110 dzinējs sasniedz maksimālo jaudu 80kW (109 ZS) pie 4000 apgr./min. un tiek aprīkots ar otrās paaudzes common-rail tiešās iesmidzināšanas sistēmu, kas izsmidzina tikai nepieciešamo degvielas daudzumu, kas, savukārt, nodrošina efektīvu degvielas izmantojumu un izrietoši samazina tās patēriņu.  Dacia Duster 4x2 versijā dCi 110 dzinējs nodrošina paātrinājumu līdz 100 km/h 11.8 sekundēs ar 240 Nm griezes momenta pie 1750 apgr./min., no kuriem 90% ir pieejami jau no 1500 apgr./min.

Dacia Duster ir arī pieejams ar 1.6 16V 105 benzīna dzinēju:

  • Dacia Duster 1.6 16V 105 nodrošina maksimālo jaudu 77kW (105 ZS) pie 5750 apgr./min., bet augstāko griezes momentu 148Nm (pie 3750 apgr./min.). Kombinētajā degvielas patēriņa ciklā Dacia Duster 4x2 versija ar dzinēju 1.6 16V 105 patērē 7.5 litri/100km. Šis pats rādītājs Dacia Duster 4x4 versijai arī ar 1.6 16V 105 dzinēju (Euro V-atbilstība) ir 8 litri/100km.

{page}

Drošība, kā būtiska prioritāte

Dacia Duster izmanto Renault pieredzi un zināšanas automašīnu drošības jomā.

  • Aktīvās drošības jomā, Dacia Duster ir aprīkots ar 8.1 ABS, kā arī ar EBV ekektronisko bremzēšanas spēka sadalītāju un EBA avārijas bremžu asistentu. Dacia Duster ir pirmais sava zīmola automobilis, kas aprīkots ar ESC kā opciju dažās versijās, kā arī ar CSV nepietiekamas apgriežamības kontroli un ASR vilkmes kontroli. Šī opcija vienlaicīgi ļauj pārnest griezes momentu prom no riteņa, kurš izbuksē 4x4 versijā, ar mērķi uzlabot vilkmi brīdī, kad rodas diognāla riteņu izbuksēšana.
  • Pasīvās drošības jomā, Dacia Duster ir standartā aprīkots ar diviem gaisa spilveniem (dažādos tirgos atšķiras) un trīs-punktu drošības siksnām ar slodzes ierobežotāju priekšējiem sēdekļiem, kuriem var tikt pievienoti pirotehniskie spriegotāji. Atkarībā no versijas priekšējie pasažieru gaisa spilveni var tikt papildināti ar sānu/plecu gaisa spilveniem.

Dacia pamati: uzticamība un izturība

Līdzīgi, kā visas automašīnas, kuras balstītas uz B0/Logan platformas, Duster ir izstrādāts ar mērķi nodrošināt Dacia zīmola izturību un uzticamību.

Īpaša uzmanība tika veltīta anti-korozijas aizsardzībai, pateicoties sekojošiem pasākumiem:

  • ar vasku apstrādāta virsbūves apakšpuse un atveramo paneļu iekšējās sekcijas,
  • ar mastiku apstrādātas eksterjera savienojumu vietas,
  • papildus ar vasku apstrāde mehāniskajām detaļām, kuras atrodas šasijas apakšpusē,
  • akmens skrāpējumu aizsardzība virsbūves grīdai, sliekšņiem un riteņu arkām.

Ar mērķi uzsvērt izgatavošanas augsto kvalitāti, Dacia Duster tiek piedāvāta ar trīs gadu vai 100 000 km garantiju lielākajā daļā no Eiropas tirgiem.

 
Visi komentāri
 
276658. viesis 5.maijs 2010 15:52
0 0 Atbildēt

Un kāda tad ir tā virsrakstā piesauktā CENA???

276659. viesis 5.maijs 2010 16:00
0 0 Atbildēt

es arī velti lasīju to visu blablabla, un pie skaidrības ar cenu netiku. sviests.

276662. viesis 5.maijs 2010 17:55
0 0 Atbildēt

Tikai nebija rakstīts KAM pieejama :D

276663. viesis 5.maijs 2010 20:28
0 0 Atbildēt

Viss jau labi, tikai par 4x2 piemērotību slideniem ceļa apstākļiem būs uzpūtuši burbuli.

cenu - eju skatīties www.dacia.lv .

276664. viesis 5.maijs 2010 20:30
0 0 Atbildēt

Par cenu melo - nav pieejama pat viņu mājas lapā.

276665. viesis 5.maijs 2010 21:38
0 0 Atbildēt

Cenas ta naff. Šķidra *******ana pret vēju.

276666. viesis 5.maijs 2010 21:41
0 0 Atbildēt

Cena pieejama, jo dīleris var nopirkt pāris mašīnas un par atlikušo naudu pat reklāmas raksta vietu nopirkt ;)

Nekas pagaidīsim TopGear rupekļu testu šim auto :P Varbūt lai salaiž kopā ar Pandu kādā bezceļā ;)

276668. viesis 5.maijs 2010 22:27
0 0 Atbildēt

Te raksta,ka Vācijā cena sākas no 13900 Eiro www.autobild.de/artikel/dacia...t_1174023.html

276670. viesis 6.maijs 2010 1:05
0 0 Atbildēt

Man šķiet, ka pagaidām dīleris varējis nopirkt tikai reklāmas raksta vietu. Pašu auto atļausies vēlāk.

276671. viesis 6.maijs 2010 6:18
0 0 Atbildēt

Manuprāt, būs vēl viens baudāms auto - BMW-X1 konkurents.

276672. viesis 6.maijs 2010 9:25
0 0 Atbildēt

:D ja ja, šitais gan ar BMW ''konkurēs''

276674. viesis 6.maijs 2010 12:11
0 0 Atbildēt

:D ''konkurēs'' :D

276676. viesis 6.maijs 2010 18:29
0 0 Atbildēt

Bet vispār sakarīgs izdevies. Moš būs normāla bleķa kaste, ar kuru pa kartupeļa lauku vagot.... :D

276677. viesis 6.maijs 2010 20:35
0 0 Atbildēt

a vot šis te jau ir incants aparāts. laukos perfekts braucamais.

276678. viesis 6.maijs 2010 20:37
0 0 Atbildēt

ps.

The Dacia Duster price starts at 11,900 Euros for the two-wheel drive version and for the 4x4 version, the Dacia Duster price goes up to 13,900 Euros.

taka ir ok.

276679. viesis 6.maijs 2010 20:49
0 0 Atbildēt

Khm,kādēļ bija jāizmanto vecā muskuļauto nosaukums? www.google.lv/images?q=dodg...ed=0CBIQsAQwAA

276700. viesis 9.maijs 2010 14:57
0 0 Atbildēt

Ietilpība gan širmi norāva! 475 kubikmetri, bet ar nolocītiem soliem pat 1636 kubikmetri :) Tas ir, ko, čigāni pilnpiedziņas dzelzceļa vagonu izgudrojuši? Rakstnieki, padomājiet, ko rakstiet!

276702. viesis 10.maijs 2010 11:06
0 0 Atbildēt

Piepūšamais auto? :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO)

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 15

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 2

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 3

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti