Veloceliņi nav «velomaģistrāles» 55

 
19.augusts 2010 0:00

Ja demokrātiju valstī bieži vērtē piemēram pēc preses brīvības vai nevalstisko organizāciju ietekmes uz valsts pārvaldi, tad satiksmes drošību un kopumā satiksmes kultūru varētu vērtēt pēc autovadītāju un riteņbraucēju savstarpējām attiecībām.

Tas ir jautājums ne tikai par divu satiksmes dalībnieku līdzāspastāvēšanu, bet arī par toleranci, satiksmes noteikumu, kā arī elementāru loģiskā saprāta likumsakarību ievērošanu.

Kamēr veloceliņu tīkls Rīgā būs tik trūcīgs kā pašlaik, bet riteņbraucēju skaits pieaugs attiecības ar autovadītājiem saglabāsies jutīgas. Velobraucējiem ir jāapzinās, ka veloceliņš nav „velomaģistrāle”, un tas nav abpusēji norobežots kā automaģistrāle. Lai gan veloceliņi ievērojami palielina braukšanas drošību, riteņbraucējs nevar justies pilnībā izolēts, neapdraudēts un neapdraudēt citus satiksmes dalībniekus.

Veloceliņi šķērso brauktuves, kur priekšroka ir autovadītājam, šķērso piebrauktuves māju pagalmiem, veikaliem, kafejnīcām un restorāniem, kā arī citiem objektiem, pie kuriem neuzmanīgi braucot iespējama negaidīta un bīstama avārijas situācija saduroties ar automašīnu, citu velosipēdu vai apdraudot gājēju. Riteņbraucējs uz veloceliņa nedrīkst justies kā vienīgais, kam ir tiesības, bet jāseko saprāta balsij, kas atgādina, ka riteņbraucējs joprojām ir viens no mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem un katru situāciju uz ceļa nevar apcerēt satiksmes noteikumos. Būdams neuzmanīgs un pārgalvīgs arī uz veloceliņa riteņbraucējs var apdraudēt gan sevi gan citus satiksmes dalībniekus. Veloceliņš ir ieguldījums drošībā nevis caurlaide visatļautībai.

Savukārt, izvērtējot jaunā veloceliņa „Centrs-Berģi” celtniecības gaitu jāuzsver nepieciešamība to savlaicīgi pabeigt, lai braukšana pa to nebūtu bīstama, un velobraucējs pēc laba ceļa seguma neriskētu gūt traumu iebraucot kādā nepabeigtā ceļa posmā, savukārt bēdu stāsts par Dienvidu tilta nepabeigšanu nekļūtu par tradīciju.

Jāatzīst, ka Rīga ir vēl tālu no riteņbraucējiem draudzīgas pilsētas statusa. Ievērosim savstarpēju cieņu, satiksmes noteikumus, tajā pat laikā izmantosim katru iespēju atgādināt pilsētas plānotājiem par veloceliņu nozīmi.

Juris Zvirbulis,
Latvijas Automoto biedrības prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
55 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
278313. viesis 19.augusts 2010 12:03
1 0 Atbildēt

278311. viesis

Citēju: "Bet vispār jau interesanti, ka nogriežoties no Brīvības ielas ir jāpalaiž gājēji, bet ne velosipēdisti, tas tā nedaudz absurdi tomēr. Vai ir kāds redzējis, ka kāds velo braucējs, (bērni neskaitās) pirms ielas šķērsošanas nokāpj no velo un to stumj?"

Te tev nav taisnība ja ir krustojums un transporta līdzeklis nogriežas, tad CSN saka ka tam ir jālaiž gan gājēji gan velosipēdisti neatkarīgi no tā pa ko tie pārvietojas, ietvi, ceļa nomali, vai velo celiņu. Protams ir mazliet idiotisks formulējums par to kas ir krustojums un kā līdz ar to atmērīt vai ietve/veloceļs ietilpst vai nē šajā krustojumā, bet tehniski korekti ir jamos palaist, ja vien veloceļš nav x-zin cik tālu !!!

278364. viesis 21.augusts 2010 20:54
1 0 Atbildēt

WALA. Viesim par Bajārielu ir taisnība.

Palasi noteikumus - veloceliņa un brauktuves krustojumā velosipēdistam NEKAD nav priekšroka, neatkarīgi no tvuma vai tāluma no krustojuma.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti