Mitsubishi Fuso Truck&Bus Corp. ir izgudrojusi pasaulē pirmo preselektīvo pārnesumkārbu ar diviem slapjajiem sajūgiem kravas automobiļiem.
Jaunās transmisijas nosaukums ir Duonic. Tai ir seši pārnesumi, kuri var mainīties gan automātiski, gan manuāli. Robotizētās pārnesumkārbas darbība ne ar ko daudz neatšķiras no līdzīgiem vieglo automobiļu agregātiem. Izņēmums ir tikai tas, ka tā spēj izturēt lielu griezes momentu. Kārbā tiek izmantotas divas primārās vārsptas, katra ar savu sajūgu. Viena no tām kontrolē nepāra pārnesumus, bet otra - pāra. Visi kravas automobiļi, kuriem tiks uzstādīta Duonic pārnesumkārba, būs aprīkoti arī ar sistēmu, kas palīdzēs automobilim uzsākt kustību pret kalnu.
Pirmā preselektīvā divsajūgu pārnesumkārba sērijveida vieglajiem automobiļiem parādījās gandrīz septiņus gadus atpakaļ Volkswagen automobiļos. Tajā laikā transmisijai bija seši pārnesumi un tā varēja darboties tikai priekšpiedziņas automobiļos ar šķērsām novietotu dzinēju vai pilnpiedziņas automobiļos ar Haldex muftu. Šāda pārnesumkārba sākotnēji varēja izturēt tikai 350Nm griezes momentu. Pārnesumkārba ar septiņiem pārnesumiem parādījās 2008.gadā.
a cik, tad apkalpošana un ja gadijuma kaut kas sačakarējas, maksās?