Konkurences Padomes skaidrojums par «oficiālajiem» autoservisiem 5

6.augusts 2010 9:45

Bieži vien autoīpašnieki saskaras ar problēmu - oficiālais auto izplatītājs apgalvo - lai saglabātu garantiju, auto jāremontē tikai konkrētā auto servisā. Vai tā ir?

Atsaucoties uz vairākkārtējiem jautājumiem, Konkurences padome (KP) skaidro, ka auto ražotāja pilnvarotā remontētāja statuss nedod šādam uzņēmumam tiesības ierobežot konkurenci, liedzot vai kavējot citu remontētāju iespējas strādāt ar konkrētās markas automobiļiem vai nesniedzot garantijas remontu tiem automobiļiem, kas iepriekš remontēti citā servisā, tā nostādot patērētājus „ķīlnieka lomā”.

Tikai gadījumos, kad auto remonts tiek veikts garantijas laikā par ražotāja līdzekļiem, konkrētās auto markas ražotājs var pieprasīt, lai auto tiktu remontēts saskaņā ar ražotājrūpnīcas tehnoloģijām un remontam tiktu izmantotas ražotāja piegādātās rezerves daļas.

Savukārt gadījumos, ko garantija nesedz, prasība veikt tehnisko apkopi vai remontdarbus tikai pilnvaroto remontētāju tīklā vai izmantot tikai ražotāja markas rezerves daļas, ir uzskatāma par Konkurences likuma pārkāpumu – aizliegtu vienošanos starp ražotāju un tā pilnvaroto servisu.

Tāpat, ja auto garantijas laikā ir ticis remontēts neatkarīgā servisā, tas nevar kalpot par iemeslu atteikt ražotāja garantiju, ja vien konkrētais defekts nav radies neatkarīgā remontētāja vainas dēļ.

Būtiski arī, ka ražotājs vai tā pilnvarotais remontētājs nedrīkst liegt citiem servisiem iespēju remontēt konkrētās markas automašīnas, tā atņemot patērētājiem izvēles iespējas un padarot savu pakalpojumu neaizvietojamu. Neatkarīgajam servisam ir tiesības iegādāties ražotājrūpnīcas tehnisko informāciju, iekārtas un instrumentus.

Attiecīgi ražotājam vai tā pilnvarotajam izplatītājam piekļuve tehniskajai informācijai jāsniedz pēc neatkarīgā remontētāja pieprasījuma, nepieciešamības gadījumā tai jābūt pieejamai pa daļām, bez nepamatotas kavēšanās un pieprasītajai samaksai jābūt samērīgai. Turklāt šai informācijai jābūt tādā kvalitātē un formā, kā tā ir pieejama pilnvarotajiem remontētājiem.

Savukārt neatkarīgais remontētājs kā jebkurš pakalpojumu sniedzējs ir civiltiesiski atbildīgs par savu darbu kvalitatīvu izpildi un tam ir pienākums attiecībā pret patērētāju veikt kvalitatīvu remontu, lai patērētājs nezaudētu ražotāja garantijas.

Patērētāji vai remontētāji, kas saskārušies ar iespējamiem Konkurences likuma pārkāpumiem, tiek aicināti vērsties Konkurences padomē (e-pasts: konkurence@kp.gov.lv; tālr. 67282865; pasta adrese: Brīvības ielā 55, Rīgā, LV-1010).

Par terminiem:
Pilnvarotais auto remonta un tehniskās apkopes veicējs ir uzņēmums, kas darbojas konkrētas auto markas piegādātāja izveidotā izplatīšanas sistēmā.
Neatkarīgais auto remonta un tehniskās apkopes veicējs ir uzņēmums, kas nestrādā tās auto markas piegādātāja izplatīšanas sistēmā, kuru remontu un tehnisko apkopi viņš veic.
 

 
Visi komentāri
 
278206. viesis 6.augusts 2010 12:52
0 0 Atbildēt

Interesanti, kurš un kādā kārtībā var pieņemt dīlerim saistošu atzinumu, ka defekts ir/nav radies neatkarīgā remontētāja vainas dēļ?

278213. viesis 7.augusts 2010 0:02
0 0 Atbildēt

Nevajag pirkt tos jaunos mēslus un nevienam nebūs problēmas!

A_P

278232. viesis 9.augusts 2010 19:55
0 0 Atbildēt

:) Slima suņa murgi. KP prātā vājās idejas pārsit pat Briseles ģēnijus. "piekļuve tehniskajai informācijai jāsniedz pēc neatkarīgā remontētāja pieprasījuma" :) Dīleris iepērk info par nn tūkstošiem un pēc katra pieprasījuma izdala to. Protams. Gaidiet.

278236. viesis 10.augusts 2010 9:43
0 0 Atbildēt

aga, aizbrauc un palabo citur, skaties uzreiz atradīs defektu, kā dēļ var noņemt garantiju

278241. viesis 11.augusts 2010 8:23
0 0 Atbildēt

A_P, nu kadam ir janorij krupis, tb, jaunais auto janopeerk lai mums, gudreniekiem, kuri peerk lietotos, pec tam butu ar ko braukt... Lai gan pedejo gadu auto tiesham nav veerts tas naudas un jega vinus ir nemt tikai operativajaa un pec paris gadiem atdot lai ipashnieks dara ko grib. :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

50 km/h vietā gandrīz 140 km/h - jaunietis "testē" mašīnu pēc remonta; policija iejaucas 20

Piektdien tika apturēts, kāds jaunietis, kurš, "testējot auto", apdzīvotā vietā vairāk nekā divas reizes pārsniedzis atļauto ātrumu. Tajā pašā dienā policijas darbinieki fiksēja vēl divus ātrumpārkāpējus. Lasīt vairāk

 

87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai 5

Lielākā daļa jeb 87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO (ERGO) pētījums*, kas veikts kopā ar Latvijas Automoto biedrību (LAMB) kopīgi īstenotās kampaņas “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!” ietvaros. Lasīt vairāk

 

No 60 450 - Audi papildina Q5 saimi ar Q5 55 TFSI e quattro Plug-in hibrīdu (+ FOTO) 8

Vācijas autobūves kompānija pievienojusi krosovera Q5 saimei jaunu modeli - Q5 55 TFSI e quattro, kas maksās 60 450 eiro (Vācijā) un uz 100 km patērēs vidēji 2,1-2,4 litru degvielas. Lasīt vairāk

 

70 gadu vecumā miris austriešu uzņēmējs un "Formula 1" pasaules čempions Nikijs Lauda 4

Austriešu uzņēmējs un trīskārtējs autosacīkšu "Formula 1" pasaules čempions Nikijs Lauda pirmdien miris 70 gadu vecumā, paziņoja viņa ārsts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti