Iepazīstinot ar jauno, daudzpusīgo «CITROEN DS4»

24.septembris 2010 21:00

Citroën publisko plašāku informāciju par jauno DS4. Tas ir otrais modelis Citroën jaunajā DS līnijā.


Foto: Citroen

DS4 pasaules pirmizrāde notiks Parīzes starptautiskajā autosalonā un pārdošanā tas nonāks 2011. gadā.

Unikāls stils

DS4 kā patiesi radoša dizaina piemērs drosmīgi apvieno visskaistāko piemērus, radot jaunu automobiļa tēlu. „Noteikumu interpretēšana no jauna atvēra mums jaunas iespējas, ienesot praktiskus un pārsteidzošus jaunus risinājumus automobiļu mobilitātē,” komentē DS4 galvenais stilists Marks Pinsons.

Kompakts un muskuļots, ar DS emblēmu uz motora pārsega un uzkrītošu LED gaismas zīmi ap priekšējiem miglas lukturiem, kas redzami gan dienā, gan naktī. Profilu, kas piesaistīs katru skatienu, pasvītro hromēta līnija ap tumšajiem logiem, vēl vairāk to izceļ masīvas riteņu arkas un lielie (līdz 19 collu) riteņi, un to visu vainago spēcīga jumta līnija ar spoileri papildus vitalitātei.

Īpašs salons

Tāpat kā prestižais ārējais izskats, arī salons izstaro spēku, dinamismu un izsmalcinātību. Raksturīgā, plastiskā paneļa mērinstrumenti ir skatienam ērtā augstumā, arī tajā izmantoti augstākās kvalitātes materiāli.
 

DS4 salonā dominē plašais panorāmas tipa vējstikls, kas iestiepjas jumta līnijā. Nodrošinot 45° augšupejošu redzamību, stiklotā virsma lieliski papildina nedaudz piepacelto automašīnas stāju, nodrošinot optimālu redzamību vadītājam un gaišu, plašu salonu pasažieriem.

Ļaujot īpašniekam pielāgot automobili savai gaumei, DS4 pieejams ar piecām dažādām ādas salona apdares izvēlēm, ieskaitot divkrāsu. Izsmalcinātības sajūtu papildinās hromētas ventilatoru, rādītāju, ātrumpārslēga un centrālās konsoles detaļas. Alumīnija pedāļi, šūti ādas sānu balsti un salona izgaismojums apliecina DS4 izsmalcināto raksturu.

Dabiski dinamisks un veikls

DS4 izstaro spēku un dinamismu, uzrunājot tos autovadītājus, kuri meklē jaunu autovadīšanas pieredzi. „Mēs patiešām vēlējāmies, lai braucējs jūtas tā, it kā ceļš atrastos pie viņa pirkstu galiem,” saka DS4 projekta menedžeris Žeremijs Mestrači.

Uz ceļa DS4 sniedz pārliecību par drošību jebkuros apstākļos. Auto ir aprīkots ar McPherson tipa piekari priekšā, elastīgu šķerssiju aizmugurē un hidraulisku stūres iekārtu ar elektrisku sūkni. Atkarībā no aprīkojuma līmeņa, DS4 ir uzstādītas liela diametra (340 mm) ventilējamas disku bremzes ar bremžu kontroles sistēmām, ieskaitot ABS ar elektroniska bremžu spēka sadalījuma un ārkārtas bremžu palīdzības sistēmu, standarta aprīkojumā. Nodrošinot optimālu automašīnas kontroli riskantos apstākļos, DS4 aprīkots arī ar inteliģentu vilces kontroli ar ESP.

DS4 izvēlē ir pieci uzlaboti un efektīvi Euro5 normām atbilstoši dzinēji. Abi HDi dīzeļi – HDi 110 (pieejams arī e-HDi versijā) un HDi 150 – ir aprīkoti ar Citroën kvēpu filtru sistēmu. Trīs benzīna dzinēji – Vti 120, THP 155 un jaunais THP 200 – izstrādāti sadarbībā ar BMW. Jaunais THP 200, kas bāzēts uz 1,6 l dzinēju, pateicoties jaudai (147 kW) un bagātīgajam griezes momentam (275 Nm pie 1700 apgr/min), ir īpaši atsaucīgs un sola attiecīgu sniegumu uz ceļa, turklāt uzrādot zemu CO2 līmeni – tikai 149 g/km. Visi dzinēji pieejami ar sešpakāpju manuālo vai elektroniski vadāmo  automātisko pārnesumkārbu.

Īpaša uzmanība pievērsta automašīnas iekšējai akustikai, samazinot dzinēja vibrāciju, vēja un ceļa trokšņus. Tas panākts ar īpašu vējstikla laminātu, papildus skaņas absorbējošu materiālu dzinēja nodalījumā un skaņas izolācijas materiāliem virsbūvē un durvīs.

Lietpratīgi efektīvs

DS4 mērķis ir atstāt pēc iespējas mazāku ietekmi uz apkārtējo vidi. Tāpēc konstrukcijā izmantoti kvalitatīvi komponenti, no ekoloģiskā viedokļa uzraudzīts ražošanas process un izmantoti „zaļie” materiāli – apmēram 15% no 200 kilogramiem automobilī izmantotās plastmasas ir iegūts no „zaļajiem materiāliem”.

DS4 var būt aprīkots ar Citroën mikrohibrīdo e-HDI tehnoloģiju, kas pieejama modeļos ar HDi 110 dzinēju.
eHDi sistēma ietver:

  • ekonomisku EuroV normām atbilstošu HDi dīzeļa dzinēju;
  • jaunākās paaudzes Stop & Start sistēmu, kas atslēdz dzinēju, kad mašīna ir apstājusies (pie luksofora, sastrēgumā);
  • otrā paaudzes abpusējo ģeneratoru un e-booster funkciju, kas nekavējoties startē dzinēju (0,4 sekundēs);
  • elektroniski kontrolējamu ģeneratoru, kas akumulē bremzēšanas enerģiju;
  • elektronisku pārnesumkārbas sistēmu ar uzlabotu pārnesumu pārslēgšanu.

Kad sistēma izslēdz dzinēju, radio, gaisa kondicionētājs un stūres funkcijas turpina darboties. Inovatīvās tehnoloģijas pilsētas ciklā ļauj būtiski samazināt degvielas patēriņu un CO2 līmeni, līdz pat 15%.

{page}

Ikdienas bauda

Aiz DS4 kompaktās ārienes slēpjas plašs un elegants salons, kas viegli pieejams, pateicoties četrām durvīm. Lai ērtāk būtu iesēsties aizmugurējos sēdekļos, kas bieži vien ir vājā vieta sportiskos auto modeļos, DS4 ir „neredzamas” durvis, kuru rokturi ir ieslēpti durvju ailēs.
 

Bez ietilpīgā (370 l) bagāžas nodalījuma DS4 piedāvā dažādus asprātīgus mantu glabāšanas un novietošanas risinājumus, ieskaitot lielu, izgaismotu cimdu nodalījumu, kabatas durvīs, kurās ietilpst 1,5 l dzērienu pudele, un pat atvilktni zem priekšējā pasažieru sēdekļa. Augsta centrālās konsoles uzbūve (modeļiem ar elektroniski vadāmo pārnesumkārbu) piedāvā dažādas papildus mantu novietnes. Lielākajā no tām, izgaismota, atvēsināma un aprīkota ar slīdošu vāku, būs vieta četrām 0,5 l dzērienu pudelēm, un tu atrodas arī USB ports, 12V elektrības rozete un jack ligzda.

CRÉATIVE TECHNOLOGIE salonā

Līdzās elegantai ārienei un dinamiskai braukšanai DS4 salonā valda Créative Technologie, tehnoloģijas, kas rūpējas par augstākās klases ceļojuma komfortu un pasažieru ērtībām. Piedāvājumā ir progresīva audio sistēma un elektriski vadāma masāžas funkcija ar iespēju noregulēt izliekumu mugurai priekšējiem sēdekļiem.

Vadītājam ir iespēja brīdinājuma un atgādinājuma signāliem iestatīt kādu no četrām polifoniskajiem brīdinājuma skaņām – Classic, Chrystal Symphony, Jungle Fantasy un Urban Rhytmik, izvēlēties vienu no trim gaisa kondicionētāja intensitātes līmeņiem – maigu, vidēju un spēcīgu, un pat izvēlēties instrumentu paneļa rādītāju krāsu, no baltas līdz zilai.

Visas būtiskās braukšanas un komforta kontroles pogas ir skaidri saskatāmas un izgaismotas naktī, un to izmantošanai braucējam nav jāatrauj rokas no stūres.

Pilnīgam sirdsmieram DS4 apgādāts ar plašu drošības aprīkojuma klāstu:

  • Citroën eTouch palīdzības sistēma, kas automātiski vai manuāli veic neatliekamās palīdzības zvanus, izmantojot iebūvēto SIM karti, lai operatīvi risinātu situāciju, kad automašīna ir iekļuvusi negadījumā vai nevar turpināt ceļu;
  • priekšējie miglas lukturi ar statiskām līkumus izgaismojošām lampām, kas ar papildus gaismas staru līdz 75° palielina redzamību līkumos. Gaismas ieslēdzas automātiski, kad vadītājs ieslēdz pagrieziena rādītāju vai izgriež riteņus vairāk kā 60° leņķī.
  • „aklā punkta” uzraudzīšanas sistēma, kas darbojas pēc līdzīga principa kā parkingsenori - priekšējā un aizmugurējā buferī iebūvēti četri ultraskaņas sensori, kas darbojas 5 m attālumā no aizmugurējā bufera un 3,5 m attālumā no sāniem, braukšanas laikā brīdina autovadītāju, ja „aklajā punktā” atrodas cits transportlīdzeklis. Par to informē gaismas diodes iedegšanās attiecīgās puses atpakaļskata spogulī.
  • programmējama kruīzkontrole ar ātruma ierobežotāju.


Informācija, foto un video materiāli par jauno CITROËN DS4 jau pieejama speciālā mājas lapā www.ds4.citroen.com/lv/

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Visu vai neko- sieviete ar nozagtu kemperi uzsāk mežonīgu bēgšanu no policijas (+ VIDEO) 5

Video no ASV: sieviete ar nozagtu "Motorhome" bēg no policijas un neapstājas arī pēc vairākām avārijām un busiņa ietriekšanās palmā, kas izārda transportlīdzekļa priekšējo daļu un sānus. Lasīt vairāk

 

Vakar kravas auto plīsa riepa, kā rezultātā zaudēja vadāmību un iebrauca pretējā braukšanas joslā 11

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors: "Ja grib, tad var! Lūk, šādu informāciju par ceļu satiksmes negadījumiem mēs šodien saņēmām no Valsts Policijas Vidzemes reģiona pārvaldes. Salīdzinājumam zemāk saite uz rakstu no Valsts policijas sagatavotās informācijas medijiem un sabiedrībai." Lasīt vairāk

 

50 km/h vietā gandrīz 140 km/h - jaunietis "testē" mašīnu pēc remonta; policija iejaucas 23

Piektdien tika apturēts, kāds jaunietis, kurš, "testējot auto", apdzīvotā vietā vairāk nekā divas reizes pārsniedzis atļauto ātrumu. Tajā pašā dienā policijas darbinieki fiksēja vēl divus ātrumpārkāpējus. Lasīt vairāk

 

87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai 6

Lielākā daļa jeb 87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO (ERGO) pētījums*, kas veikts kopā ar Latvijas Automoto biedrību (LAMB) kopīgi īstenotās kampaņas “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!” ietvaros. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti