Vēlreiz par kravas pārvadāšanas «kļūdām» (+ foto) 8

 
2.septembris 2010 9:55

Daudzi lasītāji, atsaucoties uz nesen publicēto Ērika Griģa galeriju ar kravas transporta pārvadājumiem, jautāja paskaidrojumus.

Iepriekšējo rakstu un foto skatieties šeit »»

<250>Ministru kabineta noteikumi Nr.166 Noteikumi par gabalkravu izvietošanu un nostiprināšanu autopārvadājumos, kas pieņemti 11.05.1999. saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 12.panta trešo daļu, vispārīgos jautājumos nosaka, ka:

1) šie noteikumi nosaka ar autotransportlīdzekli pārvadājamās gabalkravas (turpmāk — krava) izvietojumu autotransportlīdzekļa kravas telpā (turpmāk — kravas telpa) un prasības kravas nostiprināšanai;
2) šie noteikumi attiecas uz pārvadātājiem, nosūtītājiem un citām personām, kas nodarbojas ar kravu pārvadājumiem;
3) šo noteikumu prasības piemēro arī, izvietojot un nostiprinot šajos noteikumos neaprakstītas līdzīgas kravas;
4) kravas telpas konstrukcijai un stiprībai jāatbilst pārvadājamai kravai — tās kopējai masai, masas sadalījumam un kravas nostiprināšanas prasībām;
5) kravas telpai jāiztur kravas slodzes dažādos ekspluatācijas apstākļos.

 

Apskatiet fotogaleriju »»

Redzamos attēlos nosūtītājs un pārvadātājs nav ievērojis prasību attiecībā uz kravas telpas konstrukcijas atbilstību pārvadājamai kravai un kravas nostiprināšanu –
a) kravas telpas konstrukcija neatbilst pārvadājamai kravai;
b) kravas novietošana un nostiprināšana neatbilst attiecīgo tiesības aktu prasībām.
Sodi, ko par šo pārkāpumu paredz LAPK ir:
1) par kravas novietošanas un nostiprināšanas noteikumu pārkāpšanu —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā;
2) par kravas konteineru vai kokmateriālu pārvadāšanu ar transportlīdzekļiem, kas nav speciāli paredzēti šim nolūkam un nav attiecīgi reģistrēti, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā;
3) par aizlieguma piedalīties ceļu satiksmē, kas uzlikts, konstatējot pārkāpumu autopārvadājumu kontroles laikā, neievērošanu — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt līdz četrsimt latiem, bet pārvadātājam — no piecsimt līdz tūkstoš latiem.

No Autopārvadājumu likuma 12. panta 3. daļas:
„... 12.pants. Nosūtītāja un pārvadātāja pienākumi, pieņemot un nododot kravu pārvadāšanai
...
(3) Pieņemot kravu pārvadāšanai, pārvadātājs pēc nosūtītāja pieprasījuma uzrāda viņam pārvadājuma tiesības apliecinošus dokumentus. Pārvadātājam jāpārbauda, vai krava autotransporta līdzeklī iekrauta un nostiprināta atbilstoši satiksmes drošības un autotransporta līdzekļa ekspluatācijas prasībām. Ja pārvadātājs, veicot ārējo apskati, konstatējis, ka krava iekrauta un nostiprināta nepareizi un ir apdraudēta tās saglabāšana, viņa pienākums ir par to ziņot nosūtītājam. Nosūtītājam pēc pārvadātāja pieprasījuma jānovērš kravas iekraušanā un nostiprinājumā konstatētie trūkumi. Kravas izvietošanas un nostiprināšanas noteikumus izdod Ministru kabinets.
...”

Ar cieņu,
Ēriks Griģis

Literatūras avoti.
http://www.atd.lv/lat/normativieakti/likumi/?doc=657

http://www.csdd.lv/documents/normativiedokumenti/noteikumi/mk/csn.pdf

http://www.likumi.lv/doc.php?id=24349&from=off

 
Visi komentāri
 
278570. viesis 2.septembris 2010 10:05
0 0 Atbildēt

Cita starpā man ir jautājums kā ir ar gāzes (jebkādas)baloniem - teorētiski ja tu pārvadā kaut vienu tādu tad sanāk ka auto būtu jābūt attiecīgi marķētam jeb nē ??? Jeb ir atšķirības teiksim ja ved propānu/butānu pret teiksim skābekļa balonu ?!?!? Protams pieņemsim ka tie ir attiecīgi nostiprināti, lai avārijas /bremzēšanas gadījumā vadītājs nedabū ar tiem pa "ķirbi".

278571. viesis 2.septembris 2010 10:06
0 0 Atbildēt

Un vai atšķiras situācija kad tu ved kaut ko šādu profesionāli pretstatā ja es vedu propāna balonu uz "dāču" vieglā auto piekabē ???

278572. viesis 2.septembris 2010 10:07
1 0 Atbildēt

līdz diviem baloniem var vest

278575. viesis 2.septembris 2010 11:09
0 0 Atbildēt

Izņēmuma daudzums bīstamo kravu pārvadājumos dažām vielām paredz izņēmumus, cik daudz tās drīkst pārvadāt transportlīdzeklī (privāti vai firmā)bez pazīšanas zīmes. Propāns/butāns gāze, bez daudzuma, kas paredzēta automobiļa motora darbināšanai ar gāzi, ja tāda pārbūve ir veikta - līdz 333 kg, skābekli - līdz 1000 kg.

278577. viesis 2.septembris 2010 11:22
0 0 Atbildēt

WALA - ja Tu ved gāzes balonu (vai kādu citu bīstamo kravu, kaut vai lielāku krāsas spaini uz vaitspirta bāzes) savām vajadzībām mazumtirdzniecības iepakojumā nekādi marķējumi uz Tevi neattiecas.

Ja ved komerciālos nolūkos, tad daudzums ko drīkst vest bez speciālajām tiesībām un ADR noteikumu ievērošanai variējas no vielas veida. Nav pie rokas grāmatas, bet, ja pareizi atceros propānam tas bija 333 kg

278579. viesis 2.septembris 2010 13:02
0 0 Atbildēt

Paldies !!!

Principā jau nav man nekādā vajadzība pēc tā visa zināšanas (citā sfērā strādāju), bet ja reiz topics par šo ir - kļuva intersanti uzzināt.

278582. viesis 3.septembris 2010 7:33
0 0 Atbildēt

nu tad gaidam autora komentārus pie katras bildītes, kas tieši tur ir pārkāpts....

kā teica Vadonis, tad bikiņ lielāk krava (konkrētajā gadījumā 5 cm uz katru pusi) satiksmes drošību neietekmē...

278592. viesis 5.septembris 2010 17:01
0 0 Atbildēt

Ja jau pieķēries tik sāpīgai tematikai, tad vajag pieminēt, ka spriegojamām lentēm jābūt ar ražotāja marķējumu (kuros max NAV norādīts kg), nedrīkst "pūkoties", nav plēsumu/griezumu...

nav marķējuma - lente ārā sviežama (pēc normatīviem), tas pats uz spriegojamām ķēdēm...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti