Vecāki rāda sliktu piemēru saviem bērniem 12

 
15.septembris 2010 9:05

Aptaujājot vairāk nekā tūkstoti 3.un 4.klases skolēnu, noskaidrots, ka 60 procenti vecāku, vadot automašīnu, runā pa mobilo tālruni, bet katrs trešais pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu un nepiesprādzējas.

Lai noskaidrotu bērnu kā ceļu satiksmes dalībnieku viedokli par to kā viņi jūtas uz ceļa un kādu piemēru viņiem rāda vecāki, pirms Swedbank Ceļa skolas satiksmes drošības nodarbībām šogad aptaujāti vairāk nekā tūkstotis 3. un 4. klases skolēnu visā Latvijā.

Iegūtie dati norāda uz ģimeņu nevēlēšanos ieaudzināt bērnos satiksmes kultūru. Gandrīz 60% vecāku runā pa mobilo telefonu, atrodoties automašīnai pie stūres; vairāk nekā trešdaļa pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu un gandrīz tikpat liels vecāku skaits mēdz nepiesprādzēties. Turklāt zīmīgi, ka daudz bezatbildīgāk tēti un mammas uzvedas automašīnās kā privātā telpā, jo, “izejot sabiedrībā” un kājām šķērsojot ielu pie luksofora, sarkanās gaismas signālu ignorē tikai 9 procenti vecāku.

Lai gan 47% skolēnu atzinuši, ka, arī atrodoties uz ceļa, mēdz klausīties mūziku austiņās, kas nav saistāms ar drošu pārvietošanos, kopumā skolēni ir zinošāki un apzinīgāki par saviem radītājiem - 86% bērnu vienmēr izmanto drošības jostas automašīnā un 80% skolēnu zina, ka pasažieru trokšņošana traucē auto vadītājam.

55% bērnu šajā vecumā uz skolu dodas patstāvīgi. Taču šokējošs ir fakts, ka divas trešdaļas no viņiem atzīst, ka vecāki ne reizi nav izstaigājuši ceļu uz skolu kopā ar viņiem. Vairāk nekā puse bērnu jeb 51% atzīst, ka uz ceļa jūtas nedroši.

Skolēnu atbildes liek secināt, ka izglītošana drošas ceļu satiksmes jomā nepieciešama ne tikai jaunāko klašu audzēkņiem, bet arī lielākiem bērniem un viņu vecākiem. Liela daļa cilvēku neaizdomājas, ka ar nepareizu piemēru apdraud savu bērnu dzīvību, kā arī nespēj novērtēt ieguvumu, ko iespējams panākt vismaz vienu reizi kopīgi izstaigājot skolēnu ikdienas pārvietošanās maršrutu, pārrunājot iespējami bīstamās situācijas un vietas uz ceļa. 

Swedbank Ceļa skola ir sociāls projekts, kura mērķis ir stiprināt 3. un 4. klašu skolēnu zināšanas satiksmes drošībā un iemācīt tiem izdzīvot uz ceļa. Pateicoties Swedbank atbalstam, satiksmes drošības apmācības skolām ir bez maksas. Septiņu gadu laikā jau apmācīti vairāk nekā 40 000 bērnu visā Latvijā. Skolotāji var pieteikt savas klases internetā www.celaskola.lv vai pa tālruni 26449911. Apmācības organizē Aģentūra Zebra.

 

 
Visi komentāri
 
278775. viesis 15.septembris 2010 10:12
0 0 Atbildēt

Un kads tur brinums? Tas ir tapat, kaa vecaki splauj uz ielas, metaa papiirus bernam redzot- berns dariis to pashu un nekadi likumi vinu nepaarmaaciis vairs. Tapat esot auto beerns redz looooti labi, ko dara vecaki pie stuures- ja tie uzvedas kaa lopi, 99% berns pec tam dariis tieshi tapat...

278778. viesis 15.septembris 2010 13:15
0 0 Atbildēt

Tātad pie visiem saviem pārkāpumiem un neizdarībām es varu vainot vecākus? Super!

278779. viesis 15.septembris 2010 13:34
0 0 Atbildēt

Nu bet tā jau arī ir. Pieklājību, kultūru un attieksmi pret citiem ir jāmāca ĢIMENĒ. Tas nav skolotāju darbs. Tikai mūsdienās neviens to nespēj saprast...

Paprasi jebkuram bērnam - savas tiesības viņš zin, bet pienākumus ne.

278780. viesis 15.septembris 2010 14:02
0 0 Atbildēt

Jautājums ir ļoti neviennozīmīgs, kādēļ ir diskutabls. Mūsu valstī sabiedrība nekad nav īpaši "mīlējuši" un cienījuši tiesību aizsardzības iestāžu darbu un metodes. Padomjlaikā visiem bija nežēlīgas bailes no čekistiem, arī miliču autoritāte bija ļoti apšaubāma. Lielāka cieņa bija tikai pret prokuroriem un advokatiem - tiesneši tolaik bija vispār teju nepamanāmi un neviens par viņiem neko nezināja. Šodien, protams, situacija ir uzlabojusies , bet reitingi visām minētajām iestādēm diemžēl joprojām ir nepārliecinoši. KĀ LAI bērnu (kurš bieži sēž auto un vēro apkārt notiekošo) iemāca piem. cienīt ceļu policistu, kurš slēpjas krūmos, atstāj savu auto neatļautā vietā uz ietves, rupji sarunājas ar autovadītājiem - prasa viņiem arī naudu ... ?

Mans tēvs jau pirns 40 gadiem par to laiku autoinspektoriem teica: šakaļi paliek šakaļi ...Arī es savā 33 gadu bezāvariju autovadītāja praksē PILNĪBĀ esmu pievienojies šim viņa izteiktajam viedoklim. Jau tagad vectēva viedokli atbalsta rī mana meita - vēl jauna autovadītāja. Tas vien apliecina, ka CP darbībā un metodēs 50 gadu laikā nekādi būtiski uzlabojumi nav bijuši. Un tā ir liela atšķirība piem. no Vācijas, kur visas policijas strukturas sabiedrībā bauda LIELU cieņu un autoritāti. Bet tāda attieksme ir panākta tikai un vienīgi ar godprātīgu un kvalitatīvu darbu, nevis ar kaunpilnu "piecīšu" nokāšanu no autovadītājiem.

278781. viesis 15.septembris 2010 14:06
0 0 Atbildēt

IV, tu atklāji tikai problēmas gaišāko pusi jeb izspļāvi pa atvērtu logu.

salīdzini mūsu un Vācijas CP apmācības programmas, darba organizāciju un apstākļus, kaut tās pašas algas

278789. viesis 15.septembris 2010 14:51
0 0 Atbildēt

mans mazais puišelis, kad spēlējas ar savām mašīnītēm, ir labi apguvis attiecīgo leksiku no manis. "kur tu lien", "nu brauc muļķi", etc. :)

278792. viesis 15.septembris 2010 17:47
0 0 Atbildēt

IV, nu gan auzas sarakstiji... CP var dariit ko grib, tavs beerns uz celja dariis nevis to, ko CP, bet to, ko tu dari. Bernam lielakaas autoritates ir vecaaki. Ja kads saka, ka vienaudzi, tad gimenee kaut kas ir aizgajis shkeersaam.

Tapat par tiem CP un brauceejiem ir lidziigi kaa ar to dejotaju un vina svarigajiem orgaaniem... Ja normali uz celja uzvedies, ar CP dariishana buus reti... Vismaz mani vini netraucee, lai gan nekads baisais paraugbrauceejs jau arii neesmu, kaut ko jau sagrekoju. Bet ar meeru. Rezultataa saanak tikai trubinjaa ik pa laikam iepuust, pret ko man nekadu pretenziju nav.

Un veel- ja pret CP izturies no serijas "da jus ko, da es!", tad arii pats dabon atpakalj tadu pashu attieksmi (protams, ir iznemumi, bet nevajag jau taa visparinaat).

278793. viesis 15.septembris 2010 17:49
0 0 Atbildēt

IV, starp citu, tavs berns jau, pec tevis teiktaa, pret CP izturas tapat kaa tu... un tu- kaa tavs tevs. Lielisks rakstaa mineetais piemers. :)

278796. viesis 15.septembris 2010 21:30
0 0 Atbildēt

>ka 60 procenti vecāku, vadot automašīnu, runā pa mobilo tālruni

Kopš kura laika tas ir aizliegts? Brīvroku sistēma ir atļauta, un klausules iespiešana plecā arī ir brīvroku sistēma :D

278797. viesis 15.septembris 2010 21:34
0 0 Atbildēt

> Ja normali uz celja uzvedies, ar CP dariishana buus reti...

Ja vien autiņš ir uzkrītošs, tad nocels no trases par neko un nedod dies pa blakus joslu kāds ātrāk aizbrauks, kas nebūs tik uzmanību piesaistošs... tas nav normāli, ka jāizliekas par pelēku un nemanāmu.

278810. viesis 16.septembris 2010 16:00
0 0 Atbildēt

Labi, labi - nav ko tur CP darboņus aizstāvēt : par pēdējo 20 gadu ne pārāk veiksmīgo profesionalo darbību viņi nav to pelnījuši.

278825. viesis 17.septembris 2010 12:36
0 0 Atbildēt

bērnam agri vai vēlu pašam jāsāk (vai jāpalīdz sākt) izdarīt savu izvēli - sekot vecāku vai - jā - vienaudžu piemēram, vai izdarīt Apzinātu izvēli starp labo-slikto, pareizo-nepareizo, pieņemto-nepieņemto.... Manai meitai ir 5 gadi, es viņu jau pieradinu apstrīdēt savus un manus lēmumus un uzvedību un viņa to arī dara. Tikai braukšanas sakarā viņa pagaidām vairāk mācās, nekā apstrīd ;)

Un, atvainojiet, nevaru noturēt savu profesionālo 'ego' - skola (jebkura) maksā naudu..Un ja man būs ar kursantu jāstāv malā n-tas h un jāpierāda atšķirības starp, piem.,braukšanu nepārskatāmā ceļa posmā (p.,'maģiskais' Lāčplēšielas līkums pie autobusu galapunkta) uz 40 un 60kmh, tad tā būs mana nopelnīta nauda par to pašu darbu, ko ir pienākums veikt šiem vecākiem-autovadītājiem. Bet tas jau ir nedaudz cits stāsts...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti