Veloceliņi nav «velomaģistrāles» 55

 
19.augusts 2010 0:00

Ja demokrātiju valstī bieži vērtē piemēram pēc preses brīvības vai nevalstisko organizāciju ietekmes uz valsts pārvaldi, tad satiksmes drošību un kopumā satiksmes kultūru varētu vērtēt pēc autovadītāju un riteņbraucēju savstarpējām attiecībām.

Tas ir jautājums ne tikai par divu satiksmes dalībnieku līdzāspastāvēšanu, bet arī par toleranci, satiksmes noteikumu, kā arī elementāru loģiskā saprāta likumsakarību ievērošanu.

Kamēr veloceliņu tīkls Rīgā būs tik trūcīgs kā pašlaik, bet riteņbraucēju skaits pieaugs attiecības ar autovadītājiem saglabāsies jutīgas. Velobraucējiem ir jāapzinās, ka veloceliņš nav „velomaģistrāle”, un tas nav abpusēji norobežots kā automaģistrāle. Lai gan veloceliņi ievērojami palielina braukšanas drošību, riteņbraucējs nevar justies pilnībā izolēts, neapdraudēts un neapdraudēt citus satiksmes dalībniekus.

Veloceliņi šķērso brauktuves, kur priekšroka ir autovadītājam, šķērso piebrauktuves māju pagalmiem, veikaliem, kafejnīcām un restorāniem, kā arī citiem objektiem, pie kuriem neuzmanīgi braucot iespējama negaidīta un bīstama avārijas situācija saduroties ar automašīnu, citu velosipēdu vai apdraudot gājēju. Riteņbraucējs uz veloceliņa nedrīkst justies kā vienīgais, kam ir tiesības, bet jāseko saprāta balsij, kas atgādina, ka riteņbraucējs joprojām ir viens no mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem un katru situāciju uz ceļa nevar apcerēt satiksmes noteikumos. Būdams neuzmanīgs un pārgalvīgs arī uz veloceliņa riteņbraucējs var apdraudēt gan sevi gan citus satiksmes dalībniekus. Veloceliņš ir ieguldījums drošībā nevis caurlaide visatļautībai.

Savukārt, izvērtējot jaunā veloceliņa „Centrs-Berģi” celtniecības gaitu jāuzsver nepieciešamība to savlaicīgi pabeigt, lai braukšana pa to nebūtu bīstama, un velobraucējs pēc laba ceļa seguma neriskētu gūt traumu iebraucot kādā nepabeigtā ceļa posmā, savukārt bēdu stāsts par Dienvidu tilta nepabeigšanu nekļūtu par tradīciju.

Jāatzīst, ka Rīga ir vēl tālu no riteņbraucējiem draudzīgas pilsētas statusa. Ievērosim savstarpēju cieņu, satiksmes noteikumus, tajā pat laikā izmantosim katru iespēju atgādināt pilsētas plānotājiem par veloceliņu nozīmi.

Juris Zvirbulis,
Latvijas Automoto biedrības prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
278301. viesis 19.augusts 2010 9:55
0 0 Atbildēt

Gribētu pie viena atgādināt riteņbraucējiem - ja braucat pa trotuāru un redzat ka ir slikti pārskatāma izbrauktuve ( piem. "caur" mājas pirmo stāvu) , tad vai nu apbraukt to pa ielu. vai arī nebraukt ar 20 +km/h. Man jau 2 x ir gadījies kad no darba vietas izbraucot ( tieši tāds variants kad izbrauktuve mājas vidū pirmā stāva līmenī un ietve gar pašu māju~ 1 m plata) bezmaz palieku purnu lisapēdistam tieši pa sitienam, jo lai es kādu uz tās ietves ieraudzītu man sava auto "purns" ir jāizbāž tiktāl, ka praktiski visu ietvi nosedzu. Vienreiz lisapēdists paspēja sabremzēties, otram savukārt pietika vietas aizšmaukt gar purnu garām, bet sajūta droši ar lisapēdistam nebija no patīkamajām !!!

278302. viesis 19.augusts 2010 10:12
0 0 Atbildēt

WALA

Neaizraujies ar muldeeshanu un skrieshanu tupi sienaa. Leenaam izbaazjot purnu nekaadas avaarijas nevar notikt. Man vairaakas reizes ar kaajaam ejot, liekas, ka tuuliit sabrauks idiots, kursh nesaas no maajas sienas aaraa. Varjag domaat par tiem kas var buut aiz stuura. Tas attiecas arii uz velobrauceejiem. No kuriem daudzi biezji kriit un stipri sasitas. Nu smadzenju satricinaajumi nepaliek bez sekaam, kaa mees zinam. Un stulbums nav aarsteejama slimiiba.

Esmu pats ritenjbrauceejs un pilniibaa piekriitu par tiem krutajiem velobrauceejiem ar apstieptajiem triko. Ja nejeedz ieveerot CSN, tad nav ko baazties no sava maajas pagalma aaraa.

278303. viesis 19.augusts 2010 10:14
0 0 Atbildēt

tādās situācijās der pretējo māju skatlogi, kur tādi ir... bet vislabāk jāuzstāda drošības spoguļus lai nodrošinātu ietves pārskatāmību uz abām pusēm!

jo auto nav priekšroka ne pret gājējiiem ne pret lisopēdistiem braucot ārā no teritorijas, pagalma etc.

tiesa - pie mums arī privāti uzstādītus spoguļus (satiksmes departamenti tādus uzstāda kūtri) talanta izpausmēs nograuj visādi čempiņi...

278304. viesis 19.augusts 2010 10:22
0 0 Atbildēt

Juris Zvirbulis arī varētu iepazīties ar gājēju rīcību uz veloceliņiem - iešana pa sarkanii nokrāsoto segumu un pukošanās, ka viņiem kāds uztaurē ar taurīti vai uztrikšķ ar zvaniņu.

Bezkaunības un vienaldzības pārņemtu seju īpašnieku principiāla stāvēšana uz veloceliņa Ķīpsalā gaidot savu sabtransu utt...

278305. viesis 19.augusts 2010 11:08
0 0 Atbildēt

278304. viesis

Jā un tad pie reizes mūsu velobraucēji kas braukalē pa ietvēm arī varētu sagatavoties "dabūt bietē" par trinkšķināšanu un vēl skuj zin kādu izpildīšanos uz tām ceļa daļām kas paredzētas gājēju iešanai. JO CSN nosaka ka lisapēdisti tur drīkst pārvietoties tikai netraucējot gājējiem!!! UN otra lieta ko gribētu teikt - Rīgā nav tādu velosipēdistu celiņu, ir tikai gājēju un velosipēdu ceļi !!!

278306. viesis 19.augusts 2010 11:17
0 0 Atbildēt

278302. viesis

Vēlies atbraukt uz paskatīties CSN zinātāj kāda ir tā izbrauktuve no kuras man nākas dien dienā izbraukt. Laipni lūgts Tērbatas ielā 75. Un tad te pļūti par CSN zināšanu utml. Nekad neesmu apgalvojis ka man ir priekšroka attiecībā pret tiem kas tur "mēģina nosisties" -tikai ilustrēju ka autobraucējam tur praktiski nav iespējams pie zināmas apstākļu sakritības izvairīties no velobraucēja !!! JO gan man gan tam velobraucējam ir kaut kāds zināms reakcijas laiks vajadzīgs, pat ja es braucu ar 5km/h vai lēnāk, tad to ietvi es tāpat "aizšķērsoju" laika sprīdī kas ir ~0,72 sekundes ( jo kamēr es neesmu aizšķērsojis ietvi par ~ 95% - es tāpat "ne sūda" neredzu uz abām pusēm ( nu labi redzu reāli apmēram pa metram uz katru pusi - kas ļauj ieraudzīt gājējus un nobremzēt). NU tad pārējo es domāju varat izdomāt paši cik reāli ir izvairīties no lisapēdista pie sūdīgākās apstākļu sakritības.

278307. viesis 19.augusts 2010 11:35
0 0 Atbildēt

WALA - vajag 2 liietas - uzrakstus uz ēkas un ietves - sargies auto - kā krieivu laikos un drošības spoguļus vadītājam lai tas redz ap stūri... ;)

278309. viesis 19.augusts 2010 11:38
0 0 Atbildēt

wala - tu tur viens tāds, vai caur to izbrauktuvi tomēr braukā vēl vismaz dažas mašīnas? Nu tad sametieties un uzstādiet spoguli, lai nav jāmokās!

278310. viesis 19.augusts 2010 11:38
0 0 Atbildēt

Veloceliņš „Centrs-Berģi” NAV!!!!

Ja RD mājas lapā ir uzzīmēts ka tas ir gatavs un ir tikai viena posma būvniecība – tad veloceliņš kas sākas pie bastejkalna pēc pārsimts metriem pazūd un mistiski uzrodas esplanādē un tad viņš pazūd vispār.Nekur naav norādes vai tas aiziet uz Valdemāra ielu vaiu turpinās pa skolas ielu !!!!

Tālāk jau var pat nerakstīt :D

278311. viesis 19.augusts 2010 11:46
0 1 Atbildēt

Šito vajag boldā:"Veloceliņi šķērso brauktuves, kur priekšroka ir autovadītājam!"

Centrs-Berģi jau esmu redzējis vairākas situācijas, kad velosipēdisti iedomājas, ka pilnā cukā var vilkt pāri šķērsojošām ielām, kur auto dabū vākties, lai tos nenonestu!

Bet vispār jau interesanti, ka nogriežoties no Brīvības ielas ir jāpalaiž gājēji, bet ne velosipēdisti, tas tā nedaudz absurdi tomēr. Vai ir kāds redzējis, ka kāds velo braucējs, (bērni neskaitās) pirms ielas šķērsošanas nokāpj no velo un to stumj? Es pats to nedaru!

P.s.par ieteiktajiem satiksmi regulējošiem spoguļiem: ASV tādi ir iegādājami par USD 25, bet uz LV atteicās sūtīt, savukārt, LV lētākais, kas piedevām domāts tikai iekštelpām, maksā LS 40. Es labprāt iegādatos savai iebrauktuvei, kur ir līdzīga situācija kā WALAi, bet vairāk par Ls 25 es neesmu gatavs maksāt, pagaidām izlīdzos ar vecu autobusa spoguli.

278313. viesis 19.augusts 2010 12:03
1 0 Atbildēt

278311. viesis

Citēju: "Bet vispār jau interesanti, ka nogriežoties no Brīvības ielas ir jāpalaiž gājēji, bet ne velosipēdisti, tas tā nedaudz absurdi tomēr. Vai ir kāds redzējis, ka kāds velo braucējs, (bērni neskaitās) pirms ielas šķērsošanas nokāpj no velo un to stumj?"

Te tev nav taisnība ja ir krustojums un transporta līdzeklis nogriežas, tad CSN saka ka tam ir jālaiž gan gājēji gan velosipēdisti neatkarīgi no tā pa ko tie pārvietojas, ietvi, ceļa nomali, vai velo celiņu. Protams ir mazliet idiotisks formulējums par to kas ir krustojums un kā līdz ar to atmērīt vai ietve/veloceļs ietilpst vai nē šajā krustojumā, bet tehniski korekti ir jamos palaist, ja vien veloceļš nav x-zin cik tālu !!!

278314. viesis 19.augusts 2010 12:10
0 0 Atbildēt

es pa T75 nebraucu vienīgais ārā, bet man ir aizdomas ka es visbiežāk trāpu "pareizajā" laikā, kad tur pārvietojas visvairāk lisapēdistu. Vai arī "karma" tāda, jo no citiem es tikai no viena šoferīša esamu dzirdējis līdzīgu stāstu.

P.S. Par spoguli laikam nāksies padomāt, tikai tur vajag 2 un tad vēl ar jādomā kā jamos varētu uzstutēt, jo ideāli būtu bijis ja būtu pretī izbrauktuvei kāds stabs, jo citādi atkal tajos nekas redzams nebūs. (Jo izbrauktuve tāda ka tur Renault 9 vietīgais busiņs puslīdz izlien cauri, bet VW LT kravinieks tikai rīvējoties ar "bortiem" pa malām.)

278315. viesis 19.augusts 2010 12:29
0 1 Atbildēt

vakar redzēju kā lisapēdists iesipa sānā mašīnai....

mašīna brauca pa čaka ielu, RĀDĪJA pagriezienu jau laicīgi un griezās krustojumumā pa labi...

lisapēdists pilnā ātrumā noķēra mašīnu un līda garām mašīnai gar labo pusi (laikam akls, naivs vai vienkārši stulbs)

iebūkšķināja mašīnai sānā, pats nostiepās garšļaukus uz ielas, mašīna apstājās... puika piecēlās un sāka pētīt vai lisapēdam kautkas nav īpaši salauzts, šoferīc izkāpa, paskatījās uz švīku durvīs...

rezultātā viens aizkliboja uz vienu pusi, otrs aizbrauca...

incanti kā būtu jābūt??? kam jāmaksā par mašīnas durvju remontu un kam par nolauzto lisapēda detaļu?

noteikumos gan ķjipa rakstīts, ka ķipa mašīnai ir jāpalaiž tajā pašā virzienā braucošie lisapēdisti... bet tas ir stulbums, ka lisapēdists neskatās kur griezīsies mašīna... tas pats ar baikeriem...

278316. viesis 19.augusts 2010 12:33
0 1 Atbildēt

WALA - Jālaiž tajā pat virzienā braucošie - ja tie brauc pa ceļu.

Ja lisopēdists nolec no ietves - tam nekad nav priekšroka.

Un Lisopēdistam šķērsojot brauktuvi nekad nav priekšroka, ja vien tas to nedara krustojumā un līdz un pēc krustojuma brauc pa vienu no brauktuvēm.

Un vēl pasaki, ka jālaiž pretējā virzienā braucošs velosipēdists, kas nolec no trotuāra ar savien 20+ km/h, kuru pat gribēdams reizēm nevari pamanīt, ja vēl var pamanīt to, kas brauc vieinā virzienā ar tevi ipa ietvi...

278317. viesis 19.augusts 2010 12:38
0 0 Atbildēt

Par Palaidniex minēto gadījumu ar ielikšanu sānos: lai izvairītos no šādiem idiņiem, cenšos pirms griešanās neatstāt tik lielu spraugu starp auto un apmali, lai pa to kāds vēl varētu izbraukt.

Iebrauks tāds idiņš pakaļā, maksās.

278319. viesis 19.augusts 2010 13:09
0 0 Atbildēt

tv.delfi.lv/video/hSAPHLWv/

par to velo laišanu nogrieižoties....

278320. viesis 19.augusts 2010 13:13
0 0 Atbildēt

Palaidniex - tava piezīmē ir vietā, taču es speciāli minēju ka runa ir par krustojumu, un par to jau mēs izdiskutējām labi zināmajā topicā par gājeju pārejām!!! Un CSN ir skaidri un gaiši rakstīts ka KRUSTOJUMĀ trasporta līdzekļiem ir jālaiž gājēji un velosipēdisti:

Citāts no CSN (speciāli tiem kas "tankā":

12. Braukšana krustojumos

138. Nogrieţoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogrieţas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

278321. viesis 19.augusts 2010 13:19
0 0 Atbildēt

Wala - noskaties video... ;)

ja griežās pa labi ir divi varianti - ja esi ieilaidisi velosipēdiistu stap sevi un ietvi - nāksies laist viņu, vai arī piebrauc tik tuvu, lai velosipēdists apdzen/apsteiidz pa kreiso pusi to auto, kurš ir priekšā un ir ieslēdzis pagrieziena rādīāju...

278323. viesis 19.augusts 2010 13:39
0 0 Atbildēt

Paklau, kads sakars video ar CSN ?!?!? Es Timrotu & Co diezgan labi pazīstu personīgi - ir darba un sporta gaitas krustojušās, bet ne jau viņš izdomā vai pastiprina CSN !!!

278324. viesis 19.augusts 2010 13:40
0 0 Atbildēt

P.S. par veolceliņu kā tādu, gājēju "pābrauktuvēm" utml. - bazara nav, es uzsveru runa ir par speciālu objektu KRUSTOJUMS !!!

278325. viesis 19.augusts 2010 13:53
0 0 Atbildēt

Nubet kāpēc man ir jāpamana pa trotuāru, piemēram, aiz gājēju barjeras braucošs velosipēdists un jādot tam ceļš, kad tas negaidīti nobrauc no ietves? Pajāt kur - krustā, nekrustā uz pārejas, ne uz pārejas?

Ja brauc pa trotuāru, tad atceries, ka priekšroka ir tikai attiecībā pret mašīnām, kas izbrauc no blakusteritorijām, pat gājējieim uz ietves ir priekšroka. Un VELOSIPĒDISTAM (tāpat kā jebkuram citam tr. līdzeklim) IZBRAUCOT UZ BRAUKTUVES NEKAD NAV PRIEKŠROKA! Kaut krustojums, kaut dajebkas. Pajāt, ka tas ir krustojums, pajāt, ka Tu krustojumā izbrauc uz brauktuves - Tu nobrauc no trotuāra, pārlec pāri barjerai - Tu tajā brīdī veic IZBRAUKŠANU UZ BRAUKTUVES tikai var sagadīties ka krustojumā un tā sagadīšanās nedod priekšrocību. Jo pa brauktuvi drīksti braukt tikai vienā virzienā ar pārējiem tr. līdzekļiem maksimāli tuvu labajai malai un apbraukt pa kreiso pusi tos, kas griežas pa labi.

Nav svarīgi kur tu nobrauc no brauktuves taisna posma vidū, vai krustojumā, priekšroka ir pa brauktuvi braucošajem.

Šāds traktējus ir tieši tāpēc, ka velopisēdists kustās būtiski ātrāk par gājējiem un šādii tieik nodrošināta paša velopiisēdista drošība.

Ja gribas iet bojā - lūdzu - Darviina prēmija eksistē...

Ja man gribās tikt fiksāk pāri ielai un lai mani mašīnas laiž - es izmantoju gājēju priekšrocbas nokāpjot no ričuka un to stumjot. Man no tā gabals nenolūzt... Tukšā krustā, kur es nevieinam auto netraucēju es protams pāri ieilai braucu, nevis stumjos...

278326. viesis 19.augusts 2010 13:59
0 0 Atbildēt

Palaidzniex - nav vis pajāt, tiklīdz kā kāds par sabrauktu velosipēdistu tev šito pabāzīs zem deguna varēsi apcerēt cik jauki skatīties pa restotu lodziņu !!!

A viss pārējais tiešām - juhoP !!!

278327. viesis 19.augusts 2010 14:03
0 0 Atbildēt

P.S. un nestāsti pasakas !!! CSN ir skaidri un gaiši uzrakstīts par braukšanu krustojumos, un nekas nav minēts par to ka uz tevi šis punkts neattiecas ja lisapēdists brauc pa ietvi un no tās "nolec" uz brauktuves utml. !!!

un par šo: " Pajāt, ka tas ir krustojums, pajāt, ka Tu krustojumā izbrauc uz brauktuves - Tu nobrauc no trotuāra, pārlec pāri barjerai - Tu tajā brīdī veic IZBRAUKŠANU UZ BRAUKTUVES" - citēsi varbūt kādu CSN punktiņu kurš šō izbraukšanu/nobraukšanu ļautu tieši šādi kvalificēt ???

Bet tas jebkurā gadījumā nemaina to CSN punktu ko nocitēju, jo no šī punkta viedokļi ir pilnīgi ******* ka velosipēdists neievēro CSN - ja viņš tur ir , un tu nogriezies - tev velosipēdists ir jāpalaiž !!!!

278328. viesis 19.augusts 2010 14:10
0 0 Atbildēt

Nedod Dievs kādam gūt traumu tāpēc, ka likumu mēģiina traktēt ar maksiimālu bīštamību pašam pret sevi.

Pastāsti kāda loģika ir tavam drošu bojāeju garantējošam likuma traktējumam.

Tieši tāpēc, ka velosiipēdam, kurš brauc pa brauktuvi ir jābrauc gar ceļa malu, trotuāru utt, ir paredzēta netraucēta taisnvirziena kustība, ka kāds veic nogriešanos pa labi.

Ja velopiisēdists brauc pa trotuāru un šķērso brauktuvi krustojumā hodā nolecot no ietves un turpinot braukt - veic reāli bīstamu manevru, jo velopiisēdists var būt nepamanīts starp gājējiem, kuri kustās būtiski lēnāk!

Vēl trakāk, ja velopisēdists brauc mašīīnai ipretējā virzienā un redzot mašīīnu, kura nogriežas vieinalga apziināti lekt zem riteņiem. Iespējams, ka velopiisēdists ir mašīnu pamanījiis, bet diienas laikā velopiisēdiists brauc bez uguņiem un bieži nav samanāms pretējā virzienā braukdams pa ieitvii.

Piirms kliiedz par reālu bojāejas liikuma traktējumu padomā loģiski kāpēc iir neprāts dot priekšroku brīdī, velopiisēdistam uzbraucot uz brauktuves tikai tāpēc, ka tur krustojums!

Tieši ivelosipēda ātrums iir iemesls, ka viņiiem nav priekšroka arī tur, kur brauktuvi šķērso veloceļš.

Pirms kliedz par pretējo un stāsti, ka ir pareizi ieit bojā zem auto riteņiem minot velo pedāļus - argumentē, kāpēc autovadītājam ir jādod ceļš visneaizsargātākajam kamikadzem, tika itāpēc, ka lūk ir krustojums???

278329. viesis 19.augusts 2010 14:17
0 0 Atbildēt

Palidzniex - lūk pēdējam tevis rakstītajam es varu daļēji piekrist, kaut arī tev tur kaut kādi aiz "matiem" pievilkti izteikumi no citām CSN daļām. Bet pašnāvnieks vai nē, CSN ir rakstīts tieši tā kā nocitēju, un tas nozīmē ka ir pofigs no kurienes tas lisapēdists tev tur "krustā" nokrīt !!! Loģikas tur ir visai maz, bet krustojums ir īpašs objekts ceļu satiksmē tāpat kā velosipēdists, ar saviem "īpašiem" noteikumiem. Un tiklīdz tu nokļūsti šajā "īpašajā" objektā vai tā statusā, tā jebkuri citi noteikumi attiecas uz konkrēto vietu vai statusu tikai tikmēr kamēr nav pretrunā ar "īpašajiem" noteikumiem !!!

Murgaini gan ir bet ceru saprast varēs !!!

278330. viesis 19.augusts 2010 14:19
0 0 Atbildēt

P.S. viela pārdomām:

1.24. krustojums — vieta, kur krustojas, piekļaujas vai atzarojas ceļi vienā līmenī. Krustojums ir norobežots ar iedomātām līnijām, kas savieno brauktuves pretējo malu noapaļojuma sākumu. Šis termins neattiecas uz vietu, kur uz brauktuves izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u.tml.);

Ja Tu ar ričuku izlec uz brauktuves pēc noapaļojuma, kā tas parasti notiek 99% gadījumu - Tu vairs arī neesi krustojumā, līdz ar to pat aiz ausīm pievilktais "pašiznīcināšanās likuma" aizsegs, ka nu visi pēkšņi ir jālaiž, ir noraujams podā, jo vienkārši esi inegaidīti izlecisi uz brauktuves... :D :D :D

278331. viesis 19.augusts 2010 14:21
0 0 Atbildēt

Par šō pēdējo es arī piekrītu ka ar to krustojuma definīciju ir "mazliet čabiski", bet peč tā paša tava principa sanāk ka tad krustojumā arī gājēji nav jālaiž, jo tehniski lielākā daļa ietvju atrodas ārpus minētaš krustojumu definīcijas !!!

Bet te tiešām ir "pretruna", kā pareizi norādi ( un tas man nav jaunums )!!!

278332. viesis 19.augusts 2010 14:22
0 0 Atbildēt

p.p.s.

spītīgi igriibas ieit bojā ar asinīm pār lūpām plūstot apgalvot, ka ej apziināti bojā jo tā likumus esi satraktējis... :D

pat gājēju pārejas parasti ir aiz tā 1.24. punktā minētajiem noapaļojumiem.

Pat ja es, kā Tu uzskati, peivelku likumu aiz matiem, man vismaz ir saprotama un visai vērā ņemama argumentācija - drošba. Tavam ir tikai ipeviilkt aiz matiiem es drīkstu iet bojā, jo kas tur vai kā tur...

Nešķiet no malas visai savādi?

278333. viesis 19.augusts 2010 14:27
0 0 Atbildēt

Redzi - gājējiem (un tikai igājējiem - par veslosipēdistiem nav ne vārda) jāšķērso krustojumi par ieidomātajiem ietvju turpinājumieim.

Vellapēdisti nav gājēji!

Un gājējieim nav brīv izmantot brauktuves prieikšrocības. Velopiisēds uz ieitves ir izņēmums un viņa tieisības krustā ir atrakstītas kā transportlīdzeklim, kurš brauc pa brauktuvi, bet ņēmot vērā tā gabarītus un ātrumu, kā arī norādot, ka tas drīkst braukt tikai citu tr. līdzekļu kustības virzieinā, un atkal tikai tāpēc, lai ito varētu laikus pamanīt. Autovadītājam ir tā jau simtiem lietu uz ko skatīties - ātrums, citas mašīnas, ceļa zīmes, velosipēdisti uz brauktuves un divreiiz spogulī aplūkojamie atsaldeņi, lai vēl tam būtu papildus uzdevums - gājēju pilnā ietvē meklēt ātri braucošus velosipēdistus ar pārprastām tiesībām un vispār bez pienākumiem...

278334. viesis 19.augusts 2010 14:34
0 0 Atbildēt

Es asprotu tavus spriedelējumus par drošību utml, par autovadītājiem kuriem ir vajadzīgas 30 acis un x zin cik smadzenes ar kurām paspēt visiem pašnāvniekiem izsekot. Bet es tev vēlreiz saku sameklē man CSN kaut vienu punktu kas tev ļautu nelaist velobraucēju krustojumā, ******* no h=kuriens tev viņš tur priekša negadītos - vari vai nevari ???

278335. viesis 19.augusts 2010 14:40
0 0 Atbildēt

vispirms pierādi, ka es viņu nonesu krustojumā... :naac:

noleca no trotuāra, paklupa - pats vainīgs

pierādi pretējo

parādi kur velosipēdiistam noteikts, ka viņam krustojums jāšķērso kā gājējiem?

citādi sanāk, ka lisopēdisits drīkst pa diagonāli no pretējā kreisā krustojuma raut pāri uz krustojuma labo tuvāko stūri, bet ja viņam izdodas pierādīīt, ka tu veici pagrieizienu pa labi esi vainīgs??? :D

278336. viesis 19.augusts 2010 14:50
0 0 Atbildēt

un vēl - palasi kā jāšķērso krustojumii velopisēdistiem:

227. Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, velosipēdu vadītāji drīkst turpināt braukt tad, kad tie novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un pārliecinājušies par drošību.

229. Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā krustojumos apdzīvotās vietās, kur nav iekārtots velosipēdu ceļš, velosipēdu vadītājiem brauktuvju krustošanās vieta jāšķērso pa brauktuvju labo malu, iepriekš pārliecinoties par ceļu satiksmes drošību un dodot ceļu tajā pašā virzienā braucošajiem transportlīdzekļiem un tiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kam saskaņā ar braukšanas noteikumiem krustojumos ir priekšroka. Ja braukšanai pa kreisi iekārtota atsevišķa braukšanas josla, nogriezties atļauts no šīs joslas labās malas. Nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai pretējā virzienā ārpus krustojumiem atļauts no brauktuves labās malas.

Tātad skaidri un gaiši ir norādīts, kur velosipēds drīkst braukt krustojumos - pa joslu labo malu. Un neredzu iemeslu kāpēc velosipēdam krustojumā būtu jābrauc savādāk... Viiss cits traktējams kā brauktuves ķērsošana vai izbraukšana uz brauktuves.

Un nav svarīgi vai brauc krustojumam taisni pāri vai veic kreiso pagrieizienu - ir skaidri iun gaiši idefiinēts - velosipēdists krustojumā tikai pa atbilstošās brauktuves joslas labo malu! Un ne pa kādu ietvju turpinājumu, ne pa diagonāli, ne kā savādāk...

278337. viesis 19.augusts 2010 15:00
0 0 Atbildēt

Palaidniex - vai tu arī saproti ko esi iepostējis ????

Citēju " 229. Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā ..."

kur tu te redzi ka gadījumā ja lisapēdists brauc taisni vai pa labi tam būtu jāturas pie labās malas ??? Nevajag te tagad dzejot no 5 gadi veciem CSN un šī punkta to kas noteikumos vairs nav !!!

278338. viesis 19.augusts 2010 15:03
0 0 Atbildēt

P.S. tavu iepriekšējo (priekšpēdējo) komentu nemaz nav vērts apcerēt - tu atkal palaid garām daudz lietas kas CSNā ir rakstītas !!!

278339. viesis 19.augusts 2010 15:19
0 0 Atbildēt

Tur norādīts, kā jāšķērso krustojums un nevarētu būt, ka braucot taisni var savādāk, nekā pagrieižotieis pa kreisi, tikai tur tādi manevri ir divii vienreiz taisni, otrreiz taisni

ja tu brauc pa brauktuvi, tad ir jocīgi uzskatīt, ka krustā drīīksti uztaisīt loku un atklāt joslu vairāk pa labi, nekā piirmā josla

kā arī krustojums nav ietve un vai gājēju pāreja un braucošiem transporta līdzekļiem ir atrunāta BRAUKŠANA krustojumos...

Izskatās, ka esi gatavs iet arī pretī loģikai, un saprātam... :D

Izskatās, ka esi par to, ka uz segas un palaga jāraksta galvgalis un kājgalis, ja tā nebūs paliksi negulējis...

278340. viesis 19.augusts 2010 15:26
0 0 Atbildēt

TUR nav norādīts kā jāšķērso krustojums, TUR - tajā 229 punktā ir minēts kā jāveic apgriešanās un nogriešanās pa kreisi (pie kam apdzīvotā vietā - jo ārpus apdzīvotām vietām velosipēdisti nedrīkst nogriezties no "papildjoslas" !!!). Kāpēc tu esi gatavs mani par muļķi pataisīt, kaut pats īsti nesaproti ko esi iepostējis ???

Un lūk 227. ko pats iepostēji kā reiz rūpējās par to lai lisapēdits pilnīgā *******ā nemauktu pāri krustojumam, kaut pēc CSN viņam ir taisnība. Tas ir līdzvētrīgi kā ar Sab.trans. izbraukšanu no pieturām apdzīvotās vietās - sab. trans ir priekšroka, bet tam vienalga ir jāpārliecinas par to ka tiek laists. (Starp citu vai kāds atceras ka apdzīvotas vietas tiek apzīmētas arī ar zilu zīmi ?!?!?)

278341. viesis 19.augusts 2010 15:38
0 0 Atbildēt

Wala - lisopēdiistam arī ir jāpārliecinās par sava manevra drošību un, ka citi to palaidīs.

Bet isklausies pēc principiāla tieipšas. Tajā punktā ir norādīts ne tikai kā jānogrieižas pa kreisi, bet arī parādīts, kā vispār krustojumā jābrauc ar ričuku!

Tas būtu debili, ka braucot šķērsot krustojumu taisnā virzienā drīkstētu savādāk, nekā veicot nogriešanos pa kreisi. Nogrieišanās pa kreisi ir atrakstīta kā divi taisnvirziena krustojuma šķērsošanas manevri. Un nav rakstīts, ka taisnvirzirena šķērsošanu drīkstētu veikt savādāk.

Savādāki traktējumii iir pašnāvības mēģinājums ar pantu par CSN izraiisīšanu...

278342. viesis 19.augusts 2010 16:01
0 0 Atbildēt

Palaidniex - piedod es arī esmu principiāls tiepša - izlasi noteikumus no viena gala līdz otram un atrodi saviem vārdiem tajā kaut vienu pamatojumu!!!

Un atbildot uz tavu pēdējo postu:

Krustojumā nogriežoties tr-ta līdzekļa vadītājam ir jālaiž velosipēdists(PUNKTS)

Velosipēdistam kā pats rakstīji 227. punkts nosaka ka ir jāpārliecinās par drošību (PUNKTS) arī visos tajos gadījumos kad tam ir priekšroka.

Nekas vairāk CSNā par to nav rakstīts un tadēļ apcerēt ka tev nav jālaiž velosipēdists tad ja tas brauc krustojumā pa velo ceļu vai ietvi nekādi nesaskan ar to kas rakstīts CSN !!!

P.S. iedomājies piemēram Dāniju - tur visi veloceļi ir tiešā ielas tuvumā starp ielu un trotuāru - ir ļoti loģiski ka krustojumā tu šos lisapēdistus ( un ari gajējus) palaid !!! Pie kam ar pļurkām pa šādiem velo ceļiem arī drīkst vilkt bet uz tiem priekšrocības krustojumā neattiecas !!!!!

278343. viesis 19.augusts 2010 16:05
0 0 Atbildēt

Palaidniex - "Tajā punktā ir norādīts ne tikai kā jānogrieižas pa kreisi, bet arī parādīts, kā vispār krustojumā jābrauc ar ričuku!" tu kādreiz arī izpeoti to kas CSNā rakstīts ?!?!?

Paskaties uz 224. punktu kas regulē šo te braukšanu "iespējami tuvu ceļa labajai malai" !!! Taču punkts 224 neaizliedz braukt ar velo pa vidu joslai, jo piemēram Rīgas "nacionālā" īpatnība ir kretīniski lūku un noteku vāki "iespējami tuvu" ceļa labajai malai.!!!

278352. viesis 20.augusts 2010 11:27
0 0 Atbildēt

Klau, es tā arī neiebraucu, kā galu galā ir jātraktē tas 138.punkts:

ņemam par piemēru Brīvības ielas un Bajāru ielas krustojumu. Šajā krustojumā velo un auto var satikties 3 veidos, pieņemam, ka abi brauc apmēram blakus:

1.velo brauc pa Brīvības taisni, auto griežas pa labi uz Bajāru - skaidrs, ka auto jāpalaiž velo.

2.velo brauc pa velo celiņu taisni, auto griežas pa labi uz Bajāru pāri velo celiņam. Es saprotu, ka šinī gadījumā velo jālaiž auto.

3.velo brauc pa blakus velo celiņam esošo ietvi, tad auto tas ir jālaiž velo, ja tas velo stumj pāri Bajāru ielai pa gājēju pāreju. Savukārt, ja velo brauc pa ietvi, tad auto vadītājam tas nav jālaiž...

OK vai es neko nesaprotu? CSDD skaidrojums?

278353. viesis 20.augusts 2010 16:24
0 0 Atbildēt

278352. viesis - ja kāds vēl varētu iedot konkrēto krustojuma bildi - būtu vieglāk komentēt, bet pārsvarā ja veloceļš ir tiešā krustojuma tuvumā (un nevis 5 vai vairāk metri no tā), tad auto arī šajā gadījumā ir jālaiž lisapēdists, un tas pats par braukšanu pa ietvi. Bet as kas jāņem vērā, ka "nagļakā" lidot pāri tam krustam lisapēdists tāpat nedrīkst, pat ja viņam ir priekšroka. Apmēram to varētu raksturot tā - tu ar auto "paņem" lisapēdistu uz kapota - tu kā autovadītājs viņu nelaidi - tu esi vainīgs, bet ja lisapēdists tev iemauc auto durvīs, tad visticamāk vaina abpusēja, auto nelaida, bet jams arī "nagla vilka" pāri pat nepiebremzējot, un savukārt ja tev tas velo ieskrien kaut kur auto aizmugures daļā, vainīgs ir tikai velobraucējs. Kaut kā tā apmēram sanāk. bet kamēr jūs abi nekad nesatiekaties - nekādu būtisku argumentu kādēļ piemēram policis tevi varētu šajā situācijā sodīt īsti nav. Tiesa arī lisapēdistu nevarēs sodīt -APK jamiem vispār praktiski neparedz sodus !!!

278360. viesis 20.augusts 2010 22:18
0 0 Atbildēt

Manuprāt pareizāk būtu veloceliņus taisīt pa brauktuves nomali, vietās kur tā ir pietiekami plata, nevis pārkrāsot ietvi. Atkristu liekais čakars ar mašīnu palaišanu, gājējiem, kāpšanu uz/nost un nepārtrauktu bremzēšanu.

Pārējās problēmas jau saistītas tikai ar savstarpējo sapratni un toleranci, kas, ceru, ar laiku atnāks.

Pagaidām ir vēl tā ka mašīnas nogriežoties brauc virsū pa ietvi ejošiem gājējiem un gājēju pāreju var izmantot tikai lai pagaidītu kamēr garām nobrauc kārtējais streetracer`s..

278364. viesis 21.augusts 2010 20:54
1 0 Atbildēt

WALA. Viesim par Bajārielu ir taisnība.

Palasi noteikumus - veloceliņa un brauktuves krustojumā velosipēdistam NEKAD nav priekšroka, neatkarīgi no tvuma vai tāluma no krustojuma.

278373. viesis 23.augusts 2010 11:00
0 0 Atbildēt

Palaidniex - es diemžēl nezinu kā dzīvē izskatās Brīvībenes un Bajārenes krusts !!! Bet tas ka tu atkal mēģini iestāstīt savus noteikumus nevis to kas ir CSNā rakstīts - arī zin kaut kā mazliet sāk apnikt.

Te būs spec priekš tevis:

226. Vietās, kur ĀRPUS KRUSTOJUMIEM velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu un mopēdu vadītājiem jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.

VĒL KĀDI JAUTĀJUMI ???

278374. viesis 23.augusts 2010 11:15
0 0 Atbildēt

Tieiši tā - vai tas veloceļš ir blakus krustam vai 15 metrus no tā neko lisopēdistu priekšrocībās nemaina.

Ja tas veloceļš nešķērso brauktuvi krustojumā (kas saskaņā ar CSN ir apmaļu noapaļojumu beigas) tad velopisēdists var taranēt spārnu vai droši šļūkt par asfaltu ar pilnu vainas apziņu!

Aizbrauc un apskaties - tur velopisēdistu ceļš ir vēl aiz krieitni paplata zālāja un ne par kādu veloceļu iekļaušanos krustojumā nevar būt ne runas!

Vienīgie, no trotuāra nākošie, kam ir priekšroka mašīnai nogriežoties ir gājēji, kas dodas pa ietves iedomāto pagarinājumu krustā, vai šķērso ceļu pa gājēju pāreju, kura, starp citu, bieiži vbien ir āprus krustojuma vai tikai daļēji tajā iekļauta... ;)

278375. viesis 23.augusts 2010 11:17
0 0 Atbildēt

Spaciāli priekš WALA - levosipēdiistu ceļš šķērso Bajāru ielu PĒC noapaļojuma beigām, tātad velopiisēdistam priekšroku nav!

www.1188.lv/karte360/#ux=...s&what=&where=

278376. viesis 23.augusts 2010 11:18
0 0 Atbildēt

ups - nepareizs links

šis būs būt riktīgs

www.1188.lv/karte360/?MFmbYjgeVVEBCDAA

278377. viesis 23.augusts 2010 11:21
0 0 Atbildēt

P.S.

pamanīt pilnā ručkā minošos pašpārlieicināto kamikadzi varētu būt pārāk nereāli dēļ apstādījumiem, kokiem utt... Tāpēc pacenties reiz tulkot CSN no drošības viedokļa, nevis no spītīgi meklēt caurumus tajos, lai, kāda darbvinbalvas pretendenta bojāejas gadījumā, radinieki necenstos novelt vainu uz kādu citu.

Laikam latvieši pa 50 padumjajiem gadiem ir zaudējuši spēju atzīt savas kļūdas un visur meklēs ārējos vaininiekus...

278378. viesis 23.augusts 2010 11:40
0 0 Atbildēt

Palaidniex - vajadzētu arī mazliet tā kā saprast "pareizi" to drošības jautājumus - 2 riteņu transporta līdzekļi pēc definīcija nav spējīgi apstāties tik veikli kā to var izdarīt 4 riteņu verķi (protams vienmēr atkarīgs no riepām)!!! Tādēļ iespēju robežās cienītais - autovadītājiem vajadzētu tomēr spēt pamanīt velobraucējus.

Un konkrētais krustojums uz kuru iedevi linku (paldies !!!) pēc būtības ne ar ko neatšķiras no jebkura cita - tehniski protams tev taisnība par to ka veloceļš ir itkā "aiz" krustojuma, bet godīgi sakot es domāju ka šeit autovadītājiem IR jālaiž velobraucēji !!! Pie kam šī vieta ir n-reiz pārskatāmāka kā piemēram Upes ielas veloceļa krustojums ar Lejas ielu, izgriežoties no Lejas ielas !!!

P.S. Un tai tavai drošībai kā reiz ir tas punkts par to ka lisapēdistam ir jāpārliecinās par drošību !!! Bet priekšroka viņam ir, un tas ir ar nolūku !!!

278379. viesis 23.augusts 2010 12:20
0 1 Atbildēt

Redzi, vēlreiz atkārtošu - Autovadītājam jāskatās uz citiem autovadīājiem, uz gājējiem, uz zīmēm, uz tiem uz kuriem jālūr 2x bieižāk spoguļos un vēl jālūr un kilometriem jāseko felleristam, kurš brauc nevis pa brauktuvi bet pa veloceļu vai pa trotuāru? PRIEKŠ KAM??? Lisopēdistam ne uz ko nav jāskatās un nekas nav jāieivēro??? Izklausās līdzīgi kā kaukšana par atsaldēto mopēdistu tiesbām pārkāpt visu pēc kārtas un pēc tam visās notikušajās avārijās vainot neletīgos autovadītājus...

A tam felleristam pašam ir jāievēro noteikumi, jābūt vadītāja apliecībai un ne tikai jāzina noteikumi, bet kaut mazlet tie ir arī jāieivēro! Autovadājam būs mazāk kreņķu ar tiem, kuri nezinot noteikumus ar putām uz lūpām grib iet bojā!

Ja velosipēdists grib izmantot savas priekšrocības uz brauktuves - laipni lūgts izmantot brauktuvi, gribam izmantot izņēmuma statusu uz trotuāra - ziedojam tiesības pēkšņi lekt uz brauktuves kā to gājējs nosacīti tiesīgs darīt gājēju pārejā, bet vieinlaicīgi izmetot no galvas tieisības saglabāt brauktuves braukšanas priekšrocības... Un situācija būs atrisināta!

Cita lieta, ka vadītāji bieži viein neuzskata par vajadzīgu informēt par saviem manevriem... Ja velosipēdists vairākkārtīgi paskatās - griezīs mašīna vai negriezīs - skatās signāla nau - velosiipēdists brauc, bet tas ķēms ar auto vai nu ieislēdz rādītāju pagrieizieina vidū vai neieslēdz to indikatoru NEMAZ, tikai tupi taurēdams brauc virsū... Tad gan gribas tādam uzšaut pa muti...

278381. viesis 23.augusts 2010 12:28
0 0 Atbildēt

WALA - ja lisopēdists ir kā vārīga jēla ola, tad, lai pats arī sevi sargā. Sargi sevi un Die's Tevi sargās!

Vadītājam nav pienākums nemitīgi sekot visam, kas notiek uz trotuāra un veloceļa. Viņa pienākums ir ievērot gājējus krustojumā (atceramies, ka gājēji nav pārākie zibenszeļļi) un arī tika tos, ar kurieim ceļš krustosies, nevis 5-10 m/s ātrumā lidojošus lisapēdistus.

Šitieim lidoņiem pašiem jāgroza galva un pašiem jāsprieiž bremzes, nevis tupi jājec prieikšā mašīnai vai jāpirž ta sānā! Cilvēki reizēm nepamana mašīnas ar līdzīgu ātrumu un ieslēgtām tuvās gaismas ugunīn, bet Tu piedāvā prasīt no visieim pamanīt pat pustumsā bez ugunīm un atstarotājiem vispār braucošus velopisēdistus... Daudz gan veselā saprāta ko tādu prasīt no autovadītāja, nepamatoti ieceļot felleriuist svētās govs statusā...

278382. viesis 23.augusts 2010 13:02
0 0 Atbildēt

Palaidniex - CSN ir tādi kādi tie ir, un diezgan loģiski ka lisapēdisti un gājeji ir praktiski "svētās govs statusā". Bet es nevienu brīdi neesmu apstrīdējis to ka ir jāvadās pēc veselā saprāta( tas ja dzīvot gribas), un es tikai norādu ka tavs skatījums uz CSN vismaz vietām ir aplams ! Kā lisapēdists ( nu jau diezgan reti "apsegloju" šo 2 riteņu "draugu") es vienmēr esmu uzskatījis ka pat ja man ir taisnība kaut tajos pašos krustojumos - 5 sekundes man neko principiāli neizšķirs - dzīvība ir svarīgāka.

P.S. bet ja runājam par to ka autovadītājiem ir daudz uz ko skatīties - protams, bet ja tu to nespēj tad nefig braukt tik ātri, vai varbūt vispār nefig līst pie stūres ?!?! Un man pavisam nesen braucot Tukumā uzpildīties viens sīkais HZ no kurienes izleca no krūmiem un pārskrēja pa gājēju pāreju pāri neskatoties. Ja tie krūmi būtu bijuši 5 metri tuvāk gājēju pārejai, tas sīcis būtu man uz kapota !!! Tā kā visādi gadās !!!

278384. viesis 23.augusts 2010 14:09
0 0 Atbildēt

Man nav nemitīgi jānovēto ietves un veloceliņi pa kuriem ar 10 m/s pārvietojošs pašnāvnieks. NAV!

Toties es ar ričuku braukāju diezgan bieži un šausminos par citu velopisēdistu atsaldētību, bezkaunību un CSN nezināšanu, kā arī par dažu autovadīāju izpratni par savu sūību un iemeslu, lai atrastos uz ceļa.

278425. viesis 25.augusts 2010 12:51
0 0 Atbildēt

Par celu un celiniem runaajot, ir punkts, kas aizliedz velosipeedistam braukt pa brauktuvi, ja blakus ir velocelinsh.

278440. viesis 25.augusts 2010 20:51
0 0 Atbildēt

278425. viesi - tikai ņem vērā ka tas attiecas tikai uz veloceliņiem kas nav reizē "velo UN gājēju" celiņi !!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti